Jak zrobić dobry Brand Marketing (agencja odpowiada) Produkt i usługa

Jak zrobić dobry Brand Marketing (agencja odpowiada) Produkt i usługa

brand

Agencja Brand Marketing proponuje:

Jak świadomie budować markę?

Otacza nas ogrom firm, które zdobyły wysoką renomę i prężnie działają na rynku. Możemy wymienić ich rzeczywiście wiele i każdy z nas będzie w stanie wyobrazić sobie, chociaż część reprezentującą podane przedsiębiorstwo. Rodzaj oferowanych produktów, logo a może jeszcze inny znak rozpoznawczy. Od Amazona, Apple po Google przez Microsoft, Samsunga i Facebooka aż do Instagrama.

Właściwie co chwilę słyszymy o coraz to nowych markach, które w niezwykle szybkim tempie zyskują na popularności. Aż ciężko wyobrazić sobie, że kiedyś to te duże koncerny były malutkimi firmami starającymi się rozwinąć skrzydła.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Co to brand? Definicja.

Brand definicja – po polsku tłumaczymy jako marka, czyli produkt, usługa lub koncept, który publicznie wyróżnia się od konkurencji i innych produktów, lub usług czy „otoczki” firmy. Musi to robić do tego stopnia, że całość stanowić może jasno komunikowany przekaz reklamowany.

A najłatwiej jest to przedstawić na przykładzie każdemu znanej marki Coca-Cola- napoju gazowanego, który obecnie spotkamy w niemal każdej części świata. Niewiele osób wie, że to właśnie dzięki Coca- Coli wyobrażamy sobie świętego Mikołaja jako grubszego, uśmiechniętego pana z długą białą brodą i workiem pełnym prezentów dla dzieci! Firma ta to mistrzowski przykład wykreowania kampanii i promocji trafiających prosto do serc kupców.

Swoją świetność może zawdzięczać wielu kampaniom reklamowym takim jak: ,,Move To The Beat” czy ,,Share a Coke”.

Pierwsza z nich wykorzystała wizerunek znanego producenta Marka Ronsona i lubianej piosenkarki Katie B do stworzenia piosenki promującej markę. Pomysł na utwór był niebanalny- wykorzystano do niej dźwięki sportu pięciu sportowców biorących udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 2012 roku.

branding rozwiazania


Co to brand marketing?

Brand marketing to branding połączony z różnymi działaniami reklamowo-marketingowymi. Branding z marketingiem skupiają się na promocji specyficznych produktów i budowaniu rozpoznawalności marki, czyli pozycjonowania.

Jak zrobić dobry Brand Marketing (agencja odpowiada) Produkt i usługa

Za to kampania ,,Share a Coke” (,,Podziel się Colą”) pozwoliła ludziom na personalizację butelek z napojem za pomocą serwisu Facebook.

co to jest rebranding

Przyznać trzeba, że wykorzystane przez Coca-Colę narzędzia promocji należą do niezwykle wyszukanych i niestandardowych. Jednak to właśnie one przyczyniły się do sukcesu tego napoju.

czym jest rebranding

Obecnie firma skupia się na promocji produktów, poruszając bardzo ważny problem, który wstrząsnął Ziemią- plastikiem. Zobaczyć bowiem można reklamy ukazujące butelkę napoju wykonanego w pełni z plastiku pochodzącego z recyklingu (reklama pod tytułem ,,Love Story”). Coca-cola pokazała w ten sposób zaangażowanie w problemy współczesności i gotowość do pomocy planecie w likwidowaniu produkcji plastiku i wykorzystywania go.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Co więc decyduje o tempie i efektywności rozwoju nowych przedsiębiorstw? Oryginalność. Nowość, która zaintryguje potencjalnego klienta i sprawi, że on sam będzie wyróżniał się na tle innych ludzi.

I tu warto zastanowić się nad wyrażeniem brand- co to branding, oraz jak wykorzystać go do stworzenia potężnej marki. Powyższe pojęcia to tak naprawdę zbiór metod marketingowych, które na celu mają budowanie świadomości marki i jej świetności na rynku.

Branding ma pokazać najlepsze strony produktów i usług, którymi operuje dana firma oraz przede wszystkim przekonać do zakupu. Wizerunek konkretnej marki musi być pozytywny i trafiać do wielu grup wiekowych. Dzięki temu dobra reputacja koncernu zdobędzie stałą grupę odbiorców, którzy chętnie będą sięgać po dane wyroby, a nawet zachęcać innych do wybrania firmy.

agencja brand marketing

Metody żeby zbudować brand

Metod brandingu jest wiele, a najefektywniejsze z nich to takie, które zapadną konsumentowi w pamięci i po zobaczeniu ich będą kierowane do konkretnej marki. I tak na przykład jest z utworzeniem odpowiedniej nazwy marki oraz loga, które będą unikatowe.

Branding - rebranding - logo- prace graficzne - identyfikacja wizualna - brand book

Mało kto wie, iż nawet potencjalnie nieistotne aspekty, mają w marketingu ogromną wagę. Tak na przykład jest z kolorami, które nieświadomie są przypasowywane do danych cech. Kolor niebieski jest kojarzony z czymś nowoczesnym, czerwony z rozwijaniem pasji, a zielony z równowagą i harmonią. Wybierając odpowiednią barwę dla naszej firmy, możemy zyskać lepszy obraz i zaufanie, a także poczucie profesjonalizmu.

Zachęcające mogą okazać się również dobrze skonstruowane hasła reklamowe. W obecnych czasach, gdzie internet objął świat, warto także zainwestować w stronę internetową, która dostarczy przydatnych informacji w bardzo szybki i prosty sposób. W końcu internet używany może być wszędzie.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads


Nie trudno się domyślić, że niezwykle potężną dźwignią handlu jest reklama i to właśnie ona jest właściwie najskuteczniejszą formą promocji usług czy produktów. Ma ona na celu poinformowanie klientów o nowościach rynkowych, ich cenie, cechach i sposobie nabycia.

Gdzie więc umieścić takie informacje? Musimy zastanowić się przede wszystkim, do kogo kierujemy reklamę i komu przyda się najbardziej produkt, który chcemy zaoferować. Najbardziej uniwersalne będą internet i telewizja, z których korzystają ludzie o różnorodnych zainteresowaniach i w różnym wieku.

Dobre okażą się także ogłoszenia radiowe, billboardy i plakaty, na które natkną się ci, którzy podróżują, jadą do pracy czy szkoły, a nawet ci, którzy po prostu przechadzają się po mieście. Efektywne mogą okazać się nawet reklamy w gazetkach promocyjnych, które dostarczane będą do skrzynek pocztowych.

rebranding

Ważne jest również pojęcie ,,marketing mix”, czyli zbiór narzędzi służących do oddziaływania na rynek. Tworzony jest przez tak zwane 4P- product (produkt), price (cena), place (miejsce, czyli w tym przypadku dystrybucja), promotion (promocja). Każdy z tych elementów połączone razem to recepta na osiągnięcie sukcesu przez przedsiębiorstwo.

Dystrybucja to planowanie, kontrola i organizacja dostarczania produktów na rynek w taki sposób, aby odpowiadało to konsumentom i zapewniało najwyższy zysk. Dostępność produktów w dużych sklepach pozwoli na łatwiejsze zdobycie go.

Od ceny zależy tak naprawdę w bardzo dużym stopniu czy klient zdecyduje się zakupić produkt. Musi być ona zatem adekwatna do jakości wykonanego produktu, jednocześnie oczywiście pokrywając koszty produkcji. Ważne jest też, aby cena była konkurencyjna w stosunku do produktów podobnych dostępnych na rynku. Zasada jest więc jedna- należy dysponować odpowiednim produktem, dobrze go wypromować, po odpowiedniej cenie oraz we właściwym czasie i miejscu.

Istotną rolę odrywają także ,,public relations (PR)”, czyli szeroko rozumiane kontakty firmy z otoczeniem- klientami, opinią publiczną, a także z dostawcami. PR to również wszelkie działania wyzwalające w odbiorcy pozytywne nastawienie, na przykład wywiady, finansowanie akcji charytatywnych oraz sponsoring. Dzięki przeznaczaniu danej kwoty pieniędzy na szczytny cel firma automatycznie utożsamiana jest z dobrem, empatią i chęcią niesienia pomocy potrzebującym.

Natomiast dzięki kontaktom bezpośrednim z klientami zyskujemy u niego zaufanie i wykazujemy nasz profesjonalizm. Nic bowiem nie równa się z rozmową z drugim człowiekiem. Podczas takiego spotkania pytania można zadawać na bieżąco, więc reprezentant firmy wydaje się od razu wiarygodniejszy.

Nie sposób nie wspomnieć także o pozycjonowaniu (SEO). Termin ten odnosi się do budowania zaplecza internetowego przez wyszukiwarkę internetową. Obejmuje nawet optymalizację obrazów. Zatem podczas wyszukiwania fraz w internecie kolejność artykułów i stron wyświetlanych nie jest tak naprawdę przypadkowa.

Bycie na bieżąco z produktami oferowanymi przez naszych konkurentów jest kluczowe do podporządkowania się standardom rynku. Naszym przeciwnikom nie należy dorównać, należy stworzyć coś oryginalniejszego i atrakcyjniejszego dla innych. Bo to właśnie wyróżnienie się pozwoli nam na stały rozwój.

W momencie, gdy nasze produkty mają już jakąś renomę, można przejść także do okresowych promocji sprzedaży. Obniżki cen, promocje, rabaty, bony, gratisy, loterie, nagrody, karty stałego klienta i wiele, wiele innych. Wszystkie te czynniki dodatkową pobudzają ciekawość i zachęcają do przetestowania produktu czy usługi.

Jako że internet diametralnie rozwinął się w ostatnich latach, to automatycznie stał się idealnym miejscem na promocję marki. Czy to wiadomości mailowe, artykuły i banery wyświetlane na bokach stron czy social media.

Platformy takie jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat czy TikTok przyciągają rzesze ludzi poszukujących rozrywki i odpoczynku. Jest to zatem perfekcyjne miejsce do połączenia promocji z luźną atmosferą, przez co widz nie będzie odczuwał nawet wpływu reklamy. Podobnie działa product placement (lokowanie produktu) w produkcjach filmowych.

Seriale, filmy i inne programy rozrywkowe od wielu lat są jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu. Lokowanie produktu pozwala na umieszczenie go w takich produkcjach, aby zadziałać na podświadomość widza i skłonić go do zakupu jednocześnie nie budząc typowych skojarzeń z reklamą samą w sobie. Co daje kolejny niezwykle inteligenty przykład brandingu.

Pamiętajmy jednak, że tworzone reklamy nie mogą przekłamywać rzeczywistości, nie mogą być perswazyjne.

W taki sposób zadziałamy na emocje ludzi i być może skłonimy ich do zakupu, ale nie zyskamy renomy. Oszustwa i naginanie prawdy szybko wyjdzie na jaw, a sukces będzie chwilowy. Takim sposobem firma zacznie być postrzegana jako nieuczciwa i najzwyczajniej niewarta uwagi.

Może impreza reklamowa? Popularne eventy, na których połączyć można sprzedaż z przyjemnością, dają dobre odczucia klientowi. Dobra atmosfera skłania do wsparcia firmy. Nic nie równa się z prezentacją produktu na żywo, bo klienci wręcz kochają dotknąć produktu i spróbować go na własnej skórze.

Ktoś również musi pracować w budowaniu świadomości marki. Nie jest tajemnicą, że w procesie brandingu potrzebne jest grono zaangażowanych ludzi z ciekawymi pomysłami. Takich pracowników również trzeba przyciągnąć. Warto więc zadbać o atmosferę pracy. Każdy w końcu stara się o jak najlepsze warunki, więc mile widziany będzie, chociażby dostęp do kawy i dobrego posiłku w godzinach pracy. Dodatkowym atutem będą premie, bony, zniżki czy na przykład prezenty świąteczne.

Wszystkie opisane powyżej działania połączone razem pozwolą na wykreowanie potężnej i rozpoznawalnej sieci łączącej wiele zadowolonych osób, które z radością będą korzystać z usług naszej firmy. Choć być może nie wydaje się to aktualnie możliwe, każdy jest w stanie stworzyć coś niepowtarzalnego, co odniesie sukces i będzie poważane przez wielu ludzi. Wystarczy dobra strategia reklamowa oraz dążenie do celu, niepoddawanie się.

Mam nadzieję że trafiłeś tu wpisują brand, lub „brand marketing” a nie league of legends for online gaming, bo takie hasło często zabiera wyszukiwania z google:)My jako agencja brand marketing zajmujemy się kreowaniem świadomości marki Twojej firmy.

Z resztą sprawdź nas i naszych klientów w strategii brand marketing online w social mediach i innych ciekawych miejscach.

Jakie są skuteczne metody mierzenia efektywności brand marketingu?

Efektywność brand marketingu można mierzyć za pomocą wskaźników takich jak rozpoznawalność marki, lojalność klientów, ruch na stronie internetowej, konwersje z kampanii marketingowych, oraz opinie i reakcje w mediach społecznościowych.

Jak szybko można zobaczyć pierwsze efekty skutecznej kampanii brandingowej?

Pierwsze efekty skutecznej kampanii brandingowej mogą być widoczne już po kilku miesiącach, ale budowanie silnej marki to proces długoterminowy, który wymaga konsekwentnych działań i adaptacji strategii.

W jaki sposób małe firmy mogą konkurować z dużymi markami w kontekście brand marketingu?

Małe firmy mogą konkurować z dużymi markami, koncentrując się na niszy rynkowej, personalizacji oferty, budowaniu społeczności wokół marki, oraz wykorzystywaniu kreatywności i innowacyjności w komunikacji marketingowej.

A teraz…

Chcesz żebyśmy zajęli się Twoim marketingiem i sprzedażą?

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!