rebranding
Rebranding marki i jak go przeprowadzi膰 (proces marketingowy)
21 pa藕dziernika, 2022
Google ads remarketing dynamiczny i segmenty danych
24 pa藕dziernika, 2022
pr definicja pr public relations
Crm Customer Relationship Management

Co to jest digital pr? (definicja)

Digital PR to strategia wykorzystywana do zwi臋kszania 艣wiadomo艣ci Twojej marki za pomoc膮 dzia艂a艅 online w internecie. Pod wieloma wzgl臋dami jest to podobne do tradycyjnego PR, ale dzi臋ki zasi臋gom daje mo偶liwo艣膰 dotarcia do znacznie szerszej publiczno艣ci. Metody offline cz臋sto s膮 tutaj ograniczone.

Aby przynosi膰 jak najwi臋ksze rezultaty, cyfrowy PR opiera si臋 na strategiach marketingu internetowego, g艂贸wnie:

  • optymalizacja tre艣ci pod k膮tem wyszukiwarek (SEO),
  • marketing tre艣ci,
  • marketing z pomoc膮 influencer贸w
  • i media spo艂eczno艣ciowe.

Digital PR to skuteczna strategia, kt贸ra mo偶e poprawi膰 rozpoznawalno艣膰, obecno艣膰 i widoczno艣膰 marki w Internecie. Informacje, czy dane mo偶na za pomoc膮 digitalowego PR przekszta艂ca膰 w viralowe tematy i rozmowy, a firmy mog膮 rozmawia膰 bezpo艣rednio z docelowymi odbiorcami.

Kiedy marki komunikuj膮 si臋 z odbiorcami, rozpoczyna si臋 dialog, kt贸ry buduje zaufanie do firmy, jej produkt贸w i us艂ug, znacznie szybciej ni偶 kiedykolwiek wcze艣niej.

diagram marketingowy jak budowa膰 艣wiadomo艣膰 za pomoc膮 reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

KONIEC REKLAMY

Tradycyjny PR, a cyfrowy wizerunek (podobie艅stwa i r贸偶nice)

Tradycyjny PR polega na nawi膮zywaniu kontakt贸w z mediami i dziennikarzami w celu tworzenia wzmianek i artyku艂贸w w publikacjach drukowanych.

Kiedy艣 celem specjalisty tradycyjnego PR by艂o rozpowszechnianie informacji o swoich klientach do m.in.:

  • gazet,
  • czasopism,
  • radia
  • i telewizji.

Wi臋kszo艣膰 os贸b specjalizuj膮cych si臋 w tradycyjnym PR z biegiem lat zobaczy艂 o ile wi臋ksze mo偶liwo艣ci daje digial public relations.

Plusy? Wi臋cej czytelnik贸w, czy wi臋ksza ogl膮dalno艣膰 tre艣ci online ni偶 offline 鈥 chocia偶 niekt贸re tradycyjne formy PR s膮 cz臋sto u偶ywane.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

馃POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y.馃捀馃捀馃捀

馃攼 Twoje dane s膮 bezpieczne.馃攼 (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu).

W internecie istnieje kilka dzia艂a艅, kt贸re z 艂atwo艣ci膮 mo偶na wykorzysta膰 do promowania firmy.

Digital PR obejmuje szerok膮 gam臋 mo偶liwo艣ci marketingowych, takich jak:

  • udzielanie wywiad贸w w publikacjach online (wideo, artyku艂y, podcasty),
  • zwi臋kszanie obecno艣ci w Internecie kampaniami na zasi臋g,
  • blogi -posty go艣ci, cytaty w artyku艂ach,
  • influencerzy – udost臋pnianie w mediach spo艂eczno艣ciowych, prezenty i,
  • audio, video, podcasty, filmy online,
  • wykorzystywanie mocy medi贸w spo艂eczno艣ciowych do dalszego wzrostu firmy i rozpoznania brandu.

