Jak mniejsza liczba opcji wpływa na wyższe konwersje (podnosi CRO + INFOGRAFIKA)

Strategia marketingowa -co to jest? Jak ją tworzyć (3)
15 sierpnia, 2022
Kiedy najlepiej dodawać posty na social media? (jaki czas)+[1 BONUS]
16 sierpnia, 2022
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje

Szukasz sposobów na zwiększenie sprzedaży w swoim sklepie internetowym? Chcesz dowiedzieć się, jak ograniczenie opcji, które oferujesz odwiedzającym, może wpłynąć na wyniki finansowe?

QuickSprout przeprowadziło pewne badanie i podzieli się swoimi wskazówkami dotyczącymi konwersji w handlu elektronicznym.

Podkreślają trzy najważniejsze czynności:

  • Zmniejsz liczbę opcji
  • Zmniejsz liczbę pól kontaktowych
  • Zmniejsz liczbę rozwijanych menu
diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Sprawdź infografikę poniżej, aby uzyskać więcej szczegółów (kliknij, aby powiększyć).

zmniejszenie opcji wpływa na zwiększenie konwersji
zmniejszenie opcji wpływa na zwiększenie konwersji(kliknij grafikę aby powiększyć)

Dlaczego zbyt dużo opcji obniża konwersje?

Wiąże się to z obciążeniem poznawczym. Po prostu trudno jest nam podjąć decyzję jeśli istnieje zbyt dużo możliwości. A jeśli czujemy się przytłoczeni to uciekamy.

Na przykład, zmniejszając liczbę opcji w polach formularza z 6 do 3, możesz zwiększyć współczynnik konwersji średnio o 66%.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

To paradoks wyboru (paradox of choice) — więcej opcji przyciąga więcej potencjalnych klientów, ale zbyt wiele opcji może przytłoczyć konsumentów i spowodować, że zrezygnują z zakupu. Odwrotność jest również prawdziwa: badania wykazały, że ograniczenie wyborów zwiększa liczbę konwersji.

Zwiększ konwersję dzięki podejściu „Mniej znaczy lepiej”

Czasami mniej oznacza lepiej. Tak jest zwłaszcza w przypadku stron docelowych, typu landing page lub produktowych w ecommerce. Jeśli ta strona zawiera zbyt wiele przycisków wezwania do działania (CTA), zaszkodzi to Twoim konwersjom. Z tego powodu często zaleca się właścicielom stron ograniczenie liczby opcji i przycisków wezwania do działania. Przynosi to wzrost konwersji i sprawia, że Twój komunikat będzie jaśniejszy, ale także bardziej uproszczony dla użytkowników.

Innym psychologicznym wyzwalaczem, który pojawia się przy zbyt dużym wyborze, jest paraliż analityczny (analysis paralysis) – ten efekt występuje, gdy klient ma zbyt duży wybór, a następnie zbyt długo myśli przed podjęciem decyzji. Kiedy analizuje każdy możliwy aspekt, być może przemyśla swój wybór, a następnie nie dokonuje wyboru w ogóle.

Oba te efekty mogą również wystąpić jednocześnie.

Podsumowanie

W tym artykule ustaliliśmy, że posiadanie mniejszej liczby opcji w witrynie może zwiększyć współczynniki konwersji. Istnieje wiele scenariuszy, w których może to mieć zastosowanie.

Pamiętaj, że powinieneś mieć mniej opcji na swojej stronie głównej lub stronie docelowej, gdzie powinieneś oferować jakość zamiast ilości, a także w landing page typu „squeeze” jeden przycisk wezwania do działania. Następnie powinieneś zrobić to samo w swoich postach na blogu, postach w witrynie, a także w promocjach e-mail i marketingu.

Udowodniono naukowo, że posiadanie zbyt wielu opcji może zabijać zyski. Jest to również sprawdzona technika w dziedzinie CRO, w której ludzie dążą do jakości zamiast ilości, a zwłaszcza w przypadku stron docelowych. Każda grupa odbiorców jest inna, więc przeanalizuj je, jeśli chcesz zoptymalizować konwersję.

Twoi goście i klienci mogą odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania, jeśli przyjrzysz się ich nawykom jak przeglądają Twoją witrynę i w co klikają. Mam nadzieję, że z tego artykułu wyniosłeś cenną lekcję i, że z powodzeniem zrealizujesz ten pomysł na swojej stronie.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)