Jak poprawi膰 konwersje [3 najlepsze metody]

Facebook marketplace
Marketplace sklep internetowy -co to jest? Sprzedawaj towary na ca艂ym 艣wiecie w wielu miejscach jednocze艣nie
3 maja, 2022
Reklama wideo
Marketing wideo dla biznesu b2b b2c-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
3 maja, 2022
jak zwi臋kszy膰 konwersje CRO UX sklep internetowy ecommerce
jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje

Masz plan marketingowy kt贸ry generuje strategiczne klikni臋cia do Twojej witryny. Ca艂a Twoja taktyka tworzenia tre艣ci, budowaniu link贸w, reklam programmatic, influencer marketing i kampanie e-mailowe przyci膮gaj膮 do Ciebie odpowiednio kwalifikowany ruch. Wydaje si臋 jednak, 偶e wsp贸艂czynniki konwersji spadaj膮, albo nie s膮 tak wysokie jak by膰 powinny. Brzmi dziwnie znajomo?

Dobra wiadomo艣膰 鈥 nie jeste艣 sam. Coraz wi臋cej firm zdaje sobie z tego spraw臋 i koncentruje si臋 na CRO.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Co to jest marketing konwersji?

Marketing konwersji obejmuje 2 rzeczy. Jedna jest obiektywna a druga subiektywna.

Na my艣li mam sztuk臋 i nauk臋 marketingu w celu maksymalizacji odsetka u偶ytkownik贸w podejmuj膮cych po偶膮dane dzia艂ania w Twojej witrynie, sklepie czy aplikacji. Strategia marketingu konwersji obejmuje taktyk臋, kt贸ra pozwala w pe艂ni wykorzysta膰 istniej膮cy ruch w witrynie poprzez optymalizacj臋 jej kluczowych element贸w w celu zwi臋kszenia liczby konwersji.

Jako marketer mo偶esz u偶ywa膰 wielu taktyk. Jednego dnia mo偶esz budowa膰 wi臋cej link贸w zwrotnych pod SEO do swoich stron, w innym mo偶esz pracowa膰 z zespo艂em projektowym, aby uzyska膰 lepszy UX dla niekt贸rych stron internetowych. W mi臋dzyczasie jeszcze wykonujesz SEO copywriting bo do arsena艂u PPC doda艂e艣 pozycjonowanie stron w organiku google. Aaa… jeszcze email marketing i kilka innych.

I teraz mo偶e nachodzi Ciebie refleksja. Czy pomi臋dzy tym wszystkim powiniene艣 w og贸le skupi膰 si臋 na optymalizacji konwersji? To istotne pytanie wi臋c zastan贸wmy si臋.

Zacznijmy od bardzo s艂awnego testu, kt贸ry by艂 a偶 tak skupiony na detalach 偶e wi臋kszo艣ci marketer贸w nawet nie przysz艂oby to na my艣li. S艂ynny test google 41 odcieni koloru niebieskiego jako link. Badano liczb臋 klikni臋膰 w r贸偶ne odcienie:

jak zwi臋kszy膰 konwersje CRO UX sklep internetowy ecommerce

Test jest powtarzany w tej czy innej formie co kilka lat. O ile mnie pami臋膰 nie myli, pierwszy odby艂 si臋 w 2009 roku.

Za艂o偶eniem jak ju偶 wspomnia艂em by艂o sprawdzenie, kt贸ry odcie艅 niebieskiego wygenerowa艂by maksymaln膮 liczb臋 klikni臋膰 na stronie wynik贸w wyszukiwania.

Marketerzy twierdzili wtedy, 偶e testowanie czego艣 tak trywialnego jak kolor mo偶e odci膮gn膮膰 zespo艂y UX od zajmowania si臋 wa偶niejszymi zmianami.

Jednak w przypadku najpopularniejszej na 艣wiecie wyszukiwarki, w kt贸rej niewielki spadek wsp贸艂czynnika konwersji mo偶e prze艂o偶y膰 si臋 na miliony utraconych dolar贸w (dziennie!), eksperymentowanie z ka偶d膮 drobn膮 zmian膮 wp艂ywaj膮c膮 na konwersje (w tym przypadku klikni臋cia) wydaje si臋 uzasadnione, prawda?

