AMP Accelerated Mobile Pages – nowe standardy projektowania stron (przykłady, definicja)

AMP Accelerated Mobile Pages
AMP Accelerated Mobile Pages

Strony AMP Accelerated Mobile Pages – nowe standardy projektowania stron

Już nikogo nie dziwią osoby przemierzające ulice wpatrzone w ekran telefonu – smartfon stał się nieodłącznym elementem codziennego życia osób w bardzo różnym wieku. Służy on zarówno do wyszukiwania informacji, jak i kupowania czy oglądania – nic więc dziwnego, że właściciele witryn internetowych dążą do tego, aby były one dostosowane również do smartfonów. Do tego właśnie służy AMP Accelerated Mobile Pages.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Strony AMP – co to takiego?

AMP Accelerated Mobile Pages to krótko mówiąc działania, które mają na celu uczynić naszą stronę internetową znacznie szybszą i łatwiejszą w użytkowaniu na urządzeniach mobilnych, czyli przede wszystkim smartfonach. Technologia ta wychodzi od Google – najpopularniejszej wyszukiwarki, z której korzysta ponad 90% użytkowników polskiego Internetu.

Niestety rzeczywistość jest taka, że użytkownik, któremu strona ładuje się na telefonie zbyt długo lub wyświetla się nie tak jak trzeba, to zazwyczaj kieruje on swoje kroki do konkurencji. Na pewno takich sytuacji chce uniknąć każdy, dla kogo witryna internetowa jest głównym narzędziem do zarabiania w sieci. Dlatego właśnie powstała usługa AMP Accelerated Mobile Pages.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Nowe standardy projektowania stron

Bardzo szybko odkryto, że problemy z ładowaniem się strony na smartfony może odbijać się na mniejszej ilości odwiedzin, a tym samym także mniejszej sprzedaży.

Dlatego właśnie pojawiły się zupełnie nowe standardy projektowania stron od Google, dzięki czemu każda witryna internetowa jest tak stworzona, aby wyświetlała się we właściwy sposób na telefonie, a także, aby proces jej ładowania był jak najkrótszy. Okazało się, że są tutaj najbardziej istotne trzy czynniki, które wpływają na te wartości. Są to: AMP HTML, AMP JS oraz AMP CDN.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Trzy części składowe AMP

Te trzy najbardziej istotne komponenty AMP Accelerated Mobile Pages decydują o jakości oraz szybkości stron internetowych na stronach mobilnych:

  • AMP HTML – w standardowym języku HTML zostały zastosowane między innymi dodatkowe rozszerzenia i funkcje, które mają kluczowe znaczenie dla poprawy jakości strony na smartfonie. Oczywiście zmiany te nie dotyczą całego zbioru HTML, a jedynie pewnej jego części, ale są one konieczne.
  • AMP JS – chodzi tutaj o biblioteki JavaScript, a dokładnie o ładowanie się ich w sposób asynchroniczny, dzięki czemu znacznie przyspiesza się wczytywanie stron, co przekłada się na wydajność i szybkość domeny.
  • AMP CDN – zastosowanie tego rozwiązania ma bezpośredni wpływ na przyspieszenie wczytywania się witryn, które znajdują się w zasobach danych udostępnianych przez Google. Witryny internetowe z zastosowanym AMP umieszczane się więc na serwerach tej wyszukiwarki, co sprawia, że tym samym wyświetlają się znacznie szybciej. Jest to czynnik opcjonalny.
AMP Accelerated Mobile Pages
AMP Accelerated Mobile Pages

Jakich korzyści można oczekiwać przy zastosowaniu AMP Accelerated Mobile Pages?

Strony, które są sprawne technicznie dla urządzeń mobilnych i szybko się ładują, są tym samym atrakcyjniejsze dla robotów indeksujących wyszukiwarek, co wpływa przede wszystkim na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania dla witryny internetowej. Jest to równoznaczne z większą ilością wejść na stronę i większą ilością potencjalnych klientów, a to zawsze zwiększa sprzedaż.

AMP Accelerated Mobile Pages to także zdecydowana mniejsza ilość odrzuceń. Użytkownik, który wchodzi na konkretną stronę oczekuje, że wczyta się ona szybko – nic w tym dziwnego – w obecnych czasach wszystko przyspiesza, więc witryna, która ma problem z załadowaniem się, wydaje się mniej atrakcyjna, przestarzała, w jakiś sposób dysfunkcyjna – jeśli problem będzie się powtarzał, to trzeba liczyć się z tym, że niezadowoleni użytkownicy po prostu skorzystają z oferty konkurencji, gdzie nie będzie takiego problemu. Nawet stali klienci mogą z czasem wybrać szybszą i lepiej działającą witrynę na urządzeniach mobilnych.

Zdecydowaną korzyścią jest także obecność w karuzeli Google i promowanie przez wyszukiwarkę stron z AMP. A trzeba pamiętać, że to wciąż najpopularniejsza wyszukiwarka wśród odbiorców polskiego Internetu i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Tym samym można także liczyć na wskazówki ze strony Google, np. komunikaty o błędach.

Warto także wspomnieć, że AMP Accelerated Mobile Pages może być zastosowane nie tylko na nowych stronach, ale można także poprawić również te już istniejące i uczynić je znacznie bardziej mobilnymi. W obecnych czasach, gdy korzystanie ze smartfonów jest coraz większe, wymogiem koniecznym jest dostosowanie witryn do mobilności i na pewno nic w tej kwestii się z czasem nie zmieni.

AMP i mobile first podsumowanie

AMP Accelerated Mobile Pages jest więc swego rodzaju narzędziem, które wpłynie na jakość naszej witryny internetowej w urządzeniach mobilnych zarówno od strony technicznej, jak i szybkości jej ładowania się. A to ma zasadniczy wpływ na jej atrakcyjność dla użytkowników Internetu, a także robotów indeksujących Google, czyli najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki. Dla właściciela strony oznacza to większy ruch, większą ilość potencjalnych klientów, co także przekłada się na większe profity.

Co sądzisz o wpisie pt. Strony AMP Accelerated Mobile Pages – nowe standardy projektowania stron? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Co to jest AMP?

AMP to skrót od „Accelerated Mobile Pages” (Przyspieszone Strony Mobilne). To technologia stworzona przez Google, która pozwala na szybkie i efektywne wyświetlanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych. AMP umożliwia projektantom tworzenie szybkich i responsywnych stron, co przekłada się na lepsze doświadczenie użytkownika.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 444

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!