Zawartość strony
Interfejs Google Topics API jest najnowszym zamiennikiem plików cookie stron trzecich firmy Google i ma na celu stworzenie modelu reklamowego ukierunkowanego na prywatność i zainteresowania.
Ale czym jest Google Topics API? Jak działa? I dlaczego został stworzony?
Omówmy to.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Jako jeden z największych światowych graczy w reklamie w internecie, wszystkie oczekujemy od Google najlepszych możliwości zdobywania nowych klientów dla swojego biznesu. Więc cały czas śledzimy plany i działania dotyczące następcy pliku cookie strony trzeciej.
Chociaż pierwotną alternatywą Google była Federated Learning of Cohorts (FLoC), gigant technologiczny od tego czasu zaprzestał rozwoju na rzecz systemu reklamowego o nazwie Google Topics.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Google Topics API to proponowany przez Google przyjazny dla prywatności zamiennik plików cookie stron trzecich. Jest to system oparty na przeglądarce, który przypisuje użytkownikowi zestaw zainteresowań zgodnie z odwiedzanymi przez niego witrynami.
Po przydzieleniu tych zainteresowań interfejs API tematów udostępnia je uczestniczącym witrynom i firmom zajmującym się technologiami reklamowymi, aby zapewnić spersonalizowaną reklamę cyfrową.
Ponieważ całe śledzenie odbywa się na urządzeniu, dane są przechowywane tylko przez maksymalnie trzy tygodnie, a żadne informacje nie są udostępniane żadnym zewnętrznym serwerom (w tym własnym), Google przedstawia interfejs Topics API jako potencjalny kompromis między personalizacją reklam, a prywatnością użytkownika, który ukształtuje przyszłość branży post-cookie.
Google Topics to funkcja dostępna w Google Ads, która pozwala reklamodawcom wybrać grupy tematyczne, na podstawie których wyświetlane są ich reklamy. W praktyce, reklamodawcy mogą wybrać tematy, które są związane z ich produktami lub usługami, a Google wyświetli ich reklamy na stronach internetowych i w aplikacjach, które zawierają treści związane z tymi tematami.
Dzięki Google Topics reklamodawcy mogą skutecznie dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców, którzy są zainteresowani konkretnymi tematami lub kategorią produktów, bez konieczności wybierania konkretnych słów kluczowych. Jest to szczególnie przydatne dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców lub nie są pewni, jakie słowa kluczowe wybrać.
Google Topics oferuje wiele różnych grup tematycznych, które obejmują takie kategorie jak sport, kulinaria, technologia, muzyka, filmy, podróże i wiele innych. Reklamodawcy mogą wybrać jedną lub kilka grup tematycznych, które są związane z ich ofertą i Google wyświetli ich reklamy na stronach internetowych i w aplikacjach, które zawierają treści związane z wybranymi tematami.
Jeśli Twoja przeglądarka obsługuje Tematy Google, co tydzień automatycznie przypisze Ci pewną liczbę kategorii (lub „tematów”) na podstawie odwiedzonych witryn.
Przykładami tych kategorii mogą być Moda lub Sport. Zostaną one wybrane z początkowej listy 350, która została wyselekcjonowana przez Google. Liczba ta prawdopodobnie wzrośnie wraz z rozwojem produktu, ale pewne jest, że nie będzie zawierała niczego wrażliwego, takiego jak płeć czy rasa.
Gdy Google Topics API utworzy trzy z tych tygodniowych partii, losowo wybierze jedną kategorię z każdej partii, aby udostępnić ją uczestniczącej stronie, którą odwiedzasz.
Witryna uczestnicząca w programie (lub agencja marketingowa zajmująca się technologiami reklamowymi, która zarządza jej zasobami reklamowymi) wykorzysta te informacje, aby wyświetlać ukierunkowane reklamy w internecie. Dotyczy to głównie tzw. zimnego ruchu, cold traffic.
Google oświadcza, że Tematy będą zawsze przechowywać dane tylko z okresu maksymalnie trzech tygodni. Tak więc, kiedy zaczyna się czwarty tydzień, wszystkie kategorie z pierwszego tygodnia są usuwane, a kiedy zaczyna się piąty tydzień, wszystkie kategorie z drugiego tygodnia są usuwane i tak dalej.
