E-commerce blog (jak pisa膰 o ciekawych poradach w sprzeda偶y online)

wdro偶enie e-commerce
Wdro偶enie e-commerce (agencja dot. sklep贸w internetowych)
25 stycznia, 2022
Strategie e commerce
Strategie e commerce (strategia rozwoju sklepu)
27 stycznia, 2022
E-commerce blog
E-commerce blog

E-commerce blog (jak pisa膰 o ciekawych poradach w sprzeda偶y online)

Co oznacza blog ecommerce?

E-commerce blog to nazwa publikacji wpis贸w lub artyku艂贸w online, kt贸re maj膮 zawiera膰 kr贸tkie posty i poradniki. Posty te s膮 uporz膮dkowane wed艂ug daty ich opublikowania i zwykle okazuje si臋, 偶e masz mo偶liwo艣膰 komentowania w艂a艣nie tych wpis贸w. Termin blog powsta艂 z po艂膮czenia s艂贸w log i web, przy czym g艂贸wnym zastosowaniem blog贸w by艂a osobista publikacja.

Jednak korzystanie z blog贸w jest obecnie znacznie bardziej rozpowszechnione i s膮 one obecnie szeroko stosowane jako strategia medi贸w spo艂eczno艣ciowych w sprytnym marketingu internetowym. Poniewa偶 prawie ca艂a populacja posiada co najmniej jedno konto w mediach spo艂eczno艣ciowych, media spo艂eczno艣ciowe zmieni艂y si臋 z miejsca, w kt贸rym mo偶na kontaktowa膰 si臋 ze starymi przyjaci贸艂mi, w spos贸b na sprzeda偶 produktu lub us艂ugi na skal臋 globaln膮.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Blogi s膮 tradycyjnie pisane przez jedn膮 osob臋, jednak blogi wieloautorskie staj膮 si臋 coraz bardziej popularne. Blogi zazwyczaj skupiaj膮 si臋 r贸wnie偶 wok贸艂 jednego tematu lub niszy jak na przyk艂ad ecommerce, czyli sklepy internetowe i sprzeda偶 w internecie, chocia偶 istniej膮 blogi, kt贸re mog膮 obejmowa膰 szerok膮 gam臋 temat贸w. W rzeczywisto艣ci istniej膮 blogi na ka偶dy temat, jaki mo偶na sobie wyobrazi膰, w wielu r贸偶nych formatach i odmianach. Jedyn膮 prawdziw膮 sta艂膮 jest to, 偶e s膮 to dzienniki internetowe.

Blogi s膮 wyj膮tkowe, poniewa偶 s膮 tworzone przez ludzi z ca艂ego 艣wiata, w ka偶dym wieku, o r贸偶nym pochodzeniu religijnym, pogl膮dach politycznych, poziomie wykszta艂cenia i na ka偶dy temat, jaki mo偶esz wymy艣li膰. Blogi s膮 uniwersalnym sposobem dzielenia si臋 swoimi przemy艣leniami i opiniami ze 艣wiatem przez przeci臋tnego cz艂owieka.

E-commerce blog

Dlaczego pisanie blog贸w dla eCommerce jest wa偶ne?

Sie膰 ma ogromny wp艂yw na dzisiejsze my艣lenie ludzi. Je艣li chc膮 si臋 czego艣 dowiedzie膰, po prostu przeszukujesz Internet. Pisanie blog贸w dla eCommerce otworzy艂o mo偶liwo艣ci dla sklep贸w 偶eby zarabia艂y wi臋cej. Za po艣rednictwem Internetu content managerowei mog膮 dzieli膰 si臋 swoj膮 wiedz膮 i spostrze偶eniami, z kt贸rych mog膮 korzysta膰 inni. Mog膮 艂膮czy膰 si臋 z lud藕mi z r贸偶nych cz臋艣ci globu.

