Jak skutecznie sprzedawa膰 (nowa metoda 3 krok贸w, przekonaj si臋)

Instagram influencer
Instagram influencer -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
17 lutego, 2022
Jak pisa膰 nag艂贸wki
Jak Pisa膰 Nag艂贸wki Kt贸re Zgarniaj膮 Klikni臋cia (szybko)
21 lutego, 2022
jak skutecznie sprzedawa膰
jak skutecznie sprzedawa膰

Jak skutecznie sprzedawa膰

Cze艣膰, z tej strony Rafa艂 Szrajnert, a w tym wpisie porusz臋 temat filmu z youtube pt. „jak skutecznie sprzedawa膰”, link poni偶ej:

Czego si臋 dzisiaj nauczysz? Ot贸偶 nauczysz si臋 sprzedawa膰 wszystko komukolwiek. Je艣li kiedykolwiek pracowa艂e艣 w sprzeda偶y, by膰 mo偶e znalaz艂e艣 si臋 w takiej sytuacji…

Spotykasz potencjalnego klienta, spotykasz si臋 z nim osobi艣cie. A potencjalny klient, m贸wi: 鈥瀢 porz膮dku, poka偶 mi, co masz. Co sprzedajesz? Co reklamujesz鈥.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

I nagle wchodzisz w tryb prezentacji, m贸wisz:

鈥濷k, pozw贸l, 偶e opowiem Ci o tym, co robi臋, ludzie, kt贸rym pomogli艣my, pozw贸l, 偶e zademonstruj臋, co robi produkt itd.鈥. Na ko艅cu, pr贸bujesz domkn膮膰 sprzeda偶. A kiedy to wszystko zrobisz, potencjalny klient najcz臋艣ciej patrzy Ci w oczy i m贸wi: 鈥瀐mm, to brzmi interesuj膮co. Niech si臋 zastanowi臋鈥. A potem mijaj膮 dni, miesi膮ce, a Ty pr贸bujesz nawi膮za膰 z nimi kontakt i po prostu nigdy wi臋cej o nich nie s艂yszysz. To prawie tak, jakby po prostu znikn臋li z powierzchni ziemi. I wielu ludzi, kt贸rzy zajmuj膮 si臋 sprzeda偶膮, zw艂aszcza je艣li dopiero zaczynasz, wpada w pu艂apk臋, w kt贸rej prospekci m贸wi膮 ci 鈥瀙ozw贸l mi o tym pomy艣le膰鈥, ale tak naprawd臋 nie rozumiesz, o czym musz膮 my艣le膰 lub dlaczego nie kupuj膮. W ko艅cu wszystko zrobi艂e艣 dobrze, zaprezentowa艂e艣, opowiedzia艂e艣..

Kiedy ludzie wpadaj膮 w t臋 pu艂apk臋, zaczynaj膮 my艣le膰, 偶e sprzeda偶 to gra liczb. Id膮 wi臋c do klienta i pr贸buj膮. Nie domykaj膮 sprzeda偶y. Id膮 do nast臋pnego, i znowu. Nast臋pny, nast臋pny. Chocia偶 sprzeda偶 to poniek膮d gra liczbowa, zawsze powiniene艣 zwi臋ksza膰 wsp贸艂czynnik zamkni臋cia.

A je艣li nie rozumiesz, dlaczego ludzie nie kupuj膮 i po prostu m贸wi膮 鈥瀐ej, pozw贸l mi si臋 nad tym zastanowi膰鈥, to nie osi膮gniesz wymarzonej sprzeda偶y. W tym wpisie zamierzam pokaza膰 Ci jak ca艂kowicie odwr贸ci膰 scenariusz. I zamiast robi膰 wymuskane prezentacje, pr贸buj膮c zaimponowa膰 innym ludziom, aby sk艂oni膰 ich do zakupu, odwr贸cisz sytuacj臋 i sprawisz, 偶e potencjalny klient b臋dzie chcia艂 kupi膰 od ciebie.

Aby zrozumie膰, jak to wszystko dzia艂a, musisz zrozumie膰 ludzk膮 psychologi臋; oznacza to, 偶e ludzie kupuj膮 emocjonalnie i logicznie uzasadniaj膮 swoj膮 decyzj臋.

