Analiza stron internetowych to nie to samo co audyt seo online

S艂owa 艂膮cz膮ce SEO
S艂owa 艂膮cz膮ce SEO czyli s艂owa przej艣ciowe (wtyczka yoast seo copywriting)
22 grudnia, 2021
SEO majestic
SEO majestic, narz臋dzie site explorer do sprawdzania citation i trust flow
22 grudnia, 2021
Analiza stron internetowych
Analiza stron internetowych

Analiza stron internetowych VS audyt seo

Poni偶ej kr贸tki film youtube jako wprowadzenie do testowania i analizy wydajno艣ci Twojej witryny pod k膮tem SEO, szybko艣ci, konkurencji i ruchu.

Prawie ka偶dy przewodnik po analizie witryny powie Ci, 偶e mo偶esz oceni膰 wydajno艣膰 witryny, wykonuj膮c dowolne lub wszystkie z tych dzia艂a艅:

  1.   Przeprowad藕 audyt SEO
  2.   Przetestuj szybko艣膰 witryny
  3.   Wykonaj analiz臋 konkurencji
  4.   Analizuj ruch w witrynie i konwersje

I to jest najwa偶niejsze, dlatego om贸wimy to u siebie. Uwa偶amy jednak, 偶e szybko艣膰 witryny, SEO oraz analiza konkurencji i ruchu zawsze m贸wi膮 tylko cz臋艣膰 historii stoj膮cej za wydajno艣ci膮 Twojej witryny. Brakuj膮cym elementem w analizie Twojej witryny jest zrozumienie odwiedzaj膮cych, u偶ytkownik贸w i klient贸w oraz przekazanie im tego, po co przyszli na Twoje strony, aby nie tylko trafiali na Twoj膮 idealnie zoptymalizowan膮 witryn臋 鈥 ale aby zostali na niej i z niej korzystali oraz wracali. I tu zaczyna si臋 nasz przewodnik.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Co to jest analiza strony internetowej?

Ka偶da witryna mo偶e skorzysta膰 z jakiej艣 formy analizy witryny, je艣li wyniki zostan膮 nast臋pnie wykorzystane do jej ulepszenia 鈥 na przyk艂ad poprzez zmniejszenie rozmiaru strony w celu zwi臋kszenia og贸lnej szybko艣ci lub zoptymalizowanie strony docelowej o du偶ym ruchu w celu zwi臋kszenia liczby konwersji.

Zorientowane na u偶ytkownika podej艣cie do analizy strony internetowej

Wszyscy mo偶emy si臋 zgodzi膰, 偶e wa偶ne jest, aby witryna mia艂a dobr膮 pozycj臋 w Google, by艂a szybka i nie mia艂a wi臋kszych problem贸w z u偶yteczno艣ci膮. Mo偶emy r贸wnie偶 zgodzi膰 si臋, 偶e dla Twojej firmy r贸wnie wa偶ne jest zrozumienie otoczenia konkurencyjnego i maksymalizacja ruchu, kt贸ry trafia do Twojej witryny.
Standardowa analiza witryny pomaga osi膮gn膮膰 wszystkie powy偶sze elementy 鈥 z zastrze偶eniem: nie zapewni Ci wyra藕nej przewagi konkurencyjnej, poniewa偶 robi膮 to r贸wnie偶 Twoi konkurenci. Wszyscy maj膮 dost臋p do tych samych narz臋dzi SEO, wydajno艣ci i ruchu, kt贸rych u偶ywasz.
Ale oto kolejna forma wgl膮du, kt贸r膮 mo偶esz wykorzysta膰 i kt贸ra jest w 100% unikalna dla Twojej witryny: perspektywa u偶ytkownik贸w.
Musisz dowiedzie膰 si臋, w jaki spos贸b ONI dotarli do Twojej witryny, czego ONI od niej oczekuj膮, jak ONI to prze偶ywaj膮, co dzia艂a lub nie dzia艂a dla NICH 鈥 dzi臋ki temu uzyskasz ca艂o艣ciowy wgl膮d, kt贸rego potrzebujesz, aby stworzy膰 wspania艂e wra偶enia dla os贸b, kt贸re odwiedzaj膮 Twoj膮 witryn臋 dzie艅 w dzie艅.

Narz臋dzia do analizy zachowa艅 i informacji zwrotnej do analizy strony internetowej

Twoi u偶ytkownicy s膮 dodatkowym 藕r贸d艂em wiedzy, kt贸rej potrzebujesz, aby rozwija膰 swoj膮 witryn臋 internetow膮 i biznes 鈥 maj膮 wszystkie potrzebne informacje o tym, co dzia艂a, a co nie w Twojej witrynie. Oprogramowanie do analizy zachowania pomaga gromadzi膰 t臋 wiedz臋 i odpowiada膰 na cenne pytania biznesowe, takie jak:

  •   Gdzie na stronie ludzie utkn臋li i w jakim momencie j膮 opuszczaj膮?
  •   Jak ludzie wchodz膮 w interakcj臋 (lub nie wchodz膮 w interakcj臋) z poszczeg贸lnymi elementami i sekcjami strony?
  •   Co ich interesuje lub co ignoruj膮 w Twoim sklepie internetowym?
  •   Czego tak naprawd臋 chc膮 od strony internetowej lub produktu?

Narz臋dzia do analizy zachowania

Od razu m贸wi臋, 偶e takich narz臋dzi jest sporo wi臋c nie b臋d臋 jako艣 specjalnie 偶adnego z nich reklamowa艂. Wybierz samemu co Ci odpowiada.
Narz臋dzia do analizy zachowania, takie jak mapy popularno艣ci i nagrania sesji, pomagaj膮 zrozumie膰, jak ludzie zachowuj膮 si臋 w Twojej witrynie i wchodz膮 z ni膮 w interakcj臋. Mapy ciep艂a agreguj膮 zachowanie na stronie, wyr贸偶niaj膮c przyciski, wezwania do dzia艂ania i inne klikalne elementy, z kt贸rymi u偶ytkownicy wchodz膮 w interakcj臋, przewijaj膮c je i ignoruj膮c; Nagrania sesji pokazuj膮, w jaki spos贸b ludzie poruszaj膮 si臋 mi臋dzy stronami i pomagaj膮 odkry膰 potencjalne b艂臋dy, problemy lub bol膮czki, kt贸rych do艣wiadczaj膮 podczas swojej podr贸偶y.

Analiza, w jaki spos贸b ludzie wchodz膮 w interakcj臋 z poszczeg贸lnymi stronami lub witryn膮 jako ca艂o艣ci膮, jest 藕r贸d艂em cennej wiedzy, kt贸ra staje si臋 jeszcze bardziej przydatna, gdy po艂膮czysz j膮 ze zrozumieniem, dlaczego podejmuj膮 dzia艂ania, kt贸re podejmuj膮.
Narz臋dzia do zbierania opinii w witrynie, np. ankiety umieszczane na stronach Twojej witryny, pomog膮 Ci zebra膰 natychmiastowe odpowiedzi od u偶ytkownik贸w na temat tego, czego faktycznie szukaj膮.
Po艂膮czenie tych narz臋dzi pomo偶e Ci zidentyfikowa膰 czynniki, kt贸re prowadz膮 ludzi do Twojej witryny, bariery i przeszkody, kt贸re napotykaj膮, oraz haczyki, kt贸re ostatecznie sprawiaj膮, 偶e zostaj膮 i konwertuj膮.