Na czym polega cyfrowy PR?

digital pr definicja cyfrowy pr public relations

Mo偶liwo艣ci promocji online s膮 niemal nieograniczone. To co si臋 dzieje daleko wykracza poza mo偶liwo艣ci tradycyjnego public relations.

To wszystko przez to, 偶e bardzo 艂atwo jest wchodzi膰 w interakcje z docelowymi odbiorcami w internecie.

Agencja Digital PR 艂膮czy to, co najlepsze w tradycyjnym PR, z naciskiem na nowe trendy w content marketingu, marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych i nie tylko.

Co robi agencja digital PR?

Osoba zajmuj膮ca si臋 cyfrowym public relations to specjalista ds. digital PR, kt贸ry stosuje r贸偶norodne taktyki, aby poprawi膰 obecno艣膰 firmy klienta w sieci.

Najcz臋stsze przyk艂ady to:

  • Tworzenie recenzji
  • Organizowanie wywiad贸w online
  • Przygotowywanie informacji prasowych do portali internetowych
  • Budowanie relacji z dziennikarzami online i blogerami w celu generowania relacji w prasie
  • Profilowanie biznesowe
  • Zapewnienie, 偶e informacje prasowe s膮 zoptymalizowane za pomoc膮 link贸w SEO dofollow do Twojej witryny. Daje to korzy艣ci czytelnikom kt贸rzy mog膮 wej艣膰 bezpo艣rednio do Twojej witryny, a tak偶e zwi臋ksza widoczno艣膰 w wyszukiwarce, poniewa偶 linki o wysokim autorytecie do Twojej witryny s膮 czynnikami rankingowymi, je艣li mowa o pozycjonowaniu stron i sklep贸w.
  • Influencer marketing i kontakt z blogerami w celu uzyskania wzmianki na wp艂ywowych kontach w mediach spo艂eczno艣ciowych
  • Publikowanie tre艣ci online w celu zdobycia szerszej reputacji i wysokiej jako艣ci link贸w zwrotnych

Cel digital public relations

Digital PR i tradycyjny PR maj膮 jeden wsp贸lny cel, kt贸rym jest budowanie rozpoznawalno艣ci marki i reputacji klienta, poprzez zwi臋kszenie widoczno艣ci w艣r贸d grupy docelowej. G艂贸wn膮 r贸偶nic膮 mi臋dzy tradycyjnym i nowoczesnym podej艣ciem jest wyb贸r metod s艂u偶膮cych do osi膮gni臋cia celu.

Digital PR ma na celu budowanie warto艣ci marki przy wykorzystaniu narz臋dzi internetowych, a szerzej m贸wi膮c cyfrowych (interaktywne banery outdoorowe to ju偶 nie internet, ale ca艂y czas digital!).

Budowanie silnej marki w erze cyfrowej, gdzie dla wi臋kszo艣ci biznes贸w progi wej艣cia nie s膮 zbyt wyg贸rowane, przez co liczba konkurent贸w stale ro艣nie, mo偶e by膰 wyzwaniem. Na szcz臋艣cie istnieje wiele r贸偶nych metod, kt贸re mo偶na wykorzysta膰 do zwi臋kszenia widoczno艣ci i utrzymania konkurencyjno艣ci.

Ludzie po prostu maj膮 teraz praktycznie nieograniczone mo偶liwo艣ci wyboru, z kim b臋d膮 robi膰 interesy, a konkurencja mo偶e 艂atwo odsun膮膰 Twoj膮 firm臋 na dalszy plan, je艣li nie u偶yjesz cyfrowego PR.

pr public relations

Dobrze zdefiniowana marka musi mie膰 oryginalne story, aby oddzieli膰 si臋 od konkurencji i by膰 widoczna online. Specyficznie w miejscach w kt贸rych odbiorcy docelowi uzyskuj膮 informacje i szukaj膮 rozwi膮za艅 dla swoich problem贸w.

