Pillar Page – jak zorganizowa膰 tre艣ci na stronie www

Dzia艂ania seo -jak zoptymalizowa膰 strony?
22 lipca, 2022
Lead scoring 鈥搄ak zautomatyzowa膰 kwalifikacj臋 lead贸w
22 lipca, 2022
Pillar Page

Jak stworzy膰 pillar page?

Ogromny wp艂yw na pozycjonowanie strony internetowej maj膮 warto艣ciowe tre艣ci z odpowiedni膮 liczb膮 s艂贸w kluczowych. Prawid艂owo zaplanowana struktura tre艣ci jest niezwykle wa偶na, je艣li chcemy 偶eby strona wspina艂a si臋 wy偶ej w wynikach wyszukiwania.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawd藕 nasz膮 ofert臋

Czym jest pillar page?

Pillar page to strona zawieraj膮ca warto艣ciowy content, w kt贸rym mo偶na wyr贸偶ni膰 okre艣lone tematy z odno艣nikami innych tre艣ci na dane subtematy.

Najwa偶niejsze jest, 偶eby dla odbiorcy strona by艂a przejrzysta.

Odbiorcy musz膮 w prosty spos贸b znajdowa膰 odpowiedzi na nurtuj膮ce ich pytania.

To sprawi, 偶e boty Google tak偶e b臋d膮 pozytywnie postrzega膰 stron臋. Kilka temat贸w g艂贸wnych trzeba wybra膰 podczas planowania strategii witryny.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Tre艣膰 powinna nawi膮zywa膰 do konkretnej dziedziny, chodzi przede wszystkim o to, 偶eby tre艣膰 nie by艂a zbyt og贸lna.

Kolejnym krokiem jest zaplanowanie podtemat贸w lub artyku艂贸w blogowych, kt贸re odpowiadaj膮 na bardziej szczeg贸艂owe pytania.

Przy odpowiedzi na takie pytania, trzeba zawrze膰 istotne szczeg贸艂y dla danej bran偶y.

Linkowanie wewn臋trzne do podstron o powi膮zanej ze sob膮 tematyce to ostatni czynnik, ale wcale nie oznacza to, 偶e jest najmniej wa偶ny.

Na stronie mo偶na umie艣ci膰 informacje dotycz膮ce rodzaju oferowanych us艂ug.

P贸藕niej na blogu trzeba przygotowa膰 bardziej szczeg贸艂owy wpis na temat danej us艂ugi. Tre艣膰 ma by膰 przede wszystkim warto艣ciowa dla odbiorcy i trzeba o tym pami臋ta膰 przed tworzeniem strategii contentu na stronie internetowej.

U偶ytkownicy poszukuj膮 informacji na konkretne tematy, dlatego odwiedzaj膮 nasz膮 witryn臋. Z tego powodu roboty Google ju偶 od dawna nie bior膮 pod uwag臋 tre艣ci prze艂adowanej s艂owami kluczowymi.

S艂owa kluczowe oczywi艣cie s膮 wa偶ne, ale nie mo偶e ich by膰 te偶 za du偶o. Warto znale藕膰 tematy dotycz膮ce twojej firmy oraz zastanowi膰 si臋, jakie informacje b臋d膮 przydatne dla potencjalnych klient贸w.

Grup臋 docelow膮 tak偶e trzeba pozna膰 przed tworzeniem tre艣ci na pillar page. Wa偶ne s膮 zainteresowanie i potrzeby konsument贸w. Przejrzysta, 艂atwa i szybka nawigacja po stronie to kolejny, bardzo wa偶ny punkt.

Warto si臋 chwil臋 zastanowi膰, jak najlepiej podzieli膰 tre艣ci, 偶eby odbiorca m贸g艂 szybciej znale藕膰 informacje.

Wewn臋trzne linkowanie

Nie mo偶na zapomnie膰 o wstawieniu link贸w wewn臋trznych do podstron, kt贸re s膮 powi膮zane z okre艣lonym tematem.

B臋dzie to pomocne dla odbiorcy, a do tego roboty Google powinny pozytywnie odebra膰 takie dzia艂anie.

Dzi臋ki temu mo偶emy mie膰 pewno艣膰, 偶e stworzona pillar page b臋dzie na pewno skuteczna.

Je艣li strona b臋dzie faktycznie warto艣ciowa dla potencjalnych klient贸w, to b臋dzie to mia艂o r贸wnie偶 du偶y wp艂yw na pozycj臋 strony w wyszukiwarkach.

Czas i planowanie to klucz do sukcesu.

Dobrze ustawione pomaga w dystrybucji link juice:

link juice

Okre艣lenie, na jakie potrzeby klient贸w powinny odpowiada膰 tre艣ci na stronie internetowej jest pierwszym krokiem do stworzenia pillar page.

W ten spos贸b b臋dziemy mogli okre艣li膰 precyzyjn膮 tematyk臋 danych podstron.

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e ka偶da pillar page musi zawiera膰 tre艣ci na jeden temat, kt贸ry b臋dzie precyzyjnie okre艣lony.

Warto doda膰, 偶e temat nie mo偶e by膰 zar贸wno zbyt szczeg贸艂owy, jak i zbyt og贸lny.

Pillar page b臋dzie linkowa膰 do wpis贸w blogowych, w kt贸rych b臋d膮 zamieszczane bardziej szczeg贸艂owe tre艣ci.

Wzajemnie do siebie linkowa膰 powinny te偶 tre艣ci na podstronach. Trzeba te偶 jasno podkre艣li膰, 偶e pillar page to podstawa i klaster tematyczny jest na niej obs艂ugiwany.

Wszystkie g艂贸wny aspekty tematu s膮 uj臋te w spos贸b zwi臋z艂y na jednej stronie. Dzi臋ki temu bardziej szczeg贸艂owe posty mo偶na tworzy膰 na blogu. M贸wi膮c w skr贸cie, pillar page przedstawia temat w og贸lny spos贸b, a kwestie szczeg贸艂owe obejmuje zawarto艣膰 klastra.

Odpowiednia organizacja tre艣ci na stronie w hierachi臋

Pillar page to organizacja tre艣ci na stronie, kt贸ra powinna si臋 skupia膰 na dzia艂aniach content marketingowych.

Pillar page s膮 to tre艣ci ustawione w witrynie pod okre艣lone algorytmy wyszukiwarek, a tak偶e pod u偶ytkownik贸w. Jest to zawarto艣膰 stworzona pod warto艣ciowe frazy dotycz膮ce liczby wyszuka艅.

Ta zawarto艣膰 jest podlinkowana na zapytania, kt贸re s膮 bardziej z艂o偶one, wi臋c nie jest to klasyczne linkowanie wewn臋trzne na produkty, podkategorie oraz kategorie. Niezb臋dne jest kreatywne oraz r贸偶norodne podej艣cie do tworzenia naprawd臋 dobrego contentu wewn膮trz witryny. Warto mie膰 na uwadze, 偶e content powinien by膰 podzielony na specjalne klastry tematyczne, kt贸re mog膮 by膰 wykorzystane do dzia艂a艅 tego typu.

Mo偶na 艣mia艂o powiedzie膰, 偶e do艣膰 niedawno pojawi艂o si臋 poj臋cie klastra tematycznego w marketingu internetowym. Wraz z rozwojem tre艣ci blogowych w witrynach i sklepach internetowych oraz serwis贸w contentowych zacz臋to go u偶ywa膰.

Nale偶y pami臋ta膰, 偶e w ramach wybranego tematu mo偶na odpowiednio zorganizowa膰 tre艣膰. Trzeba te偶 wiedzie膰, jak powinien by膰 zbudowany tematyczny klaster. W tym artykule wyja艣nimy, czym jest pillar page i podpowiemy, jak z niego korzysta膰.

Strona fillaru, czyli tak zwany pillar page jest pierwszym elementem. Jest odpowiedzialny za ca艂o艣膰 contentu, kt贸ry jest warto艣ciowy wewn膮trz witryny. Warto doda膰, 偶e cluster content jest oczywi艣cie drugim elementem. Wok贸艂 jednego w膮tku pomaga uporz膮dkowa膰 wszystkie tematy.

Najpierw pojawiaj膮 si臋 najbardziej popularne zapytania, a nast臋pne w kolejno艣ci s膮 ju偶 mniej istotne. Chodzi tu przede wszystkim o wy艣wietlenia u偶ytkownik贸w. Hiper艂膮cze jest trzecim i w艂a艣ciwie ostatnim elementem. Jest to linkowanie wewn臋trzne w obr臋bie pillar page, kt贸re skupia si臋 na tym, 偶eby by艂y warto艣ci dla konkretnej fazy.

Warto艣ciowa tre艣膰 i klastry tematyczne (topic cluster)

Pillar pages s膮 z regu艂y d艂u偶sze od klasycznych post贸w na blogu.

Wynika to z faktu, 偶e obejmuj膮 tak naprawd臋 wszystkie aspekty tematu. Szybka odpowied藕 na pytanie jest zamieszczona na pillar page, nast臋pnie link prowadzi do artyku艂u, kt贸ry bli偶ej przedstawia konkretny temat.

Pillar pages musz膮 odpowiada膰 na najcz臋艣ciej zadawane pytania u偶ytkownik贸w.

Warto te偶 wyja艣ni膰, czym s膮 klastry tematyczne. S膮 to strony, kt贸re przedstawiaj膮 w szczeg贸艂owy spos贸b konkretny temat wyr贸偶niony na pillar page.

Z regu艂y klastry maj膮 posta膰 post贸w na blogu.

Nale偶y jednak pami臋ta膰, 偶e nie jest to jedyna opcja, poniewa偶 pojawiaj膮 si臋 tak偶e podcasty oraz infografiki. Wok贸艂 g艂贸wnego s艂owa kluczowego b臋dzie zorganizowany ka偶dy klaster.

Istotne jest to, 偶e dostarcza u偶ytecznych tre艣ci oraz rozwiewa w膮tpliwo艣ci u偶ytkownika.

Prawid艂owe po艂膮czenie struktury linkami jest niezb臋dne, je艣li chcemy, 偶eby strona by艂a dobrze widoczna dla u偶ytkownik贸w i robot贸w.

Warto jasno podkre艣li膰, 偶e linki umo偶liwiaj膮 u偶ytkownikom sprawne poruszanie si臋 po strukturze strony.

Podstaw膮 jest, 偶e pillar page 艂膮czy si臋 z ka偶dym z klastr贸w g艂贸wnych.

Nast臋pnie klastry 艂膮cz膮 si臋 z powrotem do pillar page.

Mo偶na r贸wnie偶 wprowadzi膰 powi膮zania mi臋dzy klastrami. Je艣li chcesz zadba膰 o to, 偶eby strona by艂a wysoko w wynikach wyszukiwania to na pocz膮tku przeprowad藕 audyt ca艂ej tre艣ci.

W ten spos贸b zobaczysz, jak mo偶esz uporz膮dkowa膰 tre艣ci wok贸艂 g艂贸wnych temat贸w. Konwersja jest g艂贸wnym celem i trzeba o tym pami臋ta膰 przy organizowaniu tre艣ci.

Ruch na stronie

Klaster tematyczny prze艂o偶y si臋 na wi臋kszy ruch, je艣li b臋dzie odpowiednio zaprojektowany i wewn臋trznie powi膮zany mi臋dzy tematami oraz sekcjami. Jednocze艣nie u偶ytkownicy b臋d膮 sp臋dza膰 na stronie zdecydowanie wi臋cej czasu.

Mo偶e to skutkowa膰 wi臋ksz膮 konwersj膮, czyli przej艣ciu na sklep internetowy. W tym miejsce konsument mo偶e ju偶 dokona膰 zakupu. Je艣li we藕miemy pod uwag臋 strony firmowe to mo偶na wype艂ni膰 formularz kontaktowy lub zapisa膰 si臋 do bazy mailowej. Przejrzysta i 艂atwa w nawigacji na stronie powinna by膰 na stronie tre艣膰 w obr臋bie pillar page.

Warto r贸wnie偶 po艣wi臋ci膰 chwil臋 na breadcrumbs. Dlatego w艂a艣nie stworzony wpis musi by膰 czytelny dla wszystkich u偶ytkownik贸w. U偶ytkownik powinien w prosty spos贸b porusza膰 si臋 pomi臋dzy artyku艂ami.

Tre艣膰 b臋dzie jednak umieszczona w zakresie g艂贸wnego tematu cluster content. Konieczne jest, 偶eby by艂a dobrana do potrzeb danej grupy odbiorc贸w. Warto przygotowa膰 merytoryczn膮 tre艣膰, kt贸r膮 b臋dzie zach臋ca膰 u偶ytkownik贸w do lepszego poznania witryny.

Dzi臋ki temu zwi臋kszy si臋 szansa na dokonanie konwersji, czyli zakup oferowanych us艂ug lub produkt贸w. Tre艣膰 musi by膰 zoptymalizowana nie tylko pod wzgl臋dem u偶ytkownika, ale tak偶e robot贸w Google. Powinna uwzgl臋dnia膰 kluczowe frazy oraz linkowanie wewn臋trzne pomi臋dzy r贸偶nymi sekcjami w zakresie pillar page.

Znaczenie tre艣ci publikowanej na stronie

Nowych odbiorc贸w w witrynie mo偶na szybko pozyska膰, je艣li rzetelnie przygotujesz warstw臋 tre艣ciow膮. Podstaw膮 s膮 wysokojako艣ciowe teksty, kt贸re mo偶na napisa膰 samodzielnie lub zleci膰 do napisania profesjonalnym copywriterom. Warto r贸wnie偶 zach臋ci膰 konsument贸w do zapisu na newsletter.

Pozwoli to otrzymywa膰 informacje o nowych tematach, kt贸re pojawiaj膮 si臋 na blogu lub portalu. Dzi臋ki temu odbiorcy b臋d膮 na bie偶膮co ze wszelkimi publikowanymi nowo艣ciami. Warto doda膰, 偶e w szeroko rozumianym obecnie marketingu tre艣ci pillar page mo偶e by膰 elementem kluczowym.

Jednak tre艣ci zamieszczone na twojej witrynie to dopiero wierzcho艂ek lodowej g贸ry, kt贸ry jest widoczny dla wszystkich u偶ytkownik贸w. W kodzie strony oraz danych strukturalnych odbywa si臋 odpowiednie u艂o偶enie tre艣ci. Dlatego najpierw trzeba si臋 upewni膰, czy okre艣lon膮 struktur臋 mo偶na wdro偶y膰 na aktualnej platformie, kt贸r膮 masz do dyspozycji. W tym celu pomocna b臋dzie konsultacja z do艣wiadczonym web deweloperem.

Ju偶 od jakiego艣 czasu wiadomo, 偶e publikowany content odgrywa najwa偶niejsz膮 rol臋 w dzia艂aniach SEO. Kluczowym elementem strategii zwi膮zanej z pozycjonowaniem s膮 tre艣ci publikowane na stronach internetowych. Warto mie膰 na uwadze, 偶e w og贸le nie licz膮 si臋 strony, kt贸re nie nios膮 偶adnej merytorycznej warto艣ci.

Zacznij wsp贸艂prac臋 z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bie偶膮co jeste艣my zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawa膰 Tobie to co najlepiej dzia艂a. Konkretny wynik, bez przepalania bud偶etu. Dla ka偶dego zadania posiadamy wyszkolonych specjalist贸w, kt贸rzy dowioz膮 obiecane wyniki.

Skontaktuj si臋 z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)