Linki nofollow w SEO- czy warto je zdobywać i do czego służą? (przykłady, definicja)

Linki nofollow w SEO- czy warto je zdobywać i do czego służą? (przykłady, definicja)

Opisy kategorii seo
Linki nofollow  SEO

Linki nofollow w SEO- czy warto je zdobywać i do czego służą?

Dzisiaj opiszemy wszystko, co musisz wiedzieć o linkach nofollow.

  • Czym są linki dofollow i nofollow.
  • Dlaczego są ważne.
  • I czy pomagają w SEO.

Zacznijmy bez zbędnego przedłużania.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym są linki Nofollow?

Linki Nofollow to linki z zastosowanym do nich tagiem HTML rel=”nofollow”. Znacznik nofollow mówi wyszukiwarkom, aby zignorowały ten link. Ponieważ linki nofollow nie podnoszą (oficjalnie) PageRank, prawdopodobnie nie wpływają na rankingi w wyszukiwarkach.

Linki Nofollow kontra linki Dofollow — jaka jest różnica?

Jedyna różnica techniczna między nimi polega na tym, że link nofollow ma tag rel=”nofollow”.

<a href=”http://przykład.pl/” rel=”nofollow„>Anchor text</a>

Jako użytkownik nie możesz odróżnić linku nofollow od dofollow na pierwszy rzut oka. Możesz je klikać, zaznaczać, kopiować i wklejać, jak każdy inny link w sieci.

Jednak jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO istnieje duża różnica między linkami nofollow i dofollow.

Ta różnica oficjalnie polega na tym, że:

Linki Dofollow pomagają w rankingach w wyszukiwarkach ponieważ wzmacniają domenę. Linki Nofollow (na ogół) nie.

Czyli co ot znaczy?

Otóż, Google i inne wyszukiwarki używają linków jako kluczowego sygnału rankingowego.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jednak w swoim algorytmie biorą pod uwagę tylko linki dofollow. W rzeczywistości, według Google, linki nofollow nie przekazują żadnego PageRank, czyli nie przekazują mocy.

A jeśli link nie wysyła PageRank (czyli nie buduje autorytetu domeny) to, nie pomoże to w twoim wyższym rankingu Google.

Dlatego, jeśli chodzi o budowanie linków, chcesz zdobywać linki dofollow pod SEO, gdy tylko jest to możliwe.

Jak sprawdzić, czy link ma atrybut nofollow?

Oto jak sprawdzić, czy link jest nofollow:

  • Kliknij prawym przyciskiem myszy w przeglądarce i kliknij „Wyświetl źródło strony”.
  • Następnie poszukaj linku w kodzie HTML strony.
  • Jeśli widzisz atrybut rel=”nofollow”, ten link to nofollow. W przeciwnym razie jest to link dofollow.

Dlaczego wyszukiwarki stworzyły tag Nofollow?

Tag nofollow został pierwotnie stworzony przez Google w celu zwalczania spamu w komentarzach na forach i blogach.

Wraz ze wzrostem popularności blogów rósł spam w komentarzach.

Spowodowało to dwa główne problemy:

  • Po pierwsze, witryny spamerskie zaczęły bardzo dobrze pozycjonować się w Google. To zepchnęło wysokiej jakości witryny z wyników wyszukiwania.
  • Po drugie, ponieważ taktyka zadziałała tak dobrze, spam w komentarzach rósł szybciej niż oczekiwano.

W 2005 roku Google pomogło opracować tag nofollow i automatycznie włączyli go do swojego algorytmu.

Tag został ostatecznie przyjęty przez inne wyszukiwarki.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Jakie mamy rodzaje linków Nofollow?

Każdy link, który ma tag nofollow, jest technicznie linkiem nofollow i niema tu zbyt dużego rozróżnienia.

Ale ogólnie rzecz biorąc, linki przychodzące z tych źródeł są zwykle mają nofollow z automatu:

  • Niektóre blogi i serwisy informacyjne (w treści postów/artykułów)
  • Komentarze na blogu
  • Media społecznościowe (na przykład linki w postach na Facebooku lub opisach filmów na YouTube)
  • Linki w postach na forum lub innych formach treści generowanych przez użytkowników

Od pewnego czasu istnieje jeszcze jedna kategoria linków, które powinny mają technicznie takie działanie jak nofollow (A w sumie 2 kategorie):

Płatne linki (sponsored i ugc).

Zgodnie ze wskazówkami Google dla webmasterów wszelkie linki, za które płacisz, powinny używać nowszego atrybutu „rel=sponsored”.

Czy linki Nofollow pomagają w SEO?

Niektórzy mówią: „Linki Nofollow mają zerowy wpływ na SEO”.

A inni twierdzą: „Linki Nofollow nie są tak potężne, jak linki dofollow, ale nadal pomagają”.

Jaka jest prawda?

Po pierwsze, co Google mówi o linkach nofollow?

Cóż, John Muller często wspomina „generalnie nie podążamy za nimi (generally we do not follow them)”.

„Ogólnie”, „Generalnie”?

Oznacza to, że w niektórych przypadkach podążają za nimi.

W sieci jest mnóstwo case study, gdzie użytkownicy budują tylko linki nofollow, aby to przetestować i obserwujemy pozytywny wpływ.

Dodatkowo różnicujesz profil linkowania, ponieważ jeśli posiadałbyś tylko linki dofollow to dałbyś sygnał google, że coś tu jest nie tak.

Jakie są zalety linków Nofollow?

Spójrzmy:

  1. Linki Nofollow mogą bezpośrednio pomóc w SEO.

Jak wspomniałem liczne eksperymenty i badania w branży SEO wykazały, że linki nofollow mogą prowadzić do wyższych pozycji w Google.

  1. Linki Nofollow mogą przynieść Ci ruch.

Nie zapomnij: odpowiedni link nofollow może skierować ukierunkowany ruch do Twojej witryny z innego serwisu.

Jaka jest różnica między Nofollow a Noindex?

Tag noindex to metatag, który dodajesz do określonych stron w swojej witrynie. Ten tag informuje wyszukiwarki, aby nie dodawały określonej strony do swojego indeksu.

Z drugiej strony linki nofollow informują wyszukiwarki, aby nie podążały za konkretnym linkiem. Więc jeśli nie chcesz, aby strona była indeksowana, link nofollow nie zadziała. Zamiast tego użyj tagu noindex.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak dodać link do follow?

Aby dodać link dofollow, należy dodać atrybut „rel = follow” do kodu HTML linku. Oznacza to, że roboty wyszukiwarek będą śledzić link, przekazując „wartość” ze strony źródłowej na stronę docelową.

Przykładowy kod HTML dla linku dofollow wygląda następująco:

php
<a href="https://uniqueseo.pl/" rel="follow">Tekst kotwicy linku</a>

W tym przykładzie „https://uniqueseo.pl/” to adres URL strony docelowej, a „Tekst kotwicy linku” to tekst, który będzie widoczny jako link na stronie.

Warto pamiętać, że większość linków na stronie powinna mieć atrybut nofollow, aby zapobiec sztucznemu manipulowaniu rankingiem strony w wynikach wyszukiwania. Dofollow linki powinny być stosowane tylko wtedy, gdy odnośna strona jest wartościowa i nie narusza wytycznych wyszukiwarek.

Rodzaje linków w SEO

W SEO (Search Engine Optimization), istnieją różne rodzaje linków, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Oto kilka przykładów:

  1. Linki wewnętrzne – to linki prowadzące z jednej strony na inną stronę na tej samej domenie. Linki wewnętrzne są ważne dla SEO, ponieważ pomagają wyszukiwarkom zrozumieć strukturę witryny i wskazać, które strony są najważniejsze.
  2. Linki zewnętrzne – to linki prowadzące z innej witryny na Twoją stronę. Linki zewnętrzne są jednym z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Im więcej linków zewnętrznych, tym wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania.
  3. Linki nofollow – to linki, które mają atrybut „nofollow” dodany do kodu HTML. Oznacza to, że nie przekazują one wartości SEO na stronę docelową. Linki nofollow są zazwyczaj stosowane w celu uniknięcia spamu i manipulacji algorytmów wyszukiwarek.
  4. Linki dofollow – to linki, które nie mają atrybutu „nofollow” i przekazują wartość SEO na stronę docelową. Linki dofollow są bardzo ważne dla pozycjonowania witryny, ponieważ przyczyniają się do zwiększenia jej autorytetu i wartości dla wyszukiwarek.
  5. Linki tekstowe – to linki, które umieszczone są w tekście na stronie, zazwyczaj w postaci słów kluczowych. Linki tekstowe są ważne dla SEO, ponieważ pomagają wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest dana strona i na jakie słowa kluczowe powinna być indeksowana.
  6. Linki do stron o wysokiej jakości – to linki, które prowadzą do witryn o wysokiej jakości i renomie. Takie linki są ważne dla SEO, ponieważ przyczyniają się do zwiększenia autorytetu witryny.
  7. Linki do stron o niskiej jakości – to linki, które prowadzą do witryn o niskiej jakości i nieodpowiedniej treści. Takie linki mogą szkodzić pozycjonowaniu witryny i przyczynić się do jej spadku w wynikach wyszukiwania.

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Linki nofollow w SEO- czy warto je zdobywać i do czego służą??

Napisz w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 113

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!