Błędy marketingowe które popełniasz (a nawet tego nie wiesz)

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Błędy marketingowe które popełniasz (a nawet tego nie wiesz)
Loading
/

Jeśli popełniasz któreś z tych błędów marketingowych to oprócz czasu, tracisz także pieniądze. Na szczęście większość z nich jest bardzo łatwa do naprawienia. Trzeci i piąty z nich to istna masakra, widzę je bardzo kiedy zaczynamy współpracę z nowym klientem, a można je poprawić dosłownie INSTANT. Zapraszam!

Błąd pierwszy, który wychodzi bardzo szybko podczas rozmowy z nowym klientem w naszej agencji czy podczas konsultacji jest brak planowania. Do tego dochodzi jeszcze brak znajomości liczb. Osoby nie wiedzą jaki jest ich CAC, LTV, AOV i inne. A sama strategia… cóż jej praktycznie nie ma. Wszyscy kierują z reklam bezpośrednio do produktu, czy do usługi, a często bardziej opłacalnym lejkiem okazuje się lead magnet, gdzie za ułamek ceny możemy pozyskiwać dane kontaktowe. Pozytywnym zaskoczeniem jest wtedy to że nagle dział handlowy ma aż zbyt dużo leadów do obsługi. A jeśli masz dobry zespól sprzedażowy, albo sam dobrze sprzedajesz to zaczynasz wykręcać dużo lepsze wyniki.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Drugi powszechny błąd to zbyt szerokie targetowanie. Na pytanie kto jest Twoim klientem słyszymy „każdy”. Często podaję przykład firmy która sprzedaje oprogramowanie dla księgowych. Jeśli sprzedajesz system z wdrożeniem za kilkaset tysięcy złotych to Twoim targetem nie są wszystkie biura księgowe. Raczej mówimy o korporacjach. Z kolei jeśli masz jakiś mini system Saas’owy to celujesz w mniejsze biura księgowe. To co nie ułatwia, to obecnie mamy dostęp do bardzo wielu platform. Jeśli zespół marketingowy jest mały, albo robisz to sam to niemożliwym jest bycie wszędzie. Lepiej jest najpierw zdominować jeden kanał i nauczyć się jego, co działa, jakie treści, co udostępniają odbiorcy i co lajkują.

Trzeci mega poważny błąd to nie sprawdzanie ofert i tego co robi konkurencja. Ja wiem że kuszące wydaje się podejście „Skoro inni tego nie reklamują to warto to zrobić”, ale nie zawsze. A w sumie częściej nie niż tak. Osobiście polecam raczej działać tam gdzie jest cash flow, oczywiście warto testować różne produkty czy oferty, bo możesz znaleźć tego swojego złotego graala. Przykład to branża prawno finansowa. Mamy jednego klienta który bardzo dużo lubi próbować różnych usług, od kredytów frankowych, po sankcje kredytu darmowego, zwroty prowizji itp. Ale jeśli po okresie testowym widzimy że dany produkt jest słaby i DODATKOWO widzimy że konkurencja tego nie reklamuje to wycofujemy się. Żeby sprawdzać reklamy konkurencji, przynajmniej na podstawowym poziomie – nie potrzebujesz wielu płatnych narzędzi. Większość platform reklamowych ma dostęp do darmowych softów, jak np biblioteka reklam facebooka. Jeśli natomiast idziesz w to na 100procent to są takie narzędzia które nawet estymują szacunkowe wydatki na reklamę, jak vidtao czy similarweb.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Jak już wiesz co działa a co nie, to pora dobrac odpowiednią komunikację. Jesteśmy cały czas na etapie sprawdzania konkurentów, czyli zobacz jak prowadzą swoje sociale, w jakim tonie. JAkie mają USP, czyli unique selling proposition na swojej stronie. Po tym zastanów się, co możesz zrobić aby większość klientów wybierałą Ciebie a nie ich. Sprawdź też ich metodę działania. Czy przesyłają od razu do oferty, czyli do kupna, czy stosują sporo lead magnet. Tutaj może to być praktycznie wszystko, raporty, pdf, ebooki, webinary, autowebinnary, czy ogólnie mówiąc GATED CONTENT. Gated content to takie treści do których dostęp możesz otrzymać jak najpierw podasz swoje dane kontaktowe.

Kolejny krok, to cos co bardzo lubię czyli lista emailowa. Doskonała do budowania zaufania i rozpoznawalności marki. Jeśli nie będziesz wysyłać tylko wiadomości sprzedażowych, a sporo edukacji czy rozwrywki to zobaczysz jak szybko Twoja firma się rozwija. Zapisz się na naszej stronie na dowolny lead magnet i zobacz jak to robić. Osobiście polecam 80% do 20%, czyli te 20%, a może nawet 10% to czysta sprzedaaż. I oczywiście, coś co jest mega podstawowe czyli automatyzacja, a w szczególności porzucone koszyki. W ecommerce to aż 70%, więc jeśli stać Ciebie na to aby puszczać z dymem te 70% osób które dodały produkt do koszyka a nie kupiły, to śmiało. Ale jeśli nie lubisz tracić na głupich zagrywkach to musisz to wdrożyć.

Jeszcze jedna rzecz, która jest związana z tym że po prostu właściciele firm niezbyt rozumieją marketing. Nie dziwię się, bo ich zadaniem jest zarządzanie biznesem, a nie ustawianie czy analiza reklam. Ale chcę żebyś zrozumiał jak się optymalizuje taki swój model. Bo bez zmapowania każdego kroku, możesz uważać że rzeczy które są OK nie działają i dodatkowo jeszcze je popsujesz.

