Algorytm youtube, jak dzia艂a -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Jak pisa膰 ciekawe opowiadania
Jak pisa膰 ciekawe opowiadania, Marketing tre艣ci na blog, stron臋 internetow膮 lub do reklam
21 marca, 2022
Google Ads Kurs
Google Ads Kurs online (darmowe szkolenie adwords)
22 marca, 2022
algorytm youtube

藕r贸d艂o: https://static.googleusercontent.com/media/research.google.com/en//pubs/archive/45530.pdf

YouTube Shorts

Algorytm youtube

Chcesz lepiej zrozumie膰, jak dzia艂aj膮 systemy YouTube i jak mo偶esz z nimi wsp贸艂pracowa膰, aby zmaksymalizowa膰 wydajno艣膰 swoich tre艣ci? W tym wpisie zobaczysz jak rozwija艂 si臋 algorytm youtube, czyli na co zwraca艂 uwag臋 kiedy艣, a na co zwraca uwag臋 teraz.

Poni偶ej kr贸tkie wideo od Rachel Alves kt贸ra pracuje w YouTube. Udost臋pni艂a ona film na kanale Creator Insider, na kt贸rym omawiaj膮 systemem rekomendacji YouTube, odpowiada na kilka kluczowych pyta艅 tw贸rc贸w dotycz膮cych algorytm贸w, kt贸re wyr贸偶niaj膮 filmy widzom i co mo偶esz zrobi膰, aby zwi臋kszy膰 zasi臋g.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Tak偶e obejrzyj poni偶ej ten film i nast臋pnie przeczytaj ten wpis do ko艅ca bo jest tu wi臋cej technik.

Co to jest algorytm YouTube?

Wed艂ug YouTube algorytm jest „p臋tl膮 informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym, kt贸ra dostosowuje filmy do r贸偶nych zainteresowa艅 ka偶dego widza鈥. Algorytm YouTube decyduje, kt贸re filmy s膮 sugerowane poszczeg贸lnym u偶ytkownikom.

YouTube stara si臋 przewidzie膰, co u偶ytkownik chcia艂by zobaczy膰 w nast臋pnej kolejno艣ci na podstawie tego, co zwykle lubi ogl膮da膰, na podstawie w艂asnych preferencji i zainteresowa艅.

Kr贸tka historia algorytmu YouTube

2005 鈥 2011: Optymalizacja pod k膮tem klikni臋膰 i wy艣wietle艅

Przez wiele lat algorytm YouTube rekomendowa艂 filmy, kt贸re przyci膮ga艂y najwi臋cej wy艣wietle艅 lub klikni臋膰.

Niestety, doprowadzi艂o to do tworzenia si臋 clickbait贸w, czyli myl膮cych tytu艂贸w i miniatur 鈥 innymi s艂owy „przyn臋ty na klikni臋cia”. Do艣wiadczenia u偶ytkownik贸w gwa艂townie spad艂y, gdy filmy sprawi艂y, 偶e ludzie czuli si臋 oszukani, niezadowoleni lub zwyczajnie 偶e kto艣 manipulowa艂 tytu艂em/ikon膮 aby tylko klikn膮膰 w film.

2012: Optymalizacja czasu ogl膮dania (Watch time)

W 2012 roku YouTube dostosowa艂 sw贸j system rekomendacji, aby bra艂 pod uwag臋 czas sp臋dzony na ogl膮daniu ka偶dego filmu, a tak偶e og贸lny czas sp臋dzony na platformie. Za艂o偶eniem by艂o, 偶e kiedy ludzie uznaj膮 filmy za warto艣ciowe i interesuj膮ce, ogl膮daj膮 je d艂u偶ej.

Z tego powodu niekt贸rzy tw贸rcy pr贸bowali skraca膰 swoje filmy, aby zwi臋kszy膰 prawdopodobie艅stwo, 偶e widzowie b臋d膮 ogl膮da膰 je do ko艅ca, podczas gdy inni wyd艂u偶ali swoje filmy, aby og贸lnie wyd艂u偶y膰 czas ogl膮dania. YouTube nie popar艂 偶adnej z tych taktyk i og贸lnikowo powiedzieli: tw贸rz filmy, kt贸re Twoi widzowie chc膮 ogl膮da膰, a algorytm Ci臋 wybije.

To powiedziawszy, jak wie ka偶dy, kto kiedykolwiek sp臋dzi艂 czas w Internecie, sp臋dzony czas niekoniecznie jest r贸wnoznaczny z czasem sp臋dzonym kt贸ry mo偶e by膰 „wysokiej jako艣ci”. Zacz臋艂y powstawa膰 wtedy filmy napakowane niedoko艅czonymi historiami i zero konkret贸w. YouTube ponownie zmieni艂 taktyk臋.

2015-2016: Optymalizacja pod k膮tem satysfakcji

W 2015 roku YouTube zacz膮艂 mierzy膰 satysfakcj臋 widz贸w bezpo艣rednio za pomoc膮 ankiet i dodali priorytet metrykom bezpo艣redniego zaanga偶owania, tj. Udost臋pnianie, Lubi臋 to i Nie lubi臋.

W 2016 r. YouTube opublikowa艂 oficjalny dokument opisuj膮cy niekt贸re dzia艂ania swojej sztucznej inteligencji: g艂臋bokie sieci neuronowe dla rekomendacji YouTube.

algorytm youtube
藕r贸d艂o: https://static.googleusercontent.com/media/research.google.com/en//pubs/archive/45530.pdf

Kr贸tko m贸wi膮c, algorytm sta艂 si臋 bardziej osobisty. Celem by艂o znalezienie filmu, kt贸ry ka偶dy widz chce obejrze膰, a nie tylko filmu, kt贸ry wiele innych os贸b prawdopodobnie ogl膮da艂o w przesz艂o艣ci.

2016-obecnie

Z biegiem lat rozmiar i popularno艣膰 YouTube spowodowa艂y rosn膮c膮 liczb臋 problem贸w z moderacj膮 tre艣ci.

YouTube powiedzia艂, 偶e powa偶nie traktuje swoj膮 odpowiedzialno艣膰 za wspieranie r贸偶norodnych opinii przy jednoczesnym ograniczaniu rozprzestrzeniania si臋 szkodliwych dezinformacji.

Ten problem dotyczy tw贸rc贸w, kt贸rzy obawiaj膮 si臋 przypadkowego naruszenia ci膮gle zmieniaj膮cych si臋 wytycznych spo艂eczno艣ci i karania demonetyzacj膮 lub gorzej.

Jak dzia艂a algorytm youtube

Jakich sygna艂贸w rankingowych u偶ywa YouTube, aby decydowa膰, kt贸re filmy wy艣wietla膰 ludziom?

Ka偶de 藕r贸d艂o jest nieco inne. Ale ostatecznie to, co wp艂ywa na liczb臋 wy艣wietle艅 Twojego filmu, to:

  • personalizacja (historia i preferencje widza)
  • wydajno艣膰 (sukces filmu)
  • czynniki zewn臋trzne (og贸lni odbiorcy lub rynek)

Na pocz膮tku tego artyku艂u zamie艣ci艂em film od osoby pracuj膮cej w youtube. Oto najwa偶niejsze fragmenty:

Jaka jest najlepsza strategia publikowania, aby zmaksymalizowa膰 wydajno艣膰 kana艂u?

Algorytmy YouTube nie optymalizuj膮 na podstawie liczby film贸w przes艂anych przez kana艂, wi臋c nie ma okre艣lonej cz臋stotliwo艣ci publikowania, kt贸ra b臋dzie dzia艂a膰 najlepiej, aby zmaksymalizowa膰 wydajno艣膰.

YouTube optymalizuje jednak rekomendacje dla u偶ytkownik贸w na podstawie tego, jak cz臋sto wracaj膮 na Tw贸j kana艂.

Oczywi艣cie, im wi臋cej widz ogl膮da tre艣ci z Twojego kana艂u, zw艂aszcza regularnie, tym bardziej prawdopodobne jest, 偶e Twoje filmy b臋d膮 polecane.

Popularne tematy

Czy tworzenie tre艣ci zwi膮zanych z popularnymi wyszukiwaniami jest z艂膮 strategi膮 ze wzgl臋du na zwi臋kszon膮 liczb臋 konkurencyjnych film贸w w tych wynikach wyszukiwania?

Wi臋ksza konkurencja o uwag臋 z popularnymi tre艣ciami oznacza, 偶e istnieje zwi臋kszone zapotrzebowanie widz贸w na filmy zwi膮zane z tymi tematami.

Je艣li uwa偶asz, 偶e mo偶esz stworzy膰 co艣 ciekawego, bardziej zabawnego, pouczaj膮cego lub masz wyj膮tkowe podej艣cie do tematu, w kt贸rym uwa偶asz, 偶e Twoje tre艣ci b臋d膮 si臋 wyr贸偶nia膰 i b臋d膮 wyr贸偶nia膰 si臋 spo艣r贸d wszystkich innych tre艣ci w Internecie, to nie krepuj si臋 i nagrywaj takie filmy.

Korzystanie z trend贸w generalnie nie jest strategi膮 d艂ugoterminow膮, poniewa偶 widzowie, kt贸rych przyci膮gasz w oparciu o trendy, prawdopodobnie b臋d膮 mniej sk艂onni do pozostania na Twoim kanale, gdy ponownie zmienisz temat.

Nowe tematy

Czy eksperymentowanie z nowymi tematami ma negatywny wp艂yw na wyniki Twojego kana艂u?

Systemy YouTube staraj膮 si臋 dopasowywa膰 widz贸w do poszczeg贸lnych film贸w, kt贸re najprawdopodobniej obejrz膮, wi臋c eksperymentowanie z nowymi tematami nie powinno negatywnie wp艂yn膮膰 na wydajno艣膰 w sensie rekomendacji algorytmu.

Na wcze艣niej udost臋pnionym filmie z kana艂u dla tw贸rc贸w na youtube Alves jasno powiedzia艂a:

鈥濲e艣li eksperymentujesz i zaczynasz zdobywa膰 odbiorc贸w, kt贸rzy ca艂kowicie r贸偶ni膮 si臋 od siebie 鈥 powiedzmy, 偶e tworzysz filmy o przepisach na zup臋, a potem masz mn贸stwo rzeczy o samouczkach origami 鈥 mo偶e powiniene艣 podzieli膰 je na oddzielne kana艂y, bardziej po to, aby pom贸c widzom, aby nie mieli tre艣ci w miejscach takich jak kana艂 ich subskrypcji, kt贸re nie s膮 tym, do czego pocz膮tkowo si臋 zapisali鈥.

Czy usuwanie obra藕liwych lub problematycznych komentarzy ma jakikolwiek wp艂yw na wydajno艣膰 filmu?

Wydajno艣膰 film贸w w YouTube cz臋sto koreluje z liczb膮 komentarzy 鈥 tj. generuj膮c wi臋cej komentarzy i prawdopodobnie zauwa偶ysz zwi臋kszony zasi臋g wideo. Pytanie brzmi, czy je艣li masz du偶o komentarzy, czy usuni臋cie problematycznych komentarzy faktycznie zmniejszy zasi臋g przesy艂anego materia艂u?

Algorytmy YouTube optymalizuj膮 zaanga偶owanie w sam film, wi臋c je艣li masz mniej komentarzy, nie wp艂ynie to negatywnie na wydajno艣膰 Twojego filmu. Wi臋c mo偶esz usuwa膰 te negatywne i obra藕liwe je艣li chcesz.

Wnioski

Co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Co to jest algorytm youtube i jak dzia艂a? Skomentuj poni偶ej.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)