Zawartość strony
Aby wypromować w sieci stronę lub usługę, osoby za to odpowiedzialne chwytają się różnych metod. Jedną z ważniejszych kwestii jest pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Jak dowodzą liczne badania, większość osób kończy wyszukiwanie na pierwszej stronie z wynikami organicznymi.
Spora część klika jedynie w kilka znajdujących się u góry listy pierwszych wyników.
Z tego powodu pozycjonowanie witryny jest tak ważne, a z pomocą przychodzą nam precle SEO.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
W związku z tym stanem rzeczy każdemu zależy, by jego strona była w wynikach jak najwyżej. Najlepiej na jednej z pierwszych pozycji, a już absolutne minimum to na pierwszej stronie. Oczywiście miejsce na górze można wykupić, jednak będzie ono oznaczone jako reklama, a użytkownicy dużo chętniej wybierają wyniki bez tego opisu. Zaczęto więc starać się rozgryźć algorytm, po którym przeglądarki takie jak Google czy Bing pozycjonują wyniki.
Jakiś czas temu uważano, że im więcej w sieci jest odniesień do danej strony tym wyżej będą pozycjonowały ją przeglądarki. Powstawały więc strony będące tzw. farmami linków. Zawierały po prostu linki do różnych stron, które opłaciły tam swoją obecność. W związku z tym przeglądarki zmieniły swój sposób działania i strony korzystające z tego narzędzia traktowały dużo gorzej. Marketingowcy więc również zmienili strategię.
Zaczęli tworzyć strony zawierające krótkie teksty z linkami i naszpikowane słowami kluczowymi (czyli tym, co użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, aby odnaleźć promowaną stronę). Teksty nie były zbyt wysublimowane, nie liczyła się bowiem jakość, a ilość. Były to pierwsze precle.
One również niedługo zyskały złą sławę, gdy przeglądarki ponownie zmieniły algorytm i zaczęły traktować je podobnie jak wcześniej farmy linków. Zmusiło to usługodawców do podniesienia jakości precli. Stały się one dłuższe, przez co obecność słów kluczowych nie kłuła już w oczy. Zwiększono również nacisk na ich poprawność gramatyczną i ortograficzną. I w takiej formie występuje dzisiejszy precel, który nadal jest wartościowym narzędziem w pozycjonowaniu.
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Nazwa ‘precel’ wzięła się od spolszczenia angielskiego określenia presell pages, oznaczającego katalogi artykułów. Dzisiejsze precle to wciąż dość krótkie teksty, których zadaniem jest stanowienie otoczki dla linku promowanej strony. Bardzo ważne jest, by zawierały również słowa kluczowe, aczkolwiek ich liczba powinna być dostosowana do ilości tekstu. Teksty te powinny znajdować się na stronach o podobnej, konkretnej tematyce. Mieszanie precli z różnych dziedzin na jednej stronie działa na ich niekorzyść.
Jakość precli nie jest zbyt duża, gdyż nie jest ich zadaniem edukowanie odbiorcy. Bardziej mają nakłaniać do kliknięcia w zamieszczony link, czy też służą zauważeniu linku przez wyszukiwarki. Nie powinny jednak zawierać rażących błędów, gdyż strony z preclami niskiej jakości mogą być źle oceniane przez przeglądarki i da to efekt odwrotny od zamierzonego.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Aby precel dobrze spełniał swoje zadanie powinien być unikalny. Oznacza to także, że nie powinno używać się narzędzi do synonimizacji, by uzyskać z jednego więcej precli. Równie ważne jest, by zarówno treść jak i tytuł były odpowiednie tematycznie i korespondowały ze słowami kluczowymi.
Całość musi być spójna.
Oczywiście nie bez znaczenia jest tu także poprawność ortograficzna i gramatyczna, teksty wyglądające jak żywcem wyjęte z translatora z pewnością nie przysporzą zamawiającemu dobrej sławy. Należy pamiętać, że tekst preclowy nie musi zawierać w sobie dużej wartości merytorycznej ani podnosić ważnych problemów. Nie powinien też być typowym tekstem reklamowym, zachwalającym produkt.
Jego celem nie jest bowiem przyciągnięcie klientów czy użytkowników, a działanie na algorytmy przeglądarki. Przeglądarka ta oceni reklamowaną stronę jako bardziej wartościową, skoro wspomina się o niej w całkiem składnym i poprawnym artykule. Oczywiście im tekst będzie ciekawszy i oryginalniejszy, tym większe szanse, że Google czy inna przeglądarka weźmie go pod uwagę przy pozycjonowaniu. Najlepiej więc, aby precle były jakościowe oraz umieszczone na stronie, która również dba o jakość i na której jest większy ruch.
Choć chodzą słuchy, że znaczenie precli w pozycjonowaniu w ostatnich latach spada, nadal są one chętnie wykorzystywanym elementem kampanii SEO. Choć nie tak wartościowe jak bardziej rozwinięte teksty pisane przez specjalistów w danej branży, mogą stanowić punkt wyjścia do dalszych działań. Ich niewątpliwą zaletą jest też nieduża cena, w porównaniu z innymi narzędziami SEO.
W środowisku copywriterskim ceny za 1000 znaków zaczynają się już od kilku złotych. Dzięki temu nawet przy większych zamówieniach nie jest to duży koszt, tym bardziej, że precle zwykle mają maksymalnie 2000-2500 znaków. O tym, czy warto inwestować w tego typu marketing należy zdecydować, biorąc pod uwagę zarówno budżet jak i cel, jaki chcemy uzyskać. Być może niedługo pojawi się inne, skuteczniejsze narzędzie, które pomoże w pozycjonowaniu stron w wyszukiwarkach. Na razie jednak wciąż to precle stanowią główną część tego typu kampanii.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 343
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |