Exit popup kt贸ry zwi臋ksza konwersje-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

Test strony internetowej
Split test (24 gotowe pomys艂y jak zrobi膰)
26 kwietnia, 2022
Jak pisa膰 ciekawe opowiadania
Ciekawe tre艣ci, czyli jak utrzyma膰 uwag臋 odbiorcy na Twojej reklamie czy w sklepie ecommerce
26 kwietnia, 2022
Exit popup wyskakuj膮ce okienka wyj艣cia
Exit popup wyskakuj膮ce okienka wyj艣cia

Exit popup kt贸ry zwi臋ksza konwersje (i to szybko)

Zastan贸w si臋… Czy na Twojej stronie exit popup’y, czyli wyskakuj膮ce okienka z zamiarem wyj艣cia s膮 zoptymalizowane?

Wi臋kszo艣膰 z nas zgodzi si臋, 偶e wyskakuj膮ce okienka s膮 denerwuj膮ce.

Nikt nie lubi, gdy pojawiaj膮 si臋 gdy uwa偶nie czytamy lub ogl膮damy tre艣ci.

Jednak wyskakuj膮ce okienka istniej膮 od dawna w 艣wiecie online i jest pow贸d, dla kt贸rego nadal b臋d膮.

Dlaczego?

Poniewa偶 dzia艂aj膮!

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Wyskakuj膮ce okienka pomagaj膮 stronom internetowym przyci膮gn膮膰 uwag臋 odwiedzaj膮cych i przekszta艂ci膰 ich w klient贸w lub leady, je艣li tylko u偶ywasz interesuj膮cych ich ofert.

Zw艂aszcza pewien tym, czyli wyskakuj膮ce okienka z zamiarem wyj艣cia (exit intent popup) sta艂y si臋 w ostatnich latach coraz bardziej popularne. Dzieje si臋 tak dlatego, 偶e nie tylko zapewniaj膮 konwersje dla stron internetowych, ale s膮 te偶 mniej irytuj膮ce ni偶 tradycyjne wyskakuj膮ce okienka.

Wyskakuj膮ce okienka z zamiarem wyj艣cia s膮 wy艣wietlane odwiedzaj膮cym tylko wtedy, gdy pr贸buj膮 opu艣ci膰 witryn臋. Wyskakuj膮ce okienka zazwyczaj oferuj膮 odwiedzaj膮cym co艣 warto艣ciowego (np. kupon rabatowy na produkt, bezp艂atne demo produktu itp.), co ma na celu powstrzymanie ich przed opuszczeniem witryny.

W ko艅cu najdro偶sze w marketingu jest pozyskanie nowego klienta.

Mimo to samo skonfigurowanie wyskakuj膮cego okienka zamiaru wyj艣cia nie zagwarantuje konwersji (a mo偶e nawet utrudni膰 u偶ytkownikowi poruszanie si臋 po stronie). Dlatego musisz odpowiednio zoptymalizowa膰 wyskakuj膮ce okienka dla swojej witryny i odwiedzaj膮cych.

Ten post przeprowadzi Ci臋 przez 6 wa偶nych czynnik贸w, kt贸re pomog膮 Tobie zoptymalizowa膰 exit popup.

Uwaga: wszystkie 鈥瀢yskakuj膮ce okienka鈥 lub „exit popup” w tym po艣cie od tego momentu b臋d膮 odnosi膰 si臋 do exit intent popup贸w, czyli wyskakuj膮cych okienek z zamiarem wyj艣cia.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Wybieraj odpowiednich u偶ytkownik贸w

Wszyscy odwiedzaj膮cy Twoj膮 witryn臋 nie s膮 tacy sami.

Niekt贸rzy odwiedzaj膮cy mog膮 by膰 na Twojej stronie tylko z ciekawo艣ci, inni mog膮 por贸wnywa膰 Twoje oferty z konkurencj膮, a tylko niekt贸rzy zostan膮 Twoimi klientami.

Przede wszystkim musisz 艣ciga膰 tych odwiedzaj膮cych, kt贸rzy wykazali przynajmniej pewien zamiar zostania klientem. Nast臋pnie powiniene艣 nawi膮za膰 kontakt z nowymi u偶ytkownikami swojej witryny i poprowadzi膰 ich w d贸艂 艣cie偶ki konwersji.

Aby zrobi膰 to skutecznie, musisz segmentowa膰 odwiedzaj膮cych witryn臋 i kierowa膰 ich zachowaniami w inny spos贸b.

