Darmowe pozycjonowanie stron internetowych, jak wypozycjonować stronę w google za darmo

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego cennik e-commerce
28 grudnia, 2021
Optymalizacja sklepu internetowego
Optymalizacja sklepu internetowego pod SEO i pozycjonowanie + konwersje CRO
28 grudnia, 2021
Darmowe pozycjonowanie stron
Darmowe pozycjonowanie stron

Darmowe pozycjonowanie stron internetowych, jak wypozycjonować stronę w google za darmo

Masz ograniczone fundusze i bardziej ograniczoną wiedzę na temat SEO?
Co może zrobić bloger, startup lub mała firma?
Zrób pozycjonowanie stron internetowych samemu!
Najgorsze, co możesz zrobić, to kupić usługę niskiej jakości, aby zaoszczędzić pieniądze.
Koszt zakupu usługi niskiej jakości może w rzeczywistości przewyższyć tą cenę bo w przyszłości będziemy mieli więcej poprawiania po takiej firmie.
Jeśli jesteś zainteresowany poprawą SEO, ale nie stać Cię na wysokiej rangi agencję lub konsultanta, nie martw się.
Pokażemy Ci, jak oszczędzać pieniądze i robić własne SEO, przynajmniej do czasu, gdy będziesz mógł sobie pozwolić na wielkie spluwy.

Czym jest pozycjonowanie za darmo, na czym polega?

Właściciele małych firm i marketerzy powinni i tak znać strategię SEO i najlepsze praktyki. Warto mieć wiedzę. Nawet jeśli kogoś zatrudnisz, będziesz chciał mieć możliwość przeglądu i oceny jego pracy, brzmi logicznie prawda?
Poznanie najlepszych praktyk SEO pomoże Ci być na bieżąco z aktywnością w wyszukiwarkach i zapewni, że zawsze tworzysz treści, które pomogą Twojej firmie odnieść sukces w Internecie.
W końcu pozycjonowanie stron internetowych jest dość proste. Głównie składa się na to:

  • Zrozumienie, czego szukają Twoi docelowi klienci;
  • Tworzenie treści wokół tych tematów (posty na blogu, strony produktów itp.);
  • Dbanie o „techniczne” rzeczy, aby wypychać te strony wyżej w wyszukiwarkach (w tym budowanie linków!)

SEO samodzielnie: 7 sprawdzonych sposobów jak podbić stronę w Google

Oto jak samemu wypozycjonować stronę w Google:

1. Poznaj swoją grupę docelową

SEO oznacza „optymalizację wyszukiwarek”. Dlaczego ktoś miałby chcieć zoptymalizować swoją witrynę pod kątem wyszukiwarek?
Bo dzięki temu inni mogą Ciebie odnaleźć. Ponad 70% konsumentów rozpoczyna zakupy w wyszukiwarkach internetowych. Jeśli więc Twoja witryna nie jest widoczna w google to możesz w ogóle nie zostać znaleziony.
Cofając się o krok, zastanówmy się, kto Cię szuka. To są ludzie, dla których optymalizujesz swoją witrynę. Ci ludzie są nazywani twoją grupą docelową i aby robić własne SEO, musisz ich znać.
Tradycyjnie poznanie odbiorców docelowych obejmuje określenie ich wieku, płci, położenia geograficznego i potrzeb (zwanych również punktami bólu). Te problemy są tym, na czym chcesz się skoncentrować, ponieważ określą one, jakie słowa kluczowe i rodzaje treści będą rezonować z Twoimi odbiorcami.
Jak odkrywasz te punkty bólu? Postaw się na miejscu odbiorców i zastanów się, co by zrobili, gdyby mieli pytanie. (Wskazówka: prawdopodobnie wpisują to jako pytanie w google)
Zamiast polegać na wynikach Google lub autouzupełnianiu, aby zobaczyć, co jest wyszukiwane, możesz skorzystać z narzędzia propozycji słów kluczowych google keyword planner które znajdziesz na koncie google ads, aby uzyskać pełny obraz. To narzędzie pozwoli Ci zorientować się, jakich odpowiedzi szukają Twoi odbiorcy.
Inną opcją jest włączenie się do rozmowy. Zobacz grupy na facebooku, komentarze pod branżowymi filmami na youtube i inne popularne fora, aby sprawdzić, o co pytano i jak odpowiadano, oraz aby lepiej zrozumieć, jak możesz pomóc.
Jeśli nie skupisz swojej witryny i treści na tym, czego szukają Twoi odbiorcy, możesz nigdy nie zostać znaleziony.To jest pierwszy etap w pytaniu jakie ludzie często wpisują w google, czyli pozycjonowanie stron jak to zrobić.

2. Zrozum badanie i planowanie słów kluczowych

Gdy zrozumiesz swoją grupę docelową i jej problemy, będziesz miał lepsze pojęcie o tym, na które słowa kluczowe należy kierować. Twoi klienci prawdopodobnie używają innych terminów w odniesieniu do Twoich produktów i/lub usług niż Twoi koledzy i liderzy branży, więc pamiętaj o tym podczas burzy mózgów. Szukaj fraz, które są wyszukiwane w bardziej swobodny, ludzki sposób, a nie w brandowy.
Darmowe narzędzia, takie jak wspomniany wcześniej Planer słów kluczowych Google i Ubersuggest, czy z płatnych semrush albo ahrefs to dobre miejsca do rozpoczęcia badania słów kluczowych.
Zrób listę swoich słów kluczowych i fraz typu longtail, podzielonych według priorytetu i liczby wyszukiwań. Pomoże to w kierowaniu i porządkowaniu treści dla Twojej witryny, bloga i mediów społecznościowych.
Idźmy dalej w naszym temacie jak Google pozycjonuje strony.

3. Zbuduj swoją witrynę z myślą o słowach kluczowych

Teraz, gdy znasz już swoje najczęściej wyszukiwane i trafne słowa kluczowe, nadszedł czas, aby zastosować je w swojej witrynie.
Patrząc na listę słów kluczowych, upewnij się, że masz w swojej witrynie stronę odpowiadającą każdemu z Twoich słów kluczowych o wysokim i średnim priorytecie. Pomoże to konsumentom znaleźć Twoją witrynę, nawet jeśli wyszukują hasła, które są bardziej ogólnie związane z głównym obszarem Twojej witryny.
Jeśli obecnie budujesz witrynę, zalecamy WordPress dla indywidualnych blogerów i małych firm. Jest prosty, elastyczny i ma wiele wbudowanych funkcji SEO i wtyczek.
Jeśli masz już WordPressa, oto jak przeprowadzić audyt seo istniejącej zawartości:

  1. Sprawdź każdy adres URL. Upewnij się, że zawiera docelowe słowo kluczowe dla tej strony. Niech będzie krótki. Dobrą praktyką jest również umieszczanie słowa kluczowego w tytule SEO i meta opisie, często ma to niewielki bezpośredni wpływ na wyniki wyszukiwania.
  2. Jaki jest tytuł Twojej strony? Powinien zawierać docelowe słowo kluczowe, ale unikaj upychania słów kluczowych, ponieważ może to faktycznie zaszkodzić SEO.
  3. To samo dla treści tekstowej Twojej witryny (content marketing)
  4. Jeśli masz linki wychodzące, sprawdź do jakich domen. Wysokiej rangi linki wychodzące mogą pomóc podnieść pozycję Twojej strony.
  5. Umieść grafikę na swojej stronie. Ładne obrazy utrzymują odwiedzających dłużej i przeciwdziałają wysokim współczynnikom odrzuceń (ludzie opuszczają Twoją stronę zaraz po przybyciu), co może zaszkodzić Twojemu SEO.
  6. Zoptymalizuj swoje obrazy. Umieść docelowe słowo kluczowe w każdym opisie ALT. Upewnij się, że przesłany obraz został również zapisany z docelowymi słowami kluczowymi w samej nazwie pliku.
  7. Dołącz przyciski udostępniania w mediach społecznościowych. Wiesz przecież jak łatwo odwiedzający mogą teraz udostępniać Twoje treści w mediach społecznościowych. Zobacz czy Twoją treść można udostępnić jednym kliknięciem. Jeśli nie, dodaj wtyczkę z przyciskami udostępniania społecznościowego. Gdy czytelnicy udostępniają Twoje treści, zapewnia to przyzwoite linki zwrotne do Twojej witryny i poprawia SEO.

4. Buduj autorytet i linki zwrotne dzięki wysokiej jakości treści

Z pewnością słyszałeś powiedzenie „Treść jest królem!” „content is king”. Wszyscy słyszeliśmy to miliony razy – i jest ku temu powód.
Nigdy nie było to bardziej prawdziwe niż w dzisiejszym świecie marketingu. Posiadanie strategii marketingu treści przychodzących jest integralną częścią przyciągania konsumentów, konwersji potencjalnych klientów i budowania lojalnej bazy klientów.
Spójna, wysokiej jakości treść jest niesamowita dla SEO. Przez „treści wysokiej jakości” rozumiemy badania, posty na blogach, które można uznać jako referencje, artykuły z listami, łatwe do zapisania infografiki, dokładne przewodniki, e-booki i „wiecznie zielone” treści.
Ten rodzaj treści pomaga wpływa pozytywnie na darmowe pozycjonowanie stron samemu na kilka sposobów. Po pierwsze, pomaga budować autorytet w Twojej branży. Możesz zaprezentować swoją wiedzę i doświadczenie w formie bloga, biuletynu e-mail, infografiki i/lub obrazów. Nie odczuwaj potrzeby codziennego publikowania; kluczowa jest spójność w każdym komunikacie.
Po drugie, wysokiej jakości treści pomagają budować linki zwrotne do Twojej witryny. Linki zwrotne to jeden z elementów składowych silnej kampanii SEO. Linki zwrotne są oznaką popularności witryny i są ważne dla SEO, ponieważ niektóre wyszukiwarki (zwłaszcza Google) przypisują więcej zaufania stronom, które mają wiele linków zwrotnych, ale tylko z zaufanych domen! Więc tanie linki jak sposób na darmowe pozycjonowanie stron w google nie zadziałają.

5. Twórz, buduj i utrzymuj obecność w mediach społecznościowych

Media społecznościowe umożliwiają kontakt z klientami, partnerami branżowymi, konkurencją i opinią publiczną w tym budują pr. Każda mała firma powinna być obecna w mediach społecznościowych na kilku głównych kanałach, takich jak Facebook, Twitter i Instagram.
Media społecznościowe umożliwiają odbiorcom udostępnianie treści i umożliwiają zbieranie sygnałów społecznościowych (polubienia i udostępnienia), które przyczyniają się do SEO (social signals to też sposób na darmowe pozycjonowanie stron).
Media społecznościowe zapewniają również inną platformę, na której możesz udostępniać swoje treści, być znajdowanym przez konsumentów i ostatecznie gromadzić więcej linków zwrotnych. Zrób własne SEO dobrze, tworząc i dbając o silną obecność w mediach społecznościowych.

6. Zrozum Google Analytics i google search console, są to darmowe narzędzia SEO

Znaczenie analityki podczas wykonywania prac SEO jest niezrównane. Jeśli nie wiesz, jak czytać i przetwarzać ruch i konwersje w witrynie, nie zrozumiesz, jak zrobić własne SEO.
Google Analytics to świetne miejsce do rozpoczęcia, zwłaszcza że prawie 80% wyszukujących informacje na całym świecie korzysta z Google. To narzędzie pomaga wiedzieć, skąd pochodzą Twoi użytkownicy, segmentować bazę klientów, tworzyć kampanie, ustalać i śledzić cele, dowiedzieć się, które słowa kluczowe przynoszą największy ruch organiczny i wiele więcej.
Poświęć trochę czasu na przeglądanie pulpitu nawigacyjnego Google Analytics i przestudiowanie różnych typów raportów, które może on tworzyć. Umiejętność posługiwania się tymi danymi pomoże Ci docenić i poprawić swoje wyniki, tak jak robisz własne SEO. Jest to świetne darmowe narzędzie.

7. Czytaj blogi SEO i bierz udział w darmowych i płatnych kursach

Przekleństwem SEO jest to, że trendy i najlepsze praktyki ciągle się zmieniają.
Zawsze istnieją nowe sposoby optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek.
Podobnie jak w przypadku darmowego SEO, szukaj sposobów na poszerzenie swojej wiedzy na ten temat. U nas na blogu masz kilkaset darmowych artykułów i poradników jak dobrze robić darmowe pozycjonowanie stron internetowych.
Piszemy bezpłatne kursy, takie jak Poradnik SEO dla początkujących, czy śledzimy najnowszy zmiany w algorytmie google i tutaj opisujemy.
Jeśli natomiast chcesz bardziej zaawansowaną wiedzę to zapraszamy Cię na nasz kurs seo online lub szkolenie seo u Ciebie w firmie.

 Jak pozycjonować stronę w Google za darmo

Widzisz już że to znacznie prostsze niż myślisz, aby zrobić własne SEO za darmo. Jeśli darmowe pozycjonowanie stron i sklepów internetowych w modelu e-commerce i dropshipping jest to coś, co chcesz zrobić dla swojej firmy – lub tylko dla własnej rozrywki – wykonaj siedem prostych kroków powyżej.
Wkrótce będziesz wyszukiwarka google doceni że Twoja strona www prezentuje niebywała jakość. Pamiętaj że każda podstrona w Twoim serwisie to szansa na dodatkowy ruch więc każda pozycja strony w google jest na wagę złota. Olbrzymia widoczność to cel każdego biznesu. Więc aby zwiększyć ruch na stronie pamiętaj: wykonaj audyt seo, dalej optymalizacja strony pod frazy kluczowe i budowanie linków (link building). Darmowe pozycjonowanie stron zabierze Ci trochę czasu ale wróci się z nawiązką.
Włóż wysiłek, a będziesz ekspertem SEO, zanim się zorientujesz!
Ten prosty poradnik SEO jako pozycjonowanie stron za darmo pokazuje tylko najlepsze działania SEO!
Możesz wielokrotnie tutaj wracać żeby przyswoić dokładnie na czym polega darmowe pozycjonowanie stron, aby zoptymalizować swój sklep i pozycjonować swoją stronę bez kosztów pod kątem znaczących i trafnych słów kluczowych.
Większy sukces w wyszukiwarkach = większy ruch i potencjalnie sprzedaż.
Dobrym produktem ubocznym zwiększania przychodów z Twojej firmy jest to, że będziesz mieć więcej pieniędzy na inwestycje w SEO. Możesz nawet rozważyć zatrudnienie agencji lub konsultanta, aby przenieść sprawy na wyższy poziom. Wtedy do akcji wkraczamy my, UniqueSEO.
Lub, jeśli wolisz kontynuować ścieżkę na darmowe pozycjonowanie stron, możesz dowiedzieć się więcej o taktykach i strategiach na naszym blogu, kanale YouTube i w kursach.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)