Pozycjonowanie hoteli i pensjonat贸w (skuteczne SEO Strony Hotelu)

Pozycjonowanie regionalne
Pozycjonowanie regionalne SEO -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
16 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie Allegro
Pozycjonowanie Allegro, co wp艂ywa na pozycj臋 produkt贸w i aukcji?
16 kwietnia, 2022
pozycjonowanie hoteli
pozycjonowanie hoteli

Pozycjonowanie hoteli i pensjonat贸w (skuteczne SEO Strony Hotelu)

Pozycjonowanie – co mo偶e uczyni膰 hotel wyj膮tkowym i zapewni膰 d艂ugofalowy sukces?

Opracowanie strategii marketingowej nie musi by膰 kosztowne, ale jej brak mo偶e narazi膰 firm臋 na ryzyko. Wysoka presja konkurencyjna, zmieniaj膮ce si臋 zachowania go艣ci, nadwy偶ka zdolno艣ci produkcyjnych i zglobalizowany 艣wiat ka偶dego dnia stanowi膮 wyzwanie dla w艂a艣cicieli hoteli.

Jak wa偶ne jest pozycjonowanie hoteli? Co mo偶e uczyni膰 hotel wyj膮tkowym i zapewni膰 d艂ugofalowy sukces?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Pozycjonowanie hoteli to klucz do sukcesu

Zacz膮膰 musisz od zadania jakim jest pozycjonowanie hoteli w Google Maps a tak偶e link building, aby zwi臋kszy膰 moc domeny. Wykonuj膮c SEO dla hoteli musisz bra膰 pod uwag臋 tak偶e znaczenie tre艣ci na stronie (content marketing) oraz dobrze musisz dobra膰 s艂owa kluczowe, kt贸re b臋d膮 sprecyzowane pod k膮tem lokalizacji i udogodnie艅, jakie oferuje Tw贸j obiekt. Dopiero rzetelna praca i uczciwie wykonane zadania przynios膮 po偶膮dane efekty.

Aby wiedzie膰, czy punkt styku w adekwatny spos贸b wyra偶a mark臋 hotelu, potrzebny jest jej jasny obraz. Bardzo wa偶ne jest, aby najpierw opracowa膰 pozycjonowanie. Tylko wtedy hotel mo偶e optymalnie dopasowa膰, oceni膰 i zoptymalizowa膰 punkty styku z mark膮.

Jednak opracowanie i zdefiniowanie takiego pozycjonowania jest najwi臋kszym wyzwaniem dla wi臋kszo艣ci firm. Pozycjonowanie hotelu musi by膰 starannie przemy艣lane. Od tego zale偶膮 wszystkie dalsze decyzje. P贸j艣cie w z艂ym kierunku ma d艂ugofalowe konsekwencje.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Aby podejmowa膰 trafne i uzasadnione decyzje, warto spojrze膰 w przesz艂o艣膰 鈥 niezale偶nie od tego, czy hotel ma 5, czy 100 lat. Jakie warto艣ci sprawi艂y, 偶e hotel jest tym, czym jest dzisiaj? W firmach rodzinnych warto艣ci te cz臋sto pokrywaj膮 si臋 z warto艣ciami osobistymi za艂o偶ycieli.

To偶samo艣膰 jest cz臋sto g艂臋boko zakorzeniona i na lata kszta艂tuje hotel. Je艣li ta to偶samo艣膰 jest znana, kierownictwo mo偶e rozwa偶y膰, w jakim kierunku hotel powinien si臋 rozwija膰. Ta procedura chroni przed b艂臋dami i pozwala zachowa膰 autentyczno艣膰.

pozycjonowanie strony hotelu, optymalizacja sprzeda偶y nawet w pozytywnej sytuacji

Zazwyczaj oferty hoteli s膮 pozycjonowane w spos贸b ukierunkowany za po艣rednictwem kilku przydatnych kana艂贸w online. Najcz臋艣ciej jest to por贸wnywarka cen 鈥 platformy sprzeda偶owe czy portale rezerwacyjne.

Optymalizacji sprzeda偶y nie nale偶y zaniedbywa膰 nawet w czasach o偶ywienia. To jedyny spos贸b na prowadzenie biznesu z zyskiem w d艂u偶szej perspektywie. Opr贸cz optymalizacji ca艂kowitych dochod贸w wa偶ne jest usprawnienie struktury koszt贸w. Dobr膮 taktyk膮 jest optymalizacja i standaryzacja proces贸w w kilku krokach. Oto one je艣li chodzi o pozycjonowanie stron hoteli:

1) Okre艣lenie po艂o偶enia hotelu

W pierwszym kroku nale偶y okre艣li膰 to偶samo艣膰 marki i strategi臋 hotelu. W tym procesie nale偶y odpowiedzie膰 na pytania typu 鈥瀌o jakich segment贸w go艣ci chcemy dotrze膰?鈥, 鈥瀋o chcemy im zaoferowa膰?鈥.

Odpowiedzi na powy偶sze pytania automatycznie podaj膮 przybli偶ony kierunek strategiczny, na kt贸rym nale偶y oprze膰 decyzje inwestycyjne i przetargowe.

2) Projektowanie podr贸偶y go艣ci i identyfikacja punkt贸w kontaktowych

W drugim kroku definiuje si臋 wszystkie punkty kontaktu z go艣ciem podczas ca艂ej jego podr贸偶y. Obejmuje to mi臋dzy innymi wyszukiwanie ofert, rezerwacj臋, pobyt, wyjazd i p贸藕niejsz膮 komunikacj臋. Na tym etapie warto sobie zada膰 pytania typu 鈥瀢 kt贸rych punktach styku w do艣wiadczeniu go艣cia chcemy przekroczy膰 oczekiwania naszych go艣ci (ze wzgl臋du na pozycjonowanie i wyj膮tkow膮 propozycj臋 sprzeda偶y) lub zaoferowa膰 specjalne wra偶enia?鈥, 鈥瀢 kt贸rych punktach mo偶emy jak najdok艂adniej przekaza膰 unikaln膮 propozycj臋 sprzeda偶y?鈥 Wybrane punkty styku definiuj膮 obszary, na kt贸rych b臋d膮 si臋 skupia膰 kolejne kroki.

3) Definiowanie standard贸w w wybranych punktach kontaktu

Nast臋pnie po偶膮dane wra偶enia go艣ci s膮 definiowane w odpowiednich punktach styku. W przypadku luksusowego hotelu mo偶e to by膰: 鈥瀏o艣cie nigdy nie musz膮 szuka膰 restauracji ani sali konferencyjnej鈥 lub 鈥瀙roces zameldowania si臋 w hotelu trwa maksymalnie 5 minut鈥. Aby po偶膮dane do艣wiadczenie by艂o konkretne i namacalne, mi臋dzynarodowe sieci hoteli maj膮 do 200 standard贸w us艂ug lub produkt贸w.

4) Standardowe procedury operacyjne

Po zdefiniowaniu standard贸w nale偶y r贸wnie偶 standaryzowa膰 odpowiednie etapy pracy. Dla ka偶dego standardu przygotowuje si臋 dokumenty, kt贸re daj膮 pracownikom dok艂adne wytyczne co do tego, co nale偶y zrobi膰, aby spe艂ni膰 dany standard. Dokumenty te cz臋sto zawieraj膮 wymagane szkolenia, materia艂y, instrukcje dotycz膮ce proces贸w lub wytyczne do dzia艂ania.

Jak rygorystyczne s膮 przestrzegane wytyczne, zale偶y od kategorii hotelu. Zdecydowanie nale偶y zachowa膰 pewn膮 indywidualno艣膰. Nazwanie hotelu luksusowym nie oznacza, 偶e pobyt go艣cia b臋dzie lepszy. Jednak cz臋sto do艣wiadczenia go艣ci z pobytu w niedrogim hotelu s膮 lepsze, gdy obowi膮zuj膮 tam bardziej rygorystyczne wytyczne.

5) Komunikacja i kontrola

Etapy pracy s膮 jasno komunikowane, a pracownicy s膮 szkoleni. Po wst臋pnym wprowadzeniu nowych przep艂yw贸w procesowych konieczne jest sprawdzenie, czy wra偶enia go艣cia maj膮 pozytywny wp艂yw i czy s膮 przestrzegane przep艂ywy procesowe. Mo偶na to zrobi膰 za pomoc膮 wyrywkowych kontroli lub w ramach corocznej kontroli jako艣ci. Zapewnienie go艣ciom mo偶liwo艣ci wyra偶enia opinii jest r贸wnie偶 kluczowe. Na tej podstawie mo偶na dostosowa膰 normy lub etapy pracy. Ostatecznie najwa偶niejsza jest satysfakcja go艣ci i wszystko inne powinno by膰 nastawione na to.

Pozycjonowanie hoteli w Mapach Google, jasny profil hotelu

Istniej膮 r贸偶ne mo偶liwo艣ci dalszego rozwoju hotelu. Najwi臋kszym wyzwaniem jest odwaga do podj臋cia jasnej decyzji, wej艣cia na szczyt. Marka powinna by膰 zawsze wyj膮tkowa. Wiele marek hotelowych nie radzi sobie z tym zadaniem, poniewa偶 chc膮 by膰 znane i zadowoli膰 wszystkich.

W rezultacie nie maj膮 jasnego profilu 鈥 a go艣cie nie wiedz膮, czym wyr贸偶nia si臋 hotel i dlaczego akurat w nim powinni zarezerwowa膰 pobyt. Nast臋pnie cz臋sto decyduj膮 na podstawie ceny, poniewa偶 nie widz膮 innego zr贸偶nicowania. Jasne pozycjonowanie jest niezb臋dne w zarz膮dzaniu mark膮 hotelu.

Microsoft Azure
Pozycjonowanie hoteli i pensjonat贸w (skuteczne SEO Strony Hotelu)

Sposoby na pozycjonowanie strony hotelu – podsumowanie

Jak widzisz pozycjonowanie stron hoteli jest dosy膰 specyficzne, poniewa偶 wyniki wyszukiwa艅 w Google s膮 zdominowane przez du偶e portale typu bookimng.com czy airbnb, ale mo偶esz jeszcze powalczy膰.

psychologia udost臋pniania dlaczego udost臋pniamy w social mediach

Daj zna膰 w komentarzu co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie hoteli i pensjonat贸w (skuteczne SEO Strony Hotelu)? Do nast臋pnego razu!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)