Si艂a marketingu konwersji u takiego giganta jak google polega na tym, 偶e potrafi on wykorzysta膰 milionow膮 baz臋 ruchu do uzyskania znacznego wzrostu przychod贸w w szybkim tempie z marginalnym wzrostem konwersji spowodowanym drobn膮 poprawk膮.

Zanim zag艂臋bimy si臋 w wiedz臋 na temat marketingu konwersji, cofnijmy si臋 o krok, aby zrozumie膰, czym jest wsp贸艂czynnik konwersji.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Wsp贸艂czynnik konwersji definicja

Wsp贸艂czynnik konwersji jest po prostu definiowany jako odsetek odwiedzaj膮cych Twoj膮 witryn臋, kt贸rzy zrealizowali po偶膮dany cel. Konwersj膮 mo偶e by膰 wszystko, od klikni臋cia przycisku CTA, wype艂nienia formularza, po dokonanie zakupu.

Aby usprawni膰 swoje kampanie marketingowe, marketerzy musz膮 obliczy膰 i por贸wna膰 zwrot z inwestycji dla ka偶dego z kana艂贸w, kt贸rych u偶ywaj膮 do generowania konwersji. Dlatego jednym z powszechnych sposob贸w przegl膮dania raport贸w konwersji jest ich segmentacja wed艂ug nast臋puj膮cych 藕r贸de艂 ruchu:

  • P艂atne reklamy – od google ads, form PPC po facebook ads i inne social media w tym youtube
  • SEO, wyszukiwanie organiczne – pozycjonowanie stron i pozycjonowanie sklep贸w
  • Bezpo艣rednio 鈥 wprowadzaj膮c adres URL w przegl膮darce
  • Spo艂eczno艣ciowe 鈥 odwiedzaj膮cy l膮duj膮 na Twojej stronie za po艣rednictwem kana艂贸w social emdia
  • Skierowanie 鈥 odwiedzaj膮cy pochodz膮 z innych domen, np poprzez polecenia lub link afiliacyjny
  • E-mail marketing 鈥 odwiedzaj膮cy przychodz膮cy do Twojej witryny za po艣rednictwem kampanii e-mail marketingowych

Marketerzy mog膮 analizowa膰 dane konwersji wed艂ug kana艂贸w i 藕r贸de艂 na wiele sposob贸w.

Podobnie mo偶esz analizowa膰 trendy konwersji w swojej witrynie wed艂ug kana艂贸w i odpowiednio dostosowywa膰 swoje dzia艂ania marketingowe, aby zmaxymalizowa膰 koncentracj臋 na 藕r贸d艂ach, kt贸re mog膮 wymaga膰 pewnych ulepsze艅.

Instrumenty do zwi臋kszania wsp贸艂czynnik贸w konwersji

Wszyscy najlepsi marketerzy i zespo艂y wykorzystuj膮 poni偶sze osobno lub w pakietach:

Ankiety internetowe

Narz臋dzie CRO, kt贸re mo偶e okaza膰 si臋 kluczowe w uzyskaniu wgl膮du w g艂os konsumenta (Voice of Customer -VoC). Ankiety na stronie internetowej pozwalaj膮 zebra膰 jako艣ciowe informacje zwrotne w czasie rzeczywistym bezpo艣rednio od odwiedzaj膮cych, gdy wchodz膮 oni z Tob膮 w interakcje. Zadaj膮c odpowiedni zestaw pyta艅 i uruchamiaj膮c ankiet臋 we w艂a艣ciwym czasie, mo偶esz uzyska膰 wgl膮d w to, co dzia艂a dobrze w Twojej witrynie i pozna膰 obawy u偶ytkownik贸w, dzi臋ki czemu mo偶esz odpowiednio usprawni膰 dzia艂ania optymalizacyjne i popchn膮膰 ich w d贸艂 lejka sprzeda偶y.

Mapy ciep艂a (heatmap)

Mapy ciep艂a oferuj膮 wizualn膮 reprezentacj臋 interakcji odwiedzaj膮cych z Twoj膮 witryn膮 鈥 elementy, kt贸re przyci膮gaj膮 ich uwag臋, te, kt贸re ich rozpraszaj膮, a tym samym pomagaj膮 zyska膰 wgl膮d na temat ich zachowania. R贸偶ne mapy s艂u偶膮 do generowania r贸偶nych statystyk dotycz膮cych zachowa艅 u偶ytkownik贸w. Na przyk艂ad mapy klikni臋膰 daj膮 Tobie dane w czasie rzeczywistym na temat najcz臋艣ciej i najmniej klikanych sekcji witryny, dzi臋ki czemu mo偶esz okre艣li膰 krytyczne obszary dzia艂ania i odpowiednio dostosowa膰 projekt i tre艣膰. Z drugiej strony mapy przewijania informuj膮 Ci臋, do jakiego momentu odwiedzaj膮cy przewijaj膮 w d贸艂 Twoj膮 witryn臋, dzi臋ki czemu wiesz gdzie umieszcza膰 banery CTA.

Po艂膮czenia od klient贸w

Je艣li prowadzisz dzia艂alno艣膰 B2B, bez znaczenia czy oferujesz produkty, us艂ugi, a mo偶e SaaS, analiza po艂膮cze艅 od klient贸w mo偶e by膰 艣wietnym sposobem na lepsze zrozumienie typowej podr贸偶y klienta w Twojej witrynie. Korzystaj膮c z zebranych informacji, mo偶esz odkry膰 nowe punkty tarcia, zrozumie膰 rozwi膮zania, kt贸rych szukaj膮 Twoi klienci, i wiele wi臋cej. Te pomocne informacje powodowa膰 mog膮 偶e stale b臋dziesz zyskiwa膰 odpowied藕 na pytanie „co ulepszy膰” i b臋dziesz m贸g艂 to wprowadzi膰 do swojej strategii marketingowej, aby uczyni膰 j膮 bardziej solidn膮 i zorientowan膮 na klienta.

Zg艂oszenia z dzia艂u support od klient贸w

Przegl膮danie zg艂osze艅 do obs艂ugi klienta w celu uzyskania odpowiednich informacji na temat zachowania odwiedzaj膮cych i ich problem贸w mo偶e by膰 przydatne w odkrywaniu nowych wytycznych, kt贸re w przeciwnym razie nie by艂yby oczywiste. Mo偶esz mie膰 wgl膮d do najcz臋stszych problem贸w w Twojej witrynie, kt贸re utrudniaj膮 odwiedzaj膮cym interakcje czy kupno i prawdopodobnie uniemo偶liwiaj膮 konwersj臋.

Nagrania sesji

Inne jako艣ciowe narz臋dzie badawcze to nagrania sesji. Pozwalaj膮 marketerom zrozumie膰 zachowanie podczas przegl膮dania, obserwuj膮c nagrania ca艂ej interakcji odwiedzaj膮cych z ich witryn膮 podczas konkretnej sesji uzytkownika. Umo偶liwia marketerom szczeg贸艂ow膮 ocen臋 preferencji odwiedzaj膮cych, sposobu poruszania si臋 po witrynie oraz okre艣lanie punkt贸w tarcia na ich drodze, kt贸re mog膮 poprawi膰 jako艣膰 obs艂ugi klient贸w i poprawi膰 krytyczne wska藕niki.

Testy A/B

Aby stale przewy偶sza膰 jako艣膰 obs艂ugi klienta w witrynie, potrzebujesz iteracyjnego, opartego na danych rozwi膮zania, kt贸re udowodni, dlaczego jedna wersja Twojej strony internetowej dzia艂a lepiej ni偶 druga. Testy A/B pozwalaj膮 marketerom formu艂owa膰 hipotezy na podstawie analiz i spostrze偶e艅 zebranych z bada艅 u偶ytkownik贸w, tworzy膰 wiele wersji ich strony internetowej, a nast臋pnie testowa膰 je na r贸偶nych segmentach u偶ytkownik贸w, aby por贸wna膰, kt贸ry wariant generuje wi臋cej konwersji. Ci膮g艂e eksperymentowanie z r贸偶nymi elementami witryny mo偶e pom贸c w usprawnieniu procesu optymalizacji i osi膮ganiu lepszych wynik贸w.

Analiza formularzy

Analityka formularzy pomaga marketerom analizowa膰 interakcje u偶ytkownik贸w z ich formularzami i dostarcza膰 informacji o tym, dlaczego ich formularze dzia艂aj膮 tak, a nie inaczej. Od ca艂kowitego czasu potrzebnego na wype艂nienie formularza i czasu bezczynno艣ci sp臋dzonego na ka偶dym konkretnym polu formularza do p贸l, kt贸re zosta艂y ponownie wype艂nione, zignorowane lub porzucone. Analityka formularzy pomaga marketerom mierzy膰 jako艣膰 ich formularzy i identyfikowa膰 prawdopodobne punkty tarcia, dzi臋ki czemu optymalizuj膮 je, aby zapewni膰 p艂ynniejsze dzia艂anie i lepszy wsp贸艂czynnik konwersji.

Jak podaje GoogleConversionRoom to w艂a艣nie optymalizacja formularzy wraz ze stron膮 g艂贸wn膮 oraz stronami docelowymi ma zazwyczaj najwi臋kszy potencja艂 i zapewnia zazwyczaj najwi臋ksze ROI.

Na co podczas tej analizy zwraca膰 uwag臋?

  • Kt贸re z dobrowolnych p贸l s膮 najcz臋艣ciej nie wype艂niane?
  • Kt贸re pole sprawia u偶ytkownikom najwi臋cej problem贸w?
  • Nad uzupe艂nieniem kt贸rych p贸l u偶ytkownik sp臋dza najwi臋cej czasu?
  • Jaka by艂a kolejno艣膰 wype艂niania p贸l przez u偶ytkownika?
  • Jaki czas zajmuje u偶ytkownikom wype艂nienie formularza?
  • Kt贸re pole jest ostatnim, nim u偶ytkownik opu艣ci formularz?
  • Dlaczego u偶ytkownicy nie doko艅czyli wype艂niania formularza lub go opu艣cili?

Jak poprawi膰 konwersje (podstawy)

Chocia偶 lista strategii zwi臋kszania konwersji jest prawie niesko艅czona, w tej sekcji znajdziesz kilka praktycznych taktyk, od kt贸rych warto zacz膮膰.

Przetestuj i zoptymalizuj swoje strony docelowe tzw. landing page i squeeze page

Poniewa偶 strony docelowe s膮 tworzone specjalnie z my艣l膮 o przyjmowaniu i konwersji okre艣lonego segmentu odbiorc贸w, ich optymalizacja mo偶e bezpo艣rednio i znacz膮co wp艂yn膮膰 na wsp贸艂czynnik konwersji. Dlatego upewnij si臋, 偶e stale testujesz ka偶dy element na swoich stronach docelowych, aby upewni膰 si臋, 偶e zach臋ca to u偶ytkownika do dzia艂ania. Na pocz膮tek mo偶esz pozby膰 si臋 wszystkich rozpraszaj膮cych element贸w, przetestowa膰 nag艂贸wek, tekst i schemat kolor贸w strony, a tak偶e liczb臋 p贸l formularza, usun膮膰 nawigacj臋 itp.

Popraw nawigacj臋 w witrynie

Zwi臋kszenie ruchu w Twojej witrynie by艂oby bezcelowe, gdyby odwiedzaj膮cy mieli trudno艣ci z poruszaniem si臋 po niej. Dlatego zapewnienie bezproblemowego poruszania si臋 po witrynie staje si臋 najwa偶niejsze, zanim podejm膮 po偶膮dane dzia艂ania.

Aby to zrobi膰, postaraj si臋 maksymalnie uporz膮dkowa膰 swoj膮 witryn臋 i zachowa膰 minimalistyczny projekt, aby zwr贸ci膰 uwag臋 odwiedzaj膮cych na krytyczne elementy. Post臋puj zgodnie z utartymi zasadami, je艣li chodzi o niekt贸re sekcje witryny, takie jak informacje kontaktowe w prawym g贸rnym rogu i sekcja pomocy w stopce, aby odwiedzaj膮cy nie mieli trudno艣ci z wykonaniem podstawowych czynno艣ci w witrynie i uznaniem jej za 艂atw膮 w obs艂udze. Je艣li masz sklep e-Commerce, upewnij si臋, 偶e pasek wyszukiwania jest 艂atwo dost臋pny i widoczny na wszystkich stronach, aby mo偶na by艂o bezproblemowo wyszukiwa膰 produkty.

