Zawartość strony
Jednym z najbardziej twórczych sposobów komunikacji międzyludzkiej jest projektowanie graficzne.
Dzięki niemu możliwe jest także nadawanie produktom lub usługom osobliwego charakteru, znaczenia lub uwypuklania najważniejszych ich właściwości.
Profesjonalnie wykonane projekty, o wysokich walorach artystycznych, potrafią doskonale oddać motyw przewodni i temat główny zamawianych grafik, druków, tekstów lub fotografii.
Sprawdź, jak wygląda wysokiej jakości projekt graficzny i czego potrzeba do jego stworzenia.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Projekt graficzny to cyfrowa praca plastyczna, zazwyczaj tworzona na potrzeby szeroko pojętego Internetu -od stron internetowych, po identyfikacje wizualne, czy projekty ulotek lub banerów. Może się składać się z bitmapy, elementów grafiki wektorowej, typografii itp.
Projektem graficznym może być zarówno grafika do social media, rollup, plakat, wizytówka czy baner reklamowy w Internecie.
Najważniejszy w projektowaniu jest bez wątpienia cel. To on jest podstawą całego projektu i wyznacza mu określony kierunek. Na początku procesu potrzeba zgromadzić wszelkie potrzebne informacje, które pomogą lepiej poznać potrzeby i wymagania klienta.
Te dane mają bezpośredni wpływ na określenie celu projektu.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Jest on bardzo ważny, ponieważ kiedy jesteśmy pewni swojego przekazu i intencji, możemy dobrać także odpowiednie narzędzia wyrazu, a to uczyni komunikat bardziej zrozumiałym. Jest to niełatwy proces, ponieważ do stworzenia idealnego projektu należy wziąć pod uwagę jego wszelkie aspekty.
Dobry projekt graficzny, który ma na przykład wspierać konkretną kampanię reklamową, potrzebuje stworzenia koncepcji głównej, na której będzie można oprzeć kolejne działania.
Przy projekcie tworzenia tożsamości danej marki dobrze jest wziąć pod uwagę jej charakter oraz sposób jej identyfikacji przez klienta. Przed wyborem ścieżki, wskazane jest zapoznanie się z brandbookiem i wytycznymi tam zawartymi.
Pomogą one w zachowaniu spójności i klarowności pomysłu, a także w ustaleniu hierarchii poszczególnych elementów komunikatu zawartych w projekcie.
Komunikacja jest główną funkcją każdego projektu, o czym każdy projektant powinien pamiętać.
Projekt powinien być tworzony w sposób przejrzysty i zrozumiały dla wszystkich odbiorców. Każdy kolejny element, wzbogacający projekt powinien mieć jasno określoną funkcję, która może pomóc usystematyzować jego treść, nieść konkretne informacje lub zaznaczać misję marki oraz firmy.
Podstawą komunikacji jest treść, która dzięki odpowiedniej organizacji pomoże oddać jasność i sens w projekcie.
Umożliwia to nakierowanie i przeprowadzenie odbiorcy przez ustaloną przez nas drogę.
Umiejętne użycie kontrastów jest bardzo pomocne przy tworzeniu hierarchii w projekcie. Wszystkie elementy różnicować można na wiele różnych sposobów. Można dobrać je pod względem koloru, rozmiaru, kształtu lub odpowiedniej typografii. Dobrze jest pamiętać, iż oko ludzkie lubi powtarzające się wzory, które zawsze zauważa.
Dobrze jest kierować się zasadą odpowiedniego rozmieszczenia składowych projektu względem siebie. Ich odpowiednia bliskość oraz podobieństwo będą pomocne w odpowiednim ich grupowaniu przez odbiorcę.
Nie należy jednak mocno przesadzać ze zbyt dużą ilością wielu kontrastowych elementów, które w nadmiarze mogą powodować chaos utrudniający odbiór. Najczęściej wystarczające jest pozostawienie w pobliżu ważnego elementu wolnej przestrzeni.
Dzięki temu zabiegowi można uzyskać lepsze podkreślenie najważniejszego elementu w projekcie. Nie ma potrzeby stosowania dużej ilości elementów, które mogłyby zakłócić odbiór i percepcję.
Odpowiednio dobrana typografia może być tylko dopełnieniem projektu lub jego bazą.
Tak czy inaczej, bardzo ważny jest dobór odpowiedniego fontu. Bardzo często to właśnie odpowiedni font nadaje styl projektu, podkreśla jego charakter oraz komunikat.
W czasie projektowania dobrze jest ograniczyć się do jednego lub maksymalnie dwóch fontów. Komunikat projektu będzie wyglądać dzięki temu profesjonalnie. Dobór odpowiedniej typografii nie jest do końca taki prosty.
Jest on zdeterminowany przez rodzaj projektu, który będzie zwracał uwagę na różne inne aspekty. W przypadku kreowania tożsamości marki należy dobrać font, który będzie kompatybilny z jej charakterem lub nastrojem przesłania kampanii.
W czasie projektowania obszernych fragmentów tekstu dobrze jest zwrócić uwagę na konkretną rodzinę fontów, których różnorodność pomoże wprowadzić kontrasty do projektu.
Nie bez znaczenia, przy projektowaniu jest dobór odpowiednich barw i kolorów. Jest to bardzo ważne zagadnienie, ponieważ mogą one znacząco zmienić charakter i barwę przekazu.
Przy ich doborze dobrze jest kierować się teorią koloru, która stanowi źródło wiedzy o znaczeniach poszczególnych barw i emocjach, które wywołują lub tonują.
Dzięki temu można wywołać i wzmocnić wybrany przez projektanta efekt.
Wszystko zależy od tego, jak bardzo barwy będą nasycone, zróżnicowane, a także jakie będą miały barwy pochodne.
Wybrane barwy i kolory są bardzo pomocne w stworzeniu hierarchii, ponieważ ich zmienna intensywność, może prowadzić klienta po całym projekcie w sposób odpowiednio dobrany i przygotowany przez projektanta.
Odpowiednie stopniowanie barw i ich tonów jest podstawą dobrego projektu graficznego.
Jedną z najpopularniejszych form wycen graficznych są stawki godzinowe. Podaje się je najczęściej w widełkach „od do”. Czyli na przykład klient uzyskuje informację, że na wykonanie projektu strony głównej jego strony internetowej, w oparciu o spisany brief reklamowy, potrzeba około 8-12 godzin, a koszt każdej z nich to 100 zł netto.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Jakie cechy powinien mieć dobry projekt graficzny?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |