Zawartość strony
Wyższy poziom konwersji, który jest pożądany przez każdego właściciela biznesu to problem związany z marketingiem i doświadczeniem użytkownika (UX). Później dochodzi nam lepsze poznanie użytkowników. Jest to zatem kwestia dokładnej analizy ścieżki klienta/użytkownika. W skrócie: zastosowanie metod zorientowanych na użytkownika.
Metoda design thinking powstała w latach 60 ubiegłego wieku w Stanach Zjednoczonych.
„Design Thinking Process w stosunku do CRO (conversion rate optimization) jest zarówno metodą, jak i procesem.”
Celem w sprzedaży internetowej jest rozwiązywanie problemów z produktem lub usługą pod kątem doświadczenia użytkownika. Jest to metoda, która pozwala nam głębiej zrozumieć użytkowników, innowacyjność i projektowanie.
Metoda Design Thinking umożliwia skoncentrowanie projektu produktu na klientach i użytkownikach. Proces ten jest potężnym atutem dla firm, ponieważ pozwala zoptymalizować działania pod kątem docelowym i zmaksymalizować szanse na uzyskanie pożądanych rezultatów.
Pozwala to zespołom marketingowym, projektantom, programistom i innym nie polegać na intuicji, ale raczej na badaniach, refleksji i projektowaniu skoncentrowanym na użytkownika, który trafił na stronę internetową z reklam PPC, social media czy SEO.
Optymalizację współczynnika konwersji (CRO) można porównać do metod Design Thinking, ponieważ jej dziedziną jest ustanowienie jasnego procesu optymalizacji ilości i jakości konwersji witryny dla bardzo konkretnych działań. Proces ten jest podobny do myślenia projektowego, ponieważ opiera się również na badaniach, hipotezach i testach.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Ponieważ rynki, osoby i branże mogą być czasami bardzo złożone, nikt nie wie, jakie ulepszenia zoptymalizują współczynnik konwersji. Podobnie jak w przypadku Design Thinking, tak naprawdę wielu marketerów błędnie stosuje intuicję i subiektywne opinie. Biorąc pod uwagę, że nie można wiedzieć, co zadziała, jeśli chodzi o konwersję, innowacyjność i testowanie to główne punkty, na których musimy się oprzeć.
Aby dobrze optymalizować konwersje trzeba zaakceptować kilka faktów i prawd:
Opinia się nie liczy: czy to w Design Thinking, czy w CRO, subiektywne opinie nie mają tu tak naprawdę miejsca. Nie sposób postawić się na miejscu wszystkich użytkowników i w pełni ich zrozumieć. Musisz odłożyć intuicję na bok i skupić się na rzetelnych danych. Oczywiście można zaproponować nowatorskie pomysły, opinie, sugestie, ale muszą one wynikać systematycznie z poczynionych obserwacji, a następnie muszą zostać przetestowane.
Nie wiadomo, co zadziała: oczywiście istnieją pewne podstawowe uniwersalne zasady poprawiające wydajność, takie jak szybkość ładowania lub dostępność. Ale jeśli chodzi o CRO, nie można z góry wiedzieć, co się sprawdzi. Dlatego istnieją testy.
Nie ma czegoś takiego jak magiczny układ: brak rozmieszczenia, brak układu, żaden kolor nie jest lepszy od innego w stosunku do konwersji. Nie istnieje żadna uniwersalna reguła maksymalizująca szanse na optymalizację konwersji. Najlepsze praktyki, które można znaleźć w internecie, działają w niektórych witrynach, ale nie we wszystkich. Dlatego musimy przestać myśleć o „sztywnych i najlepszych metodach do wdrożenia na ślepo”, a zamiast tego pomyśleć o „procesie”.
I to jest ogromny wspólny punkt między CRO i Design Thinking – oba obejmują bardzo przejrzysty proces: zbieranie danych, znajdowanie rozwiązań, stawianie hipotez, testowanie i analiza.
Jednym ze sposobów na maksymalne wykorzystanie danych, zamiast polegania na opiniach, jest użycie narzędzi do zbudowania bazy wiedzy opartej na wynikach z ukończonych testów. W ten sposób możesz naprawdę upewnić się, że Twoje testy będą miały realne przełożenie na wyniki.
Czy to w procesie Design Thinking czy optymalizacji konwersji, pierwszym krokiem jest to aby wczuć się i postawić w sytuacji użytkowników.
Ważne jest tutaj poznanie danych użytkowników pod kątem ich celów, motywacji, obaw, pragnień, demografii, gdzie mieszkają, skąd pochodzą itp.
Dlatego też należy gromadzić dane ilościowe i jakościowe, aby uzyskać jak najbardziej zaawansowane i precyzyjne zrozumienie użytkowników.
W celu optymalizacji konwersji w witrynie, celem jest skoncentrowanie badań UX na użyteczności witryny i na możliwych punktach oporu, które mogą obniżyć współczynnik konwersji.
Ten krok badawczy może uwzględniać kilka technik:
W każdym razie ostatecznym celem jest uzyskanie wglądu w to jak pomóc użytkownikom i jak najlepiej zrozumieć różne problemy, z którymi mają do czynienia w Twoim interfejsie.
Niezależnie od tego, czy chodzi o proces Design Thinking, czy CRO, ważne jest, aby zebrać dane jakościowe i ilościowe w celu ich przechowywania i analizowania.
Celem jest zatem poznanie danych i ich wpływu na dane konwersji. Aby to zrobić, interesujące może być na przykład zebranie powtarzających się zachowań użytkowników.
Na tym etapie należy zadać pytania dotyczące gromadzonych danych, np:
Ważne jest tutaj posortowanie danych i przekształcenie ich w rzeczywiste obserwacje, które pomogą później w stawianiu hipotez.
Ten krok służy zatem wyjaśnieniu, na czym należy się skupić, aby zoptymalizować wrażenia użytkownika i współczynnik konwersji danego produktu. Celem jest zatem analiza potencjalnych rozwiązań i wybór tych, które będą najbardziej spójne dla projektu.
W procesie Design Thinking ideacja polega na generowaniu innowacyjnych pomysłów w celu znalezienia rozwiązań.
Burza mózgów i praca grupowa są tu zatem jak najbardziej wskazane. Każdy członek zespołu może dzielić się swoimi pomysłami, aby stworzyć debatę i postawić inteligentne hipotezy.
Biorąc pod uwagę wszystkie dane jakościowe i ilościowe zebrane wcześniej, celem tego ostatniego kroku jest znalezienie hipotez do wdrożenia w przyszłych testach.
Celem jest wygenerowanie jak największej liczby hipotez.
Na koniec najlepiej jest uporządkować i posortować wszystkie założenia przyjęte za pomocą systemu ocen zgodnie z łatwością wdrożenia i wpływem na wrażenia użytkownika.
Ważne jest, aby nadać priorytet założeniom, które mają duży potencjał w zakresie optymalizacji współczynnika konwersji. Dzięki temu nie będziesz skupiać się na szczegółach, w które nie warto inwestować.
Przykładowo:
Za pomocą narzędzi do nagrywania na żywo sesji użytkowników możesz znaleźć wiele problemów na niektórych stronach. Następnie na podstawie tych danych przeprowadzasz różne testy z użytkownikami, aby odkryć, co jest ne tak w tym procesie.
Na przykład może odkryjesz że czas wczytywania strony głównej jest zbyt długi i masz sporo odrzuceń, albo po dodaniu do koszyka mało osób przechodzi do płatności.
W procesie Design Thinking współpraca jest niezbędna. Umożliwia to skorzystanie z kilku ekspertyz niezbędnych do badań, projektowania i testowania.
W przypadku optymalizacji konwersji to samo. Istnieje wiele aspektów, które należy opanować, aby opanować sprawne mierzenie i zwiększanie konwersji na stronie internetowej.
Oto przykłady które muszą być zawarte w tym aby metoda Design Thinking, pomagała zoptymalizować konwersje:
Wymaga to również opanowania wielu narzędzi analitycznych i badawczych, takich jak Google Analytics, Tag Manager, Google optimize i innych.
Wszystkie te specjalności są różne i każda z nich ma bardzo konkretne cele, ale uzupełniają optymalizację współczynnika konwersji.
CRO jest często postrzegane jako obszar zarezerwowany dla dużych firm. Jednak bardziej popularna metoda Design Thinking ma ostatecznie ten sam cel co CRO: generowanie i testowanie innowacyjnych pomysłów w celu poprawy doświadczenia użytkownika, produktu lub współczynnika konwersji.
Design Thinking jest zatem idealnym procesem do realizacji strategii CRO.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Metoda Design Thinking Process i jej wpływ na konwersje [CRO]?
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |