Backlinki -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

backlinki
backlinki

Co to są backlinki, czyli linki zwrotne

Definicja linków przychodzącychbacklinki to linki w witrynach innych niż Twoja, które prowadzą z powrotem do strony w Twojej witrynie. Linki zwrotne są również nazywane linkami przychodzącymi, ponieważ przekazują częściowo „zainteresowany” ruch innej witryny przychodzący do Twojej witryny. Jakość i ilość Twoich backlinków zwrotnych może pomóc Ci osiągnąć wyższą pozycję w wyszukiwarkach, takich jak Google i Bing.

Dzieje się tak, ponieważ linki zwrotne są uważane za wskaźnik popularności Twojej witryny wśród użytkowników. Wdrażanie, zarządzanie i analizowanie wydajności linków zwrotnych jest ważnym aspektem optymalizacji wyszukiwarek (SEO) i strategii na pozycjonowanie stron internetowych w google.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Optymalizacja na stronie to proces tworzenia treści, który pomaga wyszukiwarkom (i użytkownikom) zrozumieć, o czym jest Twoja witryna. Optymalizacja poza witryną polega na demonstrowaniu wyszukiwarkom, że Twoje treści są wartościowe dla stron trzecich. A najważniejszym określeniem wartości jest link zwrotny.

Jaka jest różnica między linkiem a linkiem zwrotnym (backlinki przychodzące)?

Poszczególne podstrony w sieci WWW są połączone za pomocą łączy — czyli backlinki są łącznikiem, które tworzą powiązania pomiędzy stronami www. Linki wewnętrzne to linki między stronami internetowymi w tej samej domenie i istnieją przede wszystkim po to, aby pomóc ludziom poruszać się po witrynie. Linki zewnętrzne łączą się ze stronami internetowymi w innych domenach i mają szerszy zakres możliwych intencji.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Backlinki pozwalają:

  • Zapewnić czytelnikowi szerszy kontekst
  • Pokazują cytat
  • Polecasz coś
  • Dodajesz autentyczność

W każdym przypadku backlinki znajdują się na stronie, aby zapewnić czytelnikowi dodatkową wartość, więc link wychodzący jest cennym zasobem. Kluczem jest zrozumienie, że link ma pewien „kierunek”.

Wyszukiwarki rozpoznają, że link zwrotny ma wartość i nagradzają docelowy adres URL, interpretując link jako w pełni zamierzony; zakładają, że nastąpił pewien poziom oceny docelowej strony internetowej.

backlinki

Dlatego linki zwrotne, które prowadzą do Twojej witryny, wskazują wyszukiwarkom, że Twoje treści mają wartość? W rzeczywistości backlinki są jednym z najpotężniejszych czynników rankingowych. Odgrywają ogromną rolę w sukcesie (lub porażce) każdej witryny, jeśli chodzi o ruch organiczny w wyszukiwarkach.

Co to jest autorytet linków zwrotnych i jak jest określany?

Jednym z głównych powodów, dla których Google jest dominującą wyszukiwarką, jest to, że jako pierwszy uświadomili sobie znaczenie backlinków. Kiedyś Google używało algorytmu do ustalania rankingu stron internetowych na podstawie popularności linków – co oznacza, że ​​strona zajmowała wyższą pozycję, jeśli prowadziło do niej więcej linków.

Algorytm ten, nazwany „PageRank” nie tylko obliczał liczbę linków, które otrzymuje dana strona internetowa; mierzył również autorytet tych linków.

Zasadniczo algorytm PageRank przypisuje wartość autorytetu do każdej strony internetowej na podstawie ilości i jakości linków przychodzących.

PageRank to algorytm iteracyjny. Oznacza to, że dane są obliczane, a następnie muszą zostać ponownie przetworzone przez wiele iteracji, zanim się ustabilizują.

Dzieje się tak, ponieważ względne uprawnienia wszystkich stron w danej sieci są od siebie zależne.

Co to jest autorytet domeny?

Autorytet domeny opisuje mini-sieć adresów URL i linków, które istnieją w Twojej witrynie. Podobnie jak w przypadku linków zwrotnych z witryn zewnętrznych, linki wewnętrzne w Twojej witrynie również przekazują link juice z jednego adresu URL do drugiego.

To ma sens, że linki z witryn dużych marek mają większy autorytet domeny niż linki z małych lokalnych firm.

Jeśli Twoja strona główna otrzymuje linki zwrotne, zwiększa to autorytet Twojej strony głównej. Ale ponieważ zawiera również linki do innych stron w Twojej witrynie, niektóre, do których prowadzą linki z Twojej strony głównej zyskują moc. Dzięki temu wzmocnieniu autorytetu moc domeny jest również udostępniana między stronami, do których prowadzą linki. Tak więc przychodzące linki zwrotne z zewnętrznych witryn w końcu przedostają się przez wewnętrzną architekturę linków w całej witrynie.

W ten sposób duże marki mogą zdominować rynek określonych zestawów wyszukiwanych haseł. Siła ich domeny i inteligentne praktyki linkowania wewnętrznego mogą oznaczać, że nawet zupełnie nowe strony mają dobrą pozycję w rankingu.

Ilość i jakość: jeśli chodzi o backlinki oba mają znaczenie

Chociaż dokładne obliczenie dokładnej wartości autorytetu linków jest bardzo nieprzejrzystym i złożonym zadaniem, wiedza o tym, jak działa PageRank, zapewnia kilka podstawowych zasad.

  • Chcesz przyciągnąć jak najwięcej linków zwrotnych.
  • Lepiej uzyskać linki zwrotne z autorytatywnych stron internetowych.
  • Przyciągnięcie większej liczby linków zwrotnych będzie miało pozytywny wpływ na całą witrynę.

Krótko mówiąc, jeśli chodzi o linki zwrotne, potrzebujesz zarówno jakości, jak i ilości.

Oceń linki zwrotne pod kątem trafności

Innym ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o linki zwrotne, jest trafność. Oprócz obliczania autorytetu linku zwrotnego do Twojej witryny, Google sprawdza również trafność linku — czy temat linku, treść strony lub czy witryna pasuje do tematu docelowego linku.

Jak zdobywać linki zwrotne

Więc, co możesz zrobić aby zoptymalizować tworzenie linków zwrotnych do Twojej witryny bo jak już wiesz jest najcenniejszą rzeczą, jaką możesz zrobić, aby poprawić swoje rankingi.

Niestety to jedno z najtrudniejszych zadań w SEO. Aby uzyskać backlink, musisz przekonać kogoś innego, że może ulepszyć stronę internetową w swojej witrynie, umieszczając link do strony internetowej w Twojej witrynie.

Niewskazane jest wysyłanie e-maili do przypadkowych osób i proszenie ich o link do Ciebie. Zamiast tego istnieje więcej profesjonalnych najlepszych praktyk, aby uzyskać linki zwrotne do Twojej witryny.

Co to jest linkbuilding?

Linkbuilding, czyli budowanie linków to proces aktywnego pozyskiwania linków zwrotnych. To niszowa specjalność SEO, która wymaga dużo praktyki.

Jednak na początku wystarczy zrozumieć wartość linków i zaangażować się w działania, które mogą generować linki zwrotne. W końcu łączenie się z innymi stronami internetowymi jest fundamentalną częścią tego, co sprawia, że ​​sieć jest tym, czym jest.

Większym problemem jest to jeśli nie angażujesz się w żadną aktywność, która mogłaby napędzać linki zwrotne, przez co dajesz sobie bardzo małą szansę na poprawę rankingu wyszukiwania.

Tworzenie linków to proces, który wymaga pewnych prób i błędów.

Pomysły na backlinki

Zasadniczo generowanie linków zwrotnych odbywa się na jeden z 2 sposobów.

  • Ktoś znalazł Twoje treści i postanowił umieścić link do Ciebie.
  • Umieszczasz swoją treść przed kimś (reklamujesz lub wysyłasz), a on decyduje się czy wstawić link do Ciebie.

Tak czy inaczej, musisz dotrzeć ze swoimi treściami do ludzi. Można to zrobić na wiele różnych sposobów. To, co okaże się najskuteczniejsze, będzie zależeć od rodzaju treści w Twojej witrynie, rodzaju osób i firm, które mogą prowadzić do Ciebie, oraz tego, jak możesz ich skłonić do oglądania Twojej witryny.

Jak tworzyć backlinki

Oto sprawdzone sposoby Jak zdobyć backlinki:

  • Partnerzy. Jeśli masz już relacje biznesowe z innymi firmami, zachęć ich, aby wspomnieli o Tobie na ich stronie internetowej. Być może mają sekcję „partnerzy” — upewnij się, że Twoja witryna jest w niej uwzględniona. Obustronnie korzystne partnerstwa biznesowe mają wiele zalet, ale nie ma powodu, dla którego nie można wykorzystać istniejącej relacji, aby bardziej skupić się na firmie. Możesz zaoferować swojemu partnerowi kilka funkcji do umieszczenia backlinków na swojej stronie internetowej lub przeprowadzić wspólne działania promocyjne, takie jak webinar.
  • Lokalna społeczność. Wspieranie lokalnej społeczności to świetny sposób na oddanie czegoś w zamian, jednocześnie tworząc pozytywną historię o Twojej firmie. Może to obejmować sponsorowanie wydarzeń, prowadzenie lokalnych spotkań itp. Później na portalach newsowych w artykułach z imprez dostajesz backlinki jako sponsor.
  • Referencje. Jeśli jesteś w stanie znaleźć odpowiednią osobę, aby zapytać o referencje, jest to dość łatwa strategia. Ta treść jest bardzo przydatna dla marketerów, którzy chcą sprzedawać swoje produkty, a jeśli otrzymasz z niej link, jest to korzystne dla obu stron.
  • Organizacje charytatywne. Praca charytatywna może generować wiele dobra, a organizacje charytatywne często chętnie zwracają uwagę na firmy, które je wspierają.
  • Blogerzy niszowi. W wielu branżach istnieją blogerzy z pasją, którzy nieustannie tworzą treści dla swoich odbiorców. Rozwijanie relacji z tymi blogerami to doskonały sposób na zrobienie kroku naprzód w Internecie. Mają już zaangażowaną publiczność, która lubi ich treści, a jeśli Twój produkt lub usługa dobrze pasuje do ich odbiorców, współpraca może przynieść szereg korzyści. Zaproponuj napisanie funkcji, wyślij im próbki, udziel wywiadu lub zapłać za pisanie na swojej stronie jako post gościnny.
  • Wzmianki prasowe. Chociaż zdobycie prasówki może być trudne, oferuje to potencjał, ponieważ dziennikarze zawsze szukają pomysłów do artykułów. Jeśli zdarzy ci się mieć fascynującą historię o swojej firmie lub produktach, może ich to zaintrygować. Prasa ma również potencjał do zwielokrotnienia zasięgu Twojej historii, ponieważ inne serwisy informacyjne zbierają i ponownie publikują historie swoim odbiorcom.
  • PBN, Private Blog Network (zaplecze pozycjonerskie)
  • Link outreach
  • Link building za pomocą „visual”
  • Poradniki i listy
  • Badania i analizy
  • Email outreach
  • Broken Link Building 404
  • Wzmianki online
  • Podcast i wywiady
  • Kupowanie artykułów
  • Komentarze na forach i blogach
  • Black Hat Link Building o automaty do linkowania
  • Wzmianki online
  • Profile i linki z forów
  • Wizytówki NAP
  • Katalogi SEO
  • Sponsoruj eventy
  • Wideo link building
  • Finansowanie społecznościowe, crowdfunding
  • Wysyłaj email jeśli kogoś cytujesz i zasugeruj, aby ta osoba zamieściła u siebie tą informację
  • Linkbait (egobait)
  • Wygasłe domeny
  • Digital PR
  • Reverse linkbuilding (analiza linków konkurencji)
  • Paski narzędzi i rozszerzenia przeglądarki
  • Napisz prosta aplikację, żeby zdobyć link z appstore, lub google play
  • Web 2.0 i parasite

Znaczenie budowania linków

Podstawami SEO są badania słów kluczowych, optymalizacja na stronie i pozyskiwanie linków zwrotnych. Robienie jednego bez innych pogorszy twoje wyniki. Ale wśród nich pozyskiwanie linków zwrotnych jest prawdopodobnie najważniejsze. Linki są dobre nie tylko dla SEO. Mogą również być dobre do tworzenia świadomości i zwiększania ruchu. Budowanie linków powinno być główną częścią Twojej strategii SEO.

Przenieś swój biznes na wyższy poziom z UniqueSEO

Skorzystaj z usług naszej agencji SEO dla usług i sklepów internetowych.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

FAQ – często zadawane pytania i odpowiedzi jeśli chodzi o backlinki i linki zwrotne do strony

Jak zdobyć backlinki? (pozyskiwanie backlinków)

1. Poprzez tworzenie treści wartościowych – publikowanie ciekawych artykułów, infografik i filmów, które mogą być linkowane przez innych.
2. Poprzez współpracę z blogerami lub influencerami – nawiązanie kontaktu z blogerami i influencerami, którzy mogą linkować do Twojej witryny.
3. Poprzez wymianę linków – wymiana linków z innymi stronami, które mają związek z tematyką Twojej witryny.
4. Poprzez tworzenie listy zasobów – tworzenie listy zasobów, które mogą być linkowane przez innych.
5. Poprzez udział w forach.
6. Link manual outreach.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!