Google ogłasza nową aktualizację algorytmu, która kładzie większy nacisk na głębię treści (helpful content update)

Czym są wartości marki? I jak je zdefiniować? (1 strategia)
23 sierpnia, 2022
Co to jest pomocna treść (helpful content) według Google?
24 sierpnia, 2022
More content by people, for people in Search google helpful content update
More content by people, for people in Search: google helpful content update

Google wprowadza aktualizację algorytmu dla całej witryny, zwaną aktualizacją pomocnej treści (helpful content update), która obniża wartość treści napisanych dla wyszukiwarek, a nie ludzi.

Google ogłosiło kilka kluczowych aktualizacji swoich algorytmów, które będą dążyć do pokazywania użytkownikom bardziej wartościowych wyników, stworzonych dla ludzi. Firma nie chce faworyzować stron internetowych, które zostały zaprojektowane wyłącznie z myślą o wyższej pozycji w rankingu SERP.

Głównym celem Google z tymi nowymi aktualizacjami są witryny agregujące niskiej jakości treści, które mają na celu dopasowanie do popularnych wyszukiwanych haseł, aby przyciągnąć więcej ruchu z wyszukiwania.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Oficjalnie twierdzą, że położą większy nacisk na jakość i głębię treści, co może wywołać zmianę w szerszym podejściu do SEO.

Jak wyjaśniło Google:

“Next week, we’ll launch the “helpful content update” to tackle content that seems to have been primarily created for ranking well in search engines rather than to help or inform people. This ranking update will help make sure that unoriginal, low quality content doesn’t rank highly in Search, and our testing has found it will especially improve results related to online education, as well as arts and entertainment, shopping and tech-related content.”

https://blog.google/products/search/more-content-by-people-for-people-in-search/

Aktualizacja, jak mówi Google, jest skierowana do witryn niskiej jakości, które zostały stworzone wyłącznie w celu oszukania algorytmu, poprzez uwzględnienie konkretnych dopasowań słów kluczowych, które są zgodne z kluczowymi trendami wyszukiwania Google.

Innymi słowy, jeśli tworzysz płytkie treści (thin content) oparte wyłącznie na dopasowaniu słów kluczowych, aby uzyskać pozycję w wyszukiwarce, wkrótce możesz zauważyć spadek w rankingach SERP.

“For example, if you search for information about a new movie, you might have previously seen articles that aggregated reviews from other sites without adding perspectives beyond what’s available elsewhere. This isn’t very helpful if you’re expecting to read something new. With this update, you’ll see more results with unique, authentic information, so you’re more likely to read something you haven’t seen before.”

https://blog.google/products/search/more-content-by-people-for-people-in-search/
helpful content update

Jak zawsze, Google chce zapewnić użytkownikom najtrafniejsze, pomocne wyniki, których na ogół nie dostarczają witryny agregujące wpisy ani te, które są tworzone wyłącznie z myślą o robotach i SEO. Może to zmniejszyć wartość popularnych taktyk pozycjonowania stron, takich jak używanie dokładnych wyszukiwanych haseł w nagłówkach i upychanie słów kluczowych (keyword stuffing).

Zmiana nie powinna mieć wpływu na witryny, które naprawdę tworzą pomocne, szczegółowe treści na określony temat. Najważniejsze jest to, że powinieneś tworzyć treści z myślą o swoich odbiorcach.

Chociaż trudno jest podać konkretne wskazówki, ponieważ nie wiemy, jaki będzie pełny wpływ na tym etapie na wyniki pozycji stron w sieci. To, nie powinno to mieć wpływu na większość witryn, które nie są przeznaczone do oszukiwania systemów Google, ale sugerujemy przeglądać Google Search Console i Google Analytics.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Firma Google ogłosiła również nową aktualizację procesu rankingowania stron tworzących sporo recenzji (product review update), mającą na celu wyświetlanie wysokiej jakości, pomocnych recenzji w wynikach wyszukiwania, a nie tylko stron z tematyki marketingu afiliacyjnego.

“Last year, we kicked off a series of updates to show more helpful, in-depth reviews based on first-hand expertise in search results. We’ve continued to refine these systems, and in the coming weeks, we’ll roll out another update to make it even easier to find high-quality, original reviews. We’ll continue this work to make sure you find the most useful information when you’re researching a purchase on the web.”

„W zeszłym roku rozpoczęliśmy serię aktualizacji, aby pokazać bardziej przydatne, szczegółowe recenzje oparte na wiedzy z pierwszej ręki w wynikach wyszukiwania. Kontynuowaliśmy ulepszanie tych systemów, a w nadchodzących tygodniach wprowadzimy kolejną aktualizację, aby jeszcze łatwiej znaleźć oryginalne recenzje wysokiej jakości. Będziemy kontynuować tę pracę, aby upewnić się, że znajdziesz najbardziej przydatne informacje podczas wyszukiwania informacji o zakupie w Internecie”.

Podobnie jak w przypadku pomocnej aktualizacji treści (helpful content update), skupienie się na recenzjach ma na celu podkreślenie większej liczby recenzji produktów, firm które dzielą się prawdziwymi testami i badaniami, zamiast słabych treści, które po prostu podsumowują kilka produktów.

Ponownie, głównym celem Google jest ciągłe dostarczanie wysokiej jakości, pouczających wyników w wyszukiwarce, które odpowiadają na pytania. Im lepiej możesz to zrobić, tym lepsza powinna być teoretycznie wysokość Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Inne uwagi dotyczące aktualizacji „pomocnych treści Google”

Na koniec kilka uwag:

  • Aktualizacja nie jest działaniem ręcznym.
  • Na początek wpłynie to tylko na wyszukiwania w języku angielskim.
  • Proces jest zautomatyzowany przy użyciu modelu uczenia maszynowego.
  • Treści skierowane przede wszystkim do ludzi mogą nadal mieć wysoką pozycję, nawet jeśli są publikowane w witrynach z dużą ilością nieprzydatnych treści.
  • Sygnał jest ważony, co oznacza, że niektóre witryny będą dotknięte mocniej niż inne.

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)