Error 500 – co to za błąd HTTP i jak można mu zaradzić? (Błąd 500 internal Server Error)

kultura organizacyjna
Kultura organizacyjna
29 marca, 2022
Customer Journey Map
Customer Journey Map – czym jest mapa podróży klienta (ścieżka klienta)
29 marca, 2022
Error 500
Error 500

Error 500 – co to za błąd i jak można mu zaradzić?

Zdarza się, że witryna, którą właśnie odwiedzamy, nie wyświetla się prawidłowo, a właściwie zamiast strony pojawia się dziwny komunikat „error 500”. Tym samym nie możemy korzystać w żaden sposób z witryny. Co jest tego przyczyną i co trzeba wiedzieć o tym dość popularnym komunikacie? Jak zaradzić takim problemom?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Co to takiego error 500?

Error 500 to błąd, który uniemożliwia korzystanie z witryny. Jeśli zdarza się on sporadycznie, to nic wielkiego się nie dzieje, natomiast jeśli właściciel strony odnotowuje na niej często taki problem, to może przyczynić się to do zmniejszenia atrakcyjności danej witryny i tym samym spowodować, że mniej osób będzie ją odwiedzać.

Jeśli witryna jest sklepem nastawionym na sprzedaż, to error 500 może skutecznie obniżyć liczbę odwiedzin – zainteresowany użytkownik internetu wybierze w końcu stronę, z którą nie ma takich problemów i zawsze wyświetla się prawidłowo.

Trzeba się także liczyć z tym, że potencjalny nowy klient, który po raz pierwszy odwiedza witrynę, może już w ogóle na nią nie zajrzeć. Tym samym każdy właściciel witryny powinien zadbać o to, aby tego typu komunikaty nie pojawiały się bardzo rzadko, a najlepiej wcale.

Błąd 500 związany jest bezpośrednio z serwerem, który udostępnia nam zasoby danej witryny. Jest to także błąd dość ogólny, który nie informuje nas szczegółowo o tym, co dokładnie jest przyczyną takiego stanu rzeczy, więc może być ich co najmniej kilkanaście.

Dlatego też samo zdiagnozowanie, a także naprawienie witryny internetowej wcale nie jest takie proste i może zajmować nawet kilka godzin, choć istnieje oczywiście kilka najbardziej popularnych przyczyn i sposobów ich rozwiązania. Zanim więc zwrócimy się do administratora strony, to możemy spróbować samodzielnie zaradzić problemowi.

Jakie mogą być przyczyny błędu 500?

Istnieje kilka najbardziej popularnych przyczyn. Do jednej z nich należy między innymi przeciążenie strony, czyli zbyt duża liczba odwiedzających w jednym czasie.

Może się więc pojawiać przede wszystkim na stronach ze sklepami internetowymi, które zawsze mają zwiększony ruch.

Innym powodem error 500 mogą być nieprawidłowo działające skrypty na stronie, które są instrukcją dla danej aplikacji czy systemu operacyjnego – jeśli coś jest z nimi nie tak, to tym samym dochodzi do komplikacji w prawidłowym załadowaniu się strony.

Error 500 może być także związany z błędami w plikach – dzieje się tak, gdy wprowadzane są do nich jakieś zmiany, w których jednak pojawiają się jakieś nieprawidłowości, np. błędy w składni czy niepoprawne dyrektywy.

Innym powodem może być również nieodpowiednie ustawienie uprawnień dostępu do katalogów czy plików oraz nieprawidłowo działające wtyczki. Ponieważ są to błędy praktycznie całkiem związane z serwerem, więc również ich naprawa stoi po stronie administratora witryny, a nie klienta.

Error 500
Error 500

Co może pomóc naprawić error 500?

Error 500 sporadycznie może właściwie pojawić się na każdej stronie, ale problem zaczyna się, gdy zdarza się to zbyt często. Na takie komplikacje z korzystania z witryny nie mogą pozwolić sobie sprzedawcy produktów czy usług w Internecie.

Jak wyżej zostało wspomniane, za naprawę problemu odpowiedzialny jest przede wszystkim administrator, a nie klient. Są jednak sposoby, które mogą dość szybko zaradzić temu problemowi.

Zdarza się, że wystarczy odświeżyć stronę, aby error 500 zniknął. Równie dobrze można także zamknąć kartę ze stroną i spróbować załadować ją ponownie.

Jeśli żaden z tych sposobów nie poskutkuje, to można także spróbować wyczyścić pliki cookie z przeglądarki. Są to możliwie najprostsze działania, jakie możemy podjąć, aby witryna, którą zamierzamy odwiedzić, znów prawidłowo działała. Zawsze także możemy skontaktować się z administratorem strony, jeśli powyższe strony nie zadziałały.

Bardziej zaawansowane sposoby na pozbycie się błędu 500

Bardziej profesjonalne działania, które mają na celu naprawienie error 500, i które może podjąć administrator strony, to między innymi sprawdzenie poprawności ustawień i konfiguracji strony, które w ostatnim czasie były przeprowadzane.

Warto także przeanalizować sam kod strony, który mógł zostać zmodyfikowany przez nas samych i w wyniku tego pojawia się teraz błąd.

Error 500 to także często wynik instalowania nowych rozszerzeń czy aktualizacji, w wyniku których mogło dość do nieprawidłowości. W tym celu warto je wszystkie dokładnie sprawdzić, na przykład czy są zgodne z pozostałymi aplikacjami, można także spróbować je cofnąć, jeśli sprawdzanie nie przynosi żadnych rezultatów.

Oczywiście warto także sprawdzić wszystkie możliwe przyczyny, które wcześniej zostały wymienione, czyli skrypty, pliki, dostępy do katalogów czy wtyczki – czasem jest to niewielki błąd, który jednak wymaga dokładnego przeanalizowania zmian, jakie w ostatnim czasie były wprowadzane.

Tak więc error 500 może mieć bardzo różne przyczyny i związany jest z wewnętrznym błędem serwera. Jak że jest także zdecydowanie ogólny, to jego przyczynę nie zawsze łatwo zdiagnozować – również dobrze cały proces naprawy może zająć chwilę, jak i kilka godzin.

Co sądzisz o wpisie pt. Error 500 – co to za błąd HTTP i jak można mu zaradzić? (Błąd 500 internal Server Error)? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)