Mianowicie to co mam na myśli to musisz znać swoje liczby na każdym etapie. Wtedy sprawdzasz co nie działa, bo szansa że wszystko u Ciebie działa źle jest bardzo niska. Najczęściej to jeden czy dwa elementy. Na przykład w prosty sposób możesz sobie takie lejek zmapować, sprawdzasz jaki masz procentowo CTR w reklamę, ile osób przechodzi do strony docelowej, czyli kliknięcia wychodzące i jeśli masz ecommerce to patrzysz ile osób dodaje do koszyka i jaki masz wskaźnik porzuconych koszyków, a w usługach ile osób wypełnia twój formularz, a następnie ile procent domykają handlowcy. Bo może być tak że spora liczba wypełnia formularz tylko SALES nie domyka, albo na odwrót. Masz dobrego sprzedawcę, ale dostaje za mało leadów. I dopiero teraz, jak znasz swoje liczby to możesz zwiększac budżet. Do momentu kiedy jakiś z tych elementów performuje poniżej rynkowych standardów, to nie myśl o dorzucaniu budżetu bo go przepalisz.

Błędy marketingowe, które mogą zniszczyć Twoją firmę

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie marketing jest niezbędny do sukcesu każdej firmy. Jednak popełnianie błędów marketingowych może mieć negatywne skutki, a nawet doprowadzić do upadku firmy. W tym artykule omówimy najczęstsze błędy marketingowe, których należy unikać, aby Twoja firma odniosła sukces.

1. Brak strategii marketingowej

Pierwszym i najważniejszym błędem, jaki popełnia wiele firm, jest brak strategii marketingowej. Strategia marketingowa to plan działania, który określa cele marketingowe firmy, grupę docelową oraz działania, które zostaną podjęte w celu osiągnięcia tych celów. Bez strategii marketingowej Twoje działania marketingowe będą chaotyczne i nieskuteczne.

2. Brak znajomości grupy docelowej

Zanim zaczniesz jakiekolwiek działania marketingowe, musisz dokładnie poznać swoją grupę docelową. Kim oni są? Jakie są ich potrzeby i pragnienia? Gdzie spędzają czas? Jakie są ich nawyki zakupowe? Zrozumienie grupy docelowej pozwoli Ci stworzyć ukierunkowane kampanie marketingowe, które będą rezonować z Twoimi potencjalnymi klientami.

3. Nieskuteczne kampanie reklamowe

Twoje kampanie reklamowe to wizytówka Twojej firmy. Jeśli są nieskuteczne, możesz stracić potencjalnych klientów i pieniądze. Upewnij się, że Twoje kampanie reklamowe są dobrze ukierunkowane, mają jasny przekaz i zachęcają do podjęcia działania.

4. Ignorowanie mediów społecznościowych

Media społecznościowe to potężne narzędzie marketingowe, które może pomóc Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zbudować relacje z potencjalnymi klientami. Jeśli ignorujesz media społecznościowe, tracisz szansę na rozwój swojej firmy.

5. Brak analizy wyników

Regularna analiza wyników Twoich działań marketingowych jest niezbędna do ich optymalizacji i poprawy ich skuteczności. Upewnij się, że śledzisz takie wskaźniki, jak ruch na stronie internetowej, konwersje i zwrot z inwestycji (ROI), aby móc wprowadzać niezbędne zmiany w swoich kampaniach.

6. Niewystarczająca dbałość o wizerunek firmy

Twój wizerunek firmy to to, co myślą o Tobie Twoi klienci i potencjalni klienci. Upewnij się, że Twój wizerunek firmy jest spójny i pozytywny we wszystkich kanałach komunikacji, takich jak strona internetowa, media społecznościowe i materiały marketingowe.

7. Nieskuteczna obsługa klienta

Obsługa klienta jest kluczowym elementem marketingu. Jeśli Twoi klienci nie są zadowoleni z obsługi klienta, jest mało prawdopodobne, że wrócą do Ciebie lub polecą Cię innym. Upewnij się, że Twoja obsługa klienta jest na wysokim poziomie i że Twoi klienci czują się cenieni i szanowani.

8. Ignorowanie zmian w trendach

Świat marketingu stale się zmienia. Nowe technologie i trendy pojawiają się cały czas. Jeśli nie będziesz nadążać za zmianami, zostaniesz w tyle. Upewnij się, że jesteś na bieżąco z najnowszymi trendami marketingowymi i wprowadzasz niezbędne zmiany w swoich działaniach marketingowych.

9. Brak cierpliwości

Marketing to maraton, a nie sprint. Nie oczekuj, że z dnia na dzień osiągniesz spektakularne wyniki. Bądź cierpliwy i konsekwentny w swoich działaniach marketingowych, a z czasem osiągniesz swoje cele.

10. Niekorzystanie z pomocy specjalistów

Jeśli nie masz czasu lub umiejętności, aby samodzielnie prowadzić działania marketingowe, rozważ skorzystanie z pomocy specjalistów. Agencja marketingowa może pomóc Ci stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię marketingową, która pomoże Ci osiągnąć Twoje cele biznesowe.

Pamiętaj, że unikanie tych błędów marketingowych pomoże Ci zbudować silną markę, dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż. Inwestując w skuteczny marketing, możesz zapewnić swojej firmie długoterminowy sukces.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!