Co zrobić żeby klienci kupowali więcej AOV Average Order Value

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Co zrobić żeby klienci kupowali więcej AOV Average Order Value
Loading
/

Jak myślisz, dlaczego kiedy idziesz do MC donalds i kupujesz kanapkę to kasjer pyta się Ciebie czy w zestawie? A jak go wybierzesz to pyta czy powiększyć? hmm 😉 Więc co zrobić żeby klienci kupowali więcej? Średnia wartość zamówienia to jedna z najważniejszych metryk dzięki którym zbudujesz swój biznes. Bo jest różnica jeśli klient średnio zostawia u Ciebie 50, a 150 zł prawda? 😉 W tym odcinku pokażę Ci jak możesz podbić AOV, czyli average order value. Rafał Szrajnert, zapraszam!

Na początku przytoczyłem przykład MC donalds, ale robi to każda firma która jest najlepsza. Przypomnij sobie co się dzieje kiedy płacisz za paliwo. Może zapalniczkę do tego? Albo hotdoga? A może kawę? Zapauzuj teraz i zastanów się jakie jeszcze firmy stosują ten trick i napisz w komentarzu.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Dobrze, więc jeśli chodzi o zwiększanie wartości zamówienia to jest jedna z ważniejszych metryk w biznesie. Robią to praktycznie wszyscy a metod jest kilka. Zobacz co się dzieje na popularnych marketplace, stronach internetowych, czy u dealerów samochodowych, gdzie za kwotę bazową możesz kupić jedynie golasa z materiałowymi fotelami. Widzisz więc że zwiększanie wartości zamówienia robi się zarówno offline, jak i w biznesie online. Pierwszy rodzaj jaki możesz zastosować to zestawy, czyli „product bundles”. Jedne sklepy mają już takie zestawy gotowe, inne pozwalają je personalizować pod siebie. Tak jak na przykład zestawy dla konsoli sony playstation, możesz ją kupić samą, albo z grami, może z dwoma padami, czy jakimiś zestawami do VR. Oczywiście wszystko w zestawie wychodzi taniej, dlatego taka opcja wydaje się kusząca. Strategia druga to cross sell. Czyli sprzedaż krzyżowa. Sprzedajesz po prostu jakiś dodatkowy produkt, który najczęściej jest w jakiś sposób powiązany. Na przykład masz sklep z kawą, to jak ktoś doda ją do koszyka to może pojawić się u Ciebie okienko które oferujesz też inne produkty, na przykład filtry do kawy. „Klienci, którzy kupili ten telefon, często wybierają również etui i szkło ochronne.” Albo „Czy chciałbyś dołożyć większą pojemność dysku do tego laptopa?”. Trzecia strategia to „produkt X za darmo jeśli kupisz za minimum Y złotych”. Darmowy szejker dla zakupów powyżej 300 zł. Kup bon na 10 zabiegów, a jedenasty otrzymasz gratis. Trzy zgrzewki coli w cenie dwóch. Widzisz? Jesteś tym bombardowany każdego dnia. A robisz to w swoim biznesie?

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czwarty rodzaj żeby zwiększyć średnią wartość zamówienia to programy lojalnościowe. Zobacz co robią wszystkie markety czy stacje benzynowe. Dlaczego to działa świetnie? Bo ludzie uwielbiają zbierać. To dosłownie hackuje nasz umysł bo zaczynamy kupować więcej i częściej w takim sklepie. Piąty rodzaj to błyskawiczny upsell. Zobacz co się dzieje na allegro. Tam jak dodajesz coś do koszyka to od razu pojawia się okienko. Sklepy AGD/RTV z kolei proponują przedłużenie gwarancji.

Szósty rodzaj, jeśli masz biznes subskrypcyjny to oferowanie niższej ceny jeśli ktoś kupi od razu abonament na rok, kontra to kiedy będzie płacił co miesiąc. Przy produktach subskrypcyjnych online jak na przykład programy, ludzie najczęściej rezygnują w trzecim, czwartym miesiącem więc dzięki temu bookujesz już płatność na 12 miesięcy. Siódmy rodzaj to customizacja oferty. Możesz kupić na przykład bransoletkę, albo bransoletkę z grawerem, na przykład imię swojej ukochanej. Adidas czy nike też pozwalają na pewną customizację swoich butów. Numer osiem to membershipy. Czyli kiedy klient płaci za to żeby mieć dostęp do czegoś. Wiesz że ludzie którzy kupują allegro smart żeby mieć darmowe przesyłki, rzeczywiście kupują więcej niż gdyby mieli płacić za nie każdorazowo? Numer dziewięć to order bump. Czyli jak już masz osobę na stronie zamówienia i podaje swoje dane, to za pomocą jednego kliknięcia może dodać kolejny produkt. Numer dziesięć to upsale. Czyli sprzedajesz więcej tego samego. Jak na przykład ktoś kupi kilogram kawy, to oferujesz mu kolejny. Jedenasta strategia to „dostawa za darmo jeśli kupisz za minimum Y złotych”. Czyli darmowa wysyłka dla zakupów powyżej 200 zł. Ludzie często aby mieć przesyłkę za free, na siłę dokupują kolejne przedmioty. Zbliżamy się już do końca 🙂 Dwunasta strategia Limitowane Oferty i Czasowe Promocje. Taki promocje dopalaj adsami i rozsyłaj po swojej liście emailowej. Ludzie bardzo lubią kupować okazje, a przy okazji często też biorą produkty w normalnych cenach. I ostatnia strategia do brand i budowanie zaufania, bo jeśli znamy jakąś firmę i jej ufamy to zawsze kupujemy więcej i częściej. Dlaczego na przykład kupujesz colę bez namysłu, a jak ktoś Ci zaproponuje oranżadę o smaku coli to się zastanawiasz? Więc budowanie zaufania robisz poprzez pozytywne opinie, certyfikaty jakości, transparentność i oczywiście digital PR.

Czy o czymś zapomniałem? Jak tak to dopisz w komentarzu 🙂

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!