Google Ads czyli reklama w wyszukiwarce, na YouTube i w GDN

Pozycjonowanie SEO. Wyższe pozycje w Google
6 sierpnia, 2021
Facebook Ads – system reklamowy Facebooka
6 sierpnia, 2021
Reklama google ads

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Czym jest reklama Google Ads?

Google Ads (wcześniej Google Adwords) jest w najprostszym możliwym ujęciu systemem reklamowym firmy Google, który pozwala na wyświetlania reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce, reklamy wideo w portalu YouTube, a także reklamy graficzne w sieci reklamowej Google Display Network.

Jakie są najważniejsze cechy omawianego systemu Ads Google?

Należy przede wszystkim mieć świadomość, że system działa w modelu licytacyjnym. Oznacza to, że reklamodawcy deklarują ile dokładnie chcą zapłacić za określoną reklamę. Stawki będą zatem uzależnione od konkurencji w danej branży. Warto zaznaczyć, że w podstawowych rodzajach reklam płaci się za kliknięcie. Dodatkowo w reklamach w sieci reklamowej można zdecydować się na ustawienie stawki za 1000 wyświetleń czy maksymalną stawkę za jedno wyświetlenie. Nie można zapomnieć, że Google wprowadziło niedawno bardzo interesujące rozwiązanie, czyli stawkę za konwersje.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamy zaczynają się wyświetlać praktycznie zaraz po uruchomieniu określonej kampanii. Oczywiście nie będzie to oznaczało, że reklama będzie miała wysoką skuteczność od samego początku. Godny uwagi jest fakt, że system Google Ads jest wyposażony w bardzo dużą liczbę świetnych mechanizmów umożliwiających optymalizację kampanii. Warto wiedzieć, że do ich działania niezbędna jest duża liczba informacji na temat konwersji. Ponadto podstawowe reklamy będą wyświetlały się w odpowiedzi na pytania użytkowników związane ze słowami kluczowymi, które zostały ustalone przez reklamodawcę.

Reklamy tekstowe w wyszukiwarce-Największe atuty reklam tekstowych w wyszukiwarce

Warto wiedzieć, że jest to podstawowy format reklam, który może być bez większego problemu wykorzystany praktycznie dla każdego typu działalności. Należy mieć świadomość, że reklamy składają się z maksymalnie trzech nagłówków, a także dwóch dłuższych wierszy tekstu oraz adresu strony docelowej. Można również zastosować rozszerzenia, które wpłyną na trafność i funkcjonalność reklam. Doskonałym przykładem mogą być linki do podstron.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że omawiane reklamy tekstowe z roku na rok są coraz bardziej podobne do organicznych wyników wyszukiwania. Ich zadaniem jest przekierowanie użytkowników na określoną stronę docelową. Reklama wyświetli się bowiem na w odpowiedzi na słowa kluczowe, które zostały zdefiniowane wcześniej przez reklamodawcę.

Dlaczego warto zdecydować się na reklamy typu „Tylko połączenie”?

Należy mieć świadomość, że jest to bardzo specyficzny format reklam tekstowych na urządzenia mobilne. Warto wiedzieć, że nie przekieruje ona użytkownika na stronę docelową, ale pozwoli po kliknięciu nawiązać połączenie telefoniczne z numerem telefonu, który został określony przez reklamodawcę. Godny uwagi jest fakt, że wspomniany typ reklam doskonale zda egzamin w przypadku biznesów, gdzie oczekiwana jest natychmiastowa reakcja na zgłoszenie potencjalnego klienta.

Dynamiczne reklamy Czy dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA) będą dobrym rozwiązaniem?

Jest to kolejny rodzaj reklam tekstowych. Wyróżnia je inny mechanizm tworzenia, a także dopasowania do zapytań internautów. Zadaniem reklamodawcy jest bowiem zdefiniowanie tylko jednego wiersza opisu. Z kolei nagłówek reklamy oraz strona docelowa są dobierane przez system Google w celu zagwarantowania użytkownikowi możliwie najlepszego dopasowania reklamowanej treści do jego zapytania.

Oznacza to, że reklamodawca nie musi definiować słów kluczowych, gdyż system Google Ads. Omawiany typ reklamy jest świetną opcją dla blogów tematycznych i sklepów internetowych. Godny uwagi jest fakt, że reklamy DSA będą reagowały na wielowyrazowe, precyzyjne i stosunkowo trudne do przewidzenia zapytania. Ponadto będą przekierowywały użytkowników na stronę reklamodawcy. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że reklama DSA przeważnie uzyskuje najlepszą skuteczność z dostępnych formatów reklamowych.

Jakie zalety mają reklamy produktowe PLA?

Jest to z kolei doskonały format dla wszystkich sklepów internetowych. Reklamy będą bowiem wyświetlały się na samym szczycie wyników wyszukiwania. Warto zaznaczyć, że ich cechą charakterystyczną będą nie tylko zdjęcia poszczególnych produktów, ale również ceny widoczne w reklamie. Należy mieć świadomość, że do zbudowania omawianych reklam będzie potrzebne dodatkowe konto Merchant Center, a także plik danych, który będzie zawierał informacje o asortymencie danego sklepu.

Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że reklamy nie będą wcale wymagały definiowania słów kluczowych. W najprostszym możliwym ujęciu wyświetlą się w wyniku skojarzenia określonego zapytania, które będzie wpisane przez użytkownika z nazwą albo opisem produktu z pliku danych. Nie można zapomnieć, aby opisy i nazwy poszczególnych produktów były właściwie skorelowane z zapytaniami poszczególnych użytkowników.

Dlaczego klasyczne reklamy bannerowe w sieci reklamowej (GDN) z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem?

Osobom, które są zainteresowanie promowaniem nowego produktu lub marki, rekomendowane jest stworzenie reklamy banerowej. Należy mieć świadomość, że Google Ads obsługuje obecnie kilkanaście rozmiarów reklam, które można wyświetlać na stronach w sieci reklamowej czy aplikacjach na smartfony. Do zdecydowanie najczęściej wymienianych atutów omawianych reklam należy zaliczyć dowolność, jeżeli chodzi o kształtowanie przekazu. Nie wszyscy wiedzą, że reklamę banerową można wykorzystać także w remarketingu.

Jakie korzyści mogą przynieść reklamy animowane HTML5 w sieci reklamowej?

Osoby, które chciałyby przyciągnąć uwagą potencjalnych klientów mogą zdecydować się na stworzenie bardzo efektownie prezentującej się reklamy animowanej w technologii HTML5. Oczywiście można do tego celu użyć specjalistycznego oprogramowania. Doskonałym przykładem może być Google Web Designer. Pozwala bowiem zarówno na prostą, jak i wizualną budowę reklam.

Jakie zalety mają reklamy elastyczne w sieci reklamowej?

Google wprowadziło reklamy elastyczne, by ułatwić zarządzanie reklamą, uprościć budowę reklam dla sieci reklamowej, a także zagwarantować niezależność tworzonych reklam od boksów reklamowych dostępnych w sieci. Należy mieć świadomość, że jest to bardzo dynamiczny format reklam. Zadaniem reklamodawcy jest wskazanie tylko składników, z których system zbuduje reklamy.

Dlaczego warto zdecydować się na reklamy w YouTube?

Nie wszyscy mają świadomość, że YouTube jest drugą największą wyszukiwarką na świecie. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że system Google Ads umożliwia na prowadzenie kampanii reklamowej z wykorzystaniem filmów wideo zamiast obrazów. Istnieje zatem możliwość wyświetlania swojej grupie docelowej sześciosekundowych filmów czy dłuższych reklam, które będą pojawiały się w trakcie filmu oglądanego przez danego użytkownika. Warto zaznaczyć, że dostępne są praktycznie takie same opcje kierowania reklam, jak w całym systemie Google Ads. Istnieje możliwość kierowania ich na określone kanały użytkowników YouTube. Wspomniany portal jest składnikiem sieci reklamowej Google.

Czy reklamy w poczcie Gmail będą dobrą opcją?

Można zaobserwować, że z poczty Gmail z roku na rok korzysta coraz większa liczba użytkowników. Godny uwagi jest fakt, że praktycznie każda osoba korzystająca używająca smartfona z systemem Android, posiada takie konto. Jak wiadomo usługa Gmail należy do Google. Można zatem emitować reklamy także w tym środowisku. Należy zaznaczyć, że będą one trafiały bezpośrednio do skrzynek pocztowych użytkowników w formie wiadomości e-mail. W tym przypadku płaci się za kliknięcie w momencie wyświetlenia pełnej treści wiadomości. Jest to zatem doskonały format do remarketingu.

Dlaczego warto postawić na targetowanie geograficzne?

Jest to świetny sposób na kierowanie reklam. Reklamodawca ma możliwość określenia, które reklamy mają wyświetlać się użytkownikom przebywającym lub pytającym o dany region. Mogą to być: województwo, kraj, miasto czy dzielnica. W ten prosty sposób można efektywnie docierać ze swoją reklamą do wybranych przez siebie lokalnych społeczności.

Targetowanie demograficzne

Ponadto korzystając z omawianego systemu Google Ads można określić cechy demograficzne pożądanej grupy docelowej. Doskonałymi przykładami mogą być: płeć czy wiek. Godny uwagi jest fakt, że na niektórych rynkach możliwe jest także wskazanie dzietności czy oczekiwanego dochodu osób.

Dlaczego firmy decydują się na targetowanie na zainteresowania?

Świetnym rozwiązaniem będzie także kierowanie reklamy na zainteresowania poszczególnych użytkowników. Należy mieć świadomość, że są one ustalana w oparciu o historię odwiedzin różnych stron w internecie czy wyszukiwanych haseł. Dzięki temu możliwe będzie dotarcie do odbiorców, którzy jeszcze nie podjęli żadnej decyzji zakupowej.

Dlaczego targetowanie na konkretne urządzenia cieszy się ogromną popularnością?

Jeżeli reklamodawcy wiedzą, z jakich dokładnie urządzeń korzysta ich grupa docelowa, mogą dokonać konfiguracji kampanii w taki sposób, by reklamy wyświetlały się na określonym typie urządzeń. Możliwa jest także zmiana dostosowania stawek. W najprostszym możliwym ujęciu oznacza to doprowadzenie do sytuacji, że deklarowana kwota za kliknięcia takich samych reklam będzie wyższa na komputerach, a niższa na smartfonach.

Dlaczego warto stosować remarketing?

Warto wiedzieć, że jest to świetna opcja, ponieważ umożliwia reklamodawcy ponowne dotarcie do osób, które już wcześniej poznały jego stronę internetową. Koniecznie trzeba zdawać sobie sprawę, że remarketing stosowany bez odpowiedniej strategii nie będzie skuteczny. Bardzo dobrym przykładem niewłaściwej grupy odbiorców będą wszystkie osoby, które kiedykolwiek odwiedziły stronę reklamodawcy. Zdecydowanie lepszą opcją będzie wyświetlenie reklam osobom, które były w koszyku sklepu lub na stronie kontakt. Należy mieć świadomość, że można także bez większego problemu stworzy grupę odbiorców, którzy obejrzeli film reklamowy.

Jakie znaczenie ma harmonogram reklam?

Warto zastanowić się nad wyświetlaniem reklam w godzinach pracy firmy. Reklamodawca może także zdecydować o stawkach w określonych przedziałach czasowych.

Ads logowanie

Reklamodawca powinien w pierwszej kolejności zweryfikować czy korzysta z najnowszej wersji przeglądarki. Należy mieć świadomość, że usługa Google Ads jest zgodna z najnowszymi wersjami przeglądarek.

W celu zalogowania się na konto Google Ads trzeba przejść na stronę główną, a później kliknąć “Zaloguj się” w prawym górnym rogu strony. Z kolei w polu “E-mail” wystarczy wpisać swój adres e-mail. Kolejnym krokiem będzie kliknięcie “Zaloguj się”.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)