A najsilniejsz膮 emocj膮, kt贸ra sk艂ania kogo艣 do podj臋cia dzia艂ania, czyli zakupu Twojego produktu lub us艂ugi, jest b贸l. 呕eby w 艂atwy spos贸b Ci to przedstawi膰 we藕my przyk艂ad lekarza. Pomy艣l o tym, kiedy ostatnio by艂a艣 u lekarza. Zwykle dzieje si臋 tak je艣li jeste艣 chory albo odczuwasz b贸l, czy masz problem. Idziesz do lekarza, masz nadziej臋, 偶e kupisz jakie艣 produkty i us艂ugi, aby ten b贸l znikn膮艂. To prawie tak, jakby te rzeczy same si臋 sprzedawa艂y. Dlatego chcemy zastosowa膰 t臋 lekcj臋 w naszej sprzeda偶y i znale藕膰 b贸l, kt贸ry maj膮 nasi potencjalni klienci i pokaza膰 im, 偶e mo偶emy by膰 rozwi膮zaniem ich b贸lu.

Nie ma znaczenia, w jakiej bran偶y si臋 znajdujesz, ani je艣li uwa偶asz, 偶e Tw贸j produkt lub us艂uga s膮 wyj膮tkowe, podstawy, dla kt贸rych ludzie kupuj膮, zawsze b臋d膮 takie same. A je艣li potrafisz zidentyfikowa膰 te b贸le, mo偶esz sk艂oni膰 ludzi do kupowania.

Poka偶臋 Ci trzy proste kroki, aby odkry膰 czyj艣 b贸l, aby艣 m贸g艂 sprzeda膰 wszystko ka偶demu.

3 kroki jak sprzedawa膰 bezpo艣rednio

Przejd藕my dalej i zanurzmy si臋 w trzech krokach, aby sprzeda膰 cokolwiek komukolwiek. Oto trzy kroki jak skutecznie sprzedawa膰 cokolwiek komukolwiek. Krok numer jeden to utajniony b贸l. Krok drugi, b贸l 艣wiadomy. A krok trzeci jest po偶膮danym rozwi膮zaniem.

Zacznijmy po kolei, aby艣 zrozumia艂 ca艂y proces. W kroku numer jeden chodzi o utajony b贸l. B贸l utajony jest zasadniczo b贸lem, kt贸ry kto艣 odczuwa, ale nie wie, 偶e faktycznie go ma. Twoim zadaniem jest przekona膰 ich, 偶e odczuwaj膮 ten b贸l. Wiele razy, kiedy idziesz na spotkanie sprzeda偶owe i pr贸bujesz zaprezentowa膰 sw贸j produkt lub us艂ug臋, powodem, dla kt贸rego to nie dzia艂a, jest to, 偶e klienci nie czuj膮, 偶e ten b贸l jest wystarczaj膮co mocny aby faktycznie da膰 ci pieni膮dze za rozwi膮zanie. Wi臋c je艣li nie zaprezentujesz b贸lu to nie masz sprzeda偶y. Musisz u艣wiadomi膰 tej osobie, 偶e odczuwa b贸l.

Utajniony b贸l

Przyk艂ad jak skutecznie sprzedawa膰 pokazuj膮c utajniony b贸l:

Podam teraz przyk艂ad utajonego b贸lu. Kiedy w przesz艂o艣ci prowadzi艂em sporo szkole艅, g艂贸wnie dla handlowc贸w to by艂 to spory problem przez kt贸ry nie mogli oni sprzedawa膰 wi臋cej i cz臋艣ciej. Dajmy na to sprzedawc贸w fotowoltaiki i du偶ych instalacji dla firm. Jako utajony b贸l musieli oni przekona膰 osoby decyzyjne w firmie, 偶e maj膮 problem. Problem polega艂 na tym, 偶e nie powiniene艣 traci膰 du偶ych sum pieni臋dzy na pr膮d dla firm, kt贸ry jest bardzo drogi. 艢wietnym przyk艂adem jest rok 2022, kiedy to w popandemicznej Polsce, przez to 偶e rz膮d zamkn膮艂 gospodark臋, zacz膮艂 drukowa膰 pieni膮dze na pot臋g臋 i po drodze pope艂ni艂 jeszcze tysi膮ce b艂臋d贸w, w efekcie by艂 zmuszony 偶eby drastycznie podnie艣膰 ceny na gaz i pr膮d. W przypadku gazu nawet kilkukrotnie i niestety sporo firm musia艂o si臋 zamkn膮膰. Wi臋c energia sta艂a si臋 bardzo droga. Tym bardziej przypomnienie dla os贸b kt贸re nie maj膮 firmy- ceny dla firm s膮 o wiele wi臋ksze ni偶 ceny domowe. Kiedy w艂a艣ciciele firm zdadz膮 sobie spraw臋, 偶e odczuwaj膮 b贸l (w poprzednim przyk艂adzie wysokie ceny energii), przechodzimy do kroku numer dwa, kt贸ry jest u艣wiadomionym b贸lem.

