Zawartość strony
Jeśli Twoja firma działa w handlu elektronicznym, czyli masz sklep internetowy sprzedający produkty lub usługi, pewnie zainteresują Ciebie pomocne porady na temat najlepszych strategii eCommerce, która pomoże Ci dotrzeć do większej liczby klientów.
Dobra strategia marketingowa eCommerce to podsumowanie tego, jak Twój sklep planuje osiągnąć swoje cele i poprawić swoją pozycję na rynku.
Rodzaje strategii eCommerce, które wybierzesz, będą zależeć od celów, które chcesz osiągnąć. W tym przypadku skupimy się na tym, jak generować więcej zainteresowanych osób i przekształcać ich w klientów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Przede wszystkim upewnij się, że Twój sklep internetowy jest:
W tym celu dwoma głównymi elementami strategii cyfrowej eCommerce powinny być:
Klienci robią wiele na swoich telefonach, w tym dokonują badania produktów i zakupy, dlatego preferują treści, które spełniają ich potrzeby kiedy są w ruchu.
W rzeczywistości, według Google, 85% użytkowników preferuje witryny przyjazne dla urządzeń mobilnych, a gdy odwiedzają stronę zoptymalizowaną pod kątem urządzeń mobilnych, 71% z nich twierdzi, że są bardziej skłonni do zakupu. Dlatego można śmiało powiedzieć, że firmy z witryną przyjazną dla urządzeń mobilnych osiągną większą sprzedaż niż te, które jej nie mają.
Ponadto statystyki pokazują, że wykorzystanie urządzeń mobilnych przewyższa wykorzystanie komputerów stacjonarnych.
Strona główna sklepu internetowego, strony produktów i kategorie produktów to najczęściej odwiedzane miejsca w sklepie internetowym. Jak są zaprojektowane i jak najlepiej je rozumieć? Na te pytania mogą odpowiedzieć strategie UX Design.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Strategia marketingowa sklepu internetowego to po prostu starannie i dokładnie przygotowany plan, który zawiera określenie długoterminowych celów, a także sposobu jego realizacji.
Ale co jeszcze można zrobić, aby wzmocnić swoją strategię eCommerce?
Czy Twoja platforma eCommerce rejestruje lub analizuje to, czego szukają klienci? Jeśli Twój system sklepu internetowego jest w stanie to śledzić, prawdopodobnie masz skuteczną nawigację i możliwości wyszukiwania.
Aby jeszcze bardziej zoptymalizować UX swojego sklepu internetowego, zorganizuj swój sklep internetowy dla dwóch głównych grup potencjalnych klientów:
Klienci, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają, chcą jak najszybciej znaleźć właściwe informacje. Zaprojektowanie wysokowydajnego środowiska wyszukiwania jest kluczową funkcją dla użytkowników, ponieważ jeśli użytkownicy nie mogą znaleźć tego, czego szukają, kupią to w innym sklepie.
Druga kategoria to potencjalni klienci, którzy chcą po prostu przeglądać sklep internetowy i porównywać przedmioty. Będą korzystać z menu nawigacyjnych i poruszać się między kategoriami produktów i stronami. Aby zapewnić płynne działanie, uporządkuj pasek menu i kategorie w intuicyjne, łatwe w użyciu sekcje.
Funkcje wyszukiwania i nawigacji w Twojej witrynie muszą być dobrze zaprojektowane i zorientowane na użytkownika, aby były skuteczne i pomagały poprawić ogólne wrażenia klientów w Twojej witrynie eCommerce.
Aby zwiększyć konwersje w ramach strategii eCommerce, możesz poprawić użyteczność wyszukiwania w następujących polach:
Wysokiej jakości obrazy i zdjęcia produktów są istotną częścią cyfrowej strategii eCommerce i są niezbędne do przyciągnięcia uwagi potencjalnych klientów. Poza tradycyjnym światem klienci nie mogą dotykać produktu i podejmują decyzje zakupowe całkowicie uzależnione od zdjęć i opinii o produkcie.
Wyświetlanie dobrze widocznych miniatur na stronie wyników wyszukiwania pomoże użytkownikom znaleźć pożądany produkt jednym kliknięciem i lepiej zorientować się, w tym co oferujesz.
Dodatkowo, postaraj się, aby opisy Twoich produktów były zwięzłe i bezpośrednie. Unikaj pustosłowia i stwórz obszerną listę funkcji i korzyści. Twoi docelowi klienci chcą wiedzieć wszystko o potencjalnym zakupie i o tym, jak ten produkt mógłby im pomóc i poprawić ich codzienne życie, a także zachować spójny motyw w Twojej cyfrowej strategii eCommerce.
Rozważ te wskazówki podczas pisania opisów produktów:
Projektowanie stron internetowych i tworzenie treści powinny współpracować w celu uzyskania optymalnych wyników. Spraw, aby Twoja witryna była częścią całego doświadczenia UX i od razu ciesz się wyższymi współczynnikami konwersji!
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Personalizacja to technika, która rejestruje, co klienci oglądali lub odwiedzali podczas ostatniej sesji w Twojej witrynie, i przedstawia nowe sugestie zakupów przy każdej kolejnej wizycie na podstawie wcześniejszych doświadczeń w sklepie. Może to być personalizacja oparta na wcześniejszym zachowaniu, takim jak ponowne zakupy lub na podstawie danych w czasie rzeczywistym, takich jak lokalizacja lub czas.
Amazon jest pionierem zakupów zorientowanych na użytkownika. Ich strona główna pomaga ludziom łatwo znaleźć odpowiedni produkt w spersonalizowanym bloku w stylu „powiązane z przedmiotami, które oglądałeś”.
Dzięki temu odwiedzający mogą skoncentrować się na kategorii, która ich najbardziej interesuje i robić zakupy bez rozpraszania uwagi, co oznacza dla nich lepszą obsługę klienta i lepszy współczynnik konwersji dla Ciebie.
Czemu? Ponieważ content marketing jest nadal najskuteczniejszą strategią biznesową eCommerce, którą możesz zastosować dzisiaj. Świat reklamy nieustannie się zmienia, konsumenci na wiele sposobów starają się unikać reklam. Dzięki silnej strategii content marketingu eCommerce wdrożonej we właściwy sposób, możesz zapewnić większą wartość swoim klientom.
Aby to zrobić, musisz najpierw zrozumieć swoich klientów – ich pragnienia, potrzeby i bolączki, a także ich ścieżkę klienta. Ważne jest, aby dobrze znać swój rynek docelowy, a w szczególności, w jaki sposób konsumują treści i jakich informacji potrzebują w zależności od każdego etapu ich podróży.
Po zebraniu tych informacji następnym krokiem jest przygotowanie planu dla swoich postów. Publikuj trafne, wartościowe artykuły z dobrymi i łatwymi do udostępniania opcjami. Najlepsze wskazówki dotyczące dobrze wyglądającej zawartości to:
Aby upewnić się, że skoncentrujesz swoją strategię biznesową eCommerce na właściwych obszarach, wykonaj testy z nagłówkami, zmierz, jak dobrze działają różne rodzaje treści, które generują największy ruch w Twoim sklepie internetowym i które z nich doprowadziły do największej sprzedaży.
Aby zapobiec porzucaniu koszyków przez klientów, upewnij się, że Twój sklep działa dobrze i jest łatwy w nawigacji. Sposobem na zrozumienie słabości jest częsta analiza wyników. Oceń swoje dane analityczne, aby zobaczyć, na których etapach klienci zwykle rezygnują i przeprowadź burzę mózgów, jak je ulepszyć. Następnie użyj testów A/B, aby określić, które rozwiązanie ma największy potencjał ograniczenia porzucania koszyka.
Podczas procesu optymalizacji zwróć uwagę na podróż użytkownika. Wiele badań konwersji wykazało, że im mniej kliknięć podczas realizacji zakupu, tym wyższy będzie współczynnik konwersji.
Jeśli Twoja strategia biznesowa eCommerce nie obejmuje e-mail marketingu jako kanału komunikacji, tracisz ogromną sprzedaż. Skorzystaj z formularzy rejestracyjnych, podaruj coś w zamian za adres e-mail, np. kod rabatowy lub nawet drobny prezent. Upewnij się, że zdobędziesz zaufanie klienta i nigdy nie wysyłaj e-maili bez zgody użytkownika, w przeciwnym razie ryzykujesz, że wylądujesz w folderze SPAM.
Dołącz pola rejestracji na końcu postów na blogu lub przewodników zakupowych. Jeśli odwiedzającym spodobały się treści, które im dostarczyłeś, z przyjemnością pozostaną w kontakcie i uzyskają informacje o nowościach, zniżkach i promocjach, a tym samym chętnie zostawią swój adres e-mail.
Pomysły na e-mail marketing to:
Strategia mediów społecznościowych, którą przygotowuje Twój biznes e-commerce na sukces, powinna być powiązana z Twoją strategią treści (content marketing w ecommerce). Oznacza to zmianę przeznaczenia treści witryny w kanałach mediów społecznościowych, ponieważ zagwarantuje Ci to większą publiczność i zwiększy Twoją widoczność.
Sieci społecznościowe, takie jak Instagram, są zazwyczaj najlepsze dla sklepów internetowych.
Nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, ale oto podstawowa lista ogólnych wskazówek, których możesz przestrzegać, aby zapewnić najlepszą obsługę klienta w mediach społecznościowych:
Ale skąd mamy pewność, że marketing w mediach społecznościowych może wzmocnić Twoją strategię biznesową eCommerce? Sprawdź, jakie korzyści daje dobrze skrojona kampania w mediach społecznościowych:
Wdrożenie planu social media w ramach Twojej strategii marketingowej eCommerce jest obowiązkowe. Ale potem musisz przeanalizować, jak radzą sobie Twoje kanały w social media – zaangażowanie w posty, zasięg i wyniki kampanii.
Wraz z rozwojem spersonalizowanych stron docelowych z unikalną treścią, Twoja strategia biznesowa eCommerce z powodzeniem zwiększy szansę na przyciągnięcie większej liczby klientów, którzy chcą kupić Twoje produkty. Twórz określone strony docelowe dla różnych grup docelowych odbiorców. Nakreśl sylwetki kupujących i korzystaj z analiz, aby określić ogólne segmenty demograficzne, którymi się zajmujesz.
Jak tworzyć strony docelowe o wysokiej konwersji, które napędzają sprzedaż, rejestracje lub subskrypcje?
Oto parę sugestii:
Innym świetnym sposobem na ulepszenie strategii cyfrowej eCommerce jest tworzenie reklam. Pomogą one poprawić Twoją widoczność w Internecie i zwiększyć sprzedaż. Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej należy odpowiedzieć na te pytania:
Te odpowiedzi pomogą Ci dokonać pewnych obliczeń i prognoz oraz zawężą Twoje opcje reklamowe.
Większość ludzi zaczyna od Facebook Ads lub Google Ads – najpopularniejszych i najbardziej przyjaznych dla użytkownika platform reklamowych.
Cokolwiek wybierzesz, najważniejszą częścią jest analiza i śledzenie ruchu na Twojej stronie. Na przykład Google Analytics pokazuje, skąd pochodzą użytkownicy i co robią w Twojej witrynie.
Sprytnym posunięciem mającym na celu zwiększenie efektu reklamowego są również metody retargetingu, które pozwalają dotrzeć do odwiedzających i potencjalnych klientów. Piksel Facebooka to narzędzie, które może rejestrować wszystkich odwiedzających FB w Twojej witrynie i pomagać w tworzeniu ukierunkowanych kampanii.
Następnie możesz ustawić preferencje na podstawie tego, gdzie odwiedzający spędzali czas w witrynie.
Idea treści generowanych przez użytkowników jest prosta: Konsumenci publikują treści (klipy wideo, zdjęcia, referencje, recenzje i blogi), które są publicznie dostępne online za pośrednictwem mediów społecznościowych i innych witryn, i dotyczą Twojego sklepu, marki lub produktu. Wygenerowane treści organiczne mogą być zarówno pozytywnym, jak i negatywnym doświadczeniem ze sklepem internetowym lub produktami.
Wymienione wskazówki dotyczące strategii handlu elektronicznego stanowią niewielką część możliwości, jakie Twoja firma może wykorzystać, aby dotrzeć do większej liczby klientów online. Każdy punkt przedstawia pomysły, które można rozwinąć w działającą sprzedaż.
Przeanalizuj swoją stronę internetową, przetestuj niektóre z przedstawionych przez nas wzorców i przekaż nam swoją opinię na temat tego, co działa dobrze dla Twojej firmy i co musisz poprawić.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Strategie e-commerce to techniki i taktyki, które firmy stosują, aby skutecznie wykorzystywać internet do marketingu i sprzedaży produktów i usług, a także pozyskiwać informacje o klientach, aby zoptymalizować doświadczenie klienta w witrynie internetowej. Strategie e-commerce obejmują tworzenie witryn internetowych, tworzenie strategii marketingowych, zarządzanie zamówieniami i doświadczeniami klienta, wykorzystywanie mediów społecznościowych, monitorowanie treści cyfrowych, optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) i optymalizację strony internetowej pod kątem użyteczności.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)