Celem jest stworzenie najlepszej formy targetowania, która zapewnia całkowitą anonimowość danych osobowych użytkownika, co Google określa jako reklamę opartą na zainteresowaniach.
Tak, zarówno strony internetowe, jak i użytkownicy mogą zrezygnować z interfejsu API tematów Google.
Dzieje się tak, ponieważ Tematy, aby dobrze działać wymagają udziału czterech stron:
Ponieważ Tematy są nadal we wczesnej fazie testów, Chrome jest obecnie jedyną przeglądarką, która je obsługuje.
Google potwierdza, że użytkownicy Chrome nie tylko będą mogli przeglądać przypisane im kategorie, ale także będą mogli usuwać poszczególne kategorie, a nawet całkowicie wyłączać tematy, jeśli zechcą.
Możliwe będzie również czyszczenie historii przeglądania, czyli usunięcie wszystkich zapisanych kategorii, oraz wyłączenie tematów, jeśli będziemy mieć uruchomiony tryb incognito.
Dodatkowo, jeśli witryna chce zrezygnować, może zabronić zbieraniu tematów za pomocą dodania drobnej linijki kodu w headerze:
Permissions-Policy: browsing-topics=()
Obecnie nie ma ustalonej daty wdrożenia tematów. Google oświadczyło, że przed przyjęciem technologii przeprowadzi szeroko zakrojone testy na całym świecie.
Wyniki tych testów i opinie otrzymane od społeczności internetowej będą dyktować harmonogram wdrożenia.
Ponieważ pliki cookie stron trzecich zostaną wkrótce całkowicie wycofane, cała branża reklamy internetowej zmuszona jest główkować, aby cały czas stosować remarketing i docierać do odbiorców bez wykorzystywania danych osobowych.
Jako największy gracz w branży reklamowej online, w interesie Google jest wypełnienie luki pozostawionej przez targetowanie behawioralne, które zostało osiągnięte przy użyciu danych zewnętrznych.
Początkowo odpowiedzią było coś, co nazywało się Federated Learning of Cohorts (FLoC), co po polsku brzmi w dosłownym tłumaczeniu jeszcze bardziej zawile „sfederowane uczeniem się kohort”.
FLoC spotkał się jednak z powszechną krytyką ze strony obrońców prywatności w internecie, a następnie został zlikwidowany. Tematy Google zostały stworzone jako zamiennik FLoC.
FLoC była pierwszą próbą zastąpienia przez Google pliku cookie innej firmy. Działał podobnie do tematów, ponieważ wykorzystywał system śledzenia oparty na przeglądarce do monitorowania zachowania użytkownika w Internecie. Informacje te były następnie wykorzystywane do przypisania każdego użytkownika do określonej grupy o podobnych zainteresowaniach, zwanej inaczej kohortą.
FLoC spotkało się z falą krytyki ze strony wielu największych graczy w branży.
Głównym problemem było to, że FLoC ułatwiło pobieranie fingerprintów w internecie („odcisków palców”). Jest to praktyka kiedy strona trzecia gromadzi niewielkie fragmenty danych o urządzeniu użytkownika w celu stworzenia unikalnego profilu dla tego użytkownika, który można następnie wykorzystać do śledzenia ich online.
Przykładami tych danych mogą być preferencje urządzenia i aplikacji, ustawienia języka lub lokalizacja. Takie małe fragmenty informacji mogą wydawać się stosunkowo bezużyteczne pojedynczo, ale gdy połączy się ich wystarczającą ilość, mogą stworzyć zadziwiająco dokładne profile.
W przeciwieństwie do plików cookie stron trzecich, dane z fingerprintów nie są przechowywane na urządzeniu użytkownika i dlatego nie można ich łatwo usunąć.
Oznacza to, że próbując chronić prywatność użytkownika, FLoC zrobił dokładnie odwrotnie. Dlatego przejście w stronę Google Topics.
Tematy Google próbują rozwiązać na wiele sposobów problemy w obecnym świecie prywatności.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)