艢wiadomy b贸l w sprzeda偶y

Bierzemy ukryty b贸l, bierzemy problem, o kt贸rym kto艣 nie wie, 偶e go ma, i u艣wiadamiamy mu, 偶e niestety ale on istnieje. A potem przenosisz ich do kroku numer dwa, kt贸ry u艣wiadamia im, 偶e odczuwaj膮 ten b贸l. I tak, gdy klient zaczyna zdawa膰 sobie spraw臋, 偶e 鈥瀘ch, w艂a艣ciwie mam problem. Na robienie tych rzeczy marnujemy mn贸stwo czasu, pieni臋dzy i energii. Powinni艣my wymy艣li膰 spos贸b na jego rozwi膮zanie鈥. A kiedy zobaczysz t臋 ma艂膮 nut臋 b贸lu, czy to 偶e marnuj膮 czas, marnuj膮 pieni膮dze, marnuj膮 energi臋 i takie rzeczy, chcesz wej艣膰 w to naprawd臋 g艂臋boko i troch臋 podr膮偶y膰.

Nie mo偶esz po prostu pozwoli膰 odczu膰 b贸lu i spr贸bowa膰 zaprezentowa膰 sw贸j produkt. Musisz naprawd臋 zrozumie膰 ich b贸l i sprawi膰, by klient zrozumia艂 nawet sw贸j w艂asny b贸l i u艣wiadomi艂 sobie, jak du偶y jest to problem. W poprzednim przypadku sprzedaj膮c jak膮艣 form臋 OZE mo偶esz powiedzie膰: 鈥瀢 porz膮dku, wi臋c masz rachunki za kt贸re p艂acisz 10.000 miesi臋cznie w swojej firmie鈥. I teraz musisz zada膰 wi臋cej pyta艅, aby naprawd臋 zrozumie膰 b贸l.

Z pytaniami idziesz w stron臋 tego aby za艣wieci艂a mu si臋 偶ar贸wka w g艂owie 偶e musi co艣 zrobi膰. Wtedy wnikasz jeszcze g艂臋biej w b贸l.

Mo偶esz powiedzie膰 co艣 w stylu: 鈥濷k, c贸偶, co si臋 stanie, je艣li nic nie zrobisz? Co si臋 stanie, je艣li po prostu b臋dziesz robi艂 to tak, jak zawsze to robi艂e艣?鈥 Wtedy pomy艣li: 鈥 je艣li b臋dziemy robi膰 to tak, jak to robimy do tej pory, nie b臋dziemy w stanie inwestowa膰 tyle ile chcemy w rozw贸j, tylko w wysokie rachunki. Je艣li nie b臋dziemy inwestowa膰 w rozw贸j, to nie osi膮gniemy wystarczaj膮cych przychod贸w, aby osi膮gn膮膰 nasze cele鈥.

Wi臋c og贸lny model wygl膮da tak, 偶e bierzesz prosty problem jaki ma klient. Np nie reklamuje si臋 w internecie i 艂膮czysz go z ich podstawowymi problemami, czyli nie zarobisz du偶o pieni臋dzy. Nie b臋dziesz najlepszym w bran偶y. Ludzie do ciebie nie przyjd膮. Nie b臋dziesz mia艂 najlepszej reputacji.

A wi臋c ten ma艂y drobny problem staje si臋 naprawd臋 du偶ym problemem, poniewa偶 u艣wiadomiony b贸l w艂a艣nie sta艂 si臋 ekstremalnie uci膮偶liwy kt贸ry teraz ludzie chc膮 rozwi膮zania.

Od tego momentu przechodzimy do kroku trzeciego, kt贸ry jest po偶膮danym rozwi膮zaniem.

Sprzedajesz rozwi膮zane problemu

Kiedy klient rozumie, 偶e ma problem, teraz b臋dzie szuka艂 rozwi膮za艅. A wszystko, co musisz zrobi膰, to zada膰 wi臋cej pyta艅, aby zrozumie膰, jak wygl膮da ich idealna sytuacja. M贸g艂by艣 powiedzie膰: 鈥濷K, wi臋c teraz rozumiem Twoje cierpienia. Jak by艣 chcia艂, 偶eby to wygl膮da艂o w idealnym 艣wiecie?鈥 A oni m贸wi膮 co艣 w stylu: 鈥濩贸偶, najlepiej by艂oby mie膰 co艣, co robi XYZ bla, bla, bla, bla鈥.

Czyli opowiadaj膮 o swojej idealnej sytuacji. I w oparciu o twoje pytania, tak naprawd臋 kierujesz ca艂膮 rozmow臋 tak, aby rozwi膮zanie, o kt贸rym m贸wi膮 lub kt贸rego chc膮, by艂o tym, co robi Tw贸j produkt lub us艂uga.

Gdy klient wyja艣ni po偶膮dany rezultat, dopiero wtedy mo偶esz zaprezentowa膰 sw贸j produkt lub us艂ug臋. I dlaczego jest to wa偶ne, poniewa偶 je艣li po prostu b臋dziesz dzwoni艂 do ka偶dego klienta i spr贸bujesz od razu sprzeda膰, to nie zadzia艂a, poniewa偶 nie rozumiesz ich b贸lu; nie wczuwasz si臋 w to, przez co oni przechodz膮. Ale je艣li rozumiesz ich problemy i jasno je definiujesz, zamieniaj膮c utajony b贸l w urzeczywistniony b贸l, a nast臋pnie sk艂aniaj膮c klienta do rozmowy o jego po偶膮danym rozwi膮zaniu, mo偶esz przedstawi膰 sw贸j produkt i us艂ug臋 w spos贸b, kt贸ry pomo偶e mu osi膮gn膮膰 u艣wiadomiony b贸l do po偶膮danego rezultatu. Oto recepta na to jak skutecznie sprzedawa膰 cokolwiek, komukolwiek.

Wszystko, co naprawd臋 robisz, to zabierasz ich z punktu A do punktu B i pokazujesz, 偶e dzi臋ki Twoim produktom i us艂ugom mog膮 dotrze膰 tam, gdzie ju偶 chc膮. Ale oczywi艣cie, poniewa偶 zadajesz pytania i rozumiesz ich b贸le, tak uk艂adasz ca艂膮 rozmow臋, aby doprowadzi膰 do tego momentu. Nast臋pnie mo偶esz powiedzie膰: 鈥OK, my艣l臋, 偶e rzeczywi艣cie mog臋 pom贸c ci osi膮gn膮膰 po偶膮dany rezultat. Czy masz co艣 przeciwko, je艣li powiem ci troch臋 o tym, co robi臋?鈥 I oczywi艣cie powiedz膮: „Jasne, czemu nie?” Od tego momentu jeste艣 gotowy, aby faktycznie zaprezentowa膰 sw贸j produkt lub us艂ug臋. A je艣li chodzi o rzeczywist膮 prezentacj臋, niekoniecznie musisz mie膰 ten doskona艂y scenariusz lub co艣 w tym stylu, poniewa偶 Twoja prezentacja jest zawsze dostosowana do tego konkretnego problemu. Zasadniczo pokazujesz klientowi, 偶e mo偶esz by膰 rozwi膮zaniem jego b贸lu.

Wystarczy, 偶e zapami臋tasz lub zapiszesz, jakie s膮 problemy tej osoby, a nast臋pnie poka偶esz jej, jak mo偶esz rozwi膮za膰 jej problemy.

Je艣li na przyk艂ad sprzedajesz jakie艣 oprogramowanie do automatyzacji dla biznesu, wszystko, co musisz zrobi膰, to zapisa膰 wszystkie problemy, z kt贸rymi boryka si臋 dana osoba, i mo偶esz powiedzie膰: 鈥瀢 porz膮dku, wi臋c masz pracownika, kt贸ry r臋cznie wpisuje wszystkie te dane. Pozw贸l, 偶e poka偶臋 ci, jak to oprogramowanie zautomatyzuje to za ciebie, a najlepsze jest to 偶e licencja kosztuje tylko 100 z艂 miesi臋cznie a nie 5 tysi臋cy jak pracownik鈥.

Czyli pokazujesz im tylko, jak to dzia艂a. I naturalnie pomy艣l膮: 鈥瀟o jest dok艂adnie to, czego potrzebuj臋, aby m贸j problem znikn膮艂鈥. I tak w tym momencie w艂a艣ciwie odwracasz sytuacj臋. Zamiast wchodzi膰 i po prostu zaczyna膰 od prezentacji produktu, najpierw rozumiesz klienta. Rozumiem jego problemy. A potem po prostu pytasz go: 鈥瀐ej, my艣l臋, 偶e mog臋 pom贸c. Czy masz co艣 przeciwko, je艣li poka偶臋 ci, co robi臋?鈥. Powiedz膮, 偶e tak. A ja po prostu poka偶臋 im dok艂adnie, jak mog臋 im pom贸c. Teraz sytuacja si臋 odwr贸ci艂a, bo teraz przychodz膮 do mnie. To prawie tak, jak na pocz膮tku problem z lekarzem, gdzie przychodz膮 ju偶 teraz do mnie z problemem, kt贸ry zidentyfikowa艂em i teraz zdaj膮 sobie z niego spraw臋, a potem pokazuj臋 im i przepisuj臋 im rozwi膮zanie, i najlepsze jest to 偶e nie pr贸bujesz im tego wciska膰.

Ludzie nie lubi膮 jak im si臋 sprzedaje, ale uwielbiaj膮 kupowa膰. Pomy艣l o tym. Ludzie pokochaj膮 kupowanie Twoich produkt贸w i us艂ug, poniewa偶 wnosisz warto艣膰 i rozwi膮zujesz ich problemy, kt贸rych sami nie chc膮 rozwi膮zywa膰.

Podsumowanie jak skutecznie sprzedawa膰

Teraz podsumujmy wszystko, o czym m贸wili艣my. Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie ukrytego b贸lu, czyli b贸lu, z kt贸rego ludzie nie zdaj膮 sobie sprawy, 偶e go maj膮. Numer dwa to przekszta艂cenie tego utajonego b贸lu w urzeczywistniony b贸l i u艣wiadomienie im, 偶e faktycznie maj膮 problem, oraz pokazanie im, jak bardzo jest on powa偶ny. A krok trzeci to po偶膮dany rezultat. Gdy klient zrozumie, 偶e rzeczywi艣cie odczuwa b贸l, zapytaj go, jak chcia艂by, aby wygl膮da艂a jego idealna sytuacja. Na przyk艂ad w idealnym 艣wiecie, co chcia艂by艣, aby si臋 wydarzy艂o? I opisz膮 dok艂adnie po偶膮dany rezultat.

jak skutecznie sprzedawa膰

Od tego momentu wszystko, co musisz zrobi膰, to ustawi膰 sw贸j produkt i us艂ug臋 w spos贸b, kt贸ry pomo偶e im przej艣膰 od u艣wiadomionego b贸lu do po偶膮danego rezultatu. I b臋dzie to tak oczywiste, 偶e b臋d膮 chcieli kupi膰 to, co masz, poniewa偶 faktycznie pomaga im to osi膮gn膮膰 ich cele. Ludzie nie lubi膮 jak im si臋 sprzedaje, ale kochaj膮 kupowa膰.

A teraz znasz trzy kroki, aby sprzeda膰 cokolwiek komukolwiek. I znowu, dotyczy to prawie ka偶dej sprzeda偶y. Niezale偶nie od tego, czy jeste艣 agencj膮, trenerem czy konsultantem, sprzedajesz oprogramowanie, sprzedajesz produkty fizyczne, je艣li jeste艣 w stanie rozgry藕膰 i odkry膰 czyj艣 b贸l i pokaza膰, 偶e Twoje produkty i us艂ugi mog膮 sprawi膰, 偶e b贸l zniknie i mo偶esz im pom贸c dosta膰 si臋 tam, gdzie chc膮, znacznie bardziej prawdopodobne b臋dzie, 偶e kupi膮 to, co sprzedajesz.

Ostatni膮 rzecz膮, z kt贸r膮 ci臋 zostawi臋, jest to. Je艣li chodzi o sprzeda偶, nie chodzi o to, by by膰 p艂ynnym m贸wc膮, wiedzie膰, co najlepiej powiedzie膰, i by膰 charyzmatycznym, czy dowcipnym. Najlepsi sprzedawcy, kt贸rych znam osobi艣cie, to w rzeczywisto艣ci najlepsi s艂uchacze. Nie chodzi o zrobienie pokazu i wspania艂ej prezentacji.

W艂a艣ciwie ca艂a sprzeda偶 polega na zrozumieniu klienta, zadawaniu pyta艅, s艂uchaniu, a nast臋pnie dawaniu mu rozwi膮zania, kt贸re sprawi, 偶e jego b贸le znikn膮. A je艣li mo偶esz to zrobi膰, b臋dziesz o krok bli偶ej do bycia sprzedawc膮, kt贸rym zawsze chcia艂e艣 by膰.

Wa偶ne aby skutecznie sprzedawa膰

Je艣li chcesz wdro偶y膰 u siebie system skutecznej sprzeda偶y, albo zainwestowa膰 w marketing i reklam臋 internetow膮 to skontaktuj si臋z nami ju偶 teraz!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)