Podczas gdy tworzenie wysokiej jakości treści jest w dzisiejszych czasach niezbędne, równie ważne jest stworzenie skutecznej strategii dystrybucji treści.
Udostępnienie swoich treści musi odbywać się:
Wszystko to wymaga czegoś więcej niż tylko kliknięcia udostępnij na facebooku, albo kilku innych kanałach społecznościowych.
Chociaż są to kanały marketingowe, które są bardzo dobre, to należy je traktować jako elementy układanki content marketingu. Kluczem jest zobaczenie całego obrazu, jak działa dystrybucja treści.
Wygrywasz poprzez dystrybucję. Wygrywasz działaniami i akcjami. Wygrywasz, zdobywając linki. Wygrywasz prezentując swoje treści w newsletterach i biuletynach. Wygrywasz, gdy potencjalni klienci dzielą się tym ze swoim szefem. Wygrywasz kiedy w efekcie dostajesz większą liczbę leadów. Wygrywasz napędzając rozgłos.
Zawartość strony
Dystrybucja treści (ang. content distribution, promotion) polega na strategicznym udostępnianiu Twojego wpisu na blogu, ebooka,, podcastu, infografiki, filmu na YouTube itp. Rozpowszechnisz to w odpowiednich miejscach w sieci. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, Twoja firma ma szansę żeb miec pewność, że tworzenie drogiego contentu, który opracujesz, nie pójdzie na marne i dotrzesz marketingowo do właściwych odbiorców.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Marketerzy, graficy, wideo edytorzy, spędzają godziny na tworzeniu treści, ale wiele osób nie widzi, jak te godziny zamieniają się w rzeczywiste wyniki. Dzieje się tak, ponieważ zbyt wielu firmom nie udaje się dystrybuować treści w odpowiedni sposób. Czyli taki, który przyciąga konwertujący ruch, lub ruch w ogóle.
Bardzo dużo marketerów nie inwestuj w ogóle czasu w dystrybucję treści i promocję contentu.
Działania marketingowe nigdy się nie kończą, kiedy wciśniesz „publikuj”. Nikt nigdy nie dowie się, jak dobrzy materiał stworzyłeś, jeśli „zamkniesz go w piwnicy”.
Treść nie jest już królem – dystrybucja jest.
Istnieje wiele rodzajów treści, które warto promować, w tym:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
W każdej sekundzie każdego dnia pisane i publikowane są tysiące treści. Tworzenie treści (content marketing) stało się tak powszechne, że internet jest bardziej zatłoczony niż kiedykolwiek wcześniej.
Treść jest nie tylko dostępna w dowolnym miejscu i czasie, czy platformie, ale jest obecna dosłownie gdziekolwiek jesteśmy. Przez to, że jest jej tyle, to możemy czuć się przytłoczeni, gdy spróbujemy to wszystko świadomie obejrzeć, lub przeczytać.
Dlatego dystrybucja treści ma znaczenie.
Aktywna i strategiczna promocja contentu/Twoich treści to najlepszy sposób na zwiększenie szans na
Posiadanie strategii promocji contentu i treści, którą możesz zastosować do każdego nowego elementu, zapewni, że Twoje treści będą przynosiły wyniki przez wiele miesięcy, a nawet lat, jeśli tworzysz evergreen content.
Sposób i miejsce dystrybucji treści online, czy promowanie contentu marketingowego można podzielić na trzy główne kanały dystrybucji treści:
Rozwińmy te sposoby na dystrybucje treści:
Zarobione (earned): To jest działanie jak coś opublikujesz lub udostępnisz organicznie. Zarobione media, czyli dystrybucja oznacza, że inni polubili to, udostępnili, podlinkowali, polecali itd. Ty nie zrobiłeś po opublikowaniu nic.
O ile nie masz gigantycznego ruchu w swojej witrynie z SEO, albo nie jesteś sławnym influencerem to zbyt dużo z tego nie wyciągniesz.
Płatne (paid): oznacza to, że korzystasz z platform reklamowych, aby szybciej wyświetlać swoje treści właściwym osobom. Facebook/MEta, Google Ads (w tym YouTube) lub inne social media są popularne w przypadku płatnej dystrybucji, ale większość serwisów społecznościowych ma również własne platformy, które można wykorzystać do sponsorowania i promowania treści.
Posiadane (owned): dystrybucja treści w tym przypadku odnosi się do tych kanałów, którymi zarządzasz, gdzie masz bezpośredni dostęp do swoich odbiorców i możesz do nich dotrzeć ponieważ posiadasz nad tym kontrolę. Trzy najskuteczniejsze własne kanały dystrybucji treści to Twoja strona internetowa, oficjalne profile w social media (w tym YouTube) i lista e-mailowa.
Nie każdy kanał dystrybucji treści ani każda społeczność internetowa jest odpowiednia dla Twojej firmy. Jeśli na Linkedin będziesz promować zakupy ecommerce sukienek dla B2C, tak jak na fejsbuku to jesteś skazany na porażkę. A nawet jeśli kanał działa, nie będzie dawał za każdym razem takich samych wyników, więc musisz cały czas badać rynek i eksperymentować w swoim podejściu reklamowym.
Wiele marek B2B nigdy nie rozpowszechniało treści w tych „mniej oczywistych” serwisach Quora, Reddit, Yputube, podcastu czy za pomocą Growth Hacking’u – ale powinny. W rzeczywistości istnieją setki sposobów aby dystrybucja treści online nie tylko w społecznościach dawała zawrotne rezultaty, które oferują możliwości.
Ta lista sposobów dystrybucji treści i promowania contentu pomoże Ci zacząć:
Strategia dystrybucji treści to plan, który pomaga organizacji w rozpowszechnianiu jej treści, niezależnie od tego, czy promujesz najnowszy wpis na blogu, film na YouTube czy nowy e-book/pdf. Publikowanie treści może zaprowadzić Cię tylko tak daleko jak bardzo pozwolą Ci na to Twoje media i zasięgi organiczne. Skuteczna dystrybucja treści zapewnia, że treść jest widziana przez odpowiednie grupy osób.
Dobra dystrybucja treści ma coraz większe znaczenie ze względu na ilość danych, które osoby i marki tworzą w ciągu dnia.
Dla większości firm dystrybucja treści oznacza umieszczanie linków w mediach społecznościowych, spamowanie grup na facebooku i forów, a także prowadzenie źle zaplanowanych kampanii reklamowych w nadziei na pozyskanie potencjalnych klientów.
Nie zapominaj, że nie każdy kanał dystrybucji treści jest odpowiedni dla Twojego biznesu i że nawet jeśli kanał działa, nie da za każdym razem takich samych wyników. Aby uzyskać dobrej jakości leady sprzedażowe z contentu takiego jak artykuły na blogu, ebooki, raporty pdf, newsletter e-mail, podcast, webinary i innych zasobów treści, potrzebujesz nie tylko wyjątkowego contentu, ale także solidnej strategii dystrybucji treści. Mówimy o rzeczach, które zwiększają świadomość marki, generują leady i otwierają wiele sposobności do rozmów z potencjalnymi klientami.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |