Jak zrobić dobry Brand Marketing (agencja odpowiada)

Google search console poradnik, logowanie, narzędzie webmaster
30 sierpnia, 2021
Call to action button – jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania
31 sierpnia, 2021
brand

Agencja Brand Marketing proponuje:

Jak świadomie budować markę?

Otacza nas ogrom firm, które zdobyły wysoką renomę i prężnie działają na rynku. Możemy wymienić ich rzeczywiście wiele i każdy z nas będzie w stanie wyobrazić sobie, chociaż część reprezentującą podane przedsiębiorstwo. Rodzaj oferowanych produktów, logo a może jeszcze inny znak rozpoznawczy. Od Amazona, Apple po Google przez Microsoft, Samsunga i Facebooka aż do Instagrama. Właściwie co chwilę słyszymy o coraz to nowych markach, które w niezwykle szybkim tempie zyskują na popularności. Aż ciężko wyobrazić sobie, że kiedyś to te duże koncerny były malutkimi firmami starającymi się rozwinąć skrzydła.

Co to branding?

A najłatwiej jest to przedstawić na przykładzie każdemu znanej marki Coca-Cola- napoju gazowanego, który obecnie spotkamy w niemal każdej części świata. Niewiele osób wie, że to właśnie dzięki Coca- Coli wyobrażamy sobie świętego Mikołaja jako grubszego, uśmiechniętego pana z długą białą brodą i workiem pełnym prezentów dla dzieci! Firma ta to mistrzowski przykład wykreowania kampanii i promocji trafiających prosto do serc kupców. Swoją świetność może zawdzięczać wielu kampaniom reklamowym takim jak: ,,Move To The Beat” czy ,,Share a Coke”.
Pierwsza z nich wykorzystała wizerunek znanego producenta Marka Ronsona i lubianej piosenkarki Katie B do stworzenia piosenki promującej markę. Pomysł na utwór był niebanalny- wykorzystano do niej dźwięki sportu pięciu sportowców biorących udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 2012 roku.

branding rozwiazania


Za to kampania ,,Share a Coke” (,,Podziel się Colą”) pozwoliła ludziom na personalizację butelek z napojem za pomocą serwisu Facebook.

Przyznać trzeba, że wykorzystane przez Coca-Colę narzędzia promocji należą do niezwykle wyszukanych i niestandardowych. Jednak to właśnie one przyczyniły się do sukcesu tego napoju.


Obecnie firma skupia się na promocji produktów, poruszając bardzo ważny problem, który wstrząsnął Ziemią- plastikiem. Zobaczyć bowiem można reklamy ukazujące butelkę napoju wykonanego w pełni z plastiku pochodzącego z recyklingu (reklama pod tytułem ,,Love Story”). Coca-cola pokazała w ten sposób zaangażowanie w problemy współczesności i gotowość do pomocy planecie w likwidowaniu produkcji plastiku i wykorzystywania go.
Co więc decyduje o tempie i efektywności rozwoju nowych przedsiębiorstw? Oryginalność. Nowość, która zaintryguje potencjalnego klienta i sprawi, że on sam będzie wyróżniał się na tle innych ludzi.


I tu warto zastanowić się nad wyrażeniem brand- co to branding oraz jak wykorzystać go do stworzenia potężnej marki. Powyższe pojęcia to tak naprawdę zbiór metod marketingowych, które na celu mają budowanie świadomości marki i jej świetności na rynku. Branding ma pokazać najlepsze strony produktów i usług, którymi operuje dana firma oraz przede wszystkim przekonać do zakupu. Wizerunek konkretnej marki musi być pozytywny i trafiać do wielu grup wiekowych. Dzięki temu dobra reputacja koncernu zdobędzie stałą grupę odbiorców, którzy chętnie będą sięgać po dane wyroby, a nawet zachęcać innych do wybrania firmy.

agencja brand marketing

Metody żeby zbudować brand


Metod brandingu jest wiele, a najefektywniejsze z nich to takie, które zapadną konsumentowi w pamięci i po zobaczeniu ich będą kierowane do konkretnej marki. I tak na przykład jest z utworzeniem odpowiedniej nazwy marki oraz loga, które będą unikatowe. Mało kto wie, iż nawet potencjalnie nieistotne aspekty, mają w marketingu ogromną wagę. Tak na przykład jest z kolorami, które nieświadomie są przypasowywane do danych cech. Kolor niebieski jest kojarzony z czymś nowoczesnym, czerwony z rozwijaniem pasji, a zielony z równowagą i harmonią. Wybierając odpowiednią barwę dla naszej firmy, możemy zyskać lepszy obraz i zaufanie, a także poczucie profesjonalizmu.
Zachęcające mogą okazać się również dobrze skonstruowane hasła reklamowe. W obecnych czasach, gdzie internet objął świat, warto także zainwestować w stronę internetową, która dostarczy przydatnych informacji w bardzo szybki i prosty sposób. W końcu internet używany może być wszędzie.


Nie trudno się domyślić, że niezwykle potężną dźwignią handlu jest reklama i to właśnie ona jest właściwie najskuteczniejszą formą promocji usług czy produktów. Ma ona na celu poinformowanie klientów o nowościach rynkowych, ich cenie, cechach i sposobie nabycia.


Gdzie więc umieścić takie informacje? Musimy zastanowić się przede wszystkim, do kogo kierujemy reklamę i komu przyda się najbardziej produkt, który chcemy zaoferować. Najbardziej uniwersalne będą internet i telewizja, z których korzystają ludzie o różnorodnych zainteresowaniach i w różnym wieku. Dobre okażą się także ogłoszenia radiowe, billboardy i plakaty, na które natkną się ci, którzy podróżują, jadą do pracy czy szkoły, a nawet ci, którzy po prostu przechadzają się po mieście. Efektywne mogą okazać się nawet reklamy w gazetkach promocyjnych, które dostarczane będą do skrzynek pocztowych.


Ważne jest również pojęcie ,,marketing mix”, czyli zbiór narzędzi służących do oddziaływania na rynek. Tworzony jest przez tak zwane 4P- product (produkt), price (cena), place (miejsce, czyli w tym przypadku dystrybucja), promotion (promocja). Każdy z tych elementów połączone razem to recepta na osiągnięcie sukcesu przez przedsiębiorstwo. Dystrybucja to planowanie, kontrola i organizacja dostarczania produktów na rynek w taki sposób, aby odpowiadało to konsumentom i zapewniało najwyższy zysk. Dostępność produktów w dużych sklepach pozwoli na łatwiejsze zdobycie go. Od ceny zależy tak naprawdę w bardzo dużym stopniu czy klient zdecyduje się zakupić produkt. Musi być ona zatem adekwatna do jakości wykonanego produktu, jednocześnie oczywiście pokrywając koszty produkcji. Ważne jest też, aby cena była konkurencyjna w stosunku do produktów podobnych dostępnych na rynku. Zasada jest więc jedna- należy dysponować odpowiednim produktem, dobrze go wypromować, po odpowiedniej cenie oraz we właściwym czasie i miejscu.


Istotną rolę odrywają także ,,public relations (PR)”, czyli szeroko rozumiane kontakty firmy z otoczeniem- klientami, opinią publiczną, a także z dostawcami. PR to również wszelkie działania wyzwalające w odbiorcy pozytywne nastawienie, na przykład wywiady, finansowanie akcji charytatywnych oraz sponsoring. Dzięki przeznaczaniu danej kwoty pieniędzy na szczytny cel firma automatycznie utożsamiana jest z dobrem, empatią i chęcią niesienia pomocy potrzebującym. Natomiast dzięki kontaktom bezpośrednim z klientami zyskujemy u niego zaufanie i wykazujemy nasz profesjonalizm. Nic bowiem nie równa się z rozmową z drugim człowiekiem. Podczas takiego spotkania pytania można zadawać na bieżąco, więc reprezentant firmy wydaje się od razu wiarygodniejszy.


Nie sposób nie wspomnieć także o pozycjonowaniu (SEO). Termin ten odnosi się do budowania zaplecza internetowego przez wyszukiwarkę internetową. Obejmuje nawet optymalizację obrazów. Zatem podczas wyszukiwania fraz w internecie kolejność artykułów i stron wyświetlanych nie jest tak naprawdę przypadkowa.
Bycie na bieżąco z produktami oferowanymi przez naszych konkurentów jest kluczowe do podporządkowania się standardom rynku. Naszym przeciwnikom nie należy dorównać, należy stworzyć coś oryginalniejszego i atrakcyjniejszego dla innych. Bo to właśnie wyróżnienie się pozwoli nam na stały rozwój.


W momencie, gdy nasze produkty mają już jakąś renomę, można przejść także do okresowych promocji sprzedaży. Obniżki cen, promocje, rabaty, bony, gratisy, loterie, nagrody, karty stałego klienta i wiele, wiele innych. Wszystkie te czynniki dodatkową pobudzają ciekawość i zachęcają do przetestowania produktu czy usługi.


Jako że internet diametralnie rozwinął się w ostatnich latach, to automatycznie stał się idealnym miejscem na promocję marki. Czy to wiadomości mailowe, artykuły i banery wyświetlane na bokach stron czy social media.

Platformy takie jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat czy TikTok przyciągają rzesze ludzi poszukujących rozrywki i odpoczynku. Jest to zatem perfekcyjne miejsce do połączenia promocji z luźną atmosferą, przez co widz nie będzie odczuwał nawet wpływu reklamy. Podobnie działa product placement (lokowanie produktu) w produkcjach filmowych. Seriale, filmy i inne programy rozrywkowe od wielu lat są jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu. Lokowanie produktu pozwala na umieszczenie go w takich produkcjach, aby zadziałać na podświadomość widza i skłonić go do zakupu jednocześnie nie budząc typowych skojarzeń z reklamą samą w sobie. Co daje kolejny niezwykle inteligenty przykład brandingu.

Pamiętajmy jednak, że tworzone reklamy nie mogą przekłamywać rzeczywistości, nie mogą być perswazyjne.

W taki sposób zadziałamy na emocje ludzi i być może skłonimy ich do zakupu, ale nie zyskamy renomy. Oszustwa i naginanie prawdy szybko wyjdzie na jaw, a sukces będzie chwilowy. Takim sposobem firma zacznie być postrzegana jako nieuczciwa i najzwyczajniej niewarta uwagi.


Może impreza reklamowa? Popularne eventy, na których połączyć można sprzedaż z przyjemnością, dają dobre odczucia klientowi. Dobra atmosfera skłania do wsparcia firmy. Nic nie równa się z prezentacją produktu na żywo, bo klienci wręcz kochają dotknąć produktu i spróbować go na własnej skórze.


Ktoś również musi pracować w budowaniu świadomości marki. Nie jest tajemnicą, że w procesie brandingu potrzebne jest grono zaangażowanych ludzi z ciekawymi pomysłami. Takich pracowników również trzeba przyciągnąć. Warto więc zadbać o atmosferę pracy. Każdy w końcu stara się o jak najlepsze warunki, więc mile widziany będzie, chociażby dostęp do kawy i dobrego posiłku w godzinach pracy. Dodatkowym atutem będą premie, bony, zniżki czy na przykład prezenty świąteczne.


Wszystkie opisane powyżej działania połączone razem pozwolą na wykreowanie potężnej i rozpoznawalnej sieci łączącej wiele zadowolonych osób, które z radością będą korzystać z usług naszej firmy. Choć być może nie wydaje się to aktualnie możliwe, każdy jest w stanie stworzyć coś niepowtarzalnego, co odniesie sukces i będzie poważane przez wielu ludzi. Wystarczy dobra strategia reklamowa oraz dążenie do celu, niepoddawanie się.

Mam nadzieję że trafiłeś tu wpisują brand, lub “brand marketing” a nie league of legends for online gaming, bo takie hasło często zabiera wyszukiwania z google:)My jako agencja brand marketing zajmujemy się kreowaniem świadomości marki Twojej firmy.
Z resztą sprawdź nas i naszych klientów w strategii brand marketing online w social mediach i innych ciekawych miejscach.
A teraz…

Chcesz żebyśmy zajęli się Twoim marketingiem i sprzedażą?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)