Agencja Brand Marketing proponuje:
Zawartość strony
Otacza nas ogrom firm, które zdobyły wysoką renomę i prężnie działają na rynku. Możemy wymienić ich rzeczywiście wiele i każdy z nas będzie w stanie wyobrazić sobie, chociaż część reprezentującą podane przedsiębiorstwo. Rodzaj oferowanych produktów, logo a może jeszcze inny znak rozpoznawczy. Od Amazona, Apple po Google przez Microsoft, Samsunga i Facebooka aż do Instagrama. Właściwie co chwilę słyszymy o coraz to nowych markach, które w niezwykle szybkim tempie zyskują na popularności. Aż ciężko wyobrazić sobie, że kiedyś to te duże koncerny były malutkimi firmami starającymi się rozwinąć skrzydła.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
A najłatwiej jest to przedstawić na przykładzie każdemu znanej marki Coca-Cola- napoju gazowanego, który obecnie spotkamy w niemal każdej części świata. Niewiele osób wie, że to właśnie dzięki Coca- Coli wyobrażamy sobie świętego Mikołaja jako grubszego, uśmiechniętego pana z długą białą brodą i workiem pełnym prezentów dla dzieci! Firma ta to mistrzowski przykład wykreowania kampanii i promocji trafiających prosto do serc kupców. Swoją świetność może zawdzięczać wielu kampaniom reklamowym takim jak: ,,Move To The Beat” czy ,,Share a Coke”.
Pierwsza z nich wykorzystała wizerunek znanego producenta Marka Ronsona i lubianej piosenkarki Katie B do stworzenia piosenki promującej markę. Pomysł na utwór był niebanalny- wykorzystano do niej dźwięki sportu pięciu sportowców biorących udział w Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 2012 roku.
Za to kampania ,,Share a Coke” (,,Podziel się Colą”) pozwoliła ludziom na personalizację butelek z napojem za pomocą serwisu Facebook.
Przyznać trzeba, że wykorzystane przez Coca-Colę narzędzia promocji należą do niezwykle wyszukanych i niestandardowych. Jednak to właśnie one przyczyniły się do sukcesu tego napoju.
Obecnie firma skupia się na promocji produktów, poruszając bardzo ważny problem, który wstrząsnął Ziemią- plastikiem. Zobaczyć bowiem można reklamy ukazujące butelkę napoju wykonanego w pełni z plastiku pochodzącego z recyklingu (reklama pod tytułem ,,Love Story”). Coca-cola pokazała w ten sposób zaangażowanie w problemy współczesności i gotowość do pomocy planecie w likwidowaniu produkcji plastiku i wykorzystywania go.
Co więc decyduje o tempie i efektywności rozwoju nowych przedsiębiorstw? Oryginalność. Nowość, która zaintryguje potencjalnego klienta i sprawi, że on sam będzie wyróżniał się na tle innych ludzi.
I tu warto zastanowić się nad wyrażeniem brand- co to branding oraz jak wykorzystać go do stworzenia potężnej marki. Powyższe pojęcia to tak naprawdę zbiór metod marketingowych, które na celu mają budowanie świadomości marki i jej świetności na rynku. Branding ma pokazać najlepsze strony produktów i usług, którymi operuje dana firma oraz przede wszystkim przekonać do zakupu. Wizerunek konkretnej marki musi być pozytywny i trafiać do wielu grup wiekowych. Dzięki temu dobra reputacja koncernu zdobędzie stałą grupę odbiorców, którzy chętnie będą sięgać po dane wyroby, a nawet zachęcać innych do wybrania firmy.
Metod brandingu jest wiele, a najefektywniejsze z nich to takie, które zapadną konsumentowi w pamięci i po zobaczeniu ich będą kierowane do konkretnej marki. I tak na przykład jest z utworzeniem odpowiedniej nazwy marki oraz loga, które będą unikatowe. Mało kto wie, iż nawet potencjalnie nieistotne aspekty, mają w marketingu ogromną wagę. Tak na przykład jest z kolorami, które nieświadomie są przypasowywane do danych cech. Kolor niebieski jest kojarzony z czymś nowoczesnym, czerwony z rozwijaniem pasji, a zielony z równowagą i harmonią. Wybierając odpowiednią barwę dla naszej firmy, możemy zyskać lepszy obraz i zaufanie, a także poczucie profesjonalizmu.
