Analiza stron internetowych to nie to samo co audyt seo online

Słowa łączące SEO
Słowa łączące SEO czyli słowa przejściowe (wtyczka yoast seo copywriting)
22 grudnia, 2021
SEO majestic
SEO majestic, narzędzie site explorer do sprawdzania citation i trust flow
22 grudnia, 2021
Analiza stron internetowych
Analiza stron internetowych

Analiza stron internetowych VS audyt seo

Poniżej krótki film youtube jako wprowadzenie do testowania i analizy wydajności Twojej witryny pod kątem SEO, szybkości, konkurencji i ruchu.

Prawie każdy przewodnik po analizie witryny powie Ci, że możesz ocenić wydajność witryny, wykonując dowolne lub wszystkie z tych działań:

  1.   Przeprowadź audyt SEO
  2.   Przetestuj szybkość witryny
  3.   Wykonaj analizę konkurencji
  4.   Analizuj ruch w witrynie i konwersje

I to jest najważniejsze, dlatego omówimy to u siebie. Uważamy jednak, że szybkość witryny, SEO oraz analiza konkurencji i ruchu zawsze mówią tylko część historii stojącej za wydajnością Twojej witryny. Brakującym elementem w analizie Twojej witryny jest zrozumienie odwiedzających, użytkowników i klientów oraz przekazanie im tego, po co przyszli na Twoje strony, aby nie tylko trafiali na Twoją idealnie zoptymalizowaną witrynę — ale aby zostali na niej i z niej korzystali oraz wracali. I tu zaczyna się nasz przewodnik.

Co to jest analiza strony internetowej?

Każda witryna może skorzystać z jakiejś formy analizy witryny, jeśli wyniki zostaną następnie wykorzystane do jej ulepszenia — na przykład poprzez zmniejszenie rozmiaru strony w celu zwiększenia ogólnej szybkości lub zoptymalizowanie strony docelowej o dużym ruchu w celu zwiększenia liczby konwersji.

Zorientowane na użytkownika podejście do analizy strony internetowej

Wszyscy możemy się zgodzić, że ważne jest, aby witryna miała dobrą pozycję w Google, była szybka i nie miała większych problemów z użytecznością. Możemy również zgodzić się, że dla Twojej firmy równie ważne jest zrozumienie otoczenia konkurencyjnego i maksymalizacja ruchu, który trafia do Twojej witryny.
Standardowa analiza witryny pomaga osiągnąć wszystkie powyższe elementy — z zastrzeżeniem: nie zapewni Ci wyraźnej przewagi konkurencyjnej, ponieważ robią to również Twoi konkurenci. Wszyscy mają dostęp do tych samych narzędzi SEO, wydajności i ruchu, których używasz.
Ale oto kolejna forma wglądu, którą możesz wykorzystać i która jest w 100% unikalna dla Twojej witryny: perspektywa użytkowników.
Musisz dowiedzieć się, w jaki sposób ONI dotarli do Twojej witryny, czego ONI od niej oczekują, jak ONI to przeżywają, co działa lub nie działa dla NICH — dzięki temu uzyskasz całościowy wgląd, którego potrzebujesz, aby stworzyć wspaniałe wrażenia dla osób, które odwiedzają Twoją witrynę dzień w dzień.

Narzędzia do analizy zachowań i informacji zwrotnej do analizy strony internetowej

Twoi użytkownicy są dodatkowym źródłem wiedzy, której potrzebujesz, aby rozwijać swoją witrynę internetową i biznes — mają wszystkie potrzebne informacje o tym, co działa, a co nie w Twojej witrynie. Oprogramowanie do analizy zachowania pomaga gromadzić tę wiedzę i odpowiadać na cenne pytania biznesowe, takie jak:

  •   Gdzie na stronie ludzie utknęli i w jakim momencie ją opuszczają?
  •   Jak ludzie wchodzą w interakcję (lub nie wchodzą w interakcję) z poszczególnymi elementami i sekcjami strony?
  •   Co ich interesuje lub co ignorują w Twoim sklepie internetowym?
  •   Czego tak naprawdę chcą od strony internetowej lub produktu?

Narzędzia do analizy zachowania

Od razu mówię, że takich narzędzi jest sporo więc nie będę jakoś specjalnie żadnego z nich reklamował. Wybierz samemu co Ci odpowiada.
Narzędzia do analizy zachowania, takie jak mapy popularności i nagrania sesji, pomagają zrozumieć, jak ludzie zachowują się w Twojej witrynie i wchodzą z nią w interakcję. Mapy ciepła agregują zachowanie na stronie, wyróżniając przyciski, wezwania do działania i inne klikalne elementy, z którymi użytkownicy wchodzą w interakcję, przewijając je i ignorując; Nagrania sesji pokazują, w jaki sposób ludzie poruszają się między stronami i pomagają odkryć potencjalne błędy, problemy lub bolączki, których doświadczają podczas swojej podróży.

Analiza, w jaki sposób ludzie wchodzą w interakcję z poszczególnymi stronami lub witryną jako całością, jest źródłem cennej wiedzy, która staje się jeszcze bardziej przydatna, gdy połączysz ją ze zrozumieniem, dlaczego podejmują działania, które podejmują.
Narzędzia do zbierania opinii w witrynie, np. ankiety umieszczane na stronach Twojej witryny, pomogą Ci zebrać natychmiastowe odpowiedzi od użytkowników na temat tego, czego faktycznie szukają.
Połączenie tych narzędzi pomoże Ci zidentyfikować czynniki, które prowadzą ludzi do Twojej witryny, bariery i przeszkody, które napotykają, oraz haczyki, które ostatecznie sprawiają, że zostają i konwertują.

4 kolejne rodzaje tradycyjnej analizy stron internetowych, czyli ocena strony internetowej

Tradycyjna analiza witryn internetowych dzieli się z grubsza na 4 kategorie:

  •   Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)
  •   Prędkość
  •   Konkurencja
  •   Ruch

1. Narzędzia do analizy i audyt SEO strony

Analiza SEO przybiera wiele form, a najczęstsze działania to:

  •   Audyty SEO na stronie
  •   Analiza rankingu stron internetowych w wyszukiwarkach
  •   Analiza linków zwrotnych

Audyty SEO na stronie

Audyt SEO na stronie pomaga sprawdzić witrynę pod kątem typowych problemów technicznych, które mogą wpłynąć na wydajność wyszukiwarki, takich jak brakujące tagi <title> lub niedziałające przekierowania. Ten rodzaj analizy jest zwykle przeprowadzany za pomocą specjalistycznych narzędzi. Np Google Search Console Google, podczas gdy inne są wysoce konfigurowalne i pomagają przeprowadzać zaawansowaną analizę np. Screaming Frog.

Analiza rankingu stron internetowych w wyszukiwarkach

Analiza rankingu wyszukiwarek pokazuje, gdzie Twoja witryna pojawia się dla określonych słów kluczowych w wyszukiwarkach, takich jak Google lub Bing.
Niektóre narzędzia do śledzenia pozycji obliczą wydajność Twojej witryny w oparciu o wybrane przez Ciebie słowo kluczowe (takie jak semrush), podczas gdy inne pokażą Ci również wszystkie znalezione słowa kluczowe, dla których oceniasz pozycję (na przykład Ahrefs). Zazwyczaj te narzędzia do sprawdzania SEO pokazują również, jak Twoja witryna działa w różnych lokalizacjach i na różnych urządzeniach (np. komputery vs urządzenia mobilne).

Analiza linków zwrotnych

Analiza linków zwrotnych Twojej witryny pomoże Ci dowiedzieć się, które strony prowadzą do Twojej witryny i z jakim tekstem kotwicy (anchor text), a także porównać Twój profil linków zwrotnych z profilami konkurencji. Te informacje będą również służyć Twoim kampaniom budowania linków. Większość narzędzi SEO ma wbudowaną funkcję analizy linków zwrotnych (Semrush, Moz, Ahrefs, MajesticSEO itp.), ale możesz również znaleźć listę swoich linków zwrotnych w Google Search Console.

