Zawartość strony
Definicja ABM marketing – z angielskiego account based marketing, czyli dosłownie marketing oparty na kontach. Jest to biznesowa strategia, która koncentruje działania reklamowe na docelowych kontach. Wykorzystuje się tutaj spersonalizowane kampanie zaprojektowane z myślą o zaangażowaniu każdego klienta (czyli „konta”), opierając przekaz marketingowy na konkretnych atrybutach i potrzebach.
ABM ma również bardziej złożone podejście do marketingu, wykraczające poza generowanie leadów.
Dlaczego?
Ponieważ poprzez komunikaty skierowane do istniejących kont klientów doskonale nadaje się do zachęcenia do sprzedaży dodatkowej i krzyżowej (popularne cross sale i up sale).
ABM marketing jest więc jednym z kluczy do uzyskania jak największej wartości z kont.
Marketing oparty na kontach jest coraz bardziej popularnym podejściem dla firm B2B, które celują w większych klientów.
ABM marketing sprawdza się doskonale dla firm, które chcą sprzedawać dużym biznesom z długimi cyklami sprzedaży i dużymi rozmiarami transakcji.
Marketing oparty na kontach oferuje wiele korzyści w porównaniu z innymi podejściami marketingowymi:
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Główne decyzje zakupowe w szczególności przy dużych transakcjach w B2B dotyczą wielu interesariuszy. Zwykle spowalnia to proces sprzedaży, ponieważ nikt nie chce w firmie brać odpowiedzialności za ważne decyzje i ceduje się to na „odpowiedzialność zbiorową”.
Proces decyzyjny dla dużej sprzedaży zwykle zaczyna się na niższym poziomie w organizacji i powoli zmierza w kierunku głównego decydenta. W marketingu ABM opartym na kontach długość cyklu jest stanowczo skracana, ponieważ wszyscy potencjalni klienci są zaangażowani w proces jednocześnie (lead nurturing).
Zamiast ogólnego podejścia, marketerzy poprzez strategie ABM tworzą spersonalizowane komunikaty dla odbiorców docelowych, biorąc pod uwagę to, co wiedzą o swoich klientach.
Daje to możliwość dostosowania zasobów swojej kampanii w bardziej kreatywny/skuteczny sposób do specyficznych atrybutów i potrzeb klienta.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Czas pracy i wynagrodzenie dobrego handlowca jest bardzo wysokie. Dzięki podejściu ABM nie marnujesz tych zasobów ponieważ jak wspomnieliśmy wcześniej, docierasz do wszystkich decydentów.
Więc plusem jest to, że czas i zasoby są wąsko skoncentrowane na niewielkiej liczbie klientów, co do których istnieje największe prawdopodobieństwo zamknięcia sprzedaży.
ABM Marketing oparty na kontach powoduje, że zespoły marketingowe i sprzedażowe współpracują ze sobą częściej. Dzięki temu można łatwiej zidentyfikować docelowych klientów, czy stworzyć dla nich dostosowane kampanie.
Marketing ABM oparty na kontach zapewnia najwyższy zwrot z inwestycji ze wszystkich taktyk marketingowych B2B. Marketerzy, którzy mierzą zwrot z inwestycji, twierdzą, że marketing oparty na kontach przynosi wyższe zwroty niż jakiekolwiek inne podejście marketingowe (dane z marketo.com i optimizely.com).
Marketing oparty na kontach rozpoczyna się od utworzenia ważnych dla organizacji segmentów klientów/leadów, a następnie identyfikacji działań marketingowych, które można właśnie dla nich spersonalizować w najważniejzych kanałach (konkretna platforma SM, wydarzenia offline/online, strona internetowa, e-mail nurturing itp.). Strategia każdej firmy składa się z własnej kombinacji taktyk.
Podejście ABM marketingowe do kierowania reklam na określone konto będzie zależeć m.in. od:
Segmenty docelowe, które wybierzesz dla ABM, powinny być tymi, które mogą wnieść największą wartość do Twojej organizacji.
Przykłady ABM:
Webinary można dostosować tak, aby były odpowiednie i aktualne dla określonej grupy konta. Wydarzenia i seminaria internetowe można dostosować do konkretnych firm, a także tworzyć unikalne treści z myślą o docelowych odbiorcach.
Podejście ABM do wydarzeń może obejmować spersonalizowane zaproszenia dla kluczowych potencjalnych klientów, specjalne eventy online/offline, kolacje firmowe, spersonalizowane prezenty i gadżety itp.
W czasach, gdy każdy dostaje dziesiątki e-mail dziennie, tradycyjna poczta bezpośrednia zyskuje na znaczeniu. O ile sporo emaili jest nawet nie otwierane, o tyle list tradycyjny czyta praktycznie każdy. Ponieważ ABM jest bardziej ukierunkowany, prezenty i materiały marketingowe wysyłane pocztą bezpośrednią mogą mieć większą wartość, ponieważ potencjał przychodów jest znacznie wyższy.
Możesz wysłać gadżety firmowe, długopisy z logo, pendrive, prezenty świąteczne, czy bogate zestawy próbek swoich produktów.
Mimo wszystko e-mail jest nadal cennym kanałem marketingowym dla ABM. Z jednej strony mamy automatyczne sekwencje email dla osób będących w naszym lejku marketingowym, to z drugiej strony ABM marketing obejmuje tworzenie dostosowanych wiadomości e-mail dla każdej firmy i osoby.
PPC, banery/display i płatne reklamy w mediach społecznościowych to prosty sposób dotarcia do docelowych kont. Platformy społecznościowe, takie jak Facebook, YouTube, Linkedin i inne umożliwiają kierowanie reklam do określonych firm i osób, a przy użyciu technologii, takich jak kierowanie na adres IP, adresy emailowe, numery telefonów i retargetowanie, kampanie można dostosować tak, aby skupiały się na kontach docelowych, zamiast na wszystkich którzy wpadli w nasz lejek.
Jeśli chcesz zacząć wdrażać ABM marketing, zacznij od sprawdzonego szablonu:
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 7
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |