Zawartość strony
Analiza stron internetowych pod kątem optymalizacji dla wyszukiwarek skupia się między innymi na spojrzeniu na:
Poniżej krótki film youtube jako wprowadzenie do testowania i analizy wydajności Twojej witryny pod kątem SEO, szybkości, konkurencji i ruchu.
Prawie każdy przewodnik po analizie witryny powie Ci, że możesz ocenić wydajność witryny, wykonując dowolne lub wszystkie z tych działań:
I to jest najważniejsze, dlatego omówimy to u siebie. Uważamy jednak, że szybkość witryny, SEO oraz analiza konkurencji i ruchu zawsze mówią tylko część historii stojącej za wydajnością Twojej witryny.
Brakującym elementem w analizie Twojej witryny jest zrozumienie odwiedzających, użytkowników i klientów oraz przekazanie im tego, po co przyszli na Twoje strony, aby nie tylko trafiali na Twoją idealnie zoptymalizowaną witrynę — ale aby zostali na niej i z niej korzystali oraz wracali. I tu zaczyna się nasz przewodnik.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Każda witryna może skorzystać z jakiejś formy analizy witryny, jeśli wyniki zostaną następnie wykorzystane do jej ulepszenia — na przykład poprzez zmniejszenie rozmiaru strony w celu zwiększenia ogólnej szybkości lub zoptymalizowanie strony docelowej o dużym ruchu w celu zwiększenia liczby konwersji.
Wszyscy możemy się zgodzić, że ważne jest, aby witryna miała dobrą pozycję w Google, była szybka i nie miała większych problemów z użytecznością. Możemy również zgodzić się, że dla Twojej firmy równie ważne jest zrozumienie otoczenia konkurencyjnego i maksymalizacja ruchu, który trafia do Twojej witryny.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Standardowa analiza witryny pomaga osiągnąć wszystkie powyższe elementy — z zastrzeżeniem: nie zapewni Ci wyraźnej przewagi konkurencyjnej, ponieważ robią to również Twoi konkurenci. Wszyscy mają dostęp do tych samych narzędzi SEO, wydajności i ruchu, których używasz.
Ale oto kolejna forma wglądu, którą możesz wykorzystać i która jest w 100% unikalna dla Twojej witryny: perspektywa użytkowników.
Musisz dowiedzieć się, w jaki sposób ONI dotarli do Twojej witryny, czego ONI od niej oczekują, jak ONI to przeżywają, co działa lub nie działa dla NICH — dzięki temu uzyskasz całościowy wgląd, którego potrzebujesz, aby stworzyć wspaniałe wrażenia dla osób, które odwiedzają Twoją witrynę dzień w dzień.
Twoi użytkownicy są dodatkowym źródłem wiedzy, której potrzebujesz, aby rozwijać swoją witrynę internetową i biznes — mają wszystkie potrzebne informacje o tym, co działa, a co nie w Twojej witrynie.
Oprogramowanie do analizy zachowania pomaga gromadzić tę wiedzę i odpowiadać na cenne pytania biznesowe, takie jak:
Od razu mówię, że takich narzędzi jest sporo więc nie będę jakoś specjalnie żadnego z nich reklamował. Wybierz samemu co Ci odpowiada.
Narzędzia do analizy zachowania, takie jak mapy popularności i nagrania sesji, pomagają zrozumieć, jak ludzie zachowują się w Twojej witrynie i wchodzą z nią w interakcję.
Mapy ciepła agregują zachowanie na stronie, wyróżniając przyciski, wezwania do działania i inne klikalne elementy, z którymi użytkownicy wchodzą w interakcję, przewijając je i ignorując; Nagrania sesji pokazują, w jaki sposób ludzie poruszają się między stronami i pomagają odkryć potencjalne błędy, problemy lub bolączki, których doświadczają podczas swojej podróży.
Analiza, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcję z poszczególnymi stronami lub witryną jako całością, jest źródłem cennej wiedzy, która staje się jeszcze bardziej przydatna, gdy połączysz ją ze zrozumieniem, dlaczego podejmują działania, które podejmują.
Narzędzia do zbierania opinii w witrynie, np. ankiety umieszczane na stronach Twojej witryny, pomogą Ci zebrać natychmiastowe odpowiedzi od użytkowników na temat tego, czego faktycznie szukają.
Połączenie tych narzędzi pomoże Ci zidentyfikować czynniki, które prowadzą ludzi do Twojej witryny, bariery i przeszkody, które napotykają, oraz haczyki, które ostatecznie sprawiają, że zostają i konwertują.
Tradycyjna analiza witryn internetowych dzieli się z grubsza na 4 kategorie:
Analiza SEO przybiera wiele form, a najczęstsze działania to:
Audyt SEO na stronie pomaga sprawdzić witrynę pod kątem typowych problemów technicznych, które mogą wpłynąć na wydajność wyszukiwarki, takich jak brakujące tagi <title> lub niedziałające przekierowania.
Ten rodzaj analizy jest zwykle przeprowadzany za pomocą specjalistycznych narzędzi. Np Google Search Console Google, podczas gdy inne są wysoce konfigurowalne i pomagają przeprowadzać zaawansowaną analizę np. Screaming Frog.
Analiza rankingu wyszukiwarek pokazuje, gdzie Twoja witryna pojawia się dla określonych słów kluczowych w wyszukiwarkach, takich jak Google lub Bing.
Niektóre narzędzia do śledzenia pozycji obliczą wydajność Twojej witryny w oparciu o wybrane przez Ciebie słowo kluczowe (takie jak semrush), podczas gdy inne pokażą Ci również wszystkie znalezione słowa kluczowe, dla których oceniasz pozycję (na przykład Ahrefs).
Zazwyczaj te narzędzia do sprawdzania SEO pokazują również, jak Twoja witryna działa w różnych lokalizacjach i na różnych urządzeniach (np. komputery vs urządzenia mobilne).
Analiza linków zwrotnych Twojej witryny pomoże Ci dowiedzieć się, które strony prowadzą do Twojej witryny i z jakim tekstem kotwicy (anchor text), a także porównać Twój profil linków zwrotnych z profilami konkurencji. Te informacje będą również służyć Twoim kampaniom budowania linków.
Większość narzędzi SEO ma wbudowaną funkcję analizy linków zwrotnych (Semrush, Moz, Ahrefs, MajesticSEO itp.), ale możesz również znaleźć listę swoich linków zwrotnych w Google Search Console.
Z wolno ładującymi się stronami internetowymi wiążą się dwa główne problemy: użytkownicy ich nie lubią, a co za tym idzie, również wyszukiwarki. Dlatego testowanie prędkości jest drugim kluczowym obszarem analizy strony internetowej.
Dobrą ogólną zasadą jest zebranie pewnych danych na temat szybkości strony internetowej (na przykład, które jej elementy są zbyt wolne, zbyt duże zdjęcia itp.), a następnie wykorzystanie tych informacji jako punktu wyjścia do przyspieszenia witryny.
Dostępnych jest wiele bezpłatnych narzędzi, których możesz użyć do analizy szybkości witryny:
Google PageSpeed Insights to dobry punkt wyjścia, który pokaże kluczowe wskaźniki szybkości, takie jak First Contentful Paint (FCP), czyli czas potrzebny przeglądarce na rozpoczęcie wyświetlania treści. Najczęściej używane:
Analiza wydajności witryny pomaga określić, czy witryna jest wolna, czy szybka, ale pozwala również zdiagnozować, dlaczego. Możesz także osobno testować urządzenia mobilne i komputery stacjonarne, uzyskując ogólny wynik wydajności oraz oznaczony kolorami podział głównych obszarów i powagi zgłoszonych problemów.
Analizując kluczowe dane, takie jak rozmiar strony, czas ładowania, żądania http, kompresja obrazu, lazy load i buforowanie przeglądarki, możesz uzyskać dane potrzebne do przyspieszenia witryny i zapewnienia użytkownikom szybszego działania.
Wszystkie firmy internetowe mają konkurentów, którzy oferują podobny produkt, usługę lub doświadczenie tej samej grupie docelowej. Analiza konkurencji to praktyka polegająca na identyfikowaniu i analizowaniu konkurencyjnych firm, ilościowym określaniu zagrożeń, jakie stwarzają oraz identyfikowaniu szans i korzyści, które można w unikalny sposób wykorzystać w Twojej firmie.
Badanie konkurentów jest kluczowym elementem analizy SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). W przypadku handlu elektronicznego ecommerce i firm internetowych analizę konkurencji można sprowadzić do dwóch kluczowych pytań:
Badania to skuteczny sposób zbierania i analizowania danych dotyczących witryny konkurencji. Możesz zacząć bardzo prosto, zapisując kilka kluczowych spostrzeżeń i punktów SWOT w arkuszu kalkulacyjnym w celu łatwego porównania.
Narzędzia do analizy konkurencji, takie jak SEMRush lub SimilarWeb, mogą również pomóc Ci odkryć, jak popularne są witryny konkurencji (wielkość ruchu) i jak klienci je znajdują (źródło ruchu).
Analiza ruchu pomaga monitorować liczbę i aktywność odwiedzających Twoją witrynę oraz określać najlepsze strony i techniki generowania ruchu.
Wiedza o tym, skąd pochodzi ruch w witrynie (np. z bezpłatnych wyników wyszukiwania lub mediów społecznościowych), jak popularne są Twoje strony, które źródła ruchu lepiej konwertują i gdzie w witrynie tracisz potencjalnych klientów, pomaga podwoić zyski z kampanii reklamowych i marketingowych, a także inwestować zasoby odpowiednio.
Jak widzisz analiza stron internetowych wymaga dosyć kosztownych narzędzi, ale jest niezbędna aby zwiększyć widoczność i efekty pozycjonowania. Dlatego możemy ją dla Ciebie wykonać.
Pamiętaj że każda podstrona w Twoim serwisie to dodatkowa szansa że kolejna fraza przyniesie wysokiej jakości konwertujący ruch. Po tym jak wykonana zostanie analiza stron internetowych dostaniesz od nas konkretne wytyczne i kompleksowy spis działań do wdrożenia.
Oczywiście jak już widzisz nie jest to typowa optymalizacja strony aby sprawdzić pojedyncze wskaźniki jak szybkość ładowania strony czy analiza wyszukiwania google.
Zostaw nam wykonanie audytu!
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)