Cold email inaczej zimny mailing

CyberFolks
CyberFolks – hosting | domeny | e-marketing | certyfikaty ssl cyber_Folks
5 kwietnia, 2022
Banery Google, SKUTECZNA reklama Display Network
7 kwietnia, 2022
Cold calling

Jak Wysyłać Cold Mailing – Najlepsze Przykłady i Template Cold Email

Powodem, dla którego nikt nie odpowiada, ani nawet nie czyta twoich zimnych e-maili, jest po prostu to, że twój e-mail wygląda jak typowy marketingowy spam, twoje wprowadzenie czyta się jak formalny fragment z podręcznika, a nie jak prawdziwy e-mail, który otrzymaliby od przyjaciela.

W dodatku brakuje ci kilku innych tajnych składników, którymi podzielę się z tobą w tym wpisie.

Jeśli zastanawiasz się, dlaczego wydaje się, że wszyscy inni odnoszą sukcesy i rozwijają swoje firmy za pomocą zimnej poczty e-mail, ale bez względu na to, co robisz, u Ciebie „tak jakby to nie działa”, to czytaj do końca.

Po prostu brakuje ci kilku rzeczy.

W tym wpisie pokażę Ci jak jak napisać perfekcyjny cold email który zmieni nieznajomych w klientów.

Cold email co musisz wiedzieć

Cześć, z tej strony Rafał Szrajnert, założyciel UniqueSEO, agencji marketingu internetowego. Więc jeśli interesuje Ciebie temat rozwijania biznesu to jeśli oglądasz moje materiały na youtube zachęcam do subskrybowania kanału i polajkowania filmu. Dzięki temu masz większą pewność że nie przegapisz kolejnego odcinka, ponieważ algorytm youtube często nie pokazuje tego typu treści.

Natomiast jeśli czytasz blog to koniecznie zapisz się do newslettera ponieważ regularnie wysyłamy ciekawe informacje naszym subskrybentom.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Samemu przez wiele lat pracowałem w sprzedaży i w sumie cały czas to robię rozwijając własną firmę, plus nadzoruję cały proces jak to u nas wygląda, od lead generation, lead nurturing po wpisywanie w CRM i finalizowanie sprzedaży.

Od razu powiem że nie jestem fanem typowego cold mailingu do kupionej bazy, bo osobiście uważam to za spam i my u siebie w firmie tego nie robimy.

Natomiast z racji olbrzymiego doświadczenia i obecnej współpracy marketingowo-sprzedażowej z wieloma firmami widzę co działa, a co nie i widzę na jakiej zasadzie wysyłają zimne emaile.

Przykład cold email

  • ważny dla nich wstęp
  • określasz problem, ból, co dolega
  • dajesz rozwiązanie
  • CTA
Ai marketing

Skuteczny cold email – poradnik dla początkujących

Więc nie będę mówił jak robić masowy cold mailing do zakupionej bazy, bo tutaj działanie jest proste.

Tworzysz kilka template’ów, rozsyłasz do bazy podzielonej na segmenty.

Za pomocą testów A/B wyłaniasz zwycięzcę.

Dzisiaj poruszymy cold email, gdzie wysyłasz wiadomość do klienta którego w jakiś sposób ju prześwietliłeś.

Pomijam kwestie RODO, czy masz zgody marketingowe, czy to Twoja baza z jakiegoś lead magnet’u, czy kupiona.

Wyjaśnijmy kilka kwestii.

Nikt nie lubi dostawać zimnych emaili czy zimnych telefonów.

Proste.

Po drugie jeśli ktoś mógłby skorzystać z tego co oferujesz to najczęściej jest to zajęta osoba, która otrzymuje bardzo dużo wiadomości tego typu.

Więc aby nawiązać więź na początku i przebić się przez gąszcz konkurentów musimy użyć kilku technik psychologicznych.

Więc stwórzmy teraz przykład cold email…

Twoje podejście i stan mentalny

Kiedy zaczynasz tworzyć cold email musisz wprowadzić się w odpowiedni stan umysłu. Jesteś ekspertem i to co sprzedajesz rzeczywiście pomaga. Nie jesteś tylko sprzedawcą któremu zależy na prowizji.

Wiele razy przytaczam analogię lekarza. Ty jesteś tutaj żeby im pomóc.

To czy oni wezmą lekarstwo zależy już od nich, więc nie bierz personalnie odmowy.

Ty robisz swoje i idziesz dalej.

Ich opór

Wszyscy mamy opory przed nieznaną firmą czy osobą. Możliwe że masz najlepsze rozwiązanie na rynku, ale jeśli wyskoczysz do nich od razu mówiąc „hej mam X, może kupisz bo to bardzo dobre” to spotkasz opór.

Musisz najpierw zwalczyć zwątpienie.

Jest na to kilka sposobów, np. „but You Are Free”

Złóż prośbę lub sugestię do osoby docelowej. Następnie powiedz im, że mogą zaakceptować lub odrzucić prośbę lub sugestię. Prowadzi to do większej akceptacji i przestrzegania tego, czego od nich oczekujesz.

Niech wiedzą, że mają wolny wybór, chociaż może być oczywiste, że mogą wybierać, jak chcą.

Podstawowym formatem jest przedstawienie sugestii, a następnie powiedzenie „ale jesteś wolny”, aby dokonać własnego wyboru. Inne warianty języka, których możesz użyć, aby zasugerować wolność wyboru, obejmują:

To zależy od Ciebie

To Twój wybór

Podejmij decyzję

Cokolwiek lubisz

Oczywiście masz swobodę wyboru

https://www.researchgate.net/publication/234839851_A_Meta-Analysis_of_the_Effectiveness_of_the_But_You_Are_Free_Compliance-Gaining_Technique

W pierwotnym badaniu Guéguen i Pascual (2000) stwierdzili, że gdy badani zostali poproszeni na ulicy o przekazanie pieniędzy na cel, spełniło to tylko 10,0%. Jednak po dodaniu wyrażenia „…ale możesz zaakceptować lub odrzucić”, 47,5% spełniło wymagania .

Pascual i Gueguen (2002) stwierdzili, że to sformułowanie doprowadziło do zwiększenia darowizn na cele społeczne. Gueguen i in. (2002) zauważyli znaczenie semantycznej ewokacji wolności. Nie wystarczy zapytać, musisz wyraźnie powiedzieć ludziom, że mogą zaakceptować lub odmówić.

Mamy fundamentalną potrzebę poczucia kontroli . Kiedy zostaniemy poproszeni o zrobienie czegoś, może się wydawać, że osoba prosząca przejmuje kontrolę. W reakcji jesteśmy wtedy bardziej skłonni do odmowy, potwierdzając naszą zdolność do utrzymania kontroli. Kiedy osobie mówi się, że może zaakceptować lub odmówić, formalnie przyznaje się jej kontrolę i nie musi jej odbierać. Sformułowanie to wprowadza również dynamikę wymiany , w ramach której czują się zobowiązani do odwdzięczenia się za życzliwość, dając bezpłatną możliwość pokrzywdzenia osobie wnioskującej poprzez nieodrzucenie wniosku.

http://changingminds.org/techniques/general/sequential/but_you_are_free.htm

Raport

Lubimy osoby podobne do nas.

W Twoim zimnym e-mailu wszystko co trzeba zrobić, to bardzo szybko pokazać obszar podobieństwa. Tj.:

  • podobne myślenie
  • pomysły
  • opinie,
  • przekonanie,
  • punkt widzenia,
  • itp.

Szablon

Szybko się przedstawiasz i dodajesz social proof. Czyli pewien kontekst co już dokonałeś, dla kogo itp.

Później musisz rozwiązać ich wątpliwość, czyli powiedz co robisz i dlaczego to ważne.

Dajesz powód, ale nie składaj tutaj oferty.

Każdy ją odrzuci.

Twoje zadanie to skłonienie do mikrokonwersji.

CTA, call to action

Wezwanie do działania powinno być proste do przetworzenia i zwięzłe. Możesz dodać link do kalendarza, ale tylko nie pisz całego paragrafu w stylu „możemy umówić się na demonstrację w środę o 14, lub piątek o 12 bla bla bla”

Tego szczegóły możesz ustalać podczas rozmowy telefonicznej albo na żywo jak już się poznaliście ale nie podczas cold emailingu. Tutaj ludzie scrollują wiadomości i musi ona być łatwa do przetworzenia.

Wskaźniki KPI Key Performance Indicators kluczowe wskaźniki efektywności
Jak Wysyłać Cold Mailing – Najlepsze Przykłady i Template Cold Email

Wnioski

Znasz już podstawowy template, a także to że masz być konkretny i nie składać od razu oferty!

PS

O czym chcesz przeczytać w kolejnym wpisie?

Co sądzisz o wpisie pt. Jak Wysyłać Cold Mailing – Najlepsze Przykłady i Template Cold Email ? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)