Ponadto upewnij si臋, 偶e Twoja witryna jest responsywna dla urz膮dze艅 mobilnych; post臋puj zgodnie ze sprawdzonymi metodami, aby zoptymalizowa膰 witryn臋 pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych, na przyk艂ad zrezygnuj z paska nawigacyjnego i u偶yj hamburger menu, zmniejsz liczb臋 p贸l formularza w pierwszym kroku i tak dalej.

Popraw czas wczytywania strony

Przy tak du偶ym ha艂asie w Internecie, gdzie ka偶dy reklamodawca b艂aga o uwag臋 i zarazem ludzie maj膮 coraz kr贸tsz膮 koncentracj臋, nic nie zabija do艣wiadczenia u偶ytkownika tak, jak powolna strona internetowa. Je艣li Twoja witryna ma zbyt d艂ugi czas 艂adowania to u偶ytkownicy trac膮 cierpliwo艣膰 i j膮 zamykaj膮.

Aby skr贸ci膰 czas 艂adowania, mo偶esz zacz膮膰 od optymalizacji obraz贸w, uzy膰 lazy load, rozwa偶y膰 u偶ycie sieci dostarczania tre艣ci (CDN), u偶y膰 zewn臋trznych platform hostingowych dla du偶ych plik贸w multimedialnych i w艂膮czy膰 buforowanie.

Upewnij si臋, 偶e Twoja propozycja warto艣ci jest przejrzysta i przekonuj膮ca

Stworzenie efektownej i obiecuj膮cej propozycji warto艣ci do umieszczenia na stronie g艂贸wnej, stronach produkt贸w lub stronach docelowych mo偶e pom贸c Ci wyr贸偶ni膰 si臋 na tle konkurencji i natychmiast przyci膮gn膮膰 uwag臋 odwiedzaj膮cych.

Upewnij si臋, 偶e podkre艣la twoje USP, ale przemawia tak偶e bezpo艣rednio do twoich idealnych awatar贸w klienta. Dlatego nie unikaj ci膮g艂ego testowania, dop贸ki nie trafisz na taki tekst, kt贸ry pozytywnie wp艂ynie na Twoje kluczowe metryki. Niekt贸re najlepsze praktyki to zwi臋z艂o艣膰 i 艂atwo艣膰 zrozumienia oraz ca艂kowite unikanie 偶argonu, poniewa偶 mo偶e to zniech臋ci膰 ludzi.

Korzystaj z film贸w, aby lepiej anga偶owa膰 i zwi臋ksza膰 czas pozostania w witrynie

Dosy膰 ju偶 powiedziano o skuteczno艣ci film贸w w wywieraniu wp艂ywu, anga偶owaniu odwiedzaj膮cych i przykuwaniu uwagi. Poniewa偶 wideo jest preferowanym medium do konsumpcji informacji w艣r贸d odbiorc贸w, prawdopodobnie tracisz du偶膮 liczb臋 klient贸w, nie maj膮c solidnej strategii marketingu wideo. Dlatego rozwa偶 zast膮pienie pisanego tekstu lub obraz贸w filmami i tam, w miar臋 mo偶liwo艣ci, gdzie to mo偶liwe, sprawd藕, czy wp艂ynie to na Twoje kluczowe wska藕niki zaanga偶owania i konwersji.

Na przyk艂ad, zamiast mie膰 zdj臋cia na stronach produkt贸w w sklepie eCommerce, rozwa偶 dodanie film贸w z u偶ywanego produktu. Mo偶esz te偶 doda膰 na stronie rejestracji wideo podgl膮du webinaru, kt贸ry zamierzasz poprowadzi膰.

Zoptymalizuj swoje formularze

Popularne jest przekonanie, 偶e zmniejszenie liczby p贸l formularza gwarantuje wy偶szy wsp贸艂czynnik konwersji. Zamiast tego, aby mie膰 uczciwy pogl膮d wska藕nik贸w konwersji w swojej witrynie, mo偶esz usun膮膰 wszystkie niepotrzebne pola lub po艂膮czy膰 je, je艣li to mo偶liwe, aby unikn膮膰 zniech臋cenia odwiedzaj膮cych. Mo偶esz doda膰 wska藕nik paska post臋pu dla d艂u偶szych formularzy i eksperymentowa膰 z wymaganymi i opcjonalnymi polami, aby znale藕膰 te kt贸re s膮 absolutnie niezb臋dne i bez kt贸rych nie mo偶na si臋 obej艣膰.

Co wi臋cej, mo偶esz u偶y膰 analizy formularzy, aby odkry膰 punkty tarcia odwiedzaj膮cych, dzi臋ki czemu mo偶esz prawid艂owo oceni膰 jako艣膰 swoich formularzy.

Krytyczne wska藕niki konwersji, kt贸re powiniene艣 艣ledzi膰

Wsp贸艂czynnik odrzuce艅

Wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest wska藕nikiem jako艣ci do艣wiadcze艅, jakie oferuje Twoja witryna. Wysoki wska藕nik cz臋sto mo偶e wskazywa膰 na s艂ab膮 u偶yteczno艣膰, powolne wczytywanie, nieatrakcyjn膮 zawarto艣膰, b艂臋dy techniczne i wiele wi臋cej. Dlatego podczas optymalizacji pod k膮tem konwersji wsp贸艂czynnik odrzuce艅 jest jednym z podstawowych wska藕nik贸w, kt贸re nale偶y 艣ledzi膰 i d膮偶y膰 do poprawy, poniewa偶 u偶ytkownicy mog膮 sk艂oni膰 u偶ytkownik贸w do konwersji tylko wtedy, gdy s膮 wystarczaj膮co zaanga偶owani i sp臋dzaj膮 wystarczaj膮co du偶o czasu w witrynie.

殴r贸d艂a odwiedzin

Wa偶ne jest, aby zdawa膰 sobie spraw臋 z tego, jak dzia艂a ka偶dy z kana艂贸w pozyskiwania ruchu, tak aby mie膰 kierunek, w kt贸rym musisz kierowa膰 swoje wysi艂ki, aby mie膰 sta艂y przep艂yw odwiedzaj膮cych. Na przyk艂ad, je艣li odwiedzaj膮cy przychodz膮cy za po艣rednictwem google ads i seo i stanowi膮 odpowiednio tylko 5% i 4% ca艂kowitego ruchu, prawdopodobnie b臋dziesz musia艂 ponownie przyjrze膰 si臋 swojej strategii, aby poprawi膰 dzia艂ania.

Interakcje na wizyt臋

Niezale偶nie od tego, czy osoba dokona konwersji, czy nie, 艣ledzenie interakcji u偶ytkownika z Twoj膮 witryn膮 mo偶e przynie艣膰 owocne spostrze偶enia, kt贸re mo偶esz wykorzysta膰 do optymalizacji swoich do艣wiadcze艅. Liczba odwiedzonych stron, ilo艣膰 czasu sp臋dzonego na danej stronie, pozostawienie komentarzy na blogach oraz podobne interakcje mog膮 pom贸c Ci zrozumie膰 zachowanie u偶ytkownik贸w w Twojej witrynie. Rzu膰 na nie okiem aby dowiedzie膰 si臋, co dzia艂a dobrze. Wszystkie te spostrze偶enia mog膮 by膰 dobr膮 podstaw膮do formu艂owania obiecuj膮cych hipotez.

Wsp贸艂czynnik konwersji nowych u偶ytkownik贸w

Mo偶na bezpiecznie za艂o偶y膰, 偶e zachowanie odwiedzaj膮cych Twoj膮 witryn臋 po raz pierwszy r贸偶ni si臋 drastycznie od zachowania powracaj膮cych u偶ytkownik贸w. Dlatego nawet wsp贸艂czynniki konwersji dla obu musz膮 by膰 analizowane oddzielnie. Wsp贸艂czynnik konwersji nowych u偶ytkownik贸w poinformuje Ci臋 o pierwszym wra偶eniu, jakie pozostawia Twoja witryna, niezale偶nie od tego, czy zainteresuje nowych potencjalnych klient贸w, jak skutecznie Twoje tre艣ci z nimi rezonuj膮, jak dzia艂a pod wzgl臋dem u偶yteczno艣ci i funkcjonalno艣ci i tak dalej.

Wsp贸艂czynnik konwersji powtarzaj膮cych si臋 u偶ytkownik贸w

Bior膮c pod uwag臋, 偶e 35-51% przychod贸w sklep贸w eCommerce pochodzi z powtarzaj膮cych si臋 zakup贸w, nie mo偶na podwa偶y膰 znaczenia skutecznego marketingu w celu powrotu odwiedzaj膮cych. Nawet je艣li chodzi o firmy oparte na subskrypcji, powracaj膮cy u偶ytkownicy s膮 bardziej sk艂onni do konwersji ni偶 odwiedzaj膮cy po raz pierwszy. Dlatego analiza tego wska藕nika pomo偶e Ci oceni膰, jak skutecznie Twoja witryna anga偶uje u偶ytkownik贸w zaznajomionych z Twoj膮 mark膮 i wystarczaj膮co zaanga偶owanych, aby powr贸ci膰 do Twojej witryny.

Wsp贸艂czynnik porzucania formularzy

Wska藕nik porzucania formularzy pomo偶e Ci oceni膰 i zoptymalizowa膰 formularze, aby zapewni膰 bezproblemowe wype艂nianie. Je艣li Tw贸j wsp贸艂czynnik porzucania formularza jest wysoki, mo偶esz mie膰 pewno艣膰, 偶e Tw贸j formularz wymaga uwagi, co oszcz臋dzi Ci niepotrzebnego anga偶owania zasob贸w w celu optymalizacji innych element贸w Twojego landinga lub procesu realizacji transakcji.

Narz臋dzia, kt贸rych mo偶esz u偶y膰, aby rozpocz膮膰 marketing konwersji

Google Analytics

Google Analytics, bezp艂atne narz臋dzie do 艣ledzenia ca艂ej aktywno艣ci w witrynie, pomaga w dog艂臋bnej analizie ruchu w witrynie i dostarcza danych dotycz膮cych 藕r贸de艂 ruchu, wsp贸艂czynnik贸w odrzuce艅, czasu trwania sesji, wsp贸艂czynnika konwersji, skuteczno艣ci s艂贸w kluczowych i wielu innych. Mo偶esz dzieli膰 swoje raporty, aby utworzy膰 segmenty, kt贸re pomog膮 Ci przeanalizowa膰 okre艣lony zestaw u偶ytkownik贸w pod k膮tem danych. Mo偶esz tak偶e analizowa膰 atrybuty demograficzne i behawioralne odwiedzaj膮cych, kt贸re pomog膮 Ci uzyska膰 cenny wgl膮d w ich interakcje z Twoj膮 witryn膮.

GTmetrix, Pingdom, Page speed insights itp.

Narz臋dzia stworzone do analizy wydajno艣ci Twojej witryny, pozwalaj膮 zbada膰 szybko艣膰 Twojej witryny wraz z mo偶liwo艣ciami optymalizacji. Opr贸cz otrzymywania szczeg贸艂owego zestawienia wydajno艣ci Twojej witryny mo偶esz r贸wnie偶 艣ledzi膰 j膮 na r贸偶nych urz膮dzeniach oraz otrzymywa膰 mie膰 oko na szybko艣膰 wczytywania strony. Korzystaj膮c z tych informacji, mo偶esz szybko wprowadzi膰 poprawki do swojej witryny i obserwowa膰, jak poprawia si臋 jej wydajno艣膰.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Wniosek

W dzisiejszych czasach, w kt贸rych poprawa zwrotu z inwestycji w marketing jest kolosalnym wyzwaniem dla firm na ca艂ym 艣wiecie, marketing konwersji (CRO) staje si臋 nieodzown膮 strategi膮. Chocia偶 w ka偶dym poradniku marketingu znajdziesz wiele wskaz贸wek, odniesienie sukcesu jest procesem iteracyjnym, kt贸ry w du偶ej mierze zale偶y od ilo艣ci wysi艂ku, jaki w艂o偶ysz w zrozumienie odbiorc贸w, opowiedzenie fascynuj膮cej historii i zaoferowanie wspania艂ych do艣wiadcze艅. Optymalizuj膮c spos贸b na popraw臋 konwersji, nie zapomnij przetestowa膰 jak najwi臋kszej liczby pomys艂贸w 鈥 mo偶esz sam siebie zaskoczy膰.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)