Zawartość strony
Chcesz lepiej zrozumieć, jak działają systemy YouTube i jak możesz z nimi współpracować, aby zmaksymalizować wydajność swoich treści? W tym wpisie zobaczysz jak rozwijał się algorytm youtube, czyli na co zwracał uwagę kiedyś, a na co zwraca uwagę teraz.
Poniżej krótkie wideo od Rachel Alves która pracuje w YouTube. Udostępniła ona film na kanale Creator Insider, na którym omawiają systemem rekomendacji YouTube, odpowiada na kilka kluczowych pytań twórców dotyczących algorytmów, które wyróżniają filmy widzom i co możesz zrobić, aby zwiększyć zasięg.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Także obejrzyj poniżej ten film i następnie przeczytaj ten wpis do końca bo jest tu więcej technik.
Według YouTube algorytm jest „pętlą informacji zwrotnych w czasie rzeczywistym, która dostosowuje filmy do różnych zainteresowań każdego widza”. Algorytm YouTube decyduje, które filmy są sugerowane poszczególnym użytkownikom.
YouTube stara się przewidzieć, co użytkownik chciałby zobaczyć w następnej kolejności na podstawie tego, co zwykle lubi oglądać, na podstawie własnych preferencji i zainteresowań.
2005 – 2011: Optymalizacja pod kątem kliknięć i wyświetleń
Przez wiele lat algorytm YouTube rekomendował filmy, które przyciągały najwięcej wyświetleń lub kliknięć.
Niestety, doprowadziło to do tworzenia się clickbaitów, czyli mylących tytułów i miniatur — innymi słowy „przynęty na kliknięcia”. Doświadczenia użytkowników gwałtownie spadły, gdy filmy sprawiły, że ludzie czuli się oszukani, niezadowoleni lub zwyczajnie że ktoś manipulował tytułem/ikoną aby tylko kliknąć w film.
2012: Optymalizacja czasu oglądania (Watch time)
W 2012 roku YouTube dostosował swój system rekomendacji, aby brał pod uwagę czas spędzony na oglądaniu każdego filmu, a także ogólny czas spędzony na platformie. Założeniem było, że kiedy ludzie uznają filmy za wartościowe i interesujące, oglądają je dłużej.
Z tego powodu niektórzy twórcy próbowali skracać swoje filmy, aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że widzowie będą oglądać je do końca, podczas gdy inni wydłużali swoje filmy, aby ogólnie wydłużyć czas oglądania. YouTube nie poparł żadnej z tych taktyk i ogólnikowo powiedzieli: twórz filmy, które Twoi widzowie chcą oglądać, a algorytm Cię wybije.
To powiedziawszy, jak wie każdy, kto kiedykolwiek spędził czas w Internecie, spędzony czas niekoniecznie jest równoznaczny z czasem spędzonym który może być „wysokiej jakości”. Zaczęły powstawać wtedy filmy napakowane niedokończonymi historiami i zero konkretów. YouTube ponownie zmienił taktykę.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
2015-2016: Optymalizacja pod kątem satysfakcji
W 2015 roku YouTube zaczął mierzyć satysfakcję widzów bezpośrednio za pomocą ankiet i dodali priorytet metrykom bezpośredniego zaangażowania, tj. Udostępnianie, Lubię to i Nie lubię.
W 2016 r. YouTube opublikował oficjalny dokument opisujący niektóre działania swojej sztucznej inteligencji: głębokie sieci neuronowe dla rekomendacji YouTube.
Krótko mówiąc, algorytm stał się bardziej osobisty. Celem było znalezienie filmu, który każdy widz chce obejrzeć, a nie tylko filmu, który wiele innych osób prawdopodobnie oglądało w przeszłości.
2016-obecnie
Z biegiem lat rozmiar i popularność YouTube spowodowały rosnącą liczbę problemów z moderacją treści.
YouTube powiedział, że poważnie traktuje swoją odpowiedzialność za wspieranie różnorodnych opinii przy jednoczesnym ograniczaniu rozprzestrzeniania się szkodliwych dezinformacji.
