Dystrybucja treści -co to jest promocja contentu? (lista ponad 100 taktyk, przykłady, definicja)

Dystrybucja treści -co to jest promocja contentu? (lista ponad 100 taktyk, przykłady, definicja)

Promocja strony internetowej Dystrybucja treści

Dystrybucja treści -co to jest promocja contentu? (lista ponad 100 taktyk, przykłady, definicja)

Podczas gdy tworzenie wysokiej jakości treści jest w dzisiejszych czasach niezbędne, równie ważne jest stworzenie skutecznej strategii dystrybucji treści.

Udostępnienie swoich treści musi odbywać się:

  • odpowiednim odbiorcom,
  • we właściwym czasie
  • i we właściwy sposób

Wszystko to wymaga czegoś więcej niż tylko kliknięcia udostępnij na facebooku, albo kilku innych kanałach społecznościowych.

Chociaż są to kanały marketingowe, które są bardzo dobre, to należy je traktować jako elementy układanki content marketingu. Kluczem jest zobaczenie całego obrazu, jak działa dystrybucja treści.

Wygrywasz poprzez dystrybucję. Wygrywasz działaniami i akcjami. Wygrywasz, zdobywając linki. Wygrywasz prezentując swoje treści w newsletterach i biuletynach. Wygrywasz, gdy potencjalni klienci dzielą się tym ze swoim szefem. Wygrywasz kiedy w efekcie dostajesz większą liczbę leadów. Wygrywasz napędzając rozgłos.

Co to jest dystrybucja treści?

Dystrybucja treści (ang. content distribution, promotion) polega na strategicznym udostępnianiu Twojego wpisu na blogu, ebooka,, podcastu, infografiki, filmu na YouTube itp. Rozpowszechnisz to w odpowiednich miejscach w sieci. Jeśli zostanie to zrobione dobrze, Twoja firma ma szansę żeb miec pewność, że tworzenie drogiego contentu, który opracujesz, nie pójdzie na marne i dotrzesz marketingowo do właściwych odbiorców.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Marketerzy, graficy, wideo edytorzy, spędzają godziny na tworzeniu treści, ale wiele osób nie widzi, jak te godziny zamieniają się w rzeczywiste wyniki. Dzieje się tak, ponieważ zbyt wielu firmom nie udaje się dystrybuować treści w odpowiedni sposób. Czyli taki, który przyciąga konwertujący ruch, lub ruch w ogóle.

Bardzo dużo marketerów nie inwestuj w ogóle czasu w dystrybucję treści i promocję contentu.

Działania marketingowe nigdy się nie kończą, kiedy wciśniesz „publikuj”. Nikt nigdy nie dowie się, jak dobrzy materiał stworzyłeś, jeśli „zamkniesz go w piwnicy”.

Treść nie jest już królem – dystrybucja jest.

content

Istnieje wiele rodzajów treści, które warto promować, w tym:

  • Badania naukowe
  • Badania branżowe
  • Raporty
  • Analizy
  • Posty na blogu
  • Przewodniki
  • Pillar pages
  • Listy kontrolne
  • Poradniki
  • Studia przypadków i historie sukcesu
  • Infografika
  • Strony docelowe produktów
  • Ebooki i szablony
  • Artykuły zewnętrzne
  • Biuletyny, newsletter
  • Filmy
  • Odcinki podcastów

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Dlaczego dystrybuujemy treści?

W każdej sekundzie każdego dnia pisane i publikowane są tysiące treści. Tworzenie treści (content marketing) stało się tak powszechne, że internet jest bardziej zatłoczony niż kiedykolwiek wcześniej.

share content blog

Treść jest nie tylko dostępna w dowolnym miejscu i czasie, czy platformie, ale jest obecna dosłownie gdziekolwiek jesteśmy. Przez to, że jest jej tyle, to możemy czuć się przytłoczeni, gdy spróbujemy to wszystko świadomie obejrzeć, lub przeczytać.

Dlatego dystrybucja treści ma znaczenie.

Aktywna i strategiczna promocja contentu/Twoich treści to najlepszy sposób na zwiększenie szans na

  • dotarcie do odbiorców na przeglądanych przez nich kanałach i odwiedzanych witrynach oraz
  • wyróżnienie się wśród innych firm, u których dystrybucja treści kuleje .

Posiadanie strategii promocji contentu i treści, którą możesz zastosować do każdego nowego elementu, zapewni, że Twoje treści będą przynosiły wyniki przez wiele miesięcy, a nawet lat, jeśli tworzysz evergreen content.

Jakie są różne sposoby dystrybucji treści? Przykłady.

Sposób i miejsce dystrybucji treści online, czy promowanie contentu marketingowego można podzielić na trzy główne kanały dystrybucji treści:

  • Płatne (paid)
  • Zarobione (earned)
  • Posiadane (owned)

Rozwińmy te sposoby na dystrybucje treści:

Zarobione (earned): To jest działanie jak coś opublikujesz lub udostępnisz organicznie. Zarobione media, czyli dystrybucja oznacza, że ​​inni polubili to, udostępnili, podlinkowali, polecali itd. Ty nie zrobiłeś po opublikowaniu nic.

O ile nie masz gigantycznego ruchu w swojej witrynie z SEO, albo nie jesteś sławnym influencerem to zbyt dużo z tego nie wyciągniesz.

promowanie contentu

Płatne (paid): oznacza to, że korzystasz z platform reklamowych, aby szybciej wyświetlać swoje treści właściwym osobom. Facebook/MEta, Google Ads (w tym YouTube) lub inne social media są popularne w przypadku płatnej dystrybucji, ale większość serwisów społecznościowych ma również własne platformy, które można wykorzystać do sponsorowania i promowania treści.

promowanie treści

Posiadane (owned): dystrybucja treści w tym przypadku odnosi się do tych kanałów, którymi zarządzasz, gdzie masz bezpośredni dostęp do swoich odbiorców i możesz do nich dotrzeć ponieważ posiadasz nad tym kontrolę. Trzy najskuteczniejsze własne kanały dystrybucji treści to Twoja strona internetowa, oficjalne profile w social media (w tym YouTube) i lista e-mailowa.

dystrybucja treści

Nie każdy kanał dystrybucji treści ani każda społeczność internetowa jest odpowiednia dla Twojej firmy. Jeśli na Linkedin będziesz promować zakupy ecommerce sukienek dla B2C, tak jak na fejsbuku to jesteś skazany na porażkę. A nawet jeśli kanał działa, nie będzie dawał za każdym razem takich samych wyników, więc musisz cały czas badać rynek i eksperymentować w swoim podejściu reklamowym.

Wiele marek B2B nigdy nie rozpowszechniało treści w tych „mniej oczywistych” serwisach Quora, Reddit, Yputube, podcastu czy za pomocą Growth Hacking’u – ale powinny. W rzeczywistości istnieją setki sposobów aby dystrybucja treści online nie tylko w społecznościach dawała zawrotne rezultaty, które oferują możliwości.

Ta lista sposobów dystrybucji treści i promowania contentu pomoże Ci zacząć:

  1. Udostępnij treść na swojej firmowej stronie na Facebooku.
  2. Udostępnij zawartość na swoim koncie osobistym. Ustaw prywatność na publiczną.
  3. Korzystaj z reklam na Facebooku, aby dystrybucja treści dotarła skutecznie do szerszej publiczności, do której organicznie już nie dociera.
  4. Dołącz do grup na Facebooku i udostępniaj treści, gdy tylko zostaną opublikowane. Tylko nie rób tego od razu po przyłączeniu, bo zostaniesz uznany za spamera. Najpierw daj wartość swojej społeczności.
  5. Komentuj w grupach na FB, gdy ludzie zadają pytania na podobne tematy. Dodaj wartość.
  6. Użyj retargetingu lub reklam na Facebooku, aby dystrybuować treści swojej liście mailingowe. Jest to strategia omnipresence. Więc prześlij swoją listę i kieruj reklamy na te osoby.
  7. Skontaktuj się z kilkoma znajomymi na Facebooku i zapytaj ich, czy mieliby coś przeciwko udostępnianiu treści.
  8. Utwórz notatkę lub artykuł na Facebooku, czy Linkedin, który prowadzi do opracowanej przez Ciebie treści lub jest zmienioną wersją contentu.
  9. Przypnij treść do góry swojej strony na Facebooku.
  10. Udostępnij i dodaj @Wzmianka o markach./osobach wymienionych w artykule.
  11. Udostępnij grafikę z CTA w swojej relacji na Facebooku.
  12. Wyświetlaj reklamy remarketingowe osobom, które ostatnio odwiedziły Twoją witrynę.
  13. Wyświetlaj reklamy remarketingowe osobom, które obejrzały ponad 20 sekund Twojego filmu.
  14. Uruchom reklamę w kanale wiadomości promującą post.
  15. Udostępniaj swoje treści na Twitterze.
  16. Podziel się kluczowymi punktami jako publikacja „mikroblog” na Twitterze i podlinkuj artykuł.
  17. Przesyłaj dalej posty użytkowników, którzy udostępniają Twoje treści na własnych kontach na Twitterze.
  18. Odpowiadaj osobom, które udostępniają inne utworzone przez Ciebie treści.
  19. Podbij swoje tweety, odpowiadając na pierwszy tweet.
  20. Stwórz „twitter thread” na temat problemu, który rozwiązuje Twój artykuł. Link do artykułu na końcu.
  21. Udostępnij linki do tego zasobu na innych kanałach. Np. link do zmienionego posta na LinkedIn, medium.com lub innych portalach itp.
  22. Wspomnij influencerów, których umieściłeś w treści na Twitterze.
  23. Twórz obrazy z cytatami osób w treści i taguj na Twitterze.
  24. Wysyłaj bezpośrednie wiadomości do kilku swoich obserwatorów, informując ich, że właśnie napisałeś post, który może ich zainteresować. Dołącz link do tweeta.
  25. Zaproponuj wzięcie udziału w czacie na Twitterze i odwoływanie się do swoich treści w całym tekście.
  26. Przypnij zawartość do górnej części swojego konta na Twitterze.
  27. Udostępnij aktualizację statusu dotyczącą treści. Oznacz osoby mające wpływ, o których wspomniałeś w treści w aktualizacji statusu.
  28. Napisz post na blogu na LinkedIn, który skłoni czytelników do powrotu do Twoich treści. Większość Twoich połączeń otrzyma powiadomienie, aby zobaczyli aktywność wokół wpisu.
  29. Udostępniaj swoje treści w niszowych społecznościach i grupach na LinkedIn, które są odpowiednie dla Twoich treści.
  30. Eksportuj e-maile swoich kontaktów na LinkedIn i skontaktuj się z nimi.
  31. Eksportuj e-maile swoich kontaktów na LinkedIn i wyświetlaj reklamy za pomocą niestandardowych odbiorców, każąc im sprawdzić najnowsze treści.
  32. Wyświetlaj reklamy na LinkedIn ze strony Twojej firmy, zachęcając użytkowników do klikania i czytania Twoich treści.
  33. Udostępniaj obrazy, które pochodzą bezpośrednio z zasobu i linkuj do niego jako posta.
  34. Udostępnij pokaz slajdów poprzez „Pliki” na LinkedIn.
  35. Utwórz film zapowiadający wprowadzenie tego nowego zasobu. Udostępnij link.
  36. Przyciągaj ludzi do treści za pomocą „Sponsorowanych wiadomości InMail”
  37. Utwórz długą aktualizację statusu artykułu z linkiem w komentarzach.
  38. Komentuj aktualizacje statusu udostępniane w serwisie Linkedin za pomocą linku do zasobu.
  39. Udostępnij kod QR powiązany z Twoją zawartością.
  40. Udostępnij film, mówiąc ludziom, o czym są Twoje treści i powiedz im, jak je znaleźć.
  41. Utwórz „Snapstorm” (wiele zdjęć jeden po drugim), który mówi o części Twoich treści widzom, i informuje aby kliknęli link.
  42. Wysyłaj indywidualne wiadomości Snapchat z prośbą o sprawdzenie najnowszych wiadomości.
  43. Udostępnij adres URL w swojej historii (snapstory) i powiedz swoim obserwatorom, aby zrobili zrzut ekranu, aby umieścić go w rolce z aparatu.
  44. Uruchom reklamę Snapchata skierowaną do osób w określonym regionie.
  45. Udostępnij post na Instagramie, który mówi Twoim obserwatorom, aby kliknęli link w Twojej biografii, który jest linkiem do Twoich treści.
  46. Wyświetlaj płatne reklamy na Instagramie, zachęcając użytkowników do oglądania Twoich treści.
  47. Udostępnij swoją historię za pomocą linku do przesuwania w górę (swipe up).
  48. Zapłać wpływowym osobom (influencerom) za udostępnienie linku + link przesuń w górę wezwanie do działania na ich story.
  49. Znajdź osoby, które używają hashtagów, które są dla Ciebie istotne i skomentuj ich treść.
  50. Płać wpływowym osobom, aby udostępniały grafikę na swoim kanale i zmieniały link w biografii na ten do Twojego posta.
  51. Wyślij wiadomość DM do obserwatorów, którzy niedawno zainteresowali się Twoimi treściami.
  52. Udostępnij post na kanale w swojej historii.
  53. Utwórz serię filmów w swojej historii z wezwaniem do działania, aby sprawdzić link w swoim bio.
  54. Prześlij film o treści do IGTV.
  55. Podziel na krótsze fragmenty jako rolka (IG reels).
  56. Prześlij link do odpowiedniego Subreddita.
  57. Utwórz długi fragment tekstu zawierający link do oryginału na reddit.
  58. Komentuj dyskusję toczącą się w odpowiednim poście i linkuj z powrotem do swoich treści.
  59. DM osoby, które zadawały pytania lub udostępniały podobne treści na Reddicie.
  60. Wyświetlaj reklamy w Reddit, kierując do Twojego zasobu.
  61. Stwórz film na ten sam temat i daj link do niego w opisie.
  62. Odwołaj się do artykułu w zupełnie innym filmie, ale sprowadź ludzi do niego za pomocą linku w opisie.
  63. Ogłoś nowy artykuł za pomocą krótkiego 30-60 sekundowego filmu na ten temat.
  64. Udostępnij film z ogłoszeniem za pośrednictwem kanału LinkedIn.
  65. Utwórz playlistę na określony temat i umieść w niej ten film.
  66. Uruchom reklamy YouTube z filmem na ten temat.
  67. Komentuj filmy wideo innych osób w YouTube.
  68. Poproś o „Lubię to” na końcu filmu.
  69. Poproś o udostępnienie na końcu filmu.
  70. Zadawaj pytania i odpowiadaj na te związane z Twoim tematem.
  71. Znajdź najczęstsze odpowiedzi związane z podobnymi tematami i odpowiedz z wartością (i swoim zasobem).
  72. Udostępnij bezpośredni link do swoich treści za pośrednictwem kanału informacyjnego Quora.
  73. Komentuj odpowiedzi innych osób na Quora.
  74. Dodaj linki do najlepszych treści w swoim profilu Quora
  75. Korzystaj z pasków udostępniania w mediach społecznościowych, które umożliwiają czytelnikowi udostępnianie w wybranej przez siebie sieci.
  76. Utwórz garść cytatów do tweetowania w tekście i pozwól ludziom na tweetowanie za pomocą kliknięcia przycisku ClickToTweet.
  77. Utwórz miejsce na „Popularne posty” i umieść link do tego fragmentu treści, aby „ruch organiczny” z SEO mógł go znaleźć w Twojej witrynie.
  78. Utwórz sekcję na swojej stronie z linkami do najbardziej popularnych lub ulubionych treści.
  79. Przesyłaj treści do społeczności, jeśli tworzysz treści marketingowe.
  80. Jeśli forum pozwala, użyj swojego podpisu, aby promować swoje treści.
  81. Wyślij link do swojej listy mailingowej z informacją, że jest to Twoja najnowsza treść.
  82. Skontaktuj się z kimś, kto ma dużą listę mailingową i zapytaj, czy byłby zainteresowany udostępnieniem Twojego artykułu swoim odbiorcom.
  83. Zasponsoruj biuletyn branżowy, aby Twoje treści były w nim prezentowane.
  84. Utwórz biuletyn i dołącz własne treści do takiego newslettera, którego używasz do udostępniania linków na określony temat.
  85. Dotrzyj do influencerów, o których wspominasz w swoim poście na blogu, i daj im znać, że odwołujesz się do ich pracy.
  86. Wyślij ponownie swój e-mail do osób, które nie „otwierały” e-maila 2-3 dni później.
  87. Utwórz tablicę zawierającą wszystkie opublikowane treści i przypnij je tam.
  88. Poproś o dostęp do publikowania na bardzo aktywnych tablicach Pinteresta i przypnij swoje treści do tych, które są odpowiednie.
  89. Szukaj nazwisk osób, które mają wielu obserwujących na Pintereście, skontaktuj się z nimi.
  90. Skorzystaj z HARO jeśli działasz na rynku angielskojęzycznym.
  91. Twórz podcasty i promuj swoje treści w ramach wywiadu.
  92. Teraz w drugą stronę, to Ty stań się gościem podcastu u innych.
  93. Weź udział w spotkaniach online i promuj swoje treści na końcu wywiadu lub prezentacji.
  94. Dołącz do powiązanych z branżą kanałów Slack i udostępniaj w ramach tych grup.
  95. Udostępniaj za pomocą narzędzia do komunikacji wewnętrznej.
  96. Poproś sprzedaż, aby podzieliła się z istniejącymi potencjalnymi klientami.
  97. Używaj powiadomień w aplikacji, aby informować innych o Twoich nowych treściach.
  98. Użyj wtyczki czatu na żywo, aby pokazać nowy artykuł klientom/użytkownikom.
  99. Odwołuj się do własnych zasobów podczas konferencji i prezentacji.
  100. Dołącz odniesienia do treści w broszurach i materiałach.
  101. Na koniec, nawet jeśli nie tworzysz krótkich formatów wideo które są obecnie najlepsze do promowania i rozwijania biznesu, to możesz używać pokazu slajdów z muzyką.
lejek content marketingowy sales funnel