Po pierwsze, zdob膮d藕 tych u偶ytkownik贸w, kt贸rzy maj膮 wi臋ksz膮 szans臋 na konwersj臋. Na przyk艂ad, je艣li chcesz pozyska膰 subskrybent贸w swojego newslettera za pomoc膮 wyskakuj膮cych okienek, skieruj reklamy na odwiedzaj膮cych, kt贸rzy odwiedzili wiele stron i sp臋dzili du偶o czasu na odpowiednich stronach.

Inaczej dzia艂aj膮 reklamy na osoby kt贸re czytaj膮 poradniki na blogu a inaczej na te kt贸re przegl膮daj膮 karty produktowe.

W przypadku witryn eCommerce bardziej sensowne jest oferowanie atrakcyjnych ofert tym odwiedzaj膮cym, kt贸rzy porzucaj膮 produkty w koszyku.

Mo偶esz tak偶e kierowa膰 reklamy do odwiedzaj膮cych na podstawie ich lokalizacji. Pomo偶e Ci to pozyska膰 potencjalnych klient贸w z okre艣lonych obszar贸w geograficznych, kt贸re s膮 taktycznie wa偶ne dla Twojej firmy.

Mo偶esz tak偶e kierowa膰 reklamy na odwiedzaj膮cych, kt贸rzy faktycznie przeczytali tre艣膰 Twoich stron internetowych. Mo偶esz to zrobi膰, 艣ledz膮c, jak daleko przewin臋li stron臋 i ile czasu na niej sp臋dzili.

Na przyk艂ad mo偶esz ustawi膰 wyskakuj膮ce okienka tylko dla tych u偶ytkownik贸w, kt贸rzy przewin臋li stron臋 w d贸艂 o minimum 50% i sp臋dzili na stronie wi臋cej ni偶 60 sekund.

Jest to szczeg贸lnie przydatne w przypadku stron internetowych opartych na tre艣ci, takich jak blogi i inne strony z materia艂ami do czytania.

Co wi臋cej, musisz zwraca膰 uwag臋 na odwiedzaj膮cych, kt贸rym nie chcesz wy艣wietla膰 wyskakuj膮cych okienek. Na przyk艂ad musisz upewni膰 si臋, 偶e u偶ytkownicy, kt贸rzy raz zamkn臋li wyskakuj膮ce okienko, nie zobacz膮 go ponownie. Podobnie nie powiniene艣 wy艣wietla膰 wyskakuj膮cych okienek z formularzem subskrypcji odwiedzaj膮cym, kt贸rzy ju偶 si臋 zarejestrowali.

Pisz i tw贸rz oferty kontekstowe

Twoje wyskakuj膮ce okienka 鈥 bez wzgl臋du na to, jak s膮 ukierunkowane 鈥 mog膮 zrujnowa膰 wra偶enia u偶ytkownika w Twojej witrynie, je艣li nie s膮 kontekstowe.

Wyskakuj膮ce okienka musz膮 odnosi膰 si臋 do aktywno艣ci odwiedzaj膮cych w ka偶dej sesji u偶ytkownika. Innymi s艂owy, musz膮 by膰 zgodne z odwiedzanymi stronami internetowymi.

Za艂贸偶my, 偶e masz witryn臋 eCommerce, kt贸ra jest przeznaczona zar贸wno dla m臋偶czyzn, jak i kobiet. Na stronach z produktami dla m臋偶czyzn utworzenie wyskakuj膮cego okienka oferuj膮cego wyprzeda偶 produkt贸w dla kobiet b臋dzie oczywi艣cie nieskuteczne. Je艣li jednak wyskakuj膮ce okienko oferuje zni偶k臋 na ten sam produkt, kt贸ry u偶ytkownik porzuca (opuszczenie strony produktu), szansa, 偶e 鈥嬧媜dwiedzaj膮cy wr贸ci i dokona zakupu jest znacznie wi臋ksza.

Podobnie w przypadku witryn z oprogramowaniem dla biznesu, dobrym pomys艂em jest oferowanie zni偶ek dla odwiedzaj膮cych, kt贸rzy s膮 na stronie z cenami.

W idealnym przypadku powiniene艣 spojrze膰 na swoj膮 witryn臋 jak na 艣cie偶k臋 konwersji. Strony internetowe, kt贸re przyci膮gaj膮 u偶ytkownik贸w z dolnej cz臋艣ci 艣cie偶ki zakupowej, powinny zawiera膰 wyskakuj膮ce okienka z ofertami o wysokiej warto艣ci, takimi jak kupony rabatowe, por贸wnania produkt贸w, studium przypadku znanych marek itp. S

Odpowiednie formatowanie tekstu

艢redni czas uwagi internaut贸w to mniej ni偶 9 sekund. W kilku wpisach publikowali艣my badanie microsoftu w kt贸rym stwierdzono, 偶e nasz czas uwagi jest kr贸tszy od czasu uwagi z艂otej rybki. Uwaga po艣wi臋cana wyskakuj膮cemu okienku zamiaru wyj艣cia jest jeszcze mniejsza.

