Zawartość strony
Pozycjonowanie – co może uczynić hotel wyjątkowym i zapewnić długofalowy sukces?
Opracowanie strategii marketingowej nie musi być kosztowne, ale jej brak może narazić firmę na ryzyko. Wysoka presja konkurencyjna, zmieniające się zachowania gości, nadwyżka zdolności produkcyjnych i zglobalizowany świat każdego dnia stanowią wyzwanie dla właścicieli hoteli.
Jak ważne jest pozycjonowanie hoteli? Co może uczynić hotel wyjątkowym i zapewnić długofalowy sukces?
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Zacząć musisz od zadania jakim jest pozycjonowanie hoteli w Google Maps a także link building, aby zwiększyć moc domeny. Wykonując SEO dla hoteli musisz brać pod uwagę także znaczenie treści na stronie (content marketing) oraz dobrze musisz dobrać słowa kluczowe, które będą sprecyzowane pod kątem lokalizacji i udogodnień, jakie oferuje Twój obiekt. Dopiero rzetelna praca i uczciwie wykonane zadania przyniosą pożądane efekty.
Aby wiedzieć, czy punkt styku w adekwatny sposób wyraża markę hotelu, potrzebny jest jej jasny obraz. Bardzo ważne jest, aby najpierw opracować pozycjonowanie. Tylko wtedy hotel może optymalnie dopasować, ocenić i zoptymalizować punkty styku z marką.
Jednak opracowanie i zdefiniowanie takiego pozycjonowania jest największym wyzwaniem dla większości firm. Pozycjonowanie hotelu musi być starannie przemyślane. Od tego zależą wszystkie dalsze decyzje. Pójście w złym kierunku ma długofalowe konsekwencje.
Aby podejmować trafne i uzasadnione decyzje, warto spojrzeć w przeszłość – niezależnie od tego, czy hotel ma 5, czy 100 lat. Jakie wartości sprawiły, że hotel jest tym, czym jest dzisiaj? W firmach rodzinnych wartości te często pokrywają się z wartościami osobistymi założycieli.
Tożsamość jest często głęboko zakorzeniona i na lata kształtuje hotel. Jeśli ta tożsamość jest znana, kierownictwo może rozważyć, w jakim kierunku hotel powinien się rozwijać. Ta procedura chroni przed błędami i pozwala zachować autentyczność.
Zazwyczaj oferty hoteli są pozycjonowane w sposób ukierunkowany za pośrednictwem kilku przydatnych kanałów online. Najczęściej jest to porównywarka cen – platformy sprzedażowe czy portale rezerwacyjne.
Optymalizacji sprzedaży nie należy zaniedbywać nawet w czasach ożywienia. To jedyny sposób na prowadzenie biznesu z zyskiem w dłuższej perspektywie. Oprócz optymalizacji całkowitych dochodów ważne jest usprawnienie struktury kosztów. Dobrą taktyką jest optymalizacja i standaryzacja procesów w kilku krokach. Oto one jeśli chodzi o pozycjonowanie stron hoteli:
W pierwszym kroku należy określić tożsamość marki i strategię hotelu. W tym procesie należy odpowiedzieć na pytania typu „do jakich segmentów gości chcemy dotrzeć?”, „co chcemy im zaoferować?”.
Odpowiedzi na powyższe pytania automatycznie podają przybliżony kierunek strategiczny, na którym należy oprzeć decyzje inwestycyjne i przetargowe.
W drugim kroku definiuje się wszystkie punkty kontaktu z gościem podczas całej jego podróży. Obejmuje to między innymi wyszukiwanie ofert, rezerwację, pobyt, wyjazd i późniejszą komunikację. Na tym etapie warto sobie zadać pytania typu „w których punktach styku w doświadczeniu gościa chcemy przekroczyć oczekiwania naszych gości (ze względu na pozycjonowanie i wyjątkową propozycję sprzedaży) lub zaoferować specjalne wrażenia?”, „w których punktach możemy jak najdokładniej przekazać unikalną propozycję sprzedaży?” Wybrane punkty styku definiują obszary, na których będą się skupiać kolejne kroki.
Następnie pożądane wrażenia gości są definiowane w odpowiednich punktach styku. W przypadku luksusowego hotelu może to być: „goście nigdy nie muszą szukać restauracji ani sali konferencyjnej” lub „proces zameldowania się w hotelu trwa maksymalnie 5 minut”. Aby pożądane doświadczenie było konkretne i namacalne, międzynarodowe sieci hoteli mają do 200 standardów usług lub produktów.
Po zdefiniowaniu standardów należy również standaryzować odpowiednie etapy pracy. Dla każdego standardu przygotowuje się dokumenty, które dają pracownikom dokładne wytyczne co do tego, co należy zrobić, aby spełnić dany standard. Dokumenty te często zawierają wymagane szkolenia, materiały, instrukcje dotyczące procesów lub wytyczne do działania.
Jak rygorystyczne są przestrzegane wytyczne, zależy od kategorii hotelu. Zdecydowanie należy zachować pewną indywidualność. Nazwanie hotelu luksusowym nie oznacza, że pobyt gościa będzie lepszy. Jednak często doświadczenia gości z pobytu w niedrogim hotelu są lepsze, gdy obowiązują tam bardziej rygorystyczne wytyczne.
Etapy pracy są jasno komunikowane, a pracownicy są szkoleni. Po wstępnym wprowadzeniu nowych przepływów procesowych konieczne jest sprawdzenie, czy wrażenia gościa mają pozytywny wpływ i czy są przestrzegane przepływy procesowe. Można to zrobić za pomocą wyrywkowych kontroli lub w ramach corocznej kontroli jakości. Zapewnienie gościom możliwości wyrażenia opinii jest również kluczowe. Na tej podstawie można dostosować normy lub etapy pracy. Ostatecznie najważniejsza jest satysfakcja gości i wszystko inne powinno być nastawione na to.
Istnieją różne możliwości dalszego rozwoju hotelu. Największym wyzwaniem jest odwaga do podjęcia jasnej decyzji, wejścia na szczyt. Marka powinna być zawsze wyjątkowa. Wiele marek hotelowych nie radzi sobie z tym zadaniem, ponieważ chcą być znane i zadowolić wszystkich.
W rezultacie nie mają jasnego profilu — a goście nie wiedzą, czym wyróżnia się hotel i dlaczego akurat w nim powinni zarezerwować pobyt. Następnie często decydują na podstawie ceny, ponieważ nie widzą innego zróżnicowania. Jasne pozycjonowanie jest niezbędne w zarządzaniu marką hotelu.
Jak widzisz pozycjonowanie stron hoteli jest dosyć specyficzne, ponieważ wyniki wyszukiwań w Google są zdominowane przez duże portale typu bookimng.com czy airbnb, ale możesz jeszcze powalczyć.
Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie hoteli i pensjonatów (skuteczne SEO Strony Hotelu)? Do następnego razu!
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |