Strategie e commerce (strategia rozwoju sklepu)

E-commerce blog
E-commerce blog (jak pisa膰 o ciekawych poradach w sprzeda偶y online)
26 stycznia, 2022
Doradztwo ecommerce
Doradztwo ecommerce, wsparcie i pomoc dla sklep贸w internetowych
27 stycznia, 2022
Strategie e commerce
Strategie e commerce

Strategie e commerce (strategia rozwoju sklepu)

Je艣li Twoja firma dzia艂a w handlu elektronicznym, czyli masz sklep internetowy sprzedaj膮cy produkty lub us艂ugi, pewnie zainteresuj膮 Ciebie pomocne porady na temat najlepszych strategii eCommerce, kt贸ra pomo偶e Ci dotrze膰 do wi臋kszej liczby klient贸w.

Dobra strategia marketingowa eCommerce to podsumowanie tego, jak Tw贸j sklep planuje osi膮gn膮膰 swoje cele i poprawi膰 swoj膮 pozycj臋 na rynku.

Rodzaje strategii eCommerce, kt贸re wybierzesz, b臋d膮 zale偶e膰 od cel贸w, kt贸re chcesz osi膮gn膮膰. W tym przypadku skupimy si臋 na tym, jak generowa膰 wi臋cej zainteresowanych os贸b i przekszta艂ca膰 ich w klient贸w.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Strategie e commerce

Przede wszystkim upewnij si臋, 偶e Tw贸j sklep internetowy jest:

  • Dost臋pny z ka偶dego typu urz膮dzenia.
  • Czytelny z przejrzystym projektem i informacjami na jego temat.
  • Zoptymalizowany pod k膮tem wyszukiwarek.
  • Skoncentrowany na zapewnianiu doskona艂ej obs艂ugi klienta.
  • Bezpieczny i pewny.

W tym celu dwoma g艂贸wnymi elementami strategii cyfrowej eCommerce powinny by膰:

  • responsywne projektowanie stron internetowych
  • i motyw przyjazny dla urz膮dze艅 mobilnych.

Klienci robi膮 wiele na swoich telefonach, w tym dokonuj膮 badania produkt贸w i zakupy, dlatego preferuj膮 tre艣ci, kt贸re spe艂niaj膮 ich potrzeby kiedy s膮 w ruchu.

W rzeczywisto艣ci, wed艂ug Google, 85% u偶ytkownik贸w preferuje witryny przyjazne dla urz膮dze艅 mobilnych, a gdy odwiedzaj膮 stron臋 zoptymalizowan膮 pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych, 71% z nich twierdzi, 偶e s膮 bardziej sk艂onni do zakupu. Dlatego mo偶na 艣mia艂o powiedzie膰, 偶e firmy z witryn膮 przyjazn膮 dla urz膮dze艅 mobilnych osi膮gn膮 wi臋ksz膮 sprzeda偶 ni偶 te, kt贸re jej nie maj膮.

Ponadto statystyki pokazuj膮, 偶e wykorzystanie urz膮dze艅 mobilnych przewy偶sza wykorzystanie komputer贸w stacjonarnych.

Strona g艂贸wna sklepu internetowego, strony produkt贸w i kategorie produkt贸w to najcz臋艣ciej odwiedzane miejsca w sklepie internetowym. Jak s膮 zaprojektowane i jak najlepiej je rozumie膰? Na te pytania mog膮 odpowiedzie膰 strategie UX Design.

Co to jest strategia marketingowa sklepu internetowego

Strategia marketingowa sklepu internetowego to po prostu starannie i dok艂adnie przygotowany plan, kt贸ry zawiera okre艣lenie d艂ugoterminowych cel贸w, a tak偶e sposobu jego realizacji.

Ale co jeszcze mo偶na zrobi膰, aby wzmocni膰 swoj膮 strategi臋 eCommerce?

Sprawdzone strategie e commerce

Zwi臋ksz u偶yteczno艣膰 wyszukiwania

Czy Twoja platforma eCommerce rejestruje lub analizuje to, czego szukaj膮 klienci? Je艣li Tw贸j system sklepu internetowego jest w stanie to 艣ledzi膰, prawdopodobnie masz skuteczn膮 nawigacj臋 i mo偶liwo艣ci wyszukiwania.

Aby jeszcze bardziej zoptymalizowa膰 UX swojego sklepu internetowego, zorganizuj sw贸j sklep internetowy dla dw贸ch g艂贸wnych grup potencjalnych klient贸w:

  • Odwiedzaj膮cy, kt贸rzy wiedz膮, co chc膮 kupi膰.
  • Odwiedzaj膮cy, kt贸rzy chc膮 tylko przegl膮da膰.

Klienci, kt贸rzy dok艂adnie wiedz膮, czego szukaj膮, chc膮 jak najszybciej znale藕膰 w艂a艣ciwe informacje. Zaprojektowanie wysokowydajnego 艣rodowiska wyszukiwania jest kluczow膮 funkcj膮 dla u偶ytkownik贸w, poniewa偶 je艣li u偶ytkownicy nie mog膮 znale藕膰 tego, czego szukaj膮, kupi膮 to w innym sklepie.

Druga kategoria to potencjalni klienci, kt贸rzy chc膮 po prostu przegl膮da膰 sklep internetowy i por贸wnywa膰 przedmioty. B臋d膮 korzysta膰 z menu nawigacyjnych i porusza膰 si臋 mi臋dzy kategoriami produkt贸w i stronami. Aby zapewni膰 p艂ynne dzia艂anie, uporz膮dkuj pasek menu i kategorie w intuicyjne, 艂atwe w u偶yciu sekcje.

Funkcje wyszukiwania i nawigacji w Twojej witrynie musz膮 by膰 dobrze zaprojektowane i zorientowane na u偶ytkownika, aby by艂y skuteczne i pomaga艂y poprawi膰 og贸lne wra偶enia klient贸w w Twojej witrynie eCommerce.

Aby zwi臋kszy膰 konwersje w ramach strategii eCommerce, mo偶esz poprawi膰 u偶yteczno艣膰 wyszukiwania w nast臋puj膮cych polach:

  • Projekt pola wyszukiwania.
  • Wyb贸r zakresu wyszukiwania.
  • Jak nale偶y zaprojektowa膰 autouzupe艂nianie.
  • Uk艂ad wynik贸w i funkcje.
  • Filtrowanie i sortowanie wynik贸w wyszukiwania na stronie wynik贸w.

U偶ywaj wysokiej jako艣ci zdj臋膰 i dobrych opis贸w produkt贸w

Wysokiej jako艣ci obrazy i zdj臋cia produkt贸w s膮 istotn膮 cz臋艣ci膮 cyfrowej strategii eCommerce i s膮 niezb臋dne do przyci膮gni臋cia uwagi potencjalnych klient贸w. Poza tradycyjnym 艣wiatem klienci nie mog膮 dotyka膰 produktu i podejmuj膮 decyzje zakupowe ca艂kowicie uzale偶nione od zdj臋膰 i opinii o produkcie.

Wy艣wietlanie dobrze widocznych miniatur na stronie wynik贸w wyszukiwania pomo偶e u偶ytkownikom znale藕膰 po偶膮dany produkt jednym klikni臋ciem i lepiej zorientowa膰 si臋, w tym co oferujesz.

Dodatkowo, postaraj si臋, aby opisy Twoich produkt贸w by艂y zwi臋z艂e i bezpo艣rednie. Unikaj pustos艂owia i stw贸rz obszern膮 list臋 funkcji i korzy艣ci. Twoi docelowi klienci chc膮 wiedzie膰 wszystko o potencjalnym zakupie i o tym, jak ten produkt m贸g艂by im pom贸c i poprawi膰 ich codzienne 偶ycie, a tak偶e zachowa膰 sp贸jny motyw w Twojej cyfrowej strategii eCommerce.

Rozwa偶 te wskaz贸wki podczas pisania opis贸w produkt贸w:

  • Utw贸rz odpowiednie podtytu艂y.
  • U偶ywaj wypunktowa艅, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋.
  • Popraw czytelno艣膰 dzi臋ki wi臋kszym rozmiarom czcionek.
  • Dostarcz wideo i prawdziwe zdj臋cia do swojego produktu.
  • Zwr贸膰 uwag臋 na stylizacj臋 tre艣ci, aby tekst by艂 bardziej czytelny.

Projektowanie stron internetowych i tworzenie tre艣ci powinny wsp贸艂pracowa膰 w celu uzyskania optymalnych wynik贸w. Spraw, aby Twoja witryna by艂a cz臋艣ci膮 ca艂ego do艣wiadczenia UX i od razu ciesz si臋 wy偶szymi wsp贸艂czynnikami konwersji!

Spr贸buj spersonalizowa膰 stron臋 g艂贸wn膮

Personalizacja to technika, kt贸ra rejestruje, co klienci ogl膮dali lub odwiedzali podczas ostatniej sesji w Twojej witrynie, i przedstawia nowe sugestie zakup贸w przy ka偶dej kolejnej wizycie na podstawie wcze艣niejszych do艣wiadcze艅 w sklepie. Mo偶e to by膰 personalizacja oparta na wcze艣niejszym zachowaniu, takim jak ponowne zakupy lub na podstawie danych w czasie rzeczywistym, takich jak lokalizacja lub czas.

Amazon jest pionierem zakup贸w zorientowanych na u偶ytkownika. Ich strona g艂贸wna pomaga ludziom 艂atwo znale藕膰 odpowiedni produkt w spersonalizowanym bloku w stylu 鈥瀙owi膮zane z przedmiotami, kt贸re ogl膮da艂e艣鈥.

Dzi臋ki temu odwiedzaj膮cy mog膮 skoncentrowa膰 si臋 na kategorii, kt贸ra ich najbardziej interesuje i robi膰 zakupy bez rozpraszania uwagi, co oznacza dla nich lepsz膮 obs艂ug臋 klienta i lepszy wsp贸艂czynnik konwersji dla Ciebie.

Skoncentruj si臋 na sp贸jnych i unikalnych tre艣ciach

Czemu? Poniewa偶 content marketing jest nadal najskuteczniejsz膮 strategi膮 biznesow膮 eCommerce, kt贸r膮 mo偶esz zastosowa膰 dzisiaj. 艢wiat reklamy nieustannie si臋 zmienia, konsumenci na wiele sposob贸w staraj膮 si臋 unika膰 reklam. Dzi臋ki silnej strategii content marketingu eCommerce wdro偶onej we w艂a艣ciwy spos贸b, mo偶esz zapewni膰 wi臋ksz膮 warto艣膰 swoim klientom.

Aby to zrobi膰, musisz najpierw zrozumie膰 swoich klient贸w 鈥 ich pragnienia, potrzeby i bol膮czki, a tak偶e ich 艣cie偶k臋 klienta. Wa偶ne jest, aby dobrze zna膰 sw贸j rynek docelowy, a w szczeg贸lno艣ci, w jaki spos贸b konsumuj膮 tre艣ci i jakich informacji potrzebuj膮 w zale偶no艣ci od ka偶dego etapu ich podr贸偶y.

Po zebraniu tych informacji nast臋pnym krokiem jest przygotowanie planu dla swoich post贸w. Publikuj trafne, warto艣ciowe artyku艂y z dobrymi i 艂atwymi do udost臋pniania opcjami. Najlepsze wskaz贸wki dotycz膮ce dobrze wygl膮daj膮cej zawarto艣ci to:

  • Listy. S膮 bardziej czytelne od akapit贸w.
  • Nag艂贸wki z tekstem 鈥濲ak鈥 kt贸re dzia艂aj膮 w stylu poradnika.
  • Aktualne informacje, kt贸re odnosz膮 si臋 do czego艣 modnego i popularnego.
  • Infografiki. Prezentuj z艂o偶one pomys艂y w 艂atwym do zrozumienia formacie.
  • Listy kontrolne.

Aby upewni膰 si臋, 偶e skoncentrujesz swoj膮 strategi臋 biznesow膮 eCommerce na w艂a艣ciwych obszarach, wykonaj testy z nag艂贸wkami, zmierz, jak dobrze dzia艂aj膮 r贸偶ne rodzaje tre艣ci, kt贸re generuj膮 najwi臋kszy ruch w Twoim sklepie internetowym i kt贸re z nich doprowadzi艂y do 鈥嬧媙ajwi臋kszej sprzeda偶y.

Zoptymalizuj funkcjonalno艣膰 koszyka

Aby zapobiec porzucaniu koszyk贸w przez klient贸w, upewnij si臋, 偶e Tw贸j sklep dzia艂a dobrze i jest 艂atwy w nawigacji. Sposobem na zrozumienie s艂abo艣ci jest cz臋sta analiza wynik贸w. Oce艅 swoje dane analityczne, aby zobaczy膰, na kt贸rych etapach klienci zwykle rezygnuj膮 i przeprowad藕 burz臋 m贸zg贸w, jak je ulepszy膰. Nast臋pnie u偶yj test贸w A/B, aby okre艣li膰, kt贸re rozwi膮zanie ma najwi臋kszy potencja艂 ograniczenia porzucania koszyka.

Podczas procesu optymalizacji zwr贸膰 uwag臋 na podr贸偶 u偶ytkownika. Wiele bada艅 konwersji wykaza艂o, 偶e im mniej klikni臋膰 podczas realizacji zakupu, tym wy偶szy b臋dzie wsp贸艂czynnik konwersji.

Tw贸rz listy e-mail

Je艣li Twoja strategia biznesowa eCommerce nie obejmuje e-mail marketingu jako kana艂u komunikacji, tracisz ogromn膮 sprzeda偶. Skorzystaj z formularzy rejestracyjnych, podaruj co艣 w zamian za adres e-mail, np. kod rabatowy lub nawet drobny prezent. Upewnij si臋, 偶e zdob臋dziesz zaufanie klienta i nigdy nie wysy艂aj e-maili bez zgody u偶ytkownika, w przeciwnym razie ryzykujesz, 偶e wyl膮dujesz w folderze SPAM.

Do艂膮cz pola rejestracji na ko艅cu post贸w na blogu lub przewodnik贸w zakupowych. Je艣li odwiedzaj膮cym spodoba艂y si臋 tre艣ci, kt贸re im dostarczy艂e艣, z przyjemno艣ci膮 pozostan膮 w kontakcie i uzyskaj膮 informacje o nowo艣ciach, zni偶kach i promocjach, a tym samym ch臋tnie zostawi膮 sw贸j adres e-mail.

Pomys艂y na e-mail marketing to:

  • Promuj nowe lub nadchodz膮ce produkty.
  • Oferuj promocje lub rabaty.
  • Wysy艂aj odpowiednie i pomocne posty na blogu.
  • Popro艣 o opini臋.
  • Tw贸rz specjalne kampanie tylko do newslettera i kody rabatowe.

Popraw swoj膮 strategi臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych

Strategia medi贸w spo艂eczno艣ciowych, kt贸r膮 przygotowuje Tw贸j biznes e-commerce na sukces, powinna by膰 powi膮zana z Twoj膮 strategi膮 tre艣ci (content marketing w ecommerce). Oznacza to zmian臋 przeznaczenia tre艣ci witryny w kana艂ach medi贸w spo艂eczno艣ciowych, poniewa偶 zagwarantuje Ci to wi臋ksz膮 publiczno艣膰 i zwi臋kszy Twoj膮 widoczno艣膰.

Sieci spo艂eczno艣ciowe, takie jak Instagram, s膮 zazwyczaj najlepsze dla sklep贸w internetowych.

Nie ma jednego uniwersalnego rozwi膮zania, ale oto podstawowa lista og贸lnych wskaz贸wek, kt贸rych mo偶esz przestrzega膰, aby zapewni膰 najlepsz膮 obs艂ug臋 klienta w mediach spo艂eczno艣ciowych:

  • Publikuj codziennie i konsekwentnie.
  • Rozwa偶 automatyczne narz臋dzie, aby upewni膰 si臋, 偶e Twoje posty s膮 odpowiednie.
  • Zawsze u偶ywaj obraz贸w i wodeo podczas publikowania.
  • Nie spamuj.
  • Nie u偶ywaj medi贸w spo艂eczno艣ciowych tylko do promocji, anga偶uj si臋 w kontakt z klientami.
  • Korzystaj z analiz, aby 艣ledzi膰 zaanga偶owanie odbiorc贸w.
  • Przetestuj wiele strategii medi贸w spo艂eczno艣ciowych, zanim wybierzesz odpowiedni膮 dla swojej og贸lnej strategii marketingowej eCommerce.

Ale sk膮d mamy pewno艣膰, 偶e marketing w mediach spo艂eczno艣ciowych mo偶e wzmocni膰 Twoj膮 strategi臋 biznesow膮 eCommerce? Sprawd藕, jakie korzy艣ci daje dobrze skrojona kampania w mediach spo艂eczno艣ciowych:

  • Zbieranie informacji o zachowaniu Twojego klienta w Internecie pozwala na tworzenie ukierunkowanych reklam.
  • Budowanie silnych relacji z lud藕mi 鈥 Codzienna komunikacja z klientami pomaga ka偶dej firmie odpowiedzie膰 na potrzeby kupuj膮cego i zapewni膰 lepsze wra偶enia u偶ytkownika.
  • Unikalne i wysokiej jako艣ci posty w mediach spo艂eczno艣ciowych zwi臋kszaj膮 艣wiadomo艣膰 marki i sprawiaj膮, 偶e ludzie staj膮 si臋 ambasadorami marki.
  • Lepsza obs艂uga klienta.
  • Efektywno艣膰 kosztowa 鈥 media spo艂eczno艣ciowe to najszybszy i najta艅szy spos贸b na kontakt z klientami.

Wdro偶enie planu social media w ramach Twojej strategii marketingowej eCommerce jest obowi膮zkowe. Ale potem musisz przeanalizowa膰, jak radz膮 sobie Twoje kana艂y w social media 鈥 zaanga偶owanie w posty, zasi臋g i wyniki kampanii.

Tw贸rz strony docelowe

Wraz z rozwojem spersonalizowanych stron docelowych z unikaln膮 tre艣ci膮, Twoja strategia biznesowa eCommerce z powodzeniem zwi臋kszy szans臋 na przyci膮gni臋cie wi臋kszej liczby klient贸w, kt贸rzy chc膮 kupi膰 Twoje produkty. Tw贸rz okre艣lone strony docelowe dla r贸偶nych grup docelowych odbiorc贸w. Nakre艣l sylwetki kupuj膮cych i korzystaj z analiz, aby okre艣li膰 og贸lne segmenty demograficzne, kt贸rymi si臋 zajmujesz.

Jak tworzy膰 strony docelowe o wysokiej konwersji, kt贸re nap臋dzaj膮 sprzeda偶, rejestracje lub subskrypcje?

Oto par臋 sugestii:

  • Strona docelowa powinna mie膰 tylko jeden cel i tylko jeden przycisk CTA (wezwanie do dzia艂ania). Nie oznacza to, 偶e nie mo偶esz mie膰 wielu przycisk贸w, ale wszystkie powinny prowadzi膰 do tego samego celu konwersji.
  • Wsp贸艂czynniki konwersji spadaj膮, je艣li uwaga kupuj膮cego nie jest wystarczaj膮co skupiona.
  • Tw贸rz przejrzyste, przyjazne dla u偶ytkownika projekty dla wszystkich swoich stron docelowych.
  • Tylko klikalne elementy powinny prowadzi膰 u偶ytkownika do po偶膮danego celu.
  • Dobrym pomys艂em jest ukrycie paska nawigacyjnego u g贸ry, a tak偶e ikon medi贸w spo艂eczno艣ciowych lub element贸w, kt贸re mog膮 rozprasza膰 odwiedzaj膮cych.
  • Skoncentruj tre艣膰 wok贸艂 g艂贸wnego celu konwersji. Upewnij si臋, 偶e ma wp艂yw, jest powi膮zana z grup膮 docelow膮 i zawiera odpowiednie s艂owa kluczowe do cel贸w SEO

Tw贸rz strategie reklamowe

Innym 艣wietnym sposobem na ulepszenie strategii cyfrowej eCommerce jest tworzenie reklam. Pomog膮 one poprawi膰 Twoj膮 widoczno艣膰 w Internecie i zwi臋kszy膰 sprzeda偶. Przed rozpocz臋ciem kampanii reklamowej nale偶y odpowiedzie膰 na te pytania:

  • Ilu odwiedzaj膮cych potrzebuje strona Twojej firmy do udanej konwersji?
  • Ile wynosi bud偶et, kt贸ry mo偶esz bezpiecznie przeznaczy膰 i na jaki okres?
  • Jaki jest najlepszy spos贸b na reklam臋 Twoich produkt贸w?

Te odpowiedzi pomog膮 Ci dokona膰 pewnych oblicze艅 i prognoz oraz zaw臋偶膮 Twoje opcje reklamowe.

Wi臋kszo艣膰 ludzi zaczyna od Facebook Ads lub Google Ads 鈥 najpopularniejszych i najbardziej przyjaznych dla u偶ytkownika platform reklamowych.

Cokolwiek wybierzesz, najwa偶niejsz膮 cz臋艣ci膮 jest analiza i 艣ledzenie ruchu na Twojej stronie. Na przyk艂ad Google Analytics pokazuje, sk膮d pochodz膮 u偶ytkownicy i co robi膮 w Twojej witrynie.

Sprytnym posuni臋ciem maj膮cym na celu zwi臋kszenie efektu reklamowego s膮 r贸wnie偶 metody retargetingu, kt贸re pozwalaj膮 dotrze膰 do odwiedzaj膮cych i potencjalnych klient贸w. Piksel Facebooka to narz臋dzie, kt贸re mo偶e rejestrowa膰 wszystkich odwiedzaj膮cych FB w Twojej witrynie i pomaga膰 w tworzeniu ukierunkowanych kampanii.

Nast臋pnie mo偶esz ustawi膰 preferencje na podstawie tego, gdzie odwiedzaj膮cy sp臋dzali czas w witrynie.

Implementuj tre艣ci generowane przez u偶ytkownik贸w

Idea tre艣ci generowanych przez u偶ytkownik贸w jest prosta: Konsumenci publikuj膮 tre艣ci (klipy wideo, zdj臋cia, referencje, recenzje i blogi), kt贸re s膮 publicznie dost臋pne online za po艣rednictwem medi贸w spo艂eczno艣ciowych i innych witryn, i dotycz膮 Twojego sklepu, marki lub produktu. Wygenerowane tre艣ci organiczne mog膮 by膰 zar贸wno pozytywnym, jak i negatywnym do艣wiadczeniem ze sklepem internetowym lub produktami.

Wniosek

Wymienione wskaz贸wki dotycz膮ce strategii handlu elektronicznego stanowi膮 niewielk膮 cz臋艣膰 mo偶liwo艣ci, jakie Twoja firma mo偶e wykorzysta膰, aby dotrze膰 do wi臋kszej liczby klient贸w online. Ka偶dy punkt przedstawia pomys艂y, kt贸re mo偶na rozwin膮膰 w dzia艂aj膮c膮 sprzeda偶.

Przeanalizuj swoj膮 stron臋 internetow膮, przetestuj niekt贸re z przedstawionych przez nas wzorc贸w i przeka偶 nam swoj膮 opini臋 na temat tego, co dzia艂a dobrze dla Twojej firmy i co musisz poprawi膰.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)