Strategie dystrybucji treści nigdy nie były ważniejsze niż dzisiaj.

Strategia dystrybucji treści to plan, który pomaga organizacji w rozpowszechnianiu jej treści, niezależnie od tego, czy promujesz najnowszy wpis na blogu, film na YouTube czy nowy e-book/pdf. Publikowanie treści może zaprowadzić Cię tylko tak daleko jak bardzo pozwolą Ci na to Twoje media i zasięgi organiczne. Skuteczna dystrybucja treści zapewnia, że treść jest widziana przez odpowiednie grupy osób.

Dobra dystrybucja treści ma coraz większe znaczenie ze względu na ilość danych, które osoby i marki tworzą w ciągu dnia.

Dla większości firm dystrybucja treści oznacza umieszczanie linków w mediach społecznościowych, spamowanie grup na facebooku i forów, a także prowadzenie źle zaplanowanych kampanii reklamowych w nadziei na pozyskanie potencjalnych klientów.

Nie zapominaj, że nie każdy kanał dystrybucji treści jest odpowiedni dla Twojego biznesu i że nawet jeśli kanał działa, nie da za każdym razem takich samych wyników. Aby uzyskać dobrej jakości leady sprzedażowe z contentu takiego jak artykuły na blogu, ebooki, raporty pdf, newsletter e-mail, podcast, webinary i innych zasobów treści, potrzebujesz nie tylko wyjątkowego contentu, ale także solidnej strategii dystrybucji treści. Mówimy o rzeczach, które zwiększają świadomość marki, generują leady i otwierają wiele sposobności do rozmów z potencjalnymi klientami.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest dystrybucja treści?

Dystrybucja treści to proces rozprowadzania lub udostępniania treści w różnych kanałach i na różnych platformach. Celem dystrybucji treści jest dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców i zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia. Dystrybucja treści może odbywać się za pomocą wielu kanałów, takich jak blogi, media społecznościowe, witryny internetowe, e-maile, aplikacje mobilne i inne. W zależności od celów biznesowych, dystrybucja treści może służyć do zwiększenia świadomości marki, zdobycia ruchu na stronie internetowej, zwiększenia sprzedaży lub budowania lojalności klientów.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!