Cold email inaczej zimny mailing-co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

CyberFolks
CyberFolks – hosting | domeny | e-marketing | certyfikaty ssl cyber_Folks
5 kwietnia, 2022
Banery Google, co to jest SKUTECZNA reklama Display Network?
7 kwietnia, 2022
Cold calling

Jak Wysy艂a膰 Cold Mailing – Najlepsze Przyk艂ady i Template Cold Email

Powodem, dla kt贸rego nikt nie odpowiada, ani nawet nie czyta twoich zimnych e-maili, jest po prostu to, 偶e tw贸j e-mail wygl膮da jak typowy marketingowy spam, twoje wprowadzenie czyta si臋 jak formalny fragment z podr臋cznika, a nie jak prawdziwy e-mail, kt贸ry otrzymaliby od przyjaciela.

W dodatku brakuje ci kilku innych tajnych sk艂adnik贸w, kt贸rymi podziel臋 si臋 z tob膮 w tym wpisie.

Je艣li zastanawiasz si臋, dlaczego wydaje si臋, 偶e wszyscy inni odnosz膮 sukcesy i rozwijaj膮 swoje firmy za pomoc膮 zimnej poczty e-mail, ale bez wzgl臋du na to, co robisz, u Ciebie „tak jakby to nie dzia艂a”, to czytaj do ko艅ca.

Po prostu brakuje ci kilku rzeczy.

W tym wpisie poka偶臋 Ci jak jak napisa膰 perfekcyjny cold email kt贸ry zmieni nieznajomych w klient贸w.

Cold email co musisz wiedzie膰

Cze艣膰, z tej strony Rafa艂 Szrajnert, za艂o偶yciel UniqueSEO, agencji marketingu internetowego. Wi臋c je艣li interesuje Ciebie temat rozwijania biznesu to je艣li ogl膮dasz moje materia艂y na youtube zach臋cam do subskrybowania kana艂u i polajkowania filmu. Dzi臋ki temu masz wi臋ksz膮 pewno艣膰 偶e nie przegapisz kolejnego odcinka, poniewa偶 algorytm youtube cz臋sto nie pokazuje tego typu tre艣ci.

Natomiast je艣li czytasz blog to koniecznie zapisz si臋 do newslettera poniewa偶 regularnie wysy艂amy ciekawe informacje naszym subskrybentom.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Samemu przez wiele lat pracowa艂em w sprzeda偶y i w sumie ca艂y czas to robi臋 rozwijaj膮c w艂asn膮 firm臋, plus nadzoruj臋 ca艂y proces jak to u nas wygl膮da, od lead generation, lead nurturing po wpisywanie w CRM i finalizowanie sprzeda偶y.

Od razu powiem 偶e nie jestem fanem typowego cold mailingu do kupionej bazy, bo osobi艣cie uwa偶am to za spam i my u siebie w firmie tego nie robimy.

Natomiast z racji olbrzymiego do艣wiadczenia i obecnej wsp贸艂pracy marketingowo-sprzeda偶owej z wieloma firmami widz臋 co dzia艂a, a co nie i widz臋 na jakiej zasadzie wysy艂aj膮 zimne emaile.

Przyk艂ad cold email

  • wa偶ny dla nich wst臋p
  • okre艣lasz problem, b贸l, co dolega
  • dajesz rozwi膮zanie
  • CTA
Ai marketing

Skuteczny cold email – poradnik dla pocz膮tkuj膮cych

Wi臋c nie b臋d臋 m贸wi艂 jak robi膰 masowy cold mailing do zakupionej bazy, bo tutaj dzia艂anie jest proste.

Tworzysz kilka template’贸w, rozsy艂asz do bazy podzielonej na segmenty.

Za pomoc膮 test贸w A/B wy艂aniasz zwyci臋zc臋.

Dzisiaj poruszymy cold email, gdzie wysy艂asz wiadomo艣膰 do klienta kt贸rego w jaki艣 spos贸b ju prze艣wietli艂e艣.

Pomijam kwestie RODO, czy masz zgody marketingowe, czy to Twoja baza z jakiego艣 lead magnet’u, czy kupiona.

Wyja艣nijmy kilka kwestii.

Nikt nie lubi dostawa膰 zimnych emaili czy zimnych telefon贸w.

Proste.

Po drugie je艣li kto艣 m贸g艂by skorzysta膰 z tego co oferujesz to najcz臋艣ciej jest to zaj臋ta osoba, kt贸ra otrzymuje bardzo du偶o wiadomo艣ci tego typu.

Wi臋c aby nawi膮za膰 wi臋藕 na pocz膮tku i przebi膰 si臋 przez g膮szcz konkurent贸w musimy u偶y膰 kilku technik psychologicznych.

Wi臋c stw贸rzmy teraz przyk艂ad cold email…

Twoje podej艣cie i stan mentalny

Kiedy zaczynasz tworzy膰 cold email musisz wprowadzi膰 si臋 w odpowiedni stan umys艂u. Jeste艣 ekspertem i to co sprzedajesz rzeczywi艣cie pomaga. Nie jeste艣 tylko sprzedawc膮 kt贸remu zale偶y na prowizji.

Wiele razy przytaczam analogi臋 lekarza. Ty jeste艣 tutaj 偶eby im pom贸c.

To czy oni wezm膮 lekarstwo zale偶y ju偶 od nich, wi臋c nie bierz personalnie odmowy.

Ty robisz swoje i idziesz dalej.

Ich op贸r

Wszyscy mamy opory przed nieznan膮 firm膮 czy osob膮. Mo偶liwe 偶e masz najlepsze rozwi膮zanie na rynku, ale je艣li wyskoczysz do nich od razu m贸wi膮c „hej mam X, mo偶e kupisz bo to bardzo dobre” to spotkasz op贸r.

Musisz najpierw zwalczy膰 zw膮tpienie.

Jest na to kilka sposob贸w, np. „but You Are Free”

Z艂贸偶 pro艣b臋 lub sugesti臋 do osoby docelowej. Nast臋pnie powiedz im, 偶e mog膮 zaakceptowa膰 lub odrzuci膰 pro艣b臋 lub sugesti臋. Prowadzi to do wi臋kszej akceptacji i przestrzegania tego, czego od nich oczekujesz.

Niech wiedz膮, 偶e maj膮 wolny wyb贸r, chocia偶 mo偶e by膰 oczywiste, 偶e mog膮 wybiera膰, jak chc膮.

Podstawowym formatem jest przedstawienie sugestii, a nast臋pnie powiedzenie 鈥瀉le jeste艣 wolny鈥, aby dokona膰 w艂asnego wyboru. Inne warianty j臋zyka, kt贸rych mo偶esz u偶y膰, aby zasugerowa膰 wolno艣膰 wyboru, obejmuj膮:

To zale偶y od Ciebie

To Tw贸j wyb贸r

Podejmij decyzj臋

Cokolwiek lubisz

Oczywi艣cie masz swobod臋 wyboru

https://www.researchgate.net/publication/234839851_A_Meta-Analysis_of_the_Effectiveness_of_the_But_You_Are_Free_Compliance-Gaining_Technique

W pierwotnym badaniu Gu茅guen i Pascual (2000) stwierdzili, 偶e gdy badani zostali poproszeni na ulicy o przekazanie pieni臋dzy na cel, spe艂ni艂o to tylko 10,0%. Jednak po dodaniu wyra偶enia 鈥炩le mo偶esz zaakceptowa膰 lub odrzuci膰鈥, 47,5% spe艂ni艂o wymagania .

Pascual i Gueguen (2002) stwierdzili, 偶e to sformu艂owanie doprowadzi艂o do zwi臋kszenia darowizn na cele spo艂eczne. Gueguen i in. (2002) zauwa偶yli znaczenie semantycznej ewokacji wolno艣ci. Nie wystarczy zapyta膰, musisz wyra藕nie powiedzie膰 ludziom, 偶e mog膮 zaakceptowa膰 lub odm贸wi膰.

Mamy fundamentaln膮 potrzeb臋 poczucia kontroli . Kiedy zostaniemy poproszeni o zrobienie czego艣, mo偶e si臋 wydawa膰, 偶e osoba prosz膮ca przejmuje kontrol臋. W reakcji jeste艣my wtedy bardziej sk艂onni do odmowy, potwierdzaj膮c nasz膮 zdolno艣膰 do utrzymania kontroli. Kiedy osobie m贸wi si臋, 偶e mo偶e zaakceptowa膰 lub odm贸wi膰, formalnie przyznaje si臋 jej kontrol臋 i nie musi jej odbiera膰. Sformu艂owanie to wprowadza r贸wnie偶 dynamik臋 wymiany , w ramach kt贸rej czuj膮 si臋 zobowi膮zani do odwdzi臋czenia si臋 za 偶yczliwo艣膰, daj膮c bezp艂atn膮 mo偶liwo艣膰 pokrzywdzenia osobie wnioskuj膮cej poprzez nieodrzucenie wniosku.

http://changingminds.org/techniques/general/sequential/but_you_are_free.htm

Raport

Lubimy osoby podobne do nas.

W Twoim zimnym e-mailu wszystko co trzeba zrobi膰, to bardzo szybko pokaza膰 obszar podobie艅stwa. Tj.:

  • podobne my艣lenie
  • pomys艂y
  • opinie,
  • przekonanie,
  • punkt widzenia,
  • itp.

Szablon

Szybko si臋 przedstawiasz i dodajesz social proof. Czyli pewien kontekst co ju偶 dokona艂e艣, dla kogo itp.

P贸藕niej musisz rozwi膮za膰 ich w膮tpliwo艣膰, czyli powiedz co robisz i dlaczego to wa偶ne.

Dajesz pow贸d, ale nie sk艂adaj tutaj oferty.

Ka偶dy j膮 odrzuci.

Twoje zadanie to sk艂onienie do mikrokonwersji.

CTA, call to action

Wezwanie do dzia艂ania powinno by膰 proste do przetworzenia i zwi臋z艂e. Mo偶esz doda膰 link do kalendarza, ale tylko nie pisz ca艂ego paragrafu w stylu „mo偶emy um贸wi膰 si臋 na demonstracj臋 w 艣rod臋 o 14, lub pi膮tek o 12 bla bla bla”

Tego szczeg贸艂y mo偶esz ustala膰 podczas rozmowy telefonicznej albo na 偶ywo jak ju偶 si臋 poznali艣cie ale nie podczas cold emailingu. Tutaj ludzie scrolluj膮 wiadomo艣ci i musi ona by膰 艂atwa do przetworzenia.

Wska藕niki KPI Key Performance Indicators kluczowe wska藕niki efektywno艣ci
Jak Wysy艂a膰 Cold Mailing – Najlepsze Przyk艂ady i Template Cold Email

Wnioski

Znasz ju偶 podstawowy template, a tak偶e to 偶e masz by膰 konkretny i nie sk艂ada膰 od razu oferty!

PS

O czym chcesz przeczyta膰 w kolejnym wpisie?

Co s膮dzisz o wpisie pt. Jak Wysy艂a膰 Cold Mailing – Najlepsze Przyk艂ady i Template Cold Email ? Daj zna膰 w komentarzu.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)