2. Narzędzia szybkości i wydajności strony internetowej aby sprawdzić page speed

Z wolno ładującymi się stronami internetowymi wiążą się dwa główne problemy: użytkownicy ich nie lubią, a co za tym idzie, również wyszukiwarki. Dlatego testowanie prędkości jest drugim kluczowym obszarem analizy strony internetowej.
Dobrą ogólną zasadą jest zebranie pewnych danych na temat szybkości strony internetowej (na przykład, które jej elementy są zbyt wolne, zbyt duże zdjęcia itp.), a następnie wykorzystanie tych informacji jako punktu wyjścia do przyspieszenia witryny.
Dostępnych jest wiele bezpłatnych narzędzi, których możesz użyć do analizy szybkości witryny:
  Google PageSpeed ​​Insights to dobry punkt wyjścia, który pokaże kluczowe wskaźniki szybkości, takie jak First Contentful Paint (FCP), czyli czas potrzebny przeglądarce na rozpoczęcie wyświetlania treści. Najczęściej używane:

  •   GTmetrix
  •   Pingdom
  •   Test strony internetowej Google PageSpeed ​​Insights

Analiza wydajności witryny pomaga określić, czy witryna jest wolna, czy szybka, ale pozwala również zdiagnozować, dlaczego. Możesz także osobno testować urządzenia mobilne i komputery stacjonarne, uzyskując ogólny wynik wydajności oraz oznaczony kolorami podział głównych obszarów i powagi zgłoszonych problemów.
Analizując kluczowe dane, takie jak rozmiar strony, czas ładowania, żądania http, kompresja obrazu, lazy load i buforowanie przeglądarki, możesz uzyskać dane potrzebne do przyspieszenia witryny i zapewnienia użytkownikom szybszego działania.

3. Narzędzia analizy konkurencji

Wszystkie firmy internetowe mają konkurentów, którzy oferują podobny produkt, usługę lub doświadczenie tej samej grupie docelowej. Analiza konkurencji to praktyka polegająca na identyfikowaniu i analizowaniu konkurencyjnych firm, ilościowym określaniu zagrożeń, jakie stwarzają oraz identyfikowaniu szans i korzyści, które można w unikalny sposób wykorzystać w Twojej firmie.
Badanie konkurentów jest kluczowym elementem analizy SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). W przypadku handlu elektronicznego ecommerce i firm internetowych analizę konkurencji można sprowadzić do dwóch kluczowych pytań:

  •   Jak nasze produkty/usługi wypadają na tle innych w branży?
  •   Co robią nasi konkurenci w zakresie komunikacji?

Badania to skuteczny sposób zbierania i analizowania danych dotyczących witryny konkurencji. Możesz zacząć bardzo prosto, zapisując kilka kluczowych spostrzeżeń i punktów SWOT w arkuszu kalkulacyjnym w celu łatwego porównania.
Narzędzia do analizy konkurencji, takie jak SEMRush lub SimilarWeb, mogą również pomóc Ci odkryć, jak popularne są witryny konkurencji (wielkość ruchu) i jak klienci je znajdują (źródło ruchu).

4. Narzędzia do analizy ruchu, czyli audyt seo strony internetowej

Analiza ruchu pomaga monitorować liczbę i aktywność odwiedzających Twoją witrynę oraz określać najlepsze strony i techniki generowania ruchu.
Wiedza o tym, skąd pochodzi ruch w witrynie (np. z bezpłatnych wyników wyszukiwania lub mediów społecznościowych), jak popularne są Twoje strony, które źródła ruchu lepiej konwertują i gdzie w witrynie tracisz potencjalnych klientów, pomaga podwoić zyski z kampanii reklamowych i marketingowych, a także inwestować zasoby odpowiednio.

Audyt strony internetowej

Jak widzisz analiza stron internetowych wymaga dosyć kosztownych narzędzi, ale jest niezbędna aby zwiększyć widoczność i efekty pozycjonowania. Dlatego możemy ją dla Ciebie wykonać. Pamiętaj że każda podstrona w Twoim serwisie to dodatkowa szansa że kolejna fraza przyniesie wysokiej jakości konwertujący ruch. Dostaniesz od nas konkretne wytyczne i kompleksowy spis działań do wdrożenia. Oczywiście jak już widzisz nie jest to typowa optymalizacja strony aby sprawdzić pojedyncze wskaźniki jak szybkość ładowania strony czy analiza wyszukiwania google. Zostaw nam wykonanie audytu!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)