Metoda Design Thinking Process i jej wpływ na konwersje [CRO]

Opisy kategorii seo
ISO/IEC 27701 – system zarządzania informacjami o prywatności [międzynarodowy standard]
30 kwietnia, 2022
CRO – optymalizacja konwersji (dobre praktyki i przykłady)
1 maja, 2022
design thinking
design thinking

Metoda Design Thinking Process i jej wpływ na konwersje [CRO]

Wyższy poziom konwersji, który jest pożądany przez każdego właściciela biznesu to problem związany z marketingiem i doświadczeniem użytkownika (UX). Później dochodzi nam lepsze poznanie użytkowników. Jest to zatem kwestia dokładnej analizy ścieżki klienta/użytkownika. W skrócie: zastosowanie metod zorientowanych na użytkownika.

Metoda design thinking powstała w latach 60 ubiegłego wieku w Stanach Zjednoczonych.

Design Thinking Process w stosunku do CRO (conversion rate optimization) jest zarówno metodą, jak i procesem.”

Celem w sprzedaży internetowej jest rozwiązywanie problemów z produktem lub usługą pod kątem doświadczenia użytkownika. Jest to metoda, która pozwala nam głębiej zrozumieć użytkowników, innowacyjność i projektowanie.

Metoda Design Thinking umożliwia skoncentrowanie projektu produktu na klientach i użytkownikach. Proces ten jest potężnym atutem dla firm, ponieważ pozwala zoptymalizować działania pod kątem docelowym i zmaksymalizować szanse na uzyskanie pożądanych rezultatów.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Pozwala to zespołom marketingowym, projektantom, programistom i innym nie polegać na intuicji, ale raczej na badaniach, refleksji i projektowaniu skoncentrowanym na użytkownika, który trafił na stronę internetową z reklam PPC, social media czy SEO.

Optymalizację współczynnika konwersji (CRO) można porównać do metod Design Thinking, ponieważ jej dziedziną jest ustanowienie jasnego procesu optymalizacji ilości i jakości konwersji witryny dla bardzo konkretnych działań. Proces ten jest podobny do myślenia projektowego, ponieważ opiera się również na badaniach, hipotezach i testach.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Ponieważ rynki, osoby i branże mogą być czasami bardzo złożone, nikt nie wie, jakie ulepszenia zoptymalizują współczynnik konwersji. Podobnie jak w przypadku Design Thinking, tak naprawdę wielu marketerów błędnie stosuje intuicję i subiektywne opinie. Biorąc pod uwagę, że nie można wiedzieć, co zadziała, jeśli chodzi o konwersję, innowacyjność i testowanie to główne punkty, na których musimy się oprzeć.

Punkty wspólne dla CRO i Design Thinking

Aby dobrze optymalizować konwersje trzeba zaakceptować kilka faktów i prawd:

Opinia się nie liczy: czy to w Design Thinking, czy w CRO, subiektywne opinie nie mają tu tak naprawdę miejsca. Nie sposób postawić się na miejscu wszystkich użytkowników i w pełni ich zrozumieć. Musisz odłożyć intuicję na bok i skupić się na rzetelnych danych. Oczywiście można zaproponować nowatorskie pomysły, opinie, sugestie, ale muszą one wynikać systematycznie z poczynionych obserwacji, a następnie muszą zostać przetestowane.

Nie wiadomo, co zadziała: oczywiście istnieją pewne podstawowe uniwersalne zasady poprawiające wydajność, takie jak szybkość ładowania lub dostępność. Ale jeśli chodzi o CRO, nie można z góry wiedzieć, co się sprawdzi. Dlatego istnieją testy.

Nie ma czegoś takiego jak magiczny układ: brak rozmieszczenia, brak układu, żaden kolor nie jest lepszy od innego w stosunku do konwersji. Nie istnieje żadna uniwersalna reguła maksymalizująca szanse na optymalizację konwersji. Najlepsze praktyki, które można znaleźć w internecie, działają w niektórych witrynach, ale nie we wszystkich. Dlatego musimy przestać myśleć o „sztywnych i najlepszych metodach do wdrożenia na ślepo”, a zamiast tego pomyśleć o „procesie”.

I to jest ogromny wspólny punkt między CRO i Design Thinking – oba obejmują bardzo przejrzysty proces: zbieranie danych, znajdowanie rozwiązań, stawianie hipotez, testowanie i analiza.

Jednym ze sposobów na maksymalne wykorzystanie danych, zamiast polegania na opiniach, jest użycie narzędzi do zbudowania bazy wiedzy opartej na wynikach z ukończonych testów. W ten sposób możesz naprawdę upewnić się, że Twoje testy będą miały realne przełożenie na wyniki.

Zrozumienie użytkownika i jego potrzeb

Czy to w procesie Design Thinking czy optymalizacji konwersji, pierwszym krokiem jest to aby wczuć się i postawić w sytuacji użytkowników.

Ważne jest tutaj poznanie danych użytkowników pod kątem ich celów, motywacji, obaw, pragnień, demografii, gdzie mieszkają, skąd pochodzą itp.

Dlatego też należy gromadzić dane ilościowe i jakościowe, aby uzyskać jak najbardziej zaawansowane i precyzyjne zrozumienie użytkowników.

W celu optymalizacji konwersji w witrynie, celem jest skoncentrowanie badań UX na użyteczności witryny i na możliwych punktach oporu, które mogą obniżyć współczynnik konwersji.

Ten krok badawczy może uwzględniać kilka technik:

  • Analiza danych w Google Analytics: Dane ilościowe umożliwiają zrozumienie użytkowników, a także jakość interfejsu. Można obserwować najczęściej używane przeglądarki, najczęstszą grupę wiekową lub inne dane demograficzne. Jeśli chodzi o interfejs, współczynnik odrzuceń czy współczynnik konwersji na poszczególnych stronach również pozwalają lepiej zrozumieć skuteczność serwisu.
  • Ankiety / Wywiady: W zakresie zbierania danych jakościowych celem jest zadawanie odpowiednich pytań bezpośrednio zainteresowanym użytkownikom. Czy to poprzez bezpośrednie dyskusje z użytkownikami, czy poprzez ankiety online, celem jest uzyskanie odpowiedzi na temat możliwych ulepszeń wrażenia użytkownika.
  • Śledzenie kliknięć: Śledzenie kliknięć to również skuteczna metoda zrozumienia zwyczajów i zachowań użytkowników w odniesieniu do interfejsu witryny. Stosuj także nagrania sesji i heatmapy.

W każdym razie ostatecznym celem jest uzyskanie wglądu w to jak pomóc użytkownikom i jak najlepiej zrozumieć różne problemy, z którymi mają do czynienia w Twoim interfejsie.

Zdefiniuj i przeanalizuj

Niezależnie od tego, czy chodzi o proces Design Thinking, czy CRO, ważne jest, aby zebrać dane jakościowe i ilościowe w celu ich przechowywania i analizowania.

Celem jest zatem poznanie danych i ich wpływu na dane konwersji. Aby to zrobić, interesujące może być na przykład zebranie powtarzających się zachowań użytkowników.

Na tym etapie należy zadać pytania dotyczące gromadzonych danych, np:

  • Czy istnieje wspólny problem, z którym boryka się wielu różnych użytkowników?

Ważne jest tutaj posortowanie danych i przekształcenie ich w rzeczywiste obserwacje, które pomogą później w stawianiu hipotez.

Ten krok służy zatem wyjaśnieniu, na czym należy się skupić, aby zoptymalizować wrażenia użytkownika i współczynnik konwersji danego produktu. Celem jest zatem analiza potencjalnych rozwiązań i wybór tych, które będą najbardziej spójne dla projektu.

Idea i hipoteza

W procesie Design Thinking ideacja polega na generowaniu innowacyjnych pomysłów w celu znalezienia rozwiązań.

Burza mózgów i praca grupowa są tu zatem jak najbardziej wskazane. Każdy członek zespołu może dzielić się swoimi pomysłami, aby stworzyć debatę i postawić inteligentne hipotezy.

Biorąc pod uwagę wszystkie dane jakościowe i ilościowe zebrane wcześniej, celem tego ostatniego kroku jest znalezienie hipotez do wdrożenia w przyszłych testach.

Celem jest wygenerowanie jak największej liczby hipotez.

Na koniec najlepiej jest uporządkować i posortować wszystkie założenia przyjęte za pomocą systemu ocen zgodnie z łatwością wdrożenia i wpływem na wrażenia użytkownika.

Ważne jest, aby nadać priorytet założeniom, które mają duży potencjał w zakresie optymalizacji współczynnika konwersji. Dzięki temu nie będziesz skupiać się na szczegółach, w które nie warto inwestować.

Jak Metoda Design Thinking i CRO działają w praktyce?

Przykładowo:

Za pomocą narzędzi do nagrywania na żywo sesji użytkowników możesz znaleźć wiele problemów na niektórych stronach. Następnie na podstawie tych danych przeprowadzasz różne testy z użytkownikami, aby odkryć, co jest ne tak w tym procesie.

Na przykład może odkryjesz że czas wczytywania strony głównej jest zbyt długi i masz sporo odrzuceń, albo po dodaniu do koszyka mało osób przechodzi do płatności.

Niezbędna wiedza specjalistyczna

W procesie Design Thinking współpraca jest niezbędna. Umożliwia to skorzystanie z kilku ekspertyz niezbędnych do badań, projektowania i testowania.

W przypadku optymalizacji konwersji to samo. Istnieje wiele aspektów, które należy opanować, aby opanować sprawne mierzenie i zwiększanie konwersji na stronie internetowej.

Oto przykłady które muszą być zawarte w tym aby metoda Design Thinking, pomagała zoptymalizować konwersje:

  • Analityka danych
  • Sprawne zarządzanie projektem
  • UX/UI desing
  • UX copywriting
  • Doświadczenie w programowaniu frontendowym

Wymaga to również opanowania wielu narzędzi analitycznych i badawczych, takich jak Google Analytics, Tag Manager, Google optimize i innych.

Wszystkie te specjalności są różne i każda z nich ma bardzo konkretne cele, ale uzupełniają optymalizację współczynnika konwersji.

CRO jest często postrzegane jako obszar zarezerwowany dla dużych firm. Jednak bardziej popularna metoda Design Thinking ma ostatecznie ten sam cel co CRO: generowanie i testowanie innowacyjnych pomysłów w celu poprawy doświadczenia użytkownika, produktu lub współczynnika konwersji.

Design Thinking jest zatem idealnym procesem do realizacji strategii CRO.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Metoda Design Thinking Process i jej wpływ na konwersje [CRO]?

Napisz w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)