Zawartość strony
Dzisiaj opiszemy wszystko, co musisz wiedzieć o linkach nofollow.
Zacznijmy bez zbędnego przedłużania.
Linki Nofollow to linki z zastosowanym do nich tagiem HTML rel=”nofollow”. Znacznik nofollow mówi wyszukiwarkom, aby zignorowały ten link. Ponieważ linki nofollow nie podnoszą (oficjalnie) PageRank, prawdopodobnie nie wpływają na rankingi w wyszukiwarkach.
Jedyna różnica techniczna między nimi polega na tym, że link nofollow ma tag rel=”nofollow”.
<a href=”http://przykład.pl/” rel=”nofollow„>Anchor text</a>
Jako użytkownik nie możesz odróżnić linku nofollow od dofollow na pierwszy rzut oka. Możesz je klikać, zaznaczać, kopiować i wklejać, jak każdy inny link w sieci.
Jednak jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO istnieje duża różnica między linkami nofollow i dofollow.
Ta różnica oficjalnie polega na tym, że:
Linki Dofollow pomagają w rankingach w wyszukiwarkach ponieważ wzmacniają domenę. Linki Nofollow (na ogół) nie.
Czyli co ot znaczy?
Otóż, Google i inne wyszukiwarki używają linków jako kluczowego sygnału rankingowego.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Jednak w swoim algorytmie biorą pod uwagę tylko linki dofollow. W rzeczywistości, według Google, linki nofollow nie przekazują żadnego PageRank, czyli nie przekazują mocy.
A jeśli link nie wysyła PageRank (czyli nie buduje autorytetu domeny) to, nie pomoże to w twoim wyższym rankingu Google.
Dlatego, jeśli chodzi o budowanie linków, chcesz zdobywać linki dofollow pod SEO, gdy tylko jest to możliwe.
Oto jak sprawdzić, czy link jest nofollow:
Tag nofollow został pierwotnie stworzony przez Google w celu zwalczania spamu w komentarzach na forach i blogach.
Wraz ze wzrostem popularności blogów rósł spam w komentarzach.
Spowodowało to dwa główne problemy:
W 2005 roku Google pomogło opracować tag nofollow i automatycznie włączyli go do swojego algorytmu.
Tag został ostatecznie przyjęty przez inne wyszukiwarki.
Każdy link, który ma tag nofollow, jest technicznie linkiem nofollow i niema tu zbyt dużego rozróżnienia.
Ale ogólnie rzecz biorąc, linki przychodzące z tych źródeł są zwykle mają nofollow z automatu:
Od pewnego czasu istnieje jeszcze jedna kategoria linków, które powinny mają technicznie takie działanie jak nofollow (A w sumie 2 kategorie):
Płatne linki (sponsored i ugc).
Zgodnie ze wskazówkami Google dla webmasterów wszelkie linki, za które płacisz, powinny używać nowszego atrybutu „rel=sponsored”.
Niektórzy mówią: „Linki Nofollow mają zerowy wpływ na SEO”.
A inni twierdzą: „Linki Nofollow nie są tak potężne, jak linki dofollow, ale nadal pomagają”.
Jaka jest prawda?
Po pierwsze, co Google mówi o linkach nofollow?
Cóż, John Muller często wspomina „generalnie nie podążamy za nimi (generally we do not follow them)”.
„Ogólnie”, „Generalnie”?
Oznacza to, że w niektórych przypadkach podążają za nimi.
W sieci jest mnóstwo case study, gdzie użytkownicy budują tylko linki nofollow, aby to przetestować i obserwujemy pozytywny wpływ.
Dodatkowo różnicujesz profil linkowania, ponieważ jeśli posiadałbyś tylko linki dofollow to dałbyś sygnał google, że coś tu jest nie tak.
Spójrzmy:
Jak wspomniałem liczne eksperymenty i badania w branży SEO wykazały, że linki nofollow mogą prowadzić do wyższych pozycji w Google.
Nie zapomnij: odpowiedni link nofollow może skierować ukierunkowany ruch do Twojej witryny z innego serwisu.
Tag noindex to metatag, który dodajesz do określonych stron w swojej witrynie. Ten tag informuje wyszukiwarki, aby nie dodawały określonej strony do swojego indeksu.
Z drugiej strony linki nofollow informują wyszukiwarki, aby nie podążały za konkretnym linkiem. Więc jeśli nie chcesz, aby strona była indeksowana, link nofollow nie zadziała. Zamiast tego użyj tagu noindex.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Linki nofollow w SEO- czy warto je zdobywać i do czego służą??
Napisz w komentarzu.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)