Ten problem dotyczy twórców, którzy obawiają się przypadkowego naruszenia ciągle zmieniających się wytycznych społeczności i karania demonetyzacją lub gorzej.
Jakich sygnałów rankingowych używa YouTube, aby decydować, które filmy wyświetlać ludziom?
Każde źródło jest nieco inne. Ale ostatecznie to, co wpływa na liczbę wyświetleń Twojego filmu, to:
Na początku tego artykułu zamieściłem film od osoby pracującej w youtube. Oto najważniejsze fragmenty:
Algorytmy YouTube nie optymalizują na podstawie liczby filmów przesłanych przez kanał, więc nie ma określonej częstotliwości publikowania, która będzie działać najlepiej, aby zmaksymalizować wydajność.
YouTube optymalizuje jednak rekomendacje dla użytkowników na podstawie tego, jak często wracają na Twój kanał.
Oczywiście, im więcej widz ogląda treści z Twojego kanału, zwłaszcza regularnie, tym bardziej prawdopodobne jest, że Twoje filmy będą polecane.
Czy tworzenie treści związanych z popularnymi wyszukiwaniami jest złą strategią ze względu na zwiększoną liczbę konkurencyjnych filmów w tych wynikach wyszukiwania?
Większa konkurencja o uwagę z popularnymi treściami oznacza, że istnieje zwiększone zapotrzebowanie widzów na filmy związane z tymi tematami.
Jeśli uważasz, że możesz stworzyć coś ciekawego, bardziej zabawnego, pouczającego lub masz wyjątkowe podejście do tematu, w którym uważasz, że Twoje treści będą się wyróżniać i będą wyróżniać się spośród wszystkich innych treści w Internecie, to nie krepuj się i nagrywaj takie filmy.
Korzystanie z trendów generalnie nie jest strategią długoterminową, ponieważ widzowie, których przyciągasz w oparciu o trendy, prawdopodobnie będą mniej skłonni do pozostania na Twoim kanale, gdy ponownie zmienisz temat.
Czy eksperymentowanie z nowymi tematami ma negatywny wpływ na wyniki Twojego kanału?
Systemy YouTube starają się dopasowywać widzów do poszczególnych filmów, które najprawdopodobniej obejrzą, więc eksperymentowanie z nowymi tematami nie powinno negatywnie wpłynąć na wydajność w sensie rekomendacji algorytmu.
Na wcześniej udostępnionym filmie z kanału dla twórców na youtube Alves jasno powiedziała:
„Jeśli eksperymentujesz i zaczynasz zdobywać odbiorców, którzy całkowicie różnią się od siebie – powiedzmy, że tworzysz filmy o przepisach na zupę, a potem masz mnóstwo rzeczy o samouczkach origami – może powinieneś podzielić je na oddzielne kanały, bardziej po to, aby pomóc widzom, aby nie mieli treści w miejscach takich jak kanał ich subskrypcji, które nie są tym, do czego początkowo się zapisali”.
Wydajność filmów w YouTube często koreluje z liczbą komentarzy – tj. generując więcej komentarzy i prawdopodobnie zauważysz zwiększony zasięg wideo. Pytanie brzmi, czy jeśli masz dużo komentarzy, czy usunięcie problematycznych komentarzy faktycznie zmniejszy zasięg przesyłanego materiału?
Algorytmy YouTube optymalizują zaangażowanie w sam film, więc jeśli masz mniej komentarzy, nie wpłynie to negatywnie na wydajność Twojego filmu. Więc możesz usuwać te negatywne i obraźliwe jeśli chcesz.
Oto kilka sposobów na zwiększenie liczby wyświetleń na YouTube:
Podsumowując, aby zwiększyć liczbę wyświetleń na YouTube, należy zadbać o wartościową treść, odpowiednią optymalizację, skuteczny marketing, angażującą interakcję, jasny kierunek i regularne planowanie.
Co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Co to jest algorytm youtube i jak działa? Skomentuj poniżej.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 559
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)