Search Intent SEO -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Pozycjonowanie produkt贸w w sklepie internetowym
Projekt sklepu internetowego, aby mie膰 wysokie konwersje (struktura i design)
10 maja, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Topical Authority 鈥 czym jest i jak wp艂ywa na SEO stron w internecie?
13 maja, 2022
Mapa ciep艂a w analityce internetowej heatmap
Search Intent SEO

Search intent, a user intent, czyli zamiar wyszukiwania

SEO (ang. search engine optimization), potocznie nazwane jako pozycjonowanie stron internetowych to spos贸b na zwi臋kszenie „darmowego-organicznego” ruchu w Twojej witrynie. Dzi臋ki wysokiej pozycji w Google przyci膮gasz do swojej firmy online wi臋cej os贸b, co prowadzi do wi臋kszej sprzeda偶y, wi臋kszej liczby lead贸w i powracaj膮cych u偶ytkownik贸w.

Ale, aby przyci膮gn膮膰 ludzi do swojej strony, musisz zoptymalizowa膰 tre艣膰 pod k膮tem w艂a艣ciwych s艂贸w kluczowych.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Jednak pami臋taj: je艣li chcesz zwi臋kszy膰 swoje szanse na pozycj臋 w rankingu, przekona膰 ludzi do kupowania Twoich rzeczy, subskrypcji newslettera email, czy nawet powrotu do Twojej witryny, to absolutnie MUSISZ bra膰 pod uwag臋 search intent (intencj臋 wyszukiwania, zamiar wyszukuj膮cych). W tym artykule powiemy Ci, czym jest search intent SEO i jak mo偶esz zoptymalizowa膰 swoje tre艣ci pod k膮tem tego co wyszukuj膮 u偶ytkownicy.

Co to jest search intent SEO?

Search intent w SEO (lub intencja wyszukuj膮cego u偶ytkownika, zamiar u偶ytkownika, zamiar odbiorc贸w) to termin u偶ywany do opisania celu naszego wyszukiwania online. To jest pow贸d, dla kt贸rego kto艣 przeprowadza okre艣lone wyszukiwanie. W ko艅cu ka偶dy, kto szuka w Internecie, ma nadziej臋, 偶e co艣 znajdzie.

Ale intencji mo偶e by膰 wiele:

  • Mo偶e kto艣 szuka odpowiedzi na swoje pytanie?
  • Mo偶e chc膮 odwiedzi膰 okre艣lon膮 stron臋 internetow膮?
  • A mo偶e szukaj膮 czego艣 w sklepie online, bo chc膮 co艣 kupi膰?

Wiele z tego typu wyszukiwa艅 jest cz臋艣ci膮 podr贸偶y zakupowej klienta online, ale cz臋sto reprezentuj膮 one r贸偶ne etapy.

Przez lata Google ci膮gle ulepsza sw贸j algorytm, aby m贸c okre艣li膰 zamiar wyszukiwania ludzi. Google chce rankowa膰 strony, kt贸re najlepiej pasuj膮 do wyszukiwanego has艂a, ale tak偶e do intencji wyszukuj膮cego u偶ytkownika powi膮zanej z zapytaniem. Dlatego musisz upewni膰 si臋, 偶e Tw贸j produkt, post lub strona pasuje do intencji Twoich odbiorc贸w, kt贸rzy szukaj膮 czego艣 konkretnego.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

4 rodzaje search intent w SEO

Istnieje kilka r贸偶nych typ贸w intencji wyszukiwania. Przejdziemy do czterech najcz臋艣ciej u偶ywanych:

Intencja Komercyjna (commercial intent)

Niekt贸rzy ludzie maj膮 zamiar kupi膰 w przysz艂o艣ci i korzystaj膮 z Internetu do wyszukiwania informacji. Jaka lod贸wka mo偶e by膰 najlepsza? Kt贸ra firma w mie艣cie najlepiej naprawia rowery? Ci ludzie r贸wnie偶 maj膮 zamiar transakcyjny (o tym za chwil臋), ale potrzebuj膮 wi臋cej czasu i przekonania. Tego typu intencje wyszukiwania s膮 zwykle nazywane komercyjnymi intencjami dochodzenia informacji.

