Kampania Google Ads czyli reklama w wyszukiwarce, na YouTube i w GDN Adwords

Skuteczne Pozycjonowanie SEO. Wy┼╝sze pozycje w Google optymalizacja stron www
6 sierpnia, 2021
Reklama Facebook Ads ÔÇô system reklamowy Facebooka kampania
6 sierpnia, 2021
Reklama google ads

Czym jest reklama Google Ads?

Google Ads (wcze┼Ťniej Google Adwords) jest w najprostszym mo┼╝liwym uj─Öciu systemem reklamowym firmy Google, kt├│ry pozwala na wy┼Ťwietlania reklam tekstowych i produktowych w wyszukiwarce, reklamy wideo w portalu YouTube, a tak┼╝e reklamy graficzne w sieci reklamowej Google Display Network.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Jakie s─ů najwa┼╝niejsze cechy omawianego systemu Ads Google?

Nale┼╝y przede wszystkim mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e system dzia┼éa w modelu licytacyjnym. Oznacza to, ┼╝e reklamodawcy deklaruj─ů ile dok┼éadnie chc─ů zap┼éaci─ç za okre┼Ťlon─ů reklam─Ö. Stawki b─Öd─ů zatem uzale┼╝nione od konkurencji w danej bran┼╝y. Warto zaznaczy─ç, ┼╝e w podstawowych rodzajach reklam p┼éaci si─Ö za klikni─Öcie. Dodatkowo w reklamach w sieci reklamowej mo┼╝na zdecydowa─ç si─Ö na ustawienie stawki za 1000 wy┼Ťwietle┼ä czy maksymaln─ů stawk─Ö za jedno wy┼Ťwietlenie. Nie mo┼╝na zapomnie─ç, ┼╝e Google wprowadzi┼éo niedawno bardzo interesuj─ůce rozwi─ůzanie, czyli stawk─Ö za konwersje.

Koniecznie trzeba zdawa─ç sobie spraw─Ö, ┼╝e reklamy zaczynaj─ů si─Ö wy┼Ťwietla─ç praktycznie zaraz po uruchomieniu okre┼Ťlonej kampanii. Oczywi┼Ťcie nie b─Ödzie to oznacza┼éo, ┼╝e reklama b─Ödzie mia┼éa wysok─ů skuteczno┼Ť─ç od samego pocz─ůtku. Godny uwagi jest fakt, ┼╝e system Google Ads jest wyposa┼╝ony w bardzo du┼╝─ů liczb─Ö ┼Ťwietnych mechanizm├│w umo┼╝liwiaj─ůcych optymalizacj─Ö kampanii. Warto wiedzie─ç, ┼╝e do ich dzia┼éania niezb─Ödna jest du┼╝a liczba informacji na temat konwersji. Ponadto podstawowe reklamy b─Öd─ů wy┼Ťwietla┼éy si─Ö w odpowiedzi na pytania u┼╝ytkownik├│w zwi─ůzane ze s┼éowami kluczowymi, kt├│re zosta┼éy ustalone przez reklamodawc─Ö.

Reklamy tekstowe w wyszukiwarce-Najwi─Öksze atuty reklam tekstowych w wyszukiwarce

Warto wiedzie─ç, ┼╝e jest to podstawowy format reklam, kt├│ry mo┼╝e by─ç bez wi─Ökszego problemu wykorzystany praktycznie dla ka┼╝dego typu dzia┼éalno┼Ťci. Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e reklamy sk┼éadaj─ů si─Ö z maksymalnie trzech nag┼é├│wk├│w, a tak┼╝e dw├│ch d┼éu┼╝szych wierszy tekstu oraz adresu strony docelowej. Mo┼╝na r├│wnie┼╝ zastosowa─ç rozszerzenia, kt├│re wp┼éyn─ů na trafno┼Ť─ç i funkcjonalno┼Ť─ç reklam. Doskona┼éym przyk┼éadem mog─ů by─ç linki do podstron.

