Zawartość strony
Google PageSpeed to narzędzie opracowane przez Google, które mierzy wydajność strony internetowej i dostarcza sugestie dotyczące optymalizacji jej wydajności.
Ocenia zawartość strony internetowej, a następnie generuje sugestie, aby przyspieszyć tę stronę. PageSpeed może pomóc uczynić witrynę bardziej przyjazną dla użytkownika, skracając czas ładowania strony i zwiększając interaktywność.
Strona, która się długo ładuje, jest nie tylko niechętnie odwiedzana przez użytkowników, ale także nie są lubiane przez Google. Szybkość ładowania strony internetowej jest jednym z czynników rankingowych Google.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Reklama:
REKLAMA
Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku
Link do kursu: szkolenie Facebook Ads
Powolne strony są konsekwentnie karane przez algorytm Google dla zapytań z urządzeń mobilnych. Dochodzi nawet do tego, że strony, które ładują się ponad dwie sekundy, są całkowicie ignorowane przez robota indeksującego. Około 32% użytkowników opuszcza strony internetowe, które ładują się ponad 3 sekundy. W związku z tym Google stworzyło narzędzie z Google PageSpeed Insights, które pomaga analizować czasy ładowania stron internetowych i odpowiednio ją optymalizować, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Google Page Speed Insights to narzędzie do analizy czasów ładowania stron internetowych, które działa z dowolnym adresem URL. Wystarczy skopiować adres strony do odpowiedniego pola. Wyniki są wyprowadzane osobno zarówno dla wersji mobilnej, jak i komputerowej danej strony.
Najnowsza wersja oprogramowania zawiera rzeczywiste dane użytkownika z „Chrome User Experience”. Dane pochodzą od użytkowników, którzy korzystają z przeglądarki Google Chrome i dobrowolnie udostępniają Google swoje statystyki użytkowania. Dane są uzupełniane przez narzędzie wydajności „Lighthouse”, które symuluje dostęp do odpowiedniej strony internetowej, a tym samym gromadzi odpowiednie kluczowe dane. Wartości od 0 do 59 są uważane za złe, od 60 do 79 za akceptowalne, a powyżej 80 za dobre.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Wynik analizy Google Page Speed składa się z różnych wartości:
W tym momencie mediana czasu ładowania jest podana w kategoriach szybki, średni i wolny.
Narzędzie uwzględnia dwa kluczowe parametry:
Automatycznie narzędzie pokazuje sugestie ulepszeń, które są ważne z technicznego punktu widzenia. Należy się jednak z nimi dobrze zapoznać i nie akceptować w ciemno. Modyfikacje mogą mieć pozytywny wpływ na czas ładowania, ale mogą pogorszyć wrażenia użytkownika w innych miejscach.
Ponadto Google Page Speed Insights sugeruje optymalizację, nawet jeśli ogólna wydajność jest już bardzo dobra. W tym przypadku zazwyczaj można powstrzymać się od wprowadzania dalszych ulepszeń.
Narzędzie oferuje również pomoc w ocenie, które podejścia optymalizacyjne mogą być opłacalne.
Jeśli strona ładuje się zbyt długo, przyczyn może być wiele. Do najczęstszych należą następujące, które na szczęście można stosunkowo szybko naprawić:
Dzięki integracji rzeczywistych danych użytkownika Google Page Speed Insights stał się znacznie bardziej praktyczny, a przez to niezawodny. Jest to ważne nie tylko dlatego, że szybkość ładowania jest nie tylko niezbędna jako czynnik SEO, ale także stanowi istotną część doświadczenia użytkownika lub klienta. W związku z tym ważne jest, aby regularnie sprawdzać czasy ładowania własnej witryny i jak najlepiej ją optymalizować, co często można osiągnąć niewielkim wysiłkiem i kilkoma prostymi krokami.
Mała uwaga, jeśli optymalizujesz javascript i css to przejrzyj wszystko raz jeszcze, mam na myśli funkcjonalność bo często coś przestaje działać.
Kompresja obrazków jest w porządku ale też uważaj żeby nie wyszła Ci pixeloza. I zwracaj uwagę na wynik pagespeed w kontekście mobile i komputer.
Sam wordpress działa dobrze, to znaczy wydajność strony, czy szybkość strony defaultowo jest w porządku ale wiele motywów typu drag and drop jest bardzo ciężkich.
Działanie strony i prędkość ładowania zaczyna wtedy mocno odbiegać od ideału.
Czy wynik 100 punktów na mobile jest możliwy?
Tak ale zawartość strony nie będzie już tak atrakcyjna, w szczególności jeśli posiadasz dodatkowe funkcjonalności albo sklep internetowy e-commerce. Wtedy Twoim priorytetem nie jest perfekcyjny pagespeed insight, ale konwersja. Więc dbaj żeby w wynikach wyszukiwania na pierwszej stronie wyszukiwarki nie mieć najgorszego wyniku w gtmetrix, czy pingdom tools.
Optymalizując szybkość witryny czy prędkość strony dojdziesz do wniosku że ranking google rządzi się swoimi prawami . Moja rada?
Zadbaj żeby Twoja strona nie była super wolna, a wynik page speed insights to tylko wytyczne. Są lepsze narzędzia do mierzenia ładowania się stron (w tym plików css i js).
Przy okazji.
Ile razy dzisiaj robiłeś test google page speed? Zapewne kilka:)
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |