Formularz rejestracyjny – jak go stworzyć żeby mieć więcej konwersji i sprzedaży (przykłady, definicja)

Formularz rejestracyjny – jak go stworzyć żeby mieć więcej konwersji i sprzedaży (przykłady, definicja)

Wskaźniki KPI Key Performance Indicators kluczowe wskaźniki efektywności
Formularz kontaktowy

Formularz rejestracyjny – jak go stworzyć żeby mieć więcej konwersji i sprzedaży

Formularze rejestracyjne/kontaktowe są integralną częścią każdej strony internetowej. W zależności od charakteru Twojej firmy, formularze mogą służyć do generowania leadów, zbierania e-maili do newslettera i pozyskiwania nowych klientów. Problem polega na tym, że wiele firm nie stara się nawet w najmniejszym stopniu, aby zoptymalizować swoje formularze rejestracyjne pod kątem konwersji.

Formularze rejestracyjne są i będą bardzo cenne w generowaniu leadów dla Twojej firmy w tym roku i każdym kolejnym. Formularz rejestracyjny jest niezbędny do powiększania listy zaangażowanych subskrybentów. Jest to również ważny element strategii pozyskiwania i utrzymania klientów.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jest to przydatne narzędzie, którego można używać w kilku kanałach marketingowych, w tym na platformach mediów społecznościowych, a także w blogach i witrynach internetowych.

Formularz kontaktowy co to

Główne zadanie formularza kontaktowego jest maksymalne uproszczenie komunikacji na linii firma – klient. Ma on zagwarantować szybki i prosty kontakt, dzięki czemu klient będzie miał poczucie, że jest firma się z nim liczy i jest dla niej ważny.

Formularz rejestracyjny co to

Internetowy formularz rejestracyjny jest idealnym narzędziem do przeprowadzenia procesu rejestracji na różnego rodzaju wersje próbne, triale, wydarzenia, konferencje. Służy do bezpośredniej konwersji/umówienia spotkania, lub przechwycenia dany aby rozpocząć lead nurturing.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Zasady które zwiększają konwersję z formularza kontaktowego

Jeśli twoje formularze rejestracyjne nie są zoptymalizowane, marnujesz mnóstwo możliwości do rozwoju swojej firmy.

Aby generować więcej potencjalnych klientów i generować konwersje, musisz utworzyć formularze rejestracyjne, które będą przyciągać wzrok. W Internecie jest mnóstwo rozrywek i rozpraszaczy, a jeśli nie uda Ci się przyciągnąć uwagi użytkownika w ciągu pierwszych kilku sekund, możesz stracić tę przewagę.

Aby zwiększyć swoje szanse na przyciągnięcie uwagi odwiedzających i skłonienie ich do podjęcia określonego działania, postępuj zgodnie z zasadami projektowania formularzy rejestracyjnych:

Poniżej najlepsze praktyki w tworzeniu formularzy rejestracyjnych, których należy przestrzegać, aby zwiększyć liczbę konwersji.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Zwiększ wymiary pól formularza

Tworząc formularze rejestracyjne, Twoim głównym celem powinna być jak największa poprawa komfortu użytkowania. Nie wszyscy użytkownicy w Twojej witrynie korzystają z przycisku tabulatora, aby przejść z jednego pola formularza do drugiego. Niektórzy używają myszki i ekranów dotykowych, aby wypełnić swoje dane. Upewnij się, że pola są widoczne, aby można było łatwo tam wpisać informacje.

Unikaj posiadania dwóch kolumn

Twoje formularze muszą być zoptymalizowane zarówno dla użytkowników komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych. Pomysł dwukolumnowego pola może mieć sens dla użytkowników komputerów stacjonarnych ze względu na prostokątny ekran, który może pomieścić dwie kolumny. Dla użytkowników mobilnych byłoby to trudne w obsłudze, niezbyt responsywne i zaszkodziłoby czytelności.

Posiadanie wielu kolumn może również zmylić odwiedzających podczas wypełniania pól. Istnieje duża szansa, że użytkownicy pominą linię lub dwie podczas wypełniania dwukolumnowego formularza. Opóźniłoby to cały proces rejestracji, a niektórzy użytkownicy mogliby się sfrustrować i po prostu porzucić formularz.

Trzymaj się czterech pól lub mniej

Aby zwiększyć zaangażowanie w formularzach rejestracyjnych, ważne jest, aby zmniejszyć liczbę pól. Więcej pól może prowadzić do bałaganu.

Ogranicz więc swój formularz do czterech pól lub mniej. Jeśli informacje nie są istotne w konwersji leadów, usuń je z formularza. Trzymaj się pytań, które naprawdę musisz zadać, aby nie tworzyć niepotrzebnie długiej wersji. Nie musisz prosić użytkownika o podanie numeru telefonu podczas zapisywania się na newsletter e-mailowy.

Większość odwiedzających nie chce spędzać kilku minut na wypełnianiu formularza rejestracyjnego.

Unikaj gwiazdek i potwierdzaj hasła w polach formularza

Wspomniałem wcześniej, że pola formularza powinny być jak najkrótsze. Jeśli zastosujesz się do tej zasady, nie będziesz musiał dodawać tych irytujących gwiazdek, które oznaczają pola, które muszą zostać wypełnione. Jeśli dodasz tylko ważne pola w formularzu, nie będziesz potrzebował „przypominaczy”, aby wskazać, pola obowiązkowe które użytkownicy muszą wypełnić.

Unikaj także pytania użytkownika o potwierdzenie hasła w osobnym polu.

Rozważ taką opcję: Zamiast prosić użytkownika o podanie nazwy użytkownika i adresu e-mail, niech adres e-mail będzie nazwą użytkownika. Skróci to liczbę pól formularza.

Unikaj skomplikowanych pól i udzielaj jasnych instrukcji

Twój formularz rejestracyjny powinien być jasny i łatwy do zrozumienia. Unikaj używania skomplikowanych pól, które frustrują użytkowników. Powiedz użytkownikom, co mają zrobić podczas wypełniania formularza, nie czekaj, aż popełnią błąd. Umieść jasne instrukcje w pobliżu pola, aby zrozumieli, co mają zrobić.

Przycisk rejestracji musi się wyróżniać i przekazywać jasny komunikat

Twój przycisk CTA jest jedną z najważniejszych części formularzy rejestracyjnych. Powinno to zwrócić uwagę użytkownika i skłonić go do podjęcia określonej akcji. Wybierz jasny kontrast kolorów z koloru tła formularza.

Pisząc tekst przycisku rejestracji, upewnij się, że ma on wyraźną propozycję wartości. Zamiast używać zwykłego przycisku „zarejestruj się” lub „pobierz”, użyj „odbierz swój bezpłatny raport”, „odbierz swój bezpłatny okres próbny” lub „rozpocznij bezpłatne demo”.

Włącz rejestrację w mediach społecznościowych lub poprzez Gmail

Możesz także przyspieszyć proces rejestracji, umożliwiając użytkownikom rejestrację za pomocą ich sieci społecznościowych, albo gmail. Większość użytkowników wybiera tę opcję, ponieważ jest szybka i przyjazna dla użytkownika. Pomaga to również w innej kwestii. Mianowicie użytkownicy nie muszą ponownie zapamiętywać nowych haseł.

Zaoferuj zachętę aby się zarejestrowali

Oferowanie zachęty to świetny sposób na zachęcenie ludzi do zostawienia swoich danych. Badania pokazują, że oferując zachętę, możesz zwiększyć współczynnik konwersji rejestracji nawet o 13,8%.

Zamiast prosić użytkownika o rejestrację, zaoferuj mu pewien lead magent, który sprawi, że będzie chciał przekazać Ci swój adres e-mail. Te zachęty mogą być wszystkim, co jest wartościowe dla użytkownika. Na przykład możesz zaoferować im zniżkę na swój produkt, jeśli się zarejestrują, albo darmowy poradnik pdf.

Aby stworzyć lepsze zachęty, przeczytaj inne nasze wpisy na blogu, czyli jak stworzyć zabójczą propozycję wartości UVP i USP.

Formularz rejestracyjny HTML

Poniżej przedstawiam przykładowy kod HTML formularza rejestracyjnego, który można dostosować do swoich potrzeb:

php
<form action="/submit-form.php" method="post">
  <label for="name">Imię i nazwisko:</label>
  <input type="text" id="name" name="name" required>
  
  <label for="email">Adres e-mail:</label>
  <input type="email" id="email" name="email" required>
  
  <label for="password">Hasło:</label>
  <input type="password" id="password" name="password" required>
  
  <label for="confirm-password">Potwierdź hasło:</label>
  <input type="password" id="confirm-password" name="confirm-password" required>
  
  <input type="submit" value="Zarejestruj">
</form>

W powyższym kodzie znajduje się formularz z czterema polami: imię i nazwisko, adres e-mail, hasło i potwierdzenie hasła. Pola są oznaczone etykietami label dla lepszej dostępności i ułatwienia korzystania z formularza. Pola name, email, password i confirm-password określają nazwy pól, które będą używane w skrypcie do przetwarzania danych formularza. Atrybut required sprawia, że pola są wymagane, a użytkownik nie będzie mógł wysłać formularza, dopóki nie uzupełni wszystkich wymaganych pól.

Warto zauważyć, że powyższy kod zawiera również atrybut action, który określa adres URL skryptu, który będzie przetwarzał dane z formularza po jego wysłaniu. W przykładowym kodzie adres ten to /submit-form.php, ale można go zmienić na odpowiedni adres URL dla swojego skryptu.

Uzywaj captcha i recaptcha

Captcha to technologia, która pomaga odróżnić komputer od człowieka.

Jeśli nie dodasz jej na swój formularz to pewnego dnia obudzisz się ze skrzynką emailowa pełną spamu.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Wniosek

Postępuj zgodnie ze wskazówkami i przykładami przedstawionymi w tym artykule. Jeśli zrobisz to dobrze, będziesz w stanie stworzyć lepiej konwertujące formularze rejestracyjne i zwiększysz liczbę generowanych leadów o wysokiej jakości.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!