ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja]

ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja]

UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja]
ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja] 1
/
ścieżka zakupowa buying journej demand generation seo marketing abm marketing

Co to jest marketing oparty na kontach (ABM – account based marketing)? Definicja.

Definicja ABM marketing – z angielskiego account based marketing, czyli dosłownie marketing oparty na kontach. Jest to biznesowa strategia, która koncentruje działania reklamowe na docelowych kontach. Wykorzystuje się tutaj spersonalizowane kampanie zaprojektowane z myślą o zaangażowaniu każdego klienta (czyli „konta”), opierając przekaz marketingowy na konkretnych atrybutach i potrzebach.

ABM ma również bardziej złożone podejście do marketingu, wykraczające poza generowanie leadów.

Dlaczego?

Ponieważ poprzez komunikaty skierowane do istniejących kont klientów doskonale nadaje się do zachęcenia do sprzedaży dodatkowej i krzyżowej (popularne cross sale i up sale).

ABM marketing jest więc jednym z kluczy do uzyskania jak największej wartości z kont.

Plusy, zalety i korzyści z marketingu opartego na kontach (ABM)

Marketing oparty na kontach jest coraz bardziej popularnym podejściem dla firm B2B, które celują w większych klientów.

ABM marketing sprawdza się doskonale dla firm, które chcą sprzedawać dużym biznesom z długimi cyklami sprzedaży i dużymi rozmiarami transakcji.

Marketing oparty na kontach oferuje wiele korzyści w porównaniu z innymi podejściami marketingowymi:

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Reklama:

sklep internetowy ecommerce seo sem reklama

Krótsze cykle sprzedaży

Główne decyzje zakupowe w szczególności przy dużych transakcjach w B2B dotyczą wielu interesariuszy. Zwykle spowalnia to proces sprzedaży, ponieważ nikt nie chce w firmie brać odpowiedzialności za ważne decyzje i ceduje się to na „odpowiedzialność zbiorową”.

Proces decyzyjny dla dużej sprzedaży zwykle zaczyna się na niższym poziomie w organizacji i powoli zmierza w kierunku głównego decydenta. W marketingu ABM opartym na kontach długość cyklu jest stanowczo skracana, ponieważ wszyscy potencjalni klienci są zaangażowani w proces jednocześnie (lead nurturing).

Spersonalizowane podejście marketingowe

Zamiast ogólnego podejścia, marketerzy poprzez strategie ABM tworzą spersonalizowane komunikaty dla odbiorców docelowych, biorąc pod uwagę to, co wiedzą o swoich klientach.

Daje to możliwość dostosowania zasobów swojej kampanii w bardziej kreatywny/skuteczny sposób do specyficznych atrybutów i potrzeb klienta.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Mniej zmarnowanych zasobów

Czas pracy i wynagrodzenie dobrego handlowca jest bardzo wysokie. Dzięki podejściu ABM nie marnujesz tych zasobów ponieważ jak wspomnieliśmy wcześniej, docierasz do wszystkich decydentów.

Więc plusem jest to, że czas i zasoby są wąsko skoncentrowane na niewielkiej liczbie klientów, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo zamknięcia sprzedaży.

Lepsza optymalizacja działań sprzedaży i marketingu

ABM Marketing oparty na kontach powoduje, że zespoły marketingowe i sprzedażowe współpracują ze sobą częściej. Dzięki temu można łatwiej zidentyfikować docelowych klientów, czy stworzyć dla nich dostosowane kampanie.

Lepszy zwrot z inwestycji

Marketing ABM oparty na kontach zapewnia najwyższy zwrot z inwestycji ze wszystkich taktyk marketingowych B2B. Marketerzy, którzy mierzą zwrot z inwestycji, twierdzą, że marketing oparty na kontach przynosi wyższe zwroty niż jakiekolwiek inne podejście marketingowe (dane z marketo.com i optimizely.com).

Przykłady marketingu ABM – account based marketing

Marketing oparty na kontach rozpoczyna się od utworzenia ważnych dla organizacji segmentów klientów/leadów, a następnie identyfikacji działań marketingowych, które można właśnie dla nich spersonalizować w najważniejzych kanałach (konkretna platforma SM, wydarzenia offline/online, strona internetowa, e-mail nurturing itp.). Strategia każdej firmy składa się z własnej kombinacji taktyk.

Podejście ABM marketingowe do kierowania reklam na określone konto będzie zależeć m.in. od:

  • konkretnych atrybutów
  • segmentów dla tego konta
  • właściwych kanałów marketingowych.

Segmenty docelowe, które wybierzesz dla ABM, powinny być tymi, które mogą wnieść największą wartość do Twojej organizacji.

Przykłady ABM:

Webinary

Webinary można dostosować tak, aby były odpowiednie i aktualne dla określonej grupy konta. Wydarzenia i seminaria internetowe można dostosować do konkretnych firm, a także tworzyć unikalne treści z myślą o docelowych odbiorcach.

Wydarzenia i eventy

Podejście ABM do wydarzeń może obejmować spersonalizowane zaproszenia dla kluczowych potencjalnych klientów, specjalne eventy online/offline, kolacje firmowe, spersonalizowane prezenty i gadżety itp.

Poczta bezpośrednia

W czasach, gdy każdy dostaje dziesiątki e-mail dziennie, tradycyjna poczta bezpośrednia zyskuje na znaczeniu. O ile sporo emaili jest nawet nie otwierane, o tyle list tradycyjny czyta praktycznie każdy. Ponieważ ABM jest bardziej ukierunkowany, prezenty i materiały marketingowe wysyłane pocztą bezpośrednią mogą mieć większą wartość, ponieważ potencjał przychodów jest znacznie wyższy.

Możesz wysłać gadżety firmowe, długopisy z logo, pendrive, prezenty świąteczne, czy bogate zestawy próbek swoich produktów.

Kampanie e-mailowe

Mimo wszystko e-mail jest nadal cennym kanałem marketingowym dla ABM. Z jednej strony mamy automatyczne sekwencje email dla osób będących w naszym lejku marketingowym, to z drugiej strony ABM marketing obejmuje tworzenie dostosowanych wiadomości e-mail dla każdej firmy i osoby.

lejek content marketingowy sales funnel

Płatna reklama i remarketing

PPC, banery/display i płatne reklamy w mediach społecznościowych to prosty sposób dotarcia do docelowych kont. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, YouTube, Linkedin i inne umożliwiają kierowanie reklam do określonych firm i osób, a przy użyciu technologii, takich jak kierowanie na adres IP, adresy emailowe, numery telefonów i retargetowanie, kampanie można dostosować tak, aby skupiały się na kontach docelowych, zamiast na wszystkich którzy wpadli w nasz lejek.

Jak wdrożyć ABM marketing oparty na kontach?

Jeśli chcesz zacząć wdrażać ABM marketing, zacznij od sprawdzonego szablonu:

  1. Zidentyfikuj konta docelowe o dużej wartości dla firmy. Są to kluczowi klienci, którzy mogą w największym stopniu przyczynić się do przychodów i rozwoju biznesu.
  2. Przeprowadź analizę tych kont. Musisz zdobyć przegląd potrzeb i problemów klientów, a także miejsca, w którym znajdują się na ścieżce klienta.
  3. Opracuj niestandardowe kampanie marketingowe. Korzystając z informacji zdobytych w fazie badań, aby opracować strategię, opracuj zasoby, które będą rezonować z kontem docelowym.
  4. Mierz i audytuj – analizuj dane, aby zobaczyć skuteczność swoich kampanii.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 8

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!
ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja]
Używamy plików cookie na naszej stronie internetowej, aby zapewnić Ci najbardziej odpowiednie wrażenia, zapamiętując Twoje preferencje. Klikając „Akceptuję”, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.
Czytaj więcej