SEO SEM pcc, jaka jest różnica i wpływ na marketing w wyszukiwarkach internetowych (widoczność strony)

Pozycjonowanie produktu
Pozycjonowanie produktu i firmy (marketing dla marek)
27 grudnia, 2021
Pozycjonowanie shoper
Pozycjonowanie shoper SEO sklepu internetowego i optymalizacja
27 grudnia, 2021
SEO SEM
SEO SEM

Jaka jest różnica między SEO a SEM, Search Engine Optimization vs Search Engine Marketing?

Główną różnicą jest to, że Search Engine Optimization (SEO) koncentruje się na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Z drugiej strony celem marketingu w wyszukiwarkach (SEM) jest uzyskanie ruchu i widoczności zarówno z bezpłatnych, jak i płatnych wyników wyszukiwania.
Innymi słowy:
Wyniki wyszukiwania Google są podzielone na dwie główne kategorie: płatne wyniki wyszukiwania PPC pay per click i organiczne wyniki wyszukiwania.
Celem SEO jest pozycjonowanie Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Czyli SEO polega na poprawie organicznego rankingu witryn.Możesz również wyświetlić swoją witrynę w płatnym obszarze wyników wyszukiwania za pośrednictwem płatności za kliknięcie (PPC).
SEO to miejsce, w którym koncentrujesz się w 100% na rankingu w wynikach organicznych. SEM polega na wykorzystaniu zarówno SEO, jak i PPC, aby uzyskać ruch z wyszukiwarek.

SEO i SEM, przepis na sukces: skoncentruj się na rankingu płatnym i organicznym

Więc tak, SEM to szerokie pojęcie, które obejmuje SEO i PPC. Co oznacza, że ​​SEO należy do kategorii SEM.
Pomijając to wyjaśnienie, przejdźmy do głównych różnic między SEM a SEO.

SEO vs kampania SEM: główne cechy PPC

Przegląd SEO

SEO to praktyka polegająca na ciągłej optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania pozycji w bezpłatnych bezpłatnych stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Google wykorzystuje w swoim algorytmie ponad 200 sygnałów rankingowych. SEO można podzielić na cztery główne podkategorie: SEO na stronie, SEO poza stroną, SEO techniczne i sygnały interakcji użytkownika.

  • Pozycjonowanie na stronie: tutaj optymalizujesz swoją witrynę pod kątem słów kluczowych, których docelowy klient wyszukuje w Google, Bing i innych wyszukiwarkach. Na przykład jedną z najlepszych praktyk SEO na stronie jest uwzględnienie głównego słowa kluczowego w tagu tytułu, opisie meta i adresie URL strony internetowej.
  • Działania SEO poza stroną: SEO offsite polega na uzyskiwaniu sygnałów zaufania i autorytetu z innych witryn. Wiąże się to głównie z tworzeniem wysokiej jakości linków zwrotnych do Twojej witryny. Ale Google może również wykorzystywać inne sygnały spoza strony, aby ocenić autorytet Twojej witryny, takie jak EAT i udostępnianie w mediach społecznościowych.
  • Pozycjonowanie techniczne: w tym miejscu upewniasz się, że Google i inne wyszukiwarki mogą indeksować i crawlować wszystkie strony w Twojej witrynie. Pozycjonowanie techniczne obejmuje również takie rzeczy, jak zapewnienie szybkiego ładowania stron. I czy architektura Twojej witryny jest poprawnie skonfigurowana.
  • Sygnały interakcji użytkownika: sposób, w jaki użytkownicy wchodzą w interakcję z Twoją witryną, pomaga Google określić, czy Twoja strona jest dobrze dopasowana do czyjegoś wyszukiwania. Na przykład, jeśli Twoja strona ma wysoki współczynnik odrzuceń, może to oznaczać, że Twoja strona nie daje komuś odpowiedzi na zapytanie. A jeśli Google uzna, że ​​Twoja strona źle pasuje do tego słowa kluczowego, może nieco obniżyć pozycję w rankingu, lub całkowicie będziesz poza pierwszą stroną.

Przegląd SEM

Pamiętaj: SEM to termin złożony z kilku kategorii, który obejmuje SEO. Więc wszystko, co opisałem powyżej dla SEO, dotyczy również SEM. Ale oprócz SEO, SEM obejmuje również PPC. A PPC to dziedzina, która ma swój własny zestaw funkcji, najlepszych praktyk i nie tylko.
Stawki: niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Ads, czy Bing Ads, w płatnych reklamach w wyszukiwarce chodzi o ustalanie stawek. Z PPC licytujesz określone słowo kluczowe. A gdy ktoś szuka tego słowa kluczowego, wyświetla się Twoja reklama.
Rankingi reklam są zwykle proporcjonalne do tego, ile ktoś licytuje. Jeśli więc zaoferujesz najwyższą cenę, pojawisz się ponad wszystkimi innymi reklamami.
A gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, płacisz kwotę, jaką zaoferujesz (oczywiście robi to automat). Kwota, jaką płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, nazywana jest kosztem kliknięcia (CPC).
Wynik Jakości: Wynik Jakości to bardzo ważny wskaźnik Google Ads. Jest to w zasadzie sposób Google, aby dowiedzieć się, czy Twoja reklama dobrze pasuje do tego, czego ktoś szuka.
Google oblicza Wynik Jakości na podstawie kombinacji współczynnika klikalności CTR, jakości strony docelowej i ogólnego Wyniku Jakości konta Google Ads dawniej google adwords. A jeśli Twoja reklama ma wysoki Wynik Jakości, otrzymasz rabat na każde kliknięcie.
Tekst reklamy: Pisanie atrakcyjnego tekstu reklamy jest OGROMNĄ częścią dobrej pracy z PPC. Czemu? Świetny tekst reklamy=wysoki CTR. A CTR oznacza dobry Wynik Jakości. Co oznacza, że ​​płacisz mniej za to samo kliknięcie.
Prawdą jest również coś przeciwnego. Jeśli Twój tekst reklamowy nie zachęca użytkowników do klikania, ucierpi Twój Wynik Jakości. A twoje PPC zaczną być bardzo drogie.
Grupy reklam i zarządzanie kontem: tutaj wykorzystujesz dane z konta Google Ads do optymalizacji wydatków na reklamę.

SEO czy SEM: ile czasu potrzeba, aby zobaczyć wyniki

Jedną z głównych różnic między SEO a SEM jest szybkość.
Fakt jest taki: SEO wymaga czasu. Dużo czasu. Zwłaszcza jeśli Twoja witryna jest nowa i nie ma jeszcze wielu linków zwrotnych.
W rzeczywistości, ​​uzyskanie pozycji na pierwszej stronie Google zajmuje średnio 2 lata.
Nie oznacza to, że powinieneś oczekiwać, że zajęcie wysokiej pozycji w Google zajmie 2 lata. Jeśli kierujesz swoje pozycjonowanie stron internetowych na słowa kluczowe z długim ogonem i wdrażasz najlepsze praktyki SEO, możesz zacząć widzieć pewne wyniki w ciągu kilku miesięcy.
Z drugiej strony, jeśli skoncentrujesz swoje wysiłki SEM na PPC, możesz zacząć widzieć wyniki prawie natychmiast.
Możesz wyświetlać reklamę i zacząć generować ruch i konwersje.
Ale to nie znaczy, że uzyskasz zwrot z inwestycji w pierwszym dniu. W wielu przypadkach uzyskanie pozytywnego zwrotu z inwestycji w PPC może zająć miesiące testów i poprawek.
Mimo to nie ma wątpliwości, że PPC zaczyna działać znacznie szybciej niż SEO.

Działania SEO SEM: ile kosztują

Wiele osób przyciąga SEO, ponieważ jest to „darmowy ruch w witrynie”.
I tak, nie płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Ale nie popełnij błędu: SEO NIE jest bezpłatne. Nawet nie jest tanie.
Na przykład rzućmy okiem na jedną z moich stron, która obecnie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Google pod względem „SEO na stronie”.
W dodatku w SEO nie dostajesz żadnej gwarancji że wydatki zaowocują w przyszłości w postaci kliknięć.
Porównaj to z podejściem SEM, które bazuje na modelu płatności za kliknięcie PPC.
W takim przypadku wydajesz gotówkę z góry. Ale przynajmniej wiesz, że dzięki temu wysiłkowi uzyskasz pewne rezultaty.
(Możesz nawet ustawić na swoim koncie automatyczne licytowanie, dzięki czemu pojawisz się na określonej pozycji).
Tak więc w krótkim okresie PPC jest zwykle tańsze niż SEO.
Dużym problemem związanym z PPC jest to:
Że kiedy przestajesz płacić, ruch spada do zera.
Ale w przypadku SEO, kiedy już ustawisz się w rankingu, jesteś już prawie zarobiony. Twoja inwestycja jest wtedy BARDO opłacalna. Po wyświetleniu się w rankingu nie musisz inwestować dużo pieniędzy w utrzymanie obecnego miejsca.
Więc tak, jeśli chodzi o koszty, SEO i PPC mają swoje wady i zalety. Dlatego większość firm stosuje strategię marketingową, która obejmuje mieszankę SEO i PPC.

Działania SEM i kampanie PPC google ads czy proces SEO: na czym się skupić

Czy powinieneś skupić 100% swoich działań marketingu cyfrowego na SEO? A może powinieneś połączyć SEO i PPC i rozpocząć pełną kampanię marketingową w wyszukiwarkach.

Kiedy skupić się tylko na SEO

Masz bardzo ograniczony budżet: Jeśli jesteś startupem lub małą firmą z niewielkim budżetem marketingowym, prawdopodobnie chcesz skupić się na SEO. Możesz nie widzieć ROI w budżecie SEO przez miesiące lub lata. Ale nadal ma to większy sens niż spalanie budżetu marketingowego na reklamy PPC, które mogą wyświetlać się tylko przez tydzień.
Możesz działać pod kątem informacyjnych słów kluczowych: informacyjne słowa kluczowe to terminy takie jak „Co to jest X” lub „Jak się robi Y”. Chociaż tego typu zapytania i wyszukiwania nie konwertują zbyt dobrze, uzyskują dużą liczbę wyszukiwań. Jeśli więc czujesz, że możesz pisać NIESAMOWITE treści na tematy wyszukiwane przez klientów w Google, SEO jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli więc możesz grać w długą grę i poczekać 6-12 miesięcy, aby zobaczyć, jak prawdziwy ruch zacznie się pojawiać z wyszukiwarki Google, wybierz SEO.
Jesteś dobry w budowaniu linków? tworzenie wysokiej jakości treści jest kluczowym elementem rankingu w Google. Ale to nie wystarczy. Jeśli poważnie podchodzisz do rankingu, musisz również użyć kilku różnych strategii budowania linków, aby inne witryny mogły prowadzić do Ciebie.

Kiedy skupić się na PPC?

Masz spójny budżet reklamowy: Jedną z fajniejszych rzeczy w reklamach PPC jest to, że możesz ustawić ścisły budżet. W ten sposób nie możesz wydać więcej, niż planowałeś.
Bo powinieneś wiedzieć to że łatwo jest szybko spalić ten budżet, jeśli nie wiesz, co robisz (a jeśli dopiero zaczynasz korzystać z płatnych reklam, nie będziesz).
Oznacza to, że potrzebujesz zwykłego budżetu miesięcznego, z którym możesz się pobawić, aby dowiedzieć się, jaka kombinacja kierowania na słowa kluczowe, tekstu reklamy, stron docelowych i stawek będzie dla Ciebie najlepsza.
Na pierwszy rzut oka PPC brzmi bardzo prosto. Licytuj słowa kluczowe. Uzyskaj ruch.
Ale w praktyce zarządzanie kontem Google Ads to nie żart. Musisz wziąć pod uwagę kierowanie na słowa kluczowe, reklamy, Wynik Jakości, ROI, współczynniki konwersji… i przetworzyć wszystkie te dane, aby podjąć decyzje, jak najlepiej wykorzystać reklamy.
Masz możliwość uruchamiania i testowania stron docelowych? Jedną z pierwszych rzeczy, których dowiesz się o PPC, jest to, że potrzebujesz ukierunkowanych stron docelowych dla każdej reklamy. Lub przynajmniej każdą grupę reklam. Aby więc w pełni wykorzystać PPC, potrzebujesz sposobu na szybkie uruchamianie wielu różnych stron internetowych. Uruchom testy A/B, aby dowiedzieć się, który z nich działa najlepiej.

SEM SEO, kiedy robić jedno i drugie

Kiedy należy jednocześnie zająć się SEO i PPC?
Marketing internetowy idzie obecnie w kierunku omnichanel. Działania i reklamy sponsorowane to chleb powszedni. Więc aby być na topie wśród stron www musisz stosować sem i seo. Tylko to pozwoli Ci w uzyskaniu wysokiego ruchu na stronie i skuteczne działania marketingowe dla sklepów internetowych e-commerce czy firm usługowych. Więc gotowy/gotowa na najlepsze działania promocyjne?

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)