Przyk艂adowe zapytania komercyjne: 鈥瀙rzewodnik po warszawie鈥, 鈥瀙o偶yczki online鈥.

Intencja informacyjna (informational intent)

Chyba najwi臋cej wyszukiwa艅 w Internecie przeprowadzaj膮 ludzie szukaj膮cy informacji. Mog膮 to by膰 informacje o dost臋pnym hotelu, informacje o uniwersytetach, informacje jak za艂o偶y膰 sw贸j ecommerce w internecie, s膮 tego miliony, ale ju偶 wiesz co mam na my艣li. Osoby z intencj膮 informacyjn膮 maj膮 konkretne pytanie lub chc膮 dowiedzie膰 si臋 wi臋cej na okre艣lony temat. Powiniene艣 mie膰 艣wiadomo艣膰, 偶e rozumienie search intent u偶ytkownika przez algorytm Google idzie znacznie dalej ni偶 po prostu pokazywanie wynik贸w, kt贸re dostarczaj膮 informacji na temat konkretnej frazy kluczowej wpisanej do przegl膮darki. Google rozpoznaje na przyk艂ad, 偶e ludzie szukaj膮cy „makaron jajeczny” najprawdopodobniej szukaj膮 sklepu gdzie taki kupi膰, albo przepisu kulinarnego, a nie strony wikipedii na temat kto taki makaron wynalaz艂.

Google rozumie nawet, 偶e w przypadku niekt贸rych wyszukiwanych hase艂, przydatne jest do艂膮czanie film贸w i obraz贸w.

Przyk艂adowe zapytania informacyjne: 鈥瀘bjawy choroby鈥, 鈥瀓ak ugotowa膰 zup臋 z dynii鈥.

Intencja nawigacyjna (navigational intent)

Kolejny rodzaj intencji wyszukiwania to intencja nawigacyjna. Osoby z tym zamiarem chc膮 odwiedzi膰 konkretn膮 witryn臋. Na przyk艂ad osoby, kt贸re wpisuj膮 „tiktok” w wyszukiwarce, chc膮 zazwyczaj wej艣膰 na g艂贸wn膮 stron臋 tego portalu.

Musisz wi臋c mie膰 pewno艣膰, 偶e Twoja witryna mo偶e zosta膰 znaleziona, gdy kto艣 wyszukuje nazw臋 Twojej firmy w Internecie.

Tak偶e je艣li nazwiesz swoj膮 firm臋 „NIKE”, tak jak staro偶ytna bogini albo chyba najpopularniejsza firma kt贸ra produkuje buty to raczej nie pojawisz si臋 na pierwszych pozycjach po wpisaniu tej frazy.

Pami臋taj, 偶e wysoka pozycja w rankingu dla has艂a nawigacyjnego jest korzystna g艂贸wnie wtedy, gdy Twoja strona jest witryn膮, kt贸rej szukaj膮 ludzie.

Przyk艂adowe zapytania nawigacyjne: 鈥瀝eebok鈥, 鈥瀒nstagram鈥, 鈥瀖illenium bank logowanie鈥, 鈥瀞trona urz膮d skarbowy 艁贸d藕鈥.

Intencja transakcyjna (transactional intent)

Kolejny typ search intent to intencja transakcyjna. Wiele os贸b kupuje rzeczy w internecie i przegl膮da strony online, aby znale藕膰 najlepszy zakup. Ludzie szukaj膮 czego艣 z zamiarem dokonania transakcji, gdy ich celem jest kupienie w danym momencie. Cz臋sto oznacza to, 偶e ju偶 dok艂adnie wiedz膮, co chc膮 i po prostu s膮 gotowi od razu przej艣膰 na stron臋 tego produktu.

Przyk艂adowe zapytania transakcyjne: 鈥瀞ubskrybuj netflix鈥, 鈥瀔up telefon samsung note II鈥, 鈥瀢niosek o kredyt online mbank鈥.

Zamiar s艂owa kluczowego w SEO (ciekawa strategia)

S艂owa, kt贸rych ludzie u偶ywaj膮 w swoich zapytaniach, daj膮 nam wgl膮d w intencje u偶ytkownik贸w. Dzia艂a to r贸wnie偶 w drug膮 stron臋. Optymalizuj膮c teksty SEO pod s艂owa kluczowe ze s艂owami specyficznymi fragmentami contentu dla intencji, mo偶esz zwi臋kszy膰 swoje szanse na bycie widzianym przez osoby o pasuj膮cej intencji wyszukiwania.

Co masz rozumie膰 przez s艂owa specyficzne dla intencji?

Na przyk艂ad wcze艣niej om贸wione s艂owa kluczowe z intencj膮 transakcyjn膮 cz臋sto zawieraj膮 zwroty takie jak:

  • kupon
  • zni偶ka
  • nazwy produkt贸w, lub szczeg贸艂owy opis modelu (np samsung note 2)

Wyszukiwania informacyjne mog膮 (ale nie musz膮) zawiera膰 przyk艂adowe s艂owa jak:

  • Dlaczego
  • jak zrobi膰
  • najlepszy spos贸b na

Jak zoptymalizowa膰 tre艣膰 pod k膮tem intencji wyszukiwania w SEO

Dlaczego opisali艣my tak szczeg贸艂owo search intent w seo? Poniewa偶 musisz mie膰 pewno艣膰, 偶e strona docelowa odpowiada intencji wyszukiwania Twoich odbiorc贸w. Je艣li ludzie szukaj膮 informacji, nie mo偶esz pokazywa膰 im strony produktu.

Przynajmniej nie od razu, ale o tym przeczytasz w naszym innym artykule na temat lejk贸w marketingowych. Bo je艣li to zrobisz to prawdopodobnie ich odstraszysz.

Je艣li kto艣 Ciebie nie zna, ale trafi na jeden z Twoich d艂u偶szych post贸w na blogu, kiedy jest na etapie rozwa偶ania, a Ty przedstawisz swoj膮 fachow膮 wiedz臋 to intencja informacyjna mo偶e zmieni膰 si臋 w intencj臋 zakupow膮;-)

Wtedy dopiero mo偶esz poprowadzi膰 ich do swojego sklepu i odpowiedniej strony produktu.

Dobrym pomys艂em jest optymalizacja stron produkt贸w pod k膮tem komercyjnych s艂贸w kluczowych.

Na przyk艂ad, je艣li sprzedajesz odzywki dla sportowc贸w, mo偶esz zoptymalizowa膰 stron臋 produktu (kategorii) pod k膮tem wyszukiwanego has艂a [jaka kreatyna na mas臋]. Mo偶esz te偶 napisa膰 artyku艂 o najlepszych zestawieniach suplement贸w. Takie artyku艂y mo偶esz optymalizowa膰 pod k膮tem wyszukiwanych hase艂 z intencj膮 informacyjn膮.

Zbadaj search intent odbiorc贸w

Czasami okre艣lenie celu wyszukiwania zapytania mo偶e by膰 do艣膰 trudne. By膰 mo偶e r贸偶ni u偶ytkownicy, kt贸rzy u偶ywaj膮 tego samego wyszukiwanego has艂a, b臋d膮 mieli z go艂a inn膮 intencj臋 aby co艣 znale藕膰.

Je艣li chcesz dobrze sprawdzi膰 search intent seo to wpisz dan膮 fraz臋 w google i zobacz co sama wyszukiwarka Tobie proponuje.

Czy pojawiaj膮 si臋 produkty ecommerce, czy wpisy blogowe, kategorie, poradniki?

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Wniosek

Wa偶ne jest, aby upewni膰 si臋, 偶e tre艣膰, kt贸r膮 piszesz, pasuje zar贸wno do hase艂 wyszukiwanych przez ludzi, jak i do intencji wyszukiwania odbiorc贸w. Upewnij si臋, 偶e Twoja strona ecommerce, post na blogu lub landing page zawieraj膮 informacje, zgodne z search intent.

Dostarczaj tre艣ci, kt贸re pomog膮 ludziom podj膮膰 艣wiadom膮 decyzj臋, gdy wci膮偶 si臋 zastanawiaj膮. Nast臋pnie prowad藕 ich do swoich stron sprzeda偶owych, je艣li chc膮 kupi膰 jeden z Twoich produkt贸w.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Search Intent SEO: Jak analizowa膰 i optymalizowa膰 swoj膮 stron臋, lub sklep?

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)