Za艂o偶enie bloga to skuteczne narz臋dzie, kt贸re pozwala ka偶demu publikowa膰 swoje teksty w sieci. Blog zazwyczaj omawia sprawy na poziomie osobistym, dlatego wiele os贸b woli czyta膰 blogi zamiast stron technicznych. Dzi臋ki umiej臋tno艣ci nawi膮zywania kontaktu z czytelnikami, blogi sta艂y si臋 przed艂u偶eniem strategii marketingowej wielu firm.

Witryny e-commerce wykorzysta艂y popularno艣膰 blog贸w, uruchamiaj膮c w艂asne formaty. To narz臋dzie pomog艂o im zwi臋kszy膰 ruch i sprzeda偶. Nie jest to jednak takie proste. Je艣li jeste艣 w艂a艣cicielem witryny e-commerce i planujesz za艂o偶y膰 bloga, musisz zna膰 podstawy prawid艂owego blogowania.

Jak zaprojektowa膰 bloga w e-commerce?

Wizualna prezentacja bloga odgrywa ogromn膮 rol臋 w przyci膮gni臋ciu publiczno艣ci. W艂a艣ciwie to kwestia by膰 albo nie by膰 w internecie. Umys艂y odbiorc贸w b臋d膮 przetwarza膰 wygl膮d bloga przed jego tre艣ci膮. Dlatego je艣li Tw贸j blog wygl膮da na zbyt niechlujny i zbyt krzykliwy, nie oczekuj, 偶e du偶a liczba ludzi go b臋dzie regularnie czyta膰.

Post臋puj zgodnie z tymi praktykami podczas pisania bloga dla eCommerce:

  • Wybierz szablon, kt贸ry przejrzy艣cie prezentuje teksty.
  • Czcionki powinny by膰 czytelne, a kolory rozr贸偶nialne.
  • Mo偶esz u偶y膰 kolor贸w, kt贸re symbolizuj膮 Tw贸j biznes e-commerce.
  • Obrazy mog膮 by膰 r贸wnie偶 do艂膮czone, ale upewnij si臋, 偶e s膮 one odpowiednie i nie zas艂aniaj膮 tekst贸w.

Co pisa膰 na blogu ecommerce?

Nie ma ogranicze艅 co do tego, co mo偶esz pisa膰 na blogu, dlatego pisanie bloga dla eCommerce sta艂o si臋 naprawd臋 powszechne. Ka偶dy mo偶e powiedzie膰 wszystko. Ale je艣li celem bloga jest zwi臋kszenie sprzeda偶y witryny e-commerce, musisz bardzo dobrze przemy艣le膰 ka偶dy wpis. Tre艣膰 okre艣la warto艣膰 bloga. Dlatego te偶, je艣li nie jest to rozs膮dne ani pomocne w 偶aden spos贸b, nie poprawi to Twojej witryny e-commerce. Oto kilka wskaz贸wek, jak pisa膰 na blogu:

U偶yj swobodnego tonu

Celem bloga jest 艂膮czenie si臋 z czytelnikami na poziomie osobistym. Spraw, by poczuli, 偶e Tw贸j blog „m贸wi w ich j臋zyku”. Je艣li ton jest zimny i sztywny, pomy艣l膮, 偶e Twoja firma nie jest dost臋pna lub towarzyska.

Unikaj trudnych termin贸w i s艂贸w

Nie oczekuj, 偶e ka偶dy czytelnik b臋dzie wiedzia艂 wszystko, o czym m贸wi Tw贸j blog. Traktuj ich wszystkich jak nowicjuszy, ale kieruj si臋 zdrowym rozs膮dkiem. Pisz膮c bloga dla eCommerce, nigdy nie pr贸buj wyja艣nia膰 czego艣, co jest ca艂kowicie oczywiste. Je艣li konieczne jest u偶ycie termin贸w technicznych, nale偶y ich u偶y膰, aby zamie艣ci膰 jasne i zwi臋z艂e wyja艣nienie. U偶ywaj 艂atwych do zrozumienia i odpowiednich s艂贸w. Musisz jednak r贸wnie偶 wzi膮膰 pod uwag臋 grup臋 docelow膮 bloga. Je艣li Twoja firma e-commerce zamierza sprzedawa膰 gad偶ety AGD, s艂owa musz膮 by膰 odpowiednie dla bran偶y.

Nie narzekaj.

M贸wienie negatywnych rzeczy o innych podmiotach gospodarczych mo偶e przynie艣膰 odwrotny skutek. Najlepsz膮 rzecz膮 do zrobienia jest unikanie temat贸w, kt贸re sprawi膮, 偶e Tw贸j blog b臋dzie porusza艂 to co konkurencja robi 藕le. Je艣li zamierzasz pisa膰 recenzje niekt贸rych produkt贸w lub us艂ug, postaraj si臋 brzmie膰 tak profesjonalnie, jak to tylko mo偶liwe. Inne portale e-commerce to inne firmy, wi臋c skup si臋 na sobie!

Nie m贸w w k贸艂ko o tym samym.

Blog, kt贸ry m贸wi tylko o konkretnej firmie, jest s艂abym blogiem. Czytelnicy b臋d膮 zm臋czeni czytaniem tego samego w k贸艂ko. Co wi臋cej, b臋d膮 postrzega膰 bloga jako rozszerzenie strategii marketingowej 鈥 zimne narz臋dzie, kt贸re chce tylko zysk贸w. Spraw, aby poczuli si臋 dobrze pisz膮c posty, kt贸re s膮 pouczaj膮ce, wnikliwe, pomocne lub humorystyczne. Mo偶esz publikowa膰 porady i wskaz贸wki, badania por贸wnawcze, anegdoty lub po prostu wszystko, co mo偶e poprawi膰 jako艣膰 twojego 偶ycia. Miej na uwadze swoich odbiorc贸w podczas pisania bloga dla eCommerce.

Kilka ciekawostek

Kalkulator e-commerce i mar偶a

Je艣li chcesz wiedzie膰 ile sprzeda偶 aby wyj艣膰 na plus i zarobi膰 oto prosty wz贸r:

Prz = 艢r * Ltr 鈥 Kzm * Ltr 鈥 Kst

A poszczeg贸lne znaki maj膮 nast臋puj膮ce znaczenie:

  • Prz 鈥 Tw贸j przych贸d kt贸ry chcesz zdoby膰 w pewnym okresie (np. co miesi膮c)
  • 艢r 鈥 艣rednia warto艣膰 pojedynczej transakcji
  • Ltr 鈥 liczba transakcji, jakie musisz mie膰 w danym okresie, 偶eby osi膮gn膮膰 przych贸d kt贸ry sobie wyznaczy艂e艣
  • Kzm 鈥 koszty zmienne sprzeda偶y kt贸re dotycz膮 pojedynczej transakcji
  • Kst 鈥 miesi臋czne koszty sta艂e Twojej firmy

Jak zacz膮膰 e-commerce

Wiedz膮c, ju偶 czym jest e-commerce, warto zastanowi膰 si臋, od czego zacz膮膰 swoj膮 przygod臋 ze sprzeda偶膮 online. Pierwszym krokiem, tak oczywistym, jak mo偶e si臋 wydawa膰, jest opracowanie strategii dzia艂ania. Musisz wiedzie膰, co i komu chcesz sprzeda膰, jaki jest Tw贸j pocz膮tkowy wk艂ad finansowy i z jakiej platformy b臋dziesz korzysta膰.

Kana艂y sprzeda偶y e-commerce

Je艣li chodzi o kana艂y sprzeda偶y e-commerce to jest ich bardzo du偶o, zaczynaj膮c od platform kt贸re nie s膮 Twoja w艂asno艣ci膮, np Allegro, po Marketplace, a偶 po w艂asny sklep na kt贸rym b臋dziesz testowa膰 strategie marketingowe, reklam臋 i SEO.

Wsp贸艂praca e-commerce

Je艣li interesuje Ciebie wsp贸艂praca e-commerce to zapraszamy do kontaktu. Nasza agencja ecommerce wie co i jak zrobi膰, 偶eby艣 osi膮gn膮艂 wymagan膮 sprzeda偶.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)