Zawartość strony
Dzisiaj opiszemy wszystko, co musisz wiedzieć o linkach nofollow.
Zacznijmy bez zbędnego przedłużania.
Linki Nofollow to linki z zastosowanym do nich tagiem HTML rel=”nofollow”. Znacznik nofollow mówi wyszukiwarkom, aby zignorowały ten link. Ponieważ linki nofollow nie podnoszą (oficjalnie) PageRank, prawdopodobnie nie wpływają na rankingi w wyszukiwarkach.
Jedyna różnica techniczna między nimi polega na tym, że link nofollow ma tag rel=”nofollow”.
<a href=”http://przykład.pl/” rel=”nofollow„>Anchor text</a>
Jako użytkownik nie możesz odróżnić linku nofollow od dofollow na pierwszy rzut oka. Możesz je klikać, zaznaczać, kopiować i wklejać, jak każdy inny link w sieci.
Jednak jeśli chodzi o optymalizację pod kątem wyszukiwarek, czyli SEO istnieje duża różnica między linkami nofollow i dofollow.
Ta różnica oficjalnie polega na tym, że:
Linki Dofollow pomagają w rankingach w wyszukiwarkach ponieważ wzmacniają domenę. Linki Nofollow (na ogół) nie.
Czyli co ot znaczy?
Otóż, Google i inne wyszukiwarki używają linków jako kluczowego sygnału rankingowego.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Jednak w swoim algorytmie biorą pod uwagę tylko linki dofollow. W rzeczywistości, według Google, linki nofollow nie przekazują żadnego PageRank, czyli nie przekazują mocy.
A jeśli link nie wysyła PageRank (czyli nie buduje autorytetu domeny) to, nie pomoże to w twoim wyższym rankingu Google.
Dlatego, jeśli chodzi o budowanie linków, chcesz zdobywać linki dofollow pod SEO, gdy tylko jest to możliwe.
Oto jak sprawdzić, czy link jest nofollow:
Tag nofollow został pierwotnie stworzony przez Google w celu zwalczania spamu w komentarzach na forach i blogach.
Wraz ze wzrostem popularności blogów rósł spam w komentarzach.
Spowodowało to dwa główne problemy:
W 2005 roku Google pomogło opracować tag nofollow i automatycznie włączyli go do swojego algorytmu.
Tag został ostatecznie przyjęty przez inne wyszukiwarki.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Każdy link, który ma tag nofollow, jest technicznie linkiem nofollow i niema tu zbyt dużego rozróżnienia.
Ale ogólnie rzecz biorąc, linki przychodzące z tych źródeł są zwykle mają nofollow z automatu:
Od pewnego czasu istnieje jeszcze jedna kategoria linków, które powinny mają technicznie takie działanie jak nofollow (A w sumie 2 kategorie):
Płatne linki (sponsored i ugc).
Zgodnie ze wskazówkami Google dla webmasterów wszelkie linki, za które płacisz, powinny używać nowszego atrybutu „rel=sponsored”.
Niektórzy mówią: „Linki Nofollow mają zerowy wpływ na SEO”.
A inni twierdzą: „Linki Nofollow nie są tak potężne, jak linki dofollow, ale nadal pomagają”.
Jaka jest prawda?
Po pierwsze, co Google mówi o linkach nofollow?
Cóż, John Muller często wspomina „generalnie nie podążamy za nimi (generally we do not follow them)”.
„Ogólnie”, „Generalnie”?
Oznacza to, że w niektórych przypadkach podążają za nimi.
W sieci jest mnóstwo case study, gdzie użytkownicy budują tylko linki nofollow, aby to przetestować i obserwujemy pozytywny wpływ.
Dodatkowo różnicujesz profil linkowania, ponieważ jeśli posiadałbyś tylko linki dofollow to dałbyś sygnał google, że coś tu jest nie tak.
Spójrzmy:
Jak wspomniałem liczne eksperymenty i badania w branży SEO wykazały, że linki nofollow mogą prowadzić do wyższych pozycji w Google.
Nie zapomnij: odpowiedni link nofollow może skierować ukierunkowany ruch do Twojej witryny z innego serwisu.
Tag noindex to metatag, który dodajesz do określonych stron w swojej witrynie. Ten tag informuje wyszukiwarki, aby nie dodawały określonej strony do swojego indeksu.
Z drugiej strony linki nofollow informują wyszukiwarki, aby nie podążały za konkretnym linkiem. Więc jeśli nie chcesz, aby strona była indeksowana, link nofollow nie zadziała. Zamiast tego użyj tagu noindex.
Aby dodać link dofollow, należy dodać atrybut „rel = follow” do kodu HTML linku. Oznacza to, że roboty wyszukiwarek będą śledzić link, przekazując „wartość” ze strony źródłowej na stronę docelową.
Przykładowy kod HTML dla linku dofollow wygląda następująco:
php
<a href="https://uniqueseo.pl/" rel="follow">Tekst kotwicy linku</a>
W tym przykładzie „https://uniqueseo.pl/” to adres URL strony docelowej, a „Tekst kotwicy linku” to tekst, który będzie widoczny jako link na stronie.
Warto pamiętać, że większość linków na stronie powinna mieć atrybut nofollow, aby zapobiec sztucznemu manipulowaniu rankingiem strony w wynikach wyszukiwania. Dofollow linki powinny być stosowane tylko wtedy, gdy odnośna strona jest wartościowa i nie narusza wytycznych wyszukiwarek.
W SEO (Search Engine Optimization), istnieją różne rodzaje linków, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Oto kilka przykładów:
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Linki nofollow w SEO- czy warto je zdobywać i do czego służą??
Napisz w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 113
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)