Zawartość strony
Główną różnicą jest to, że Search Engine Optimization (SEO) koncentruje się na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania ruchu z organicznych wyników wyszukiwania.
Z drugiej strony celem marketingu w wyszukiwarkach (SEM) jest uzyskanie ruchu i widoczności zarówno z bezpłatnych, jak i płatnych wyników wyszukiwania.
Innymi słowy:
Wyniki wyszukiwania Google są podzielone na dwie główne kategorie: płatne wyniki wyszukiwania PPC pay per click i organiczne wyniki wyszukiwania.
Celem SEO jest pozycjonowanie Twojej witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Czyli SEO polega na poprawie organicznego rankingu witryn.Możesz również wyświetlić swoją witrynę w płatnym obszarze wyników wyszukiwania za pośrednictwem płatności za kliknięcie (PPC).
SEO to miejsce, w którym koncentrujesz się w 100% na rankingu w wynikach organicznych. SEM polega na wykorzystaniu zarówno SEO, jak i PPC, aby uzyskać ruch z wyszukiwarek.
Odpowiedź zależy od celów Twojej działalności i budżetu. SEO jest zwykle tańszym i długofalowym rozwiązaniem marketingowym, z którego możesz korzystać przez długi czas. SEM jest szybszym i bardziej elastycznym rozwiązaniem, ale może być droższe. Oba mogą być skuteczne w zależności od Twoich celów i budżetu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Więc tak, SEM to szerokie pojęcie, które obejmuje SEO i PPC. Co oznacza, że SEO należy do kategorii SEM.
Pomijając to wyjaśnienie, przejdźmy do głównych różnic między SEM a SEO.
SEO to praktyka polegająca na ciągłej optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania pozycji w bezpłatnych bezpłatnych stronach wyników wyszukiwania (SERP).
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Google wykorzystuje w swoim algorytmie ponad 200 sygnałów rankingowych. SEO można podzielić na cztery główne podkategorie: SEO na stronie, SEO poza stroną, SEO techniczne i sygnały interakcji użytkownika.
Pamiętaj: SEM to termin złożony z kilku kategorii, który obejmuje SEO. Więc wszystko, co opisałem powyżej dla SEO, dotyczy również SEM. Ale oprócz SEO, SEM obejmuje również PPC. A PPC to dziedzina, która ma swój własny zestaw funkcji, najlepszych praktyk i nie tylko.
Stawki: niezależnie od tego, czy korzystasz z Google Ads, czy Bing Ads, w płatnych reklamach w wyszukiwarce chodzi o ustalanie stawek. Z PPC licytujesz określone słowo kluczowe. A gdy ktoś szuka tego słowa kluczowego, wyświetla się Twoja reklama.
Rankingi reklam są zwykle proporcjonalne do tego, ile ktoś licytuje. Jeśli więc zaoferujesz najwyższą cenę, pojawisz się ponad wszystkimi innymi reklamami.
A gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, płacisz kwotę, jaką zaoferujesz (oczywiście robi to automat). Kwota, jaką płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją reklamę, nazywana jest kosztem kliknięcia (CPC).
Wynik Jakości: Wynik Jakości to bardzo ważny wskaźnik Google Ads. Jest to w zasadzie sposób Google, aby dowiedzieć się, czy Twoja reklama dobrze pasuje do tego, czego ktoś szuka.
Google oblicza Wynik Jakości na podstawie kombinacji współczynnika klikalności CTR, jakości strony docelowej i ogólnego Wyniku Jakości konta Google Ads dawniej google adwords. A jeśli Twoja reklama ma wysoki Wynik Jakości, otrzymasz rabat na każde kliknięcie.
Tekst reklamy: Pisanie atrakcyjnego tekstu reklamy jest OGROMNĄ częścią dobrej pracy z PPC. Czemu? Świetny tekst reklamy=wysoki CTR. A CTR oznacza dobry Wynik Jakości. Co oznacza, że płacisz mniej za to samo kliknięcie.
Prawdą jest również coś przeciwnego. Jeśli Twój tekst reklamowy nie zachęca użytkowników do klikania, ucierpi Twój Wynik Jakości. A twoje PPC zaczną być bardzo drogie.
Grupy reklam i zarządzanie kontem: tutaj wykorzystujesz dane z konta Google Ads do optymalizacji wydatków na reklamę.
Jedną z głównych różnic między SEO a SEM jest szybkość.
Fakt jest taki: SEO wymaga czasu. Dużo czasu. Zwłaszcza jeśli Twoja witryna jest nowa i nie ma jeszcze wielu linków zwrotnych.
W rzeczywistości, uzyskanie pozycji na pierwszej stronie Google zajmuje średnio 2 lata.
Nie oznacza to, że powinieneś oczekiwać, że zajęcie wysokiej pozycji w Google zajmie 2 lata. Jeśli kierujesz swoje pozycjonowanie stron internetowych na słowa kluczowe z długim ogonem i wdrażasz najlepsze praktyki SEO, możesz zacząć widzieć pewne wyniki w ciągu kilku miesięcy.
Z drugiej strony, jeśli skoncentrujesz swoje wysiłki SEM na PPC, możesz zacząć widzieć wyniki prawie natychmiast.
Możesz wyświetlać reklamę i zacząć generować ruch i konwersje.
Ale to nie znaczy, że uzyskasz zwrot z inwestycji w pierwszym dniu. W wielu przypadkach uzyskanie pozytywnego zwrotu z inwestycji w PPC może zająć miesiące testów i poprawek.
Mimo to nie ma wątpliwości, że PPC zaczyna działać znacznie szybciej niż SEO.
Wiele osób przyciąga SEO, ponieważ jest to „darmowy ruch w witrynie”.
I tak, nie płacisz, gdy ktoś kliknie Twoją witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.
Ale nie popełnij błędu: SEO NIE jest bezpłatne. Nawet nie jest tanie.
Na przykład rzućmy okiem na jedną z moich stron, która obecnie zajmuje pierwsze miejsce w rankingu Google pod względem „SEO na stronie”.
W dodatku w SEO nie dostajesz żadnej gwarancji że wydatki zaowocują w przyszłości w postaci kliknięć.
Porównaj to z podejściem SEM, które bazuje na modelu płatności za kliknięcie PPC.
W takim przypadku wydajesz gotówkę z góry. Ale przynajmniej wiesz, że dzięki temu wysiłkowi uzyskasz pewne rezultaty.
(Możesz nawet ustawić na swoim koncie automatyczne licytowanie, dzięki czemu pojawisz się na określonej pozycji).
Tak więc w krótkim okresie PPC jest zwykle tańsze niż SEO.
Dużym problemem związanym z PPC jest to:
Że kiedy przestajesz płacić, ruch spada do zera.
Ale w przypadku SEO, kiedy już ustawisz się w rankingu, jesteś już prawie zarobiony. Twoja inwestycja jest wtedy BARDO opłacalna. Po wyświetleniu się w rankingu nie musisz inwestować dużo pieniędzy w utrzymanie obecnego miejsca.
Więc tak, jeśli chodzi o koszty, SEO i PPC mają swoje wady i zalety. Dlatego większość firm stosuje strategię marketingową, która obejmuje mieszankę SEO i PPC.
Czy powinieneś skupić 100% swoich działań marketingu cyfrowego na SEO? A może powinieneś połączyć SEO i PPC i rozpocząć pełną kampanię marketingową w wyszukiwarkach.
Masz bardzo ograniczony budżet: Jeśli jesteś startupem lub małą firmą z niewielkim budżetem marketingowym, prawdopodobnie chcesz skupić się na SEO. Możesz nie widzieć ROI w budżecie SEO przez miesiące lub lata. Ale nadal ma to większy sens niż spalanie budżetu marketingowego na reklamy PPC, które mogą wyświetlać się tylko przez tydzień.
Możesz działać pod kątem informacyjnych słów kluczowych: informacyjne słowa kluczowe to terminy takie jak „Co to jest X” lub „Jak się robi Y”. Chociaż tego typu zapytania i wyszukiwania nie konwertują zbyt dobrze, uzyskują dużą liczbę wyszukiwań. Jeśli więc czujesz, że możesz pisać NIESAMOWITE treści na tematy wyszukiwane przez klientów w Google, SEO jest prawdopodobnie najlepszym rozwiązaniem.
Jeśli więc możesz grać w długą grę i poczekać 6-12 miesięcy, aby zobaczyć, jak prawdziwy ruch zacznie się pojawiać z wyszukiwarki Google, wybierz SEO.
Jesteś dobry w budowaniu linków? tworzenie wysokiej jakości treści jest kluczowym elementem rankingu w Google. Ale to nie wystarczy. Jeśli poważnie podchodzisz do rankingu, musisz również użyć kilku różnych strategii budowania linków, aby inne witryny mogły prowadzić do Ciebie.
Masz spójny budżet reklamowy: Jedną z fajniejszych rzeczy w reklamach PPC jest to, że możesz ustawić ścisły budżet. W ten sposób nie możesz wydać więcej, niż planowałeś.
Bo powinieneś wiedzieć to że łatwo jest szybko spalić ten budżet, jeśli nie wiesz, co robisz (a jeśli dopiero zaczynasz korzystać z płatnych reklam, nie będziesz).
Oznacza to, że potrzebujesz zwykłego budżetu miesięcznego, z którym możesz się pobawić, aby dowiedzieć się, jaka kombinacja kierowania na słowa kluczowe, tekstu reklamy, stron docelowych i stawek będzie dla Ciebie najlepsza.
Na pierwszy rzut oka PPC brzmi bardzo prosto. Licytuj słowa kluczowe. Uzyskaj ruch.
Ale w praktyce zarządzanie kontem Google Ads to nie żart. Musisz wziąć pod uwagę kierowanie na słowa kluczowe, reklamy, Wynik Jakości, ROI, współczynniki konwersji… i przetworzyć wszystkie te dane, aby podjąć decyzje, jak najlepiej wykorzystać reklamy.
Masz możliwość uruchamiania i testowania stron docelowych? Jedną z pierwszych rzeczy, których dowiesz się o PPC, jest to, że potrzebujesz ukierunkowanych stron docelowych dla każdej reklamy. Lub przynajmniej każdą grupę reklam. Aby więc w pełni wykorzystać PPC, potrzebujesz sposobu na szybkie uruchamianie wielu różnych stron internetowych. Uruchom testy A/B, aby dowiedzieć się, który z nich działa najlepiej.
Kiedy należy jednocześnie zająć się SEO i PPC?
Marketing internetowy idzie obecnie w kierunku omnichanel. Działania i reklamy sponsorowane to chleb powszedni. Więc aby być na topie wśród stron www musisz stosować sem i seo. Tylko to pozwoli Ci w uzyskaniu wysokiego ruchu na stronie i skuteczne działania marketingowe dla sklepów internetowych e-commerce czy firm usługowych. Więc gotowy/gotowa na najlepsze działania promocyjne?
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)