Jakie korzy艣ci Twojej marce mo偶e przynie艣膰 digital PR

Rozpoczynaj膮c kampani臋 digital PR, Twoim celem b臋dzie d膮偶enie do poprawy 艣wiadomo艣ci marki i obecno艣ci w Internecie.

Skuteczna kampania mo偶e mie膰 du偶y wp艂yw na ustalenie Twojej to偶samo艣ci online i tego, co czyni Twoj膮 mark臋 wyj膮tkow膮.

Oto kilka sposob贸w, w jakie cyfrowy PR mo偶e przynie艣膰 korzy艣ci Twojej marce:

  • Generuje leady i zwi臋ksza sprzeda偶 鈥 Korzystaj膮c z strategii digital PR Twoja marka b臋dzie wymieniana znacznie cz臋艣ciej w tzw. Dark Social. Czyli np. mo偶e by膰 polecana w r贸偶nych 藕r贸d艂ach ruchu, co b臋dzie generowa膰 leady z cz臋艣ci os贸b, kt贸re odwiedzaj膮 Twoj膮 witryn臋, co ostatecznie prowadzi do wi臋kszej sprzeda偶y (lub analogicznie podczas pyta艅 o kupno jaki艣 produkt贸w w e-commerce).
  • Zwi臋ksza ruch na stronie 鈥 Poniewa偶 Twoja marka pojawia si臋 cz臋艣ciej w Internecie w wielu r贸偶nych miejscach, to wi臋cej os贸b zacznie odwiedza膰 Twoj膮 witryn臋. A je艣li masz dobr膮 strategi臋 content marketing i znajd膮 co艣 ciekawego na Twojej stronie, np. bran偶owy blog, to b臋d膮 wraca膰 regularnie.
  • Poprawia widoczno艣膰 w Google i innych wyszukiwarkach 鈥 Gdy Twoje tre艣ci s膮 publikowane w witrynach o wysokim autorytecie, kt贸re linkuj膮 do Twojej witryny, Tw贸j ranking SEO dla docelowych s艂贸w kluczowych poprawia si臋. Wraz z popraw膮 pozycji w organicznym rankingu stron internetowych, automatycznie powi臋ksza si臋 r贸wnie偶 ruch w witrynie i liczba potencjalnych klient贸w lub sprzeda偶y.
  • Ugruntujesz swoj膮 pozycj臋 jako autorytet w niszy 鈥 publikowanie wysokiej jako艣ci artyku艂贸w w witrynach z wysokim autorytetem poprawi Twoj膮 reputacj臋 jako wiarygodnego 藕r贸d艂a informacji i zwi臋kszy zaufanie do Twojej marki.
  • Poprawisz wizerunek swojej marki i zwi臋kszysz zaufanie 鈥 Twoi docelowi odbiorcy zaczn膮 czyta膰/widzie膰/s艂ysze膰 coraz wi臋cej dobrych rzeczy i pozytywnych recenzji o Twojej marce.

Zmie艅 przeznaczenie tre艣ci pod PR

Marketing tre艣ci jest wa偶n膮 cz臋艣ci膮 kampanii digital PR. Im wi臋cej Twoich tre艣ci jest udost臋pnianych, tym bardziej zaczyna rosn膮膰 Twoja reputacja i status jako autorytet.

Tre艣ci, kt贸re ju偶 napisa艂e艣, mog膮 zosta膰 przekszta艂cone w inn膮 form臋 contentu i mog膮 by膰 udost臋pnione lub opublikowane na innej platformie poprzez zmian臋 przeznaczenia (lub kuracj臋 tre艣ci).

Na przyk艂ad pojedynczy wpis na blogu mo偶e zosta膰 podzielony na kr贸tsze wpisy w social mediach, albo z d艂ugiego wywiadu mo偶na zrobi膰 rolki/tiktoki, czy youtube shorts.

Kilka rodzaj贸w tre艣ci o kt贸rych powiniene艣 pami臋ta膰 podczas tworzenia contentu pod kampanie digital PR:

  • Infografika
  • kr贸tki film YT short, tiktok, rolki IG itp.
  • Posty go艣cinne na blogu
  • Reprint tre艣ci digital na artyku艂y gazecie
  • Artyku艂 w bran偶owej publikacji
  • Posty na social mediach
  • Podcasty
  • Wywiady

W ten spos贸b jeden fragment tre艣ci mo偶na przekszta艂ci膰 w informacje z wielu 藕r贸de艂, z kt贸rych wszystkie mo偶na udost臋pnia膰, aby promowa膰 i rozwija膰 swoj膮 reputacj臋.

Nie chodzi o zwyk艂e przepisanie tre艣ci, ale o dalsze dodawanie warto艣ci i wzmacnianie swojego g艂osu jako autorytetu.

Wiralowe zasi臋gi w mediach spo艂eczno艣ciowych

Niewiele narz臋dzi jest bardziej skutecznych w kampanii digital PR ni偶 media spo艂eczno艣ciowe.

W social mediach co pewien czas pojawiaj膮 si臋 ciekawe mo偶liwo艣ci, tak jak kiedy艣 zwyk艂e posty, a teraz kr贸tkie formaty wideo.

Za po艣rednictwem medi贸w spo艂eczno艣ciowych mo偶esz 艂膮czy膰 si臋 z klientami i wp艂ywowymi osobami, stale anga偶owa膰 si臋 w rozmowy na temat swojej niszy i sprawdza膰 co robi Twoja konkurencja.

Jak wygl膮da Twoja persona marketingowa buyer persona

Pisz膮c i publikuj膮c tre艣ci wysokiej jako艣ci, zyskujesz dodatkowy rozg艂os i to inni przychodz膮 do Ciebie, m贸wi si臋 na to marketing przychodz膮cy (inbound marketing).

W kolejnych krokach, wybierasz te tre艣ci organiczne, kt贸re wypad艂y najlepiej i promujesz je w najlepszych kana艂ach medi贸w spo艂eczno艣ciowych, oczywi艣cie zach臋caj膮c innych do udost臋pniania i promowania.

Wi臋c zawsze oferuj warto艣膰 i informacje, kt贸rymi 艂atwo si臋 podzieli膰 i o kt贸rych cz臋sto rozmawiaj膮 Twoje grupy docelowe.

lejek content marketingowy sales funnel

Pami臋taj, 偶e media spo艂eczno艣ciowe daj膮 Ci mo偶liwo艣膰 rozmowy i komunikowania si臋 z grup膮 docelow膮 w spos贸b, kt贸rego nigdy nie mo偶na by艂o zrobi膰 przy u偶yciu tradycyjnego PR.

Na ka偶dej platformie SM masz mo偶liwo艣膰 przyci膮gni臋cia uwagi docelowych odbiorc贸w, wp艂ywania i subtelnego przekonywania, zamiast pr贸bowania (za pomoc膮 nachalnych reklam) ci膮g艂ej sprzeda偶y.

Przede wszystkim daje to mo偶liwo艣膰 wys艂uchania pragnie艅 i potrzeb, a tak偶e dowiesz si臋 jakich informacji, produkt贸w lub us艂ug do tej pory nie uda艂o im si臋 znale藕膰.

Wi臋kszo艣膰 przegl膮daj膮cych online jest aktywna w mediach spo艂eczno艣ciowych, co oznacza, 偶e 鈥嬧媤艂a艣nie tam musi by膰 Twoja marka, aby zosta膰 rozpoznan膮. Interakcja i kontakt z lud藕mi tam, gdzie czuj膮 si臋 najbardziej komfortowo, w naturalny spos贸b zbuduje Twoje imi臋 i reputacj臋.

Jaka jest r贸偶nica mi臋dzy marketingiem a cyfrowym PR?

Nie ma wyra藕nej r贸偶nicy mi臋dzy marketingiem internetowym a cyfrowym PR.

Jedne dzia艂ania wspieraj膮 drugie i na odwr贸t.

Og贸lnie rzecz bior膮c, marketing koncentruje si臋 na wspieraniu sprzeda偶y, podczas gdy PR koncentruje si臋 na tworzeniu pozytywnego wra偶enia Twojej marki i brandu.

Digital PR ma na celu przekazanie informacji o tym, co reprezentuje Twoja marka, co czyni j膮 wyj膮tkow膮. Ma bardziej na celu zwi臋kszenie ruchu i 艣wiadomo艣ci, podczas gdy marketing jest zazwyczaj bardziej skoncentrowany na konwersjach i wspieraniu dzia艂u sprzeda偶y.

Dzi臋ki digital PR promujesz mark臋 lub firm臋 jako ca艂o艣膰.

Dzi臋ki marketingowi bezpo艣rednio promujesz produkt lub us艂ug臋.

Podstawow膮 zasad膮 digitalowego PR jest promowanie czego艣 wartego uwagi w celu zwi臋kszenia 艣wiadomo艣ci istnienia Twojej firmy.

W wi臋kszo艣ci przypadk贸w wygl膮da to tak, 偶e budowanie relacji i reputacji, jest OBOWI膭ZKOWE zanim marketing b臋dzie skuteczny.

Bo przecie偶, aby co艣 kupi膰, ludzie musz膮 ufa膰 marce.

Idealnie, cyfrowy PR i marketing powinny wsp贸艂pracowa膰 ze sob膮, a ka偶da strategia uzupe艂nia i wzbogaca drug膮.

Jak zacz膮膰 kampani臋 digital PR?

Niezale偶nie od tego, czy zdecydujesz si臋 robi膰 samemu cyfrowy public relations, czy zlecisz to naszej agencji digital PR, wa偶ne jest, aby zacz膮膰.

Nie czekaj, na bli偶ej nie okre艣lony czas w przysz艂o艣ci.

Pami臋taj, 偶e idealny moment nie istnieje i trzeba dzia艂a膰 ju偶 teraz.

Gdy zaczniesz wykorzystywa膰 pot臋g臋 Internetu do budowania swojej marki, mo偶esz przeanalizowa膰, co dzia艂a, a co nie, i w razie potrzeby wprowadzi膰 zmiany.

Posiadanie jasnego obrazu grupy docelowej jest jedn膮 z najwa偶niejszych rzeczy, kt贸re musisz zrobi膰.

Budowanie marki- grupa docelowa
Budowanie marki- grupa docelowa

Je艣li nie wiesz wyra藕nie, kto jest w艣r贸d twoich odbiorc贸w, czas si臋 tego dowiedzie膰. Korzystaj z ankiet i czytaj komentarze w mediach spo艂eczno艣ciowych, aby pozna膰 zainteresowania Twoj膮 mark膮 i jej przekazem.

Okre艣l, jakie s膮 Twoje cele i jaka strategia jest najlepszym sposobem na zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki i przyci膮gni臋cie ruchu do Twojej witryny.

7p marketing mix

Kontynuuj tworzenie autorytatywnych tre艣ci i zacznij budowa膰 relacje z wp艂ywowymi osobami i najlepszymi blogerami w swojej niszy.

Mo偶esz zleci膰 na zewn膮trz ca艂o艣膰 lub cz臋艣膰 swojego cyfrowego PR. Im wi臋cej strategii digital PR zastosujesz, tym wi臋ksze prawdopodobie艅stwo, 偶e poprawisz reputacj臋 swojej marki i pomy艣lnie rozwiniesz sw贸j biznes.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Jak bardzo spodoba艂a Ci si臋 ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby oceni膰! (dobre opinie sprawiaj膮, 偶e piszemy wi臋cej)

艢rednia ocena 5 / 5. Liczba g艂os贸w: 111

Jeszcze nie ma g艂os贸w. B膮d藕 pierwsz膮 osob膮.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)