Koniecznie trzeba zdawa─ç sobie spraw─Ö, ┼╝e omawiane reklamy tekstowe z roku na rok s─ů coraz bardziej podobne do organicznych wynik├│w wyszukiwania. Ich zadaniem jest przekierowanie u┼╝ytkownik├│w na okre┼Ťlon─ů stron─Ö docelow─ů. Reklama wy┼Ťwietli si─Ö bowiem na w odpowiedzi na s┼éowa kluczowe, kt├│re zosta┼éy zdefiniowane wcze┼Ťniej przez reklamodawc─Ö.

Dlaczego warto zdecydowa─ç si─Ö na reklamy typu ÔÇ×Tylko po┼é─ůczenieÔÇŁ?

Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e jest to bardzo specyficzny format reklam tekstowych na urz─ůdzenia mobilne. Warto wiedzie─ç, ┼╝e nie przekieruje ona u┼╝ytkownika na stron─Ö docelow─ů, ale pozwoli po klikni─Öciu nawi─ůza─ç po┼é─ůczenie telefoniczne z numerem telefonu, kt├│ry zosta┼é okre┼Ťlony przez reklamodawc─Ö. Godny uwagi jest fakt, ┼╝e wspomniany typ reklam doskonale zda egzamin w przypadku biznes├│w, gdzie oczekiwana jest natychmiastowa reakcja na zg┼éoszenie potencjalnego klienta.

Dynamiczne reklamy Czy dynamiczne reklamy w wyszukiwarce (DSA) b─Öd─ů dobrym rozwi─ůzaniem?

Jest to kolejny rodzaj reklam tekstowych. Wyr├│┼╝nia je inny mechanizm tworzenia, a tak┼╝e dopasowania do zapyta┼ä internaut├│w. Zadaniem reklamodawcy jest bowiem zdefiniowanie tylko jednego wiersza opisu. Z kolei nag┼é├│wek reklamy oraz strona docelowa s─ů dobierane przez system Google w celu zagwarantowania u┼╝ytkownikowi mo┼╝liwie najlepszego dopasowania reklamowanej tre┼Ťci do jego zapytania.

Oznacza to, ┼╝e reklamodawca nie musi definiowa─ç s┼é├│w kluczowych, gdy┼╝ system Google Ads. Omawiany typ reklamy jest ┼Ťwietn─ů opcj─ů dla blog├│w tematycznych i sklep├│w internetowych. Godny uwagi jest fakt, ┼╝e reklamy DSA b─Öd─ů reagowa┼éy na wielowyrazowe, precyzyjne i stosunkowo trudne do przewidzenia zapytania. Ponadto b─Öd─ů przekierowywa┼éy u┼╝ytkownik├│w na stron─Ö reklamodawcy. Nikogo nie powinien zatem dziwi─ç fakt, ┼╝e reklama DSA przewa┼╝nie uzyskuje najlepsz─ů skuteczno┼Ť─ç z dost─Öpnych format├│w reklamowych.

Jakie zalety maj─ů reklamy produktowe PLA?

Jest to z kolei doskona┼éy format dla wszystkich sklep├│w internetowych. Reklamy b─Öd─ů bowiem wy┼Ťwietla┼éy si─Ö na samym szczycie wynik├│w wyszukiwania. Warto zaznaczy─ç, ┼╝e ich cech─ů charakterystyczn─ů b─Öd─ů nie tylko zdj─Öcia poszczeg├│lnych produkt├│w, ale r├│wnie┼╝ ceny widoczne w reklamie. Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e do zbudowania omawianych reklam b─Ödzie potrzebne dodatkowe konto Merchant Center, a tak┼╝e plik danych, kt├│ry b─Ödzie zawiera┼é informacje o asortymencie danego sklepu.

Koniecznie trzeba zdawa─ç sobie spraw─Ö, ┼╝e reklamy nie b─Öd─ů wcale wymaga┼éy definiowania s┼é├│w kluczowych. W najprostszym mo┼╝liwym uj─Öciu wy┼Ťwietl─ů si─Ö w wyniku skojarzenia okre┼Ťlonego zapytania, kt├│re b─Ödzie wpisane przez u┼╝ytkownika z nazw─ů albo opisem produktu z pliku danych. Nie mo┼╝na zapomnie─ç, aby opisy i nazwy poszczeg├│lnych produkt├│w by┼éy w┼éa┼Ťciwie skorelowane z zapytaniami poszczeg├│lnych u┼╝ytkownik├│w.

Dlaczego klasyczne reklamy bannerowe w sieci reklamowej (GDN) z roku na rok ciesz─ů si─Ö coraz wi─Ökszym zainteresowaniem?

Osobom, kt├│re s─ů zainteresowanie promowaniem nowego produktu lub marki, rekomendowane jest stworzenie reklamy banerowej. Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e Google Ads obs┼éuguje obecnie kilkana┼Ťcie rozmiar├│w reklam, kt├│re mo┼╝na wy┼Ťwietla─ç na stronach w sieci reklamowej czy aplikacjach na smartfony. Do zdecydowanie najcz─Ö┼Ťciej wymienianych atut├│w omawianych reklam nale┼╝y zaliczy─ç dowolno┼Ť─ç, je┼╝eli chodzi o kszta┼étowanie przekazu. Nie wszyscy wiedz─ů, ┼╝e reklam─Ö banerow─ů mo┼╝na wykorzysta─ç tak┼╝e w remarketingu.

Jakie korzy┼Ťci mog─ů przynie┼Ť─ç reklamy animowane HTML5 w sieci reklamowej?

Osoby, kt├│re chcia┼éyby przyci─ůgn─ů─ç uwag─ů potencjalnych klient├│w mog─ů zdecydowa─ç si─Ö na stworzenie bardzo efektownie prezentuj─ůcej si─Ö reklamy animowanej w technologii HTML5. Oczywi┼Ťcie mo┼╝na do tego celu u┼╝y─ç specjalistycznego oprogramowania. Doskona┼éym przyk┼éadem mo┼╝e by─ç Google Web Designer. Pozwala bowiem zar├│wno na prost─ů, jak i wizualn─ů budow─Ö reklam.

Jakie zalety maj─ů reklamy elastyczne w sieci reklamowej?

Google wprowadzi┼éo reklamy elastyczne, by u┼éatwi─ç zarz─ůdzanie reklam─ů, upro┼Ťci─ç budow─Ö reklam dla sieci reklamowej, a tak┼╝e zagwarantowa─ç niezale┼╝no┼Ť─ç tworzonych reklam od boks├│w reklamowych dost─Öpnych w sieci. Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e jest to bardzo dynamiczny format reklam. Zadaniem reklamodawcy jest wskazanie tylko sk┼éadnik├│w, z kt├│rych system zbuduje reklamy.

Dlaczego warto zdecydowa─ç si─Ö na reklamy w YouTube?

Nie wszyscy maj─ů ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e YouTube jest drug─ů najwi─Öksz─ů wyszukiwark─ů na ┼Ťwiecie. Koniecznie trzeba zdawa─ç sobie spraw─Ö, ┼╝e system Google Ads umo┼╝liwia na prowadzenie kampanii reklamowej z wykorzystaniem film├│w wideo zamiast obraz├│w. Istnieje zatem mo┼╝liwo┼Ť─ç wy┼Ťwietlania swojej grupie docelowej sze┼Ťciosekundowych film├│w czy d┼éu┼╝szych reklam, kt├│re b─Öd─ů pojawia┼éy si─Ö w trakcie filmu ogl─ůdanego przez danego u┼╝ytkownika. Warto zaznaczy─ç, ┼╝e dost─Öpne s─ů praktycznie takie same opcje kierowania reklam, jak w ca┼éym systemie Google Ads. Istnieje mo┼╝liwo┼Ť─ç kierowania ich na okre┼Ťlone kana┼éy u┼╝ytkownik├│w YouTube. Wspomniany portal jest sk┼éadnikiem sieci reklamowej Google.

Czy reklamy w poczcie Gmail b─Öd─ů dobr─ů opcj─ů?

Mo┼╝na zaobserwowa─ç, ┼╝e z poczty Gmail z roku na rok korzysta coraz wi─Öksza liczba u┼╝ytkownik├│w. Godny uwagi jest fakt, ┼╝e praktycznie ka┼╝da osoba korzystaj─ůca u┼╝ywaj─ůca smartfona z systemem Android, posiada takie konto. Jak wiadomo us┼éuga Gmail nale┼╝y do Google. Mo┼╝na zatem emitowa─ç reklamy tak┼╝e w tym ┼Ťrodowisku. Nale┼╝y zaznaczy─ç, ┼╝e b─Öd─ů one trafia┼éy bezpo┼Ťrednio do skrzynek pocztowych u┼╝ytkownik├│w w formie wiadomo┼Ťci e-mail. W tym przypadku p┼éaci si─Ö za klikni─Öcie w momencie wy┼Ťwietlenia pe┼énej tre┼Ťci wiadomo┼Ťci. Jest to zatem doskona┼éy format do remarketingu.

Dlaczego warto postawi─ç na targetowanie geograficzne?

Jest to ┼Ťwietny spos├│b na kierowanie reklam. Reklamodawca ma mo┼╝liwo┼Ť─ç okre┼Ťlenia, kt├│re reklamy maj─ů wy┼Ťwietla─ç si─Ö u┼╝ytkownikom przebywaj─ůcym lub pytaj─ůcym o dany region. Mog─ů to by─ç: wojew├│dztwo, kraj, miasto czy dzielnica. W ten prosty spos├│b mo┼╝na efektywnie dociera─ç ze swoj─ů reklam─ů do wybranych przez siebie lokalnych spo┼éeczno┼Ťci.

Targetowanie demograficzne

Ponadto korzystaj─ůc z omawianego systemu Google Ads mo┼╝na okre┼Ťli─ç cechy demograficzne po┼╝─ůdanej grupy docelowej. Doskona┼éymi przyk┼éadami mog─ů by─ç: p┼ée─ç czy wiek. Godny uwagi jest fakt, ┼╝e na niekt├│rych rynkach mo┼╝liwe jest tak┼╝e wskazanie dzietno┼Ťci czy oczekiwanego dochodu os├│b.

Dlaczego firmy decyduj─ů si─Ö na targetowanie na zainteresowania?

┼Üwietnym rozwi─ůzaniem b─Ödzie tak┼╝e kierowanie reklamy na zainteresowania poszczeg├│lnych u┼╝ytkownik├│w. Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e s─ů one ustalana w oparciu o histori─Ö odwiedzin r├│┼╝nych stron w internecie czy wyszukiwanych hase┼é. Dzi─Öki temu mo┼╝liwe b─Ödzie dotarcie do odbiorc├│w, kt├│rzy jeszcze nie podj─Öli ┼╝adnej decyzji zakupowej.

Dlaczego targetowanie na konkretne urz─ůdzenia cieszy si─Ö ogromn─ů popularno┼Ťci─ů?

Je┼╝eli reklamodawcy wiedz─ů, z jakich dok┼éadnie urz─ůdze┼ä korzysta ich grupa docelowa, mog─ů dokona─ç konfiguracji kampanii w taki spos├│b, by reklamy wy┼Ťwietla┼éy si─Ö na okre┼Ťlonym typie urz─ůdze┼ä. Mo┼╝liwa jest tak┼╝e zmiana dostosowania stawek. W najprostszym mo┼╝liwym uj─Öciu oznacza to doprowadzenie do sytuacji, ┼╝e deklarowana kwota za klikni─Öcia takich samych reklam b─Ödzie wy┼╝sza na komputerach, a ni┼╝sza na smartfonach.

Dlaczego warto stosowa─ç remarketing?

Warto wiedzie─ç, ┼╝e jest to ┼Ťwietna opcja, poniewa┼╝ umo┼╝liwia reklamodawcy ponowne dotarcie do os├│b, kt├│re ju┼╝ wcze┼Ťniej pozna┼éy jego stron─Ö internetow─ů. Koniecznie trzeba zdawa─ç sobie spraw─Ö, ┼╝e remarketing stosowany bez odpowiedniej strategii nie b─Ödzie skuteczny. Bardzo dobrym przyk┼éadem niew┼éa┼Ťciwej grupy odbiorc├│w b─Öd─ů wszystkie osoby, kt├│re kiedykolwiek odwiedzi┼éy stron─Ö reklamodawcy. Zdecydowanie lepsz─ů opcj─ů b─Ödzie wy┼Ťwietlenie reklam osobom, kt├│re by┼éy w koszyku sklepu lub na stronie kontakt. Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e mo┼╝na tak┼╝e bez wi─Ökszego problemu stworzy grup─Ö odbiorc├│w, kt├│rzy obejrzeli film reklamowy.

Jakie znaczenie ma harmonogram reklam?

Warto zastanowi─ç si─Ö nad wy┼Ťwietlaniem reklam w godzinach pracy firmy. Reklamodawca mo┼╝e tak┼╝e zdecydowa─ç o stawkach w okre┼Ťlonych przedzia┼éach czasowych.

Ads logowanie

Reklamodawca powinien w pierwszej kolejno┼Ťci zweryfikowa─ç czy korzysta z najnowszej wersji przegl─ůdarki. Nale┼╝y mie─ç ┼Ťwiadomo┼Ť─ç, ┼╝e us┼éuga Google Ads jest zgodna z najnowszymi wersjami przegl─ůdarek.

W celu zalogowania si─Ö na konto Google Ads trzeba przej┼Ť─ç na stron─Ö g┼é├│wn─ů, a p├│┼║niej klikn─ů─ç „Zaloguj si─Ö” w prawym g├│rnym rogu strony. Z kolei w polu „E-mail” wystarczy wpisa─ç sw├│j adres e-mail. Kolejnym krokiem b─Ödzie klikni─Öcie „Zaloguj si─Ö”.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzi─Öki kt├│remu nauczysz si─Ö pisa─ç CIEKAWE teksty i reklamy, dzi─Öki czemu zwi─Ökszysz zyski.

Jak napisa─ç reklam─Ö

Link do kursu jak napisa─ç reklam─Ö i ofert─Ö.

Kampania google ads

Reklama w Google mo┼╝e po┼╝re─ç Tw├│j bud┼╝et je┼Ťli kto┼Ť zrobi to nieodpowiednio, dlatego musisz odda─ç to zadanie w r─Öce profesjonalist├│w. Z tego powodu zapraszamy do siebie. W menu mo┼╝esz klikn─ů─ç w zak┼éadk─Ö kontakt.

Wyszukiwarka google to ┼Ťwietne narz─Ödzie organiczne ale tu m├│wimy ju┼╝ o SEO, czyli pozycjonowanie. Kiedy jaka┼Ť fraza Ciebie interesuje to mo┼╝esz j─ů „Wykupi─ç” aby pokazywa─ç si─Ö na g├│rze wynik├│w. Niekt├│rzy m├│wi─ů na to linki sponsorowane. Je┼Ťli interesuj─ů Ciebie kampanie ppc, czyli pay per click to jest nam bardzo mi┼éo ┼╝e od nas trafi┼ée┼Ť. Reklamy w google ads i marketing internetowy id─ů ze sob─ů w parze.

Typ kampanii zale┼╝y od Twojego celu. Mo┼╝e to by─ç google shopping, google merchant center, gmc, kampanie produktowe, czy frazy w sieci wyszukiwania. Wa┼╝ne jest aby forma reklamy przynosi┼éa nowych klient├│w do Twojej firmy. Zwrot z inwestycji jest priorytetem i zdobycie ruchu na stronie s─ů priorytetem dla Twojej firmy. Wi─Öc je┼Ťli chcesz dotrze─ç do nowych klient├│w za pomoc─ů kampanii reklamowych google ads to zapraszamy!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca┼é─ů strategi─Ö ecommerce. Nie czekaj, do┼é─ůcz do nas!

Dodaj komentarz

Tw├│j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca┼ékowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot─Ö┼╝niejsze nowe sposoby ┼╝eby zredukowa─ç koszty pozyskania nowych klient├│w i wystrzeli─ç w kosmos sw├│j ROAS z reklamÔÇŽ i dodatkowo osi─ůgn─ů─ç tak─ů sprzeda┼╝ jak nigdy dot─ůd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety┬á kt├│re spowoduj─ů znaczny wzrost Twoich zarobk├│w i sprzeda┼╝y z reklam... (sekrety prosto ze ┼║r├│d┼éa)