Innowacyjny marketing

Seznam
Seznam
26 marca, 2022
Konwersja marketing
Konwersja marketing, czyli jak możesz sprzedawać więcej optymalizując konwersje
28 marca, 2022
innowacyjny marketing
innowacyjny marketing

Czym jest marketing innowacji, a czym innowacyjny marketing?

Co ma wspólnego marketing z innowacjami? Tak na prawdę to całkiem sporo i to znacznie więcej niż większość ludzi myśli! Z jednej strony innowacja może odnieść sukces tylko dzięki marketingowi; z drugiej strony, marketing potrzebuje innowacji, aby produkt odniósł sukces.

Marketing innowacji jako dyscyplina obejmuje działania marketingowe w procesie innowacji. Obejmuje to na przykład badania, testy koncepcji, test prototypów, ich interakcji z klientami, potrzeby klientów oraz wprowadzanie na rynek nowych produktów. To są kluczowe zadania w zarządzaniu innowacjami, a marketing innowacji odgrywa bardzo ważną rolę w zapewnianiu i zwiększaniu sukcesu.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

MARKETING INNOWACJI kontra INNOWACYJNY MARKETING – czym się różnią?

Na pierwszy rzut oka można założyć, że te dwa terminy nie różnią się od siebie. Ale tak nie jest. Zobacz:

Marketing innowacji definicja: Marketing innowacji to marketing nowego produktu lub usługi. Innowacją w tym sensie jest nowa oferta i sposób wprowadzania, wychodzenia na rynek oraz rozwijania i skalowania produktów i usług.

Różni się to od innowacyjnego marketingu, który oznacza wdrożenie nowej metody marketingowej, której wcześniej nie stosowano.

Reasumując: marketing innowacji jest aspektem marketingu nowych produktów/usług, natomiast marketing innowacyjny jest wtedy, gdy sama metoda marketingu jest nowa.

Marketing i innowacja idą ze sobą w parze

Peter Drucker powiedział kiedyś słynne:

„Biznes pełni tylko dwie funkcje – marketing i innowacyjność”.

Uważał marketing i innowacyjność za ważną podstawę sukcesu firmy.

To wystarczający powód, aby przyjrzeć się celowi i roli marketingu z perspektywy innowacji. Marketing obejmuje zadania mające na celu zwiększenie sprzedaży. Nacisk kładziony jest na orientację na klienta i rynek; wszystkie produkty, usługi i procesy mają być dostosowane do potrzeb klientów i użytkowników.

Marketing pełni bardzo wszechstronną rolę. W jego skład zaliczamy słynne 4P, zadania strategiczne, czy badanie rynku.

Badanie rynku to identyfikacja potrzeb klientów (obecnych i przyszłych potrzeb rynkowych), a także badanie możliwych potencjałów rynkowych.

W oparciu o strategię firmy sporządzane są plany marketingowe.

W wielu przypadkach marketing odgrywa również wiodącą rolę w opracowywaniu strategii. Starannie opracowany jest w stanie zidentyfikować strategicznie ważne rynki na podstawie np. informacji zwrotnych, czy informacji rynkowych.

4P to marketing mix dla produktów marketingowych. Na ten temat na blogu mamy inny artykuł, który możesz przeczytać.

Z doświadczenia możemy powiedzieć że istnieje wiele nakładających się na siebie działań między marketingiem a zarządzaniem innowacjami.

W sumie innowacyjne metody marketingowe często dają dobre rezultaty ponieważ nie są nasycone przez konkurencje.

Na przykład badanie potrzeb klientów, analizowanie trendów i definiowanie polityki cenowej-produktowej w marketingu mix z rozwojem produktu i projektowaniem produktu to także zadania, których możemy doszukać się w funkcji zarządzania innowacjami.

Jak już widzisz bardzo dużo nakłada się na siebie i te współzależności jasno pokazują, że marketing innowacji istnieje i musi istnieć.

innowacyjny marketing
innowacyjny marketing

Marketing innowacji definicja

Marketing innowacji obejmuje wszystkie działania związane z zarządzaniem innowacjami, które przyczyniają się do promocji sukcesu rynkowego nowych produktów i usług. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że rzeczywistym zadaniem i misją innowacji jest sukces rynkowy, staje się jasne, że marketing innowacji odgrywa niezwykle ważną rolę w procesie innowacji.

Marketing innowacji obejmuje zatem bardzo szeroki zakres zadań, w szczególności wszelkie działania, które są związane z orientacją na klienta i rynek oraz które umożliwiają skuteczne wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi.

Na początku procesu innowacji marketing innowacji przyczynia się do identyfikacji przyszłych i nowych możliwości rynkowych oraz badania potrzeb klientów:

  • Badania potencjałów rynkowych, takich jak atrakcyjność rynku, wielkość rynku, potencjał dla nowych produktów itp.
  • Badanie wymagań klientów w określonych segmentach rynku lub kategoriach produktów: mowa tutaj o bieżących potrzebach w trakcie konkretnego projektu innowacyjnego, ale także ocieramy się o przewidywanie przyszłych potrzeb i w rezultacie wyprowadzenie nowego potencjału innowacyjnego.

