ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja]

ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja]

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
ABM marketing -Co to jest Account Based Marketing? [przykłady, definicja]
Loading
/
ścieżka zakupowa buying journej demand generation seo marketing abm marketing

Co to jest marketing oparty na kontach (ABM – account based marketing)? Definicja.

Definicja ABM marketing – z angielskiego account based marketing, czyli dosłownie marketing oparty na kontach. Jest to biznesowa strategia, która koncentruje działania reklamowe na docelowych kontach. Wykorzystuje się tutaj spersonalizowane kampanie zaprojektowane z myślą o zaangażowaniu każdego klienta (czyli „konta”), opierając przekaz marketingowy na konkretnych atrybutach i potrzebach.

ABM ma również bardziej złożone podejście do marketingu, wykraczające poza generowanie leadów.

Dlaczego?

Ponieważ poprzez komunikaty skierowane do istniejących kont klientów doskonale nadaje się do zachęcenia do sprzedaży dodatkowej i krzyżowej (popularne cross sale i up sale).

ABM marketing jest więc jednym z kluczy do uzyskania jak największej wartości z kont.

Plusy, zalety i korzyści z marketingu opartego na kontach (ABM)

Marketing oparty na kontach jest coraz bardziej popularnym podejściem dla firm B2B, które celują w większych klientów.

ABM marketing sprawdza się doskonale dla firm, które chcą sprzedawać dużym biznesom z długimi cyklami sprzedaży i dużymi rozmiarami transakcji.

Marketing oparty na kontach oferuje wiele korzyści w porównaniu z innymi podejściami marketingowymi:

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Krótsze cykle sprzedaży

Główne decyzje zakupowe w szczególności przy dużych transakcjach w B2B dotyczą wielu interesariuszy. Zwykle spowalnia to proces sprzedaży, ponieważ nikt nie chce w firmie brać odpowiedzialności za ważne decyzje i ceduje się to na „odpowiedzialność zbiorową”.

Proces decyzyjny dla dużej sprzedaży zwykle zaczyna się na niższym poziomie w organizacji i powoli zmierza w kierunku głównego decydenta. W marketingu ABM opartym na kontach długość cyklu jest stanowczo skracana, ponieważ wszyscy potencjalni klienci są zaangażowani w proces jednocześnie (lead nurturing).

Spersonalizowane podejście marketingowe

Zamiast ogólnego podejścia, marketerzy poprzez strategie ABM tworzą spersonalizowane komunikaty dla odbiorców docelowych, biorąc pod uwagę to, co wiedzą o swoich klientach.

Daje to możliwość dostosowania zasobów swojej kampanii w bardziej kreatywny/skuteczny sposób do specyficznych atrybutów i potrzeb klienta.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Mniej zmarnowanych zasobów

Czas pracy i wynagrodzenie dobrego handlowca jest bardzo wysokie. Dzięki podejściu ABM nie marnujesz tych zasobów ponieważ jak wspomnieliśmy wcześniej, docierasz do wszystkich decydentów.

Więc plusem jest to, że czas i zasoby są wąsko skoncentrowane na niewielkiej liczbie klientów, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo zamknięcia sprzedaży.

Lepsza optymalizacja działań sprzedaży i marketingu

ABM Marketing oparty na kontach powoduje, że zespoły marketingowe i sprzedażowe współpracują ze sobą częściej. Dzięki temu można łatwiej zidentyfikować docelowych klientów, czy stworzyć dla nich dostosowane kampanie.

Lepszy zwrot z inwestycji

Marketing ABM oparty na kontach zapewnia najwyższy zwrot z inwestycji ze wszystkich taktyk marketingowych B2B. Marketerzy, którzy mierzą zwrot z inwestycji, twierdzą, że marketing oparty na kontach przynosi wyższe zwroty niż jakiekolwiek inne podejście marketingowe (dane z marketo.com i optimizely.com).

Przykłady marketingu ABM – account based marketing

Marketing oparty na kontach rozpoczyna się od utworzenia ważnych dla organizacji segmentów klientów/leadów, a następnie identyfikacji działań marketingowych, które można właśnie dla nich spersonalizować w najważniejzych kanałach (konkretna platforma SM, wydarzenia offline/online, strona internetowa, e-mail nurturing itp.). Strategia każdej firmy składa się z własnej kombinacji taktyk.

Podejście ABM marketingowe do kierowania reklam na określone konto będzie zależeć m.in. od:

  • konkretnych atrybutów
  • segmentów dla tego konta
  • właściwych kanałów marketingowych.

Segmenty docelowe, które wybierzesz dla ABM, powinny być tymi, które mogą wnieść największą wartość do Twojej organizacji.

Przykłady ABM:

Webinary

Webinary można dostosować tak, aby były odpowiednie i aktualne dla określonej grupy konta. Wydarzenia i seminaria internetowe można dostosować do konkretnych firm, a także tworzyć unikalne treści z myślą o docelowych odbiorcach.

Wydarzenia i eventy

Podejście ABM do wydarzeń może obejmować spersonalizowane zaproszenia dla kluczowych potencjalnych klientów, specjalne eventy online/offline, kolacje firmowe, spersonalizowane prezenty i gadżety itp.

Poczta bezpośrednia

W czasach, gdy każdy dostaje dziesiątki e-mail dziennie, tradycyjna poczta bezpośrednia zyskuje na znaczeniu. O ile sporo emaili jest nawet nie otwierane, o tyle list tradycyjny czyta praktycznie każdy. Ponieważ ABM jest bardziej ukierunkowany, prezenty i materiały marketingowe wysyłane pocztą bezpośrednią mogą mieć większą wartość, ponieważ potencjał przychodów jest znacznie wyższy.

Możesz wysłać gadżety firmowe, długopisy z logo, pendrive, prezenty świąteczne, czy bogate zestawy próbek swoich produktów.

Kampanie e-mailowe

Mimo wszystko e-mail jest nadal cennym kanałem marketingowym dla ABM. Z jednej strony mamy automatyczne sekwencje email dla osób będących w naszym lejku marketingowym, to z drugiej strony ABM marketing obejmuje tworzenie dostosowanych wiadomości e-mail dla każdej firmy i osoby.

lejek content marketingowy sales funnel

Płatna reklama i remarketing

PPC, banery/display i płatne reklamy w mediach społecznościowych to prosty sposób dotarcia do docelowych kont. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, YouTube, Linkedin i inne umożliwiają kierowanie reklam do określonych firm i osób, a przy użyciu technologii, takich jak kierowanie na adres IP, adresy emailowe, numery telefonów i retargetowanie, kampanie można dostosować tak, aby skupiały się na kontach docelowych, zamiast na wszystkich którzy wpadli w nasz lejek.

Jak wdrożyć ABM marketing oparty na kontach?

Jeśli chcesz zacząć wdrażać ABM marketing, zacznij od sprawdzonego szablonu:

  1. Zidentyfikuj konta docelowe o dużej wartości dla firmy. Są to kluczowi klienci, którzy mogą w największym stopniu przyczynić się do przychodów i rozwoju biznesu.
  2. Przeprowadź analizę tych kont. Musisz zdobyć przegląd potrzeb i problemów klientów, a także miejsca, w którym znajdują się na ścieżce klienta.
  3. Opracuj niestandardowe kampanie marketingowe. Korzystając z informacji zdobytych w fazie badań, aby opracować strategię, opracuj zasoby, które będą rezonować z kontem docelowym.
  4. Mierz i audytuj – analizuj dane, aby zobaczyć skuteczność swoich kampanii.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 9

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!