Zachęcające mogą okazać się również dobrze skonstruowane hasła reklamowe. W obecnych czasach, gdzie internet objął świat, warto także zainwestować w stronę internetową, która dostarczy przydatnych informacji w bardzo szybki i prosty sposób. W końcu internet używany może być wszędzie.
Nie trudno się domyślić, że niezwykle potężną dźwignią handlu jest reklama i to właśnie ona jest właściwie najskuteczniejszą formą promocji usług czy produktów. Ma ona na celu poinformowanie klientów o nowościach rynkowych, ich cenie, cechach i sposobie nabycia.
Gdzie więc umieścić takie informacje? Musimy zastanowić się przede wszystkim, do kogo kierujemy reklamę i komu przyda się najbardziej produkt, który chcemy zaoferować. Najbardziej uniwersalne będą internet i telewizja, z których korzystają ludzie o różnorodnych zainteresowaniach i w różnym wieku. Dobre okażą się także ogłoszenia radiowe, billboardy i plakaty, na które natkną się ci, którzy podróżują, jadą do pracy czy szkoły, a nawet ci, którzy po prostu przechadzają się po mieście. Efektywne mogą okazać się nawet reklamy w gazetkach promocyjnych, które dostarczane będą do skrzynek pocztowych.
Ważne jest również pojęcie ,,marketing mix”, czyli zbiór narzędzi służących do oddziaływania na rynek. Tworzony jest przez tak zwane 4P- product (produkt), price (cena), place (miejsce, czyli w tym przypadku dystrybucja), promotion (promocja). Każdy z tych elementów połączone razem to recepta na osiągnięcie sukcesu przez przedsiębiorstwo. Dystrybucja to planowanie, kontrola i organizacja dostarczania produktów na rynek w taki sposób, aby odpowiadało to konsumentom i zapewniało najwyższy zysk. Dostępność produktów w dużych sklepach pozwoli na łatwiejsze zdobycie go. Od ceny zależy tak naprawdę w bardzo dużym stopniu czy klient zdecyduje się zakupić produkt. Musi być ona zatem adekwatna do jakości wykonanego produktu, jednocześnie oczywiście pokrywając koszty produkcji. Ważne jest też, aby cena była konkurencyjna w stosunku do produktów podobnych dostępnych na rynku. Zasada jest więc jedna- należy dysponować odpowiednim produktem, dobrze go wypromować, po odpowiedniej cenie oraz we właściwym czasie i miejscu.
Istotną rolę odrywają także ,,public relations (PR)”, czyli szeroko rozumiane kontakty firmy z otoczeniem- klientami, opinią publiczną, a także z dostawcami. PR to również wszelkie działania wyzwalające w odbiorcy pozytywne nastawienie, na przykład wywiady, finansowanie akcji charytatywnych oraz sponsoring. Dzięki przeznaczaniu danej kwoty pieniędzy na szczytny cel firma automatycznie utożsamiana jest z dobrem, empatią i chęcią niesienia pomocy potrzebującym. Natomiast dzięki kontaktom bezpośrednim z klientami zyskujemy u niego zaufanie i wykazujemy nasz profesjonalizm. Nic bowiem nie równa się z rozmową z drugim człowiekiem. Podczas takiego spotkania pytania można zadawać na bieżąco, więc reprezentant firmy wydaje się od razu wiarygodniejszy.
Nie sposób nie wspomnieć także o pozycjonowaniu (SEO). Termin ten odnosi się do budowania zaplecza internetowego przez wyszukiwarkę internetową. Obejmuje nawet optymalizację obrazów. Zatem podczas wyszukiwania fraz w internecie kolejność artykułów i stron wyświetlanych nie jest tak naprawdę przypadkowa.
Bycie na bieżąco z produktami oferowanymi przez naszych konkurentów jest kluczowe do podporządkowania się standardom rynku. Naszym przeciwnikom nie należy dorównać, należy stworzyć coś oryginalniejszego i atrakcyjniejszego dla innych. Bo to właśnie wyróżnienie się pozwoli nam na stały rozwój.
W momencie, gdy nasze produkty mają już jakąś renomę, można przejść także do okresowych promocji sprzedaży. Obniżki cen, promocje, rabaty, bony, gratisy, loterie, nagrody, karty stałego klienta i wiele, wiele innych. Wszystkie te czynniki dodatkową pobudzają ciekawość i zachęcają do przetestowania produktu czy usługi.
Jako że internet diametralnie rozwinął się w ostatnich latach, to automatycznie stał się idealnym miejscem na promocję marki. Czy to wiadomości mailowe, artykuły i banery wyświetlane na bokach stron czy social media.
Platformy takie jak Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Snapchat czy TikTok przyciągają rzesze ludzi poszukujących rozrywki i odpoczynku. Jest to zatem perfekcyjne miejsce do połączenia promocji z luźną atmosferą, przez co widz nie będzie odczuwał nawet wpływu reklamy. Podobnie działa product placement (lokowanie produktu) w produkcjach filmowych. Seriale, filmy i inne programy rozrywkowe od wielu lat są jedną z ulubionych form spędzania wolnego czasu. Lokowanie produktu pozwala na umieszczenie go w takich produkcjach, aby zadziałać na podświadomość widza i skłonić go do zakupu jednocześnie nie budząc typowych skojarzeń z reklamą samą w sobie. Co daje kolejny niezwykle inteligenty przykład brandingu.
Pamiętajmy jednak, że tworzone reklamy nie mogą przekłamywać rzeczywistości, nie mogą być perswazyjne.
W taki sposób zadziałamy na emocje ludzi i być może skłonimy ich do zakupu, ale nie zyskamy renomy. Oszustwa i naginanie prawdy szybko wyjdzie na jaw, a sukces będzie chwilowy. Takim sposobem firma zacznie być postrzegana jako nieuczciwa i najzwyczajniej niewarta uwagi.
Może impreza reklamowa? Popularne eventy, na których połączyć można sprzedaż z przyjemnością, dają dobre odczucia klientowi. Dobra atmosfera skłania do wsparcia firmy. Nic nie równa się z prezentacją produktu na żywo, bo klienci wręcz kochają dotknąć produktu i spróbować go na własnej skórze.
Ktoś również musi pracować w budowaniu świadomości marki. Nie jest tajemnicą, że w procesie brandingu potrzebne jest grono zaangażowanych ludzi z ciekawymi pomysłami. Takich pracowników również trzeba przyciągnąć. Warto więc zadbać o atmosferę pracy. Każdy w końcu stara się o jak najlepsze warunki, więc mile widziany będzie, chociażby dostęp do kawy i dobrego posiłku w godzinach pracy. Dodatkowym atutem będą premie, bony, zniżki czy na przykład prezenty świąteczne.
Wszystkie opisane powyżej działania połączone razem pozwolą na wykreowanie potężnej i rozpoznawalnej sieci łączącej wiele zadowolonych osób, które z radością będą korzystać z usług naszej firmy. Choć być może nie wydaje się to aktualnie możliwe, każdy jest w stanie stworzyć coś niepowtarzalnego, co odniesie sukces i będzie poważane przez wielu ludzi. Wystarczy dobra strategia reklamowa oraz dążenie do celu, niepoddawanie się.
Mam nadzieję że trafiłeś tu wpisują brand, lub „brand marketing” a nie league of legends for online gaming, bo takie hasło często zabiera wyszukiwania z google:)My jako agencja brand marketing zajmujemy się kreowaniem świadomości marki Twojej firmy.
Z resztą sprawdź nas i naszych klientów w strategii brand marketing online w social mediach i innych ciekawych miejscach.
A teraz…
Chcesz żebyśmy zajęli się Twoim marketingiem i sprzedażą?
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)