W trakcie procesu rozwoju produktu, marketing innowacji ma za zadanie ciągłe angażowanie w ten proces klientów i użytkowników. Celem jest zebranie informacji zwrotnych od klientów i rynku na temat bieżących wydarzeń.

Możemy to robić np za pomocą testów koncepcyjnych, prototypowych i beta. Zbierane są informacje zwrotne na temat nowych produktów które są uzyskiwane w celu przetestowania przyszłej akceptacji produktu oraz włączenia doświadczeń i pomysłów do procesu rozwoju w celu dalszego rozwoju.

Głównym zadaniem w marketingu innowacji jest marketing nowego produktu lub usługi, który jest zadaniem ciągłym i powiązanym z zarządzaniem cyklem życia produktu. Dotyczy to zarówno marketingu wewnętrznego, jak i zewnętrznego:

  1. Pierwszym krokiem będzie przekonanie własnych pracowników firmy o nowej innowacji, ponieważ tylko w ten sposób można wprowadzić produkt na rynek.
  2. Drugim krokiem jest sprzedaż na zewnątrz. Obejmuje to kompletny marketing mix 4p z pozycjonowaniem produktów, cenami, komunikacją i reklamą, kanałami sprzedaży i wieloma innymi.

Marketing innowacji obejmuje zatem zadania z zakresu frontendu, backendu i developmentu, co czyni go bardzo ważną funkcją międzywydziałową, która odgrywa bardzo ważną rolę w całym procesie innowacji. To również pokazuje, jak ściśle ze sobą powiązane są zadania marketingu i innowacji.

Znaczenie e marketingu innowacji

Widzisz już jak ważna jest funkcja jaką posiada innowacyjny marketing, a także marketing innowacji w procesie rozwoju przedsiębiorstw. Marketing innowacji odgrywa rolę we wszystkich fazach, zapewniając w ten sposób orientację na klienta i rynek, będącą ważną dźwignią pozwalającą uniknąć niepowodzenia innowacji.

Jeśli jednak marketing innowacji nie jest egzekwowany i realizowany w sposób priorytetowy, istnieje wiele zagrożeń i niebezpieczeństw, których należy unikać w projekcie innowacyjnym.

  • W przypadku braku informacji o rynku, klientach, użytkownikach i ich potrzebach lub gdy są one nieadekwatne (np. niereprezentatywne lub niepełne), podejmowane są błędne decyzje w odniesieniu do produktu lub rynku docelowego, które mogą napędzać to że będziemy szli w niewłaściwym kierunku i w rezultacie doprowadzimy projekt do upadku.
  • Na przykład wybierany jest niewłaściwy rynek docelowy lub zaspokajane są nieistotne potrzeby.
  • Produkt się nie sprzedaje. Nie musi to koniecznie oznaczać, że produkt jest zły. Istnieją przeciętne produkty, które się doskonale sprzedają i dlatego odnoszą większe sukcesy niż te, które są z najwyższej półki, ale są źle reklamowane.
  • Marketing jest zatem ważnym czynnikiem sukcesu, zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie.

Powyższe punkty jasno pokazują, że marketing innowacji jest ważną dźwignią sukcesu. Niestety większość nowych produktów kończy się niepowodzeniem, a wiele przyczyn wynika z braku orientacji na klienta i marketingu. Dlatego menedżerowie innowacji i kierownicy projektów muszą zajmować się marketingiem innowacji i ściśle współpracować z marketingiem i sprzedażą.

Ostatnio cieszy się dużym zainteresowaniem działalność w tej materii i sporo osób wpisuje w google hasła w stylu innowacyjny marketing praca.

Innowacyjny e marketing podsumowanie

Innowacyjny marketing pozwala znajdować często tanie i bardzo skuteczne rozwiązania jak rozwijać produkt i firmę. Innym pojęciem które brzmi bardzo podobnie jest marketing innowacji ale z goła oznacza coś innego.

Marketing innowacji działa na początku procesu innowacji w celu zbadania potencjału rynkowego i potrzeb klientów, uzyskuje informacje zwrotne od klienta w procesie rozwoju i sprzedaje produkt na końcu procesu.

Marketing innowacji zapewnia zatem, że nowe produkty i usługi są dostosowane do rynku i klientów. Jest to jeden z największych czynników sukcesu w zarządzaniu innowacjami w celu zwiększenia możliwości uzyskania przychodów i wyeliminowania wpadek i niepotrzebnego marnotrawstwa.

Dlatego osoby odpowiedzialne za innowacje muszą intensywnie zajmować się tematem marketingu innowacji oraz ściśle współpracować z marketingiem i sprzedażą. Najwyższym priorytetem dla nas wszystkich musi być opracowanie nowego produktu, który klienci będą chcieli kupować jak szaleni.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)