Kiedy stworzysz wyskakuj膮ce okienko exit popup, to pami臋taj 偶e odwiedzaj膮cy rzuc膮 na nie tylko kr贸tkie spojrzenie. (Pami臋taj, 偶e pr贸buj膮 opu艣ci膰 witryn臋.)

To sprawia, 偶e 鈥嬧媤yskakuj膮ce okienka musz膮 zawiera膰 tre艣ci, kt贸re mo偶na zeskanowa膰 i szybko zrozumie膰.

Powiniene艣 r贸wnie偶 d膮偶y膰 do oferowania materia艂贸w, kt贸re nie wymagaj膮 wyja艣nie艅. W idealnym przypadku nie powiniene艣 dodawa膰 偶adnego zb臋dnego tekstu na wyja艣nianie „co i jak”.

D艂ugi kontekstowy opis Twojego darmowego lead magnet mo偶e odwraca膰 uwag臋 odwiedzaj膮cych. Pami臋taj, 偶e Twoje wyskakuj膮ce okienko nie jest typow膮 form膮 generowania lead贸w, a Tw贸j darmowy zas贸b nie jest typowym magnesem na leady.

Zaoferuj co艣 naprawd臋 warto艣ciowego

Najwa偶niejsz膮 cech膮 wyskakuj膮cego okienka jest oferta dla odwiedzaj膮cych. Nie trzeba dodawa膰, 偶e oferta musi mie膰 du偶膮 warto艣膰, aby sk艂oni膰 odwiedzaj膮cych do podj臋cia dzia艂ania zawartego w exit popup.

Czasami jest to ca艂kiem proste. W wyskakuj膮cych okienkach mo偶esz umie艣ci膰 kupony rabatowe lub inne oferty, takie jak bezp艂atna wysy艂ka. Innym razem trzeba by膰 innowacyjnym.

Dostosuj swoje wezwanie do dzia艂ania (CTA)

Wezwanie do dzia艂ania w wyskakuj膮cym okienku powinno by膰 jasne i odzwierciedla膰 dzia艂anie, kt贸rego u偶ytkownicy oczekuj膮 po klikni臋ciu przycisku.

CTA musi by膰 bardzo widoczne w wyskakuj膮cym okienku i wy艣wietla膰 powinno tekst, kt贸ry zach臋ca odwiedzaj膮cych do podj臋cia dzia艂ania.

Dodatkowo mo偶esz doda膰 negatywne wezwanie do dzia艂ania obok g艂贸wnego wezwania do dzia艂ania, aby by艂o jeszcze bardziej atrakcyjne. Negatywne wezwanie do dzia艂ania wp艂ywa na odwiedzaj膮cych, sprawiaj膮c, 偶e my艣l膮, 偶e trac膮 cenny zas贸b. Wykorzystuje to czynnik znany z psychologii jako FoMO (fear of missing out, strach przed pomini臋ciem).

Optymalizacja pod k膮tem urz膮dze艅 mobilnych

Twoja witryna posiada spory odsetek u偶ytkownik贸w mobilnych (mo偶esz to 艣ledzi膰 za pomoc膮 narz臋dzia do analizy witryny np w google analytics). Praktycznie ka偶da strona generuje ju偶 wi臋kszy ruch mobilny ni偶 desktopowy, a nawet cz臋sto si臋ga ponad 90%.

Bior膮c to pod uwag臋, wyskakuj膮ce okienka musz膮 by膰 zoptymalizowane pod k膮tem urz膮dzenia mobilnego. Upewnij si臋, 偶e wyskakuj膮ce okienka s膮 oparte na responsywnym projekcie strony internetowej.

Ponadto powiniene艣 zawsze prze opublikowaniem wy艣wietli膰 wyskakuj膮ce okienka na ekranie telefonu kom贸rkowego, aby wiedzie膰, czy tekst, tre艣膰 i CTA s膮 optymalnie rozmieszczone.

Przyk艂ad wyskakuj膮cego okienka zamiaru wyj艣cia na telefon kom贸rkowy

Co wi臋cej, mo偶esz stworzy膰 inne wyskakuj膮ce okienka, kt贸re chcesz wy艣wietla膰 tylko u偶ytkownikom mobilnym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Exit popup kt贸ry zwi臋ksza konwersje (wyskakuj膮ce okienka z zamiarem wyj艣cia)

Podsumowanie exit popup

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj zna膰 co s膮dzisz o dzisiejszym wpisie pt. Exit popup kt贸ry zwi臋ksza konwersje (wyskakuj膮ce okienka z zamiarem wyj艣cia).

Napisz w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)