4 kolejne rodzaje tradycyjnej analizy stron internetowych, czyli ocena strony internetowej

Tradycyjna analiza witryn internetowych dzieli si臋 z grubsza na 4 kategorie:

  •   Optymalizacja pod k膮tem wyszukiwarek (SEO)
  •   Pr臋dko艣膰
  •   Konkurencja
  •   Ruch

1. Narz臋dzia do analizy i audyt SEO strony

Analiza SEO przybiera wiele form, a najcz臋stsze dzia艂ania to:

  •   Audyty SEO na stronie
  •   Analiza rankingu stron internetowych w wyszukiwarkach
  •   Analiza link贸w zwrotnych

Audyty SEO na stronie

Audyt SEO na stronie pomaga sprawdzi膰 witryn臋 pod k膮tem typowych problem贸w technicznych, kt贸re mog膮 wp艂yn膮膰 na wydajno艣膰 wyszukiwarki, takich jak brakuj膮ce tagi <title> lub niedzia艂aj膮ce przekierowania. Ten rodzaj analizy jest zwykle przeprowadzany za pomoc膮 specjalistycznych narz臋dzi. Np Google Search Console Google, podczas gdy inne s膮 wysoce konfigurowalne i pomagaj膮 przeprowadza膰 zaawansowan膮 analiz臋 np. Screaming Frog.

Analiza rankingu stron internetowych w wyszukiwarkach

Analiza rankingu wyszukiwarek pokazuje, gdzie Twoja witryna pojawia si臋 dla okre艣lonych s艂贸w kluczowych w wyszukiwarkach, takich jak Google lub Bing.
Niekt贸re narz臋dzia do 艣ledzenia pozycji oblicz膮 wydajno艣膰 Twojej witryny w oparciu o wybrane przez Ciebie s艂owo kluczowe (takie jak semrush), podczas gdy inne poka偶膮 Ci r贸wnie偶 wszystkie znalezione s艂owa kluczowe, dla kt贸rych oceniasz pozycj臋 (na przyk艂ad Ahrefs). Zazwyczaj te narz臋dzia do sprawdzania SEO pokazuj膮 r贸wnie偶, jak Twoja witryna dzia艂a w r贸偶nych lokalizacjach i na r贸偶nych urz膮dzeniach (np. komputery vs urz膮dzenia mobilne).

Analiza link贸w zwrotnych

Analiza link贸w zwrotnych Twojej witryny pomo偶e Ci dowiedzie膰 si臋, kt贸re strony prowadz膮 do Twojej witryny i z jakim tekstem kotwicy (anchor text), a tak偶e por贸wna膰 Tw贸j profil link贸w zwrotnych z profilami konkurencji. Te informacje b臋d膮 r贸wnie偶 s艂u偶y膰 Twoim kampaniom budowania link贸w. Wi臋kszo艣膰 narz臋dzi SEO ma wbudowan膮 funkcj臋 analizy link贸w zwrotnych (Semrush, Moz, Ahrefs, MajesticSEO itp.), ale mo偶esz r贸wnie偶 znale藕膰 list臋 swoich link贸w zwrotnych w Google Search Console.

2. Narz臋dzia szybko艣ci i wydajno艣ci strony internetowej aby sprawdzi膰 page speed

Z wolno 艂aduj膮cymi si臋 stronami internetowymi wi膮偶膮 si臋 dwa g艂贸wne problemy: u偶ytkownicy ich nie lubi膮, a co za tym idzie, r贸wnie偶 wyszukiwarki. Dlatego testowanie pr臋dko艣ci jest drugim kluczowym obszarem analizy strony internetowej.
Dobr膮 og贸ln膮 zasad膮 jest zebranie pewnych danych na temat szybko艣ci strony internetowej (na przyk艂ad, kt贸re jej elementy s膮 zbyt wolne, zbyt du偶e zdj臋cia itp.), a nast臋pnie wykorzystanie tych informacji jako punktu wyj艣cia do przyspieszenia witryny.
Dost臋pnych jest wiele bezp艂atnych narz臋dzi, kt贸rych mo偶esz u偶y膰 do analizy szybko艣ci witryny:
  Google PageSpeed 鈥嬧婭nsights to dobry punkt wyj艣cia, kt贸ry poka偶e kluczowe wska藕niki szybko艣ci, takie jak First Contentful Paint (FCP), czyli czas potrzebny przegl膮darce na rozpocz臋cie wy艣wietlania tre艣ci. Najcz臋艣ciej u偶ywane:

  •   GTmetrix
  •   Pingdom
  •   Test strony internetowej Google PageSpeed 鈥嬧婭nsights

Analiza wydajno艣ci witryny pomaga okre艣li膰, czy witryna jest wolna, czy szybka, ale pozwala r贸wnie偶 zdiagnozowa膰, dlaczego. Mo偶esz tak偶e osobno testowa膰 urz膮dzenia mobilne i komputery stacjonarne, uzyskuj膮c og贸lny wynik wydajno艣ci oraz oznaczony kolorami podzia艂 g艂贸wnych obszar贸w i powagi zg艂oszonych problem贸w.
Analizuj膮c kluczowe dane, takie jak rozmiar strony, czas 艂adowania, 偶膮dania http, kompresja obrazu, lazy load i buforowanie przegl膮darki, mo偶esz uzyska膰 dane potrzebne do przyspieszenia witryny i zapewnienia u偶ytkownikom szybszego dzia艂ania.

3. Narz臋dzia analizy konkurencji

Wszystkie firmy internetowe maj膮 konkurent贸w, kt贸rzy oferuj膮 podobny produkt, us艂ug臋 lub do艣wiadczenie tej samej grupie docelowej. Analiza konkurencji to praktyka polegaj膮ca na identyfikowaniu i analizowaniu konkurencyjnych firm, ilo艣ciowym okre艣laniu zagro偶e艅, jakie stwarzaj膮 oraz identyfikowaniu szans i korzy艣ci, kt贸re mo偶na w unikalny spos贸b wykorzysta膰 w Twojej firmie.
Badanie konkurent贸w jest kluczowym elementem analizy SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats). W przypadku handlu elektronicznego ecommerce i firm internetowych analiz臋 konkurencji mo偶na sprowadzi膰 do dw贸ch kluczowych pyta艅:

  •   Jak nasze produkty/us艂ugi wypadaj膮 na tle innych w bran偶y?
  •   Co robi膮 nasi konkurenci w zakresie komunikacji?

Badania to skuteczny spos贸b zbierania i analizowania danych dotycz膮cych witryny konkurencji. Mo偶esz zacz膮膰 bardzo prosto, zapisuj膮c kilka kluczowych spostrze偶e艅 i punkt贸w SWOT w arkuszu kalkulacyjnym w celu 艂atwego por贸wnania.
Narz臋dzia do analizy konkurencji, takie jak SEMRush lub SimilarWeb, mog膮 r贸wnie偶 pom贸c Ci odkry膰, jak popularne s膮 witryny konkurencji (wielko艣膰 ruchu) i jak klienci je znajduj膮 (藕r贸d艂o ruchu).

4. Narz臋dzia do analizy ruchu, czyli audyt seo strony internetowej

Analiza ruchu pomaga monitorowa膰 liczb臋 i aktywno艣膰 odwiedzaj膮cych Twoj膮 witryn臋 oraz okre艣la膰 najlepsze strony i techniki generowania ruchu.
Wiedza o tym, sk膮d pochodzi ruch w witrynie (np. z bezp艂atnych wynik贸w wyszukiwania lub medi贸w spo艂eczno艣ciowych), jak popularne s膮 Twoje strony, kt贸re 藕r贸d艂a ruchu lepiej konwertuj膮 i gdzie w witrynie tracisz potencjalnych klient贸w, pomaga podwoi膰 zyski z kampanii reklamowych i marketingowych, a tak偶e inwestowa膰 zasoby odpowiednio.

Audyt strony internetowej

Jak widzisz analiza stron internetowych wymaga dosy膰 kosztownych narz臋dzi, ale jest niezb臋dna aby zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 i efekty pozycjonowania. Dlatego mo偶emy j膮 dla Ciebie wykona膰. Pami臋taj 偶e ka偶da podstrona w Twoim serwisie to dodatkowa szansa 偶e kolejna fraza przyniesie wysokiej jako艣ci konwertuj膮cy ruch. Dostaniesz od nas konkretne wytyczne i kompleksowy spis dzia艂a艅 do wdro偶enia. Oczywi艣cie jak ju偶 widzisz nie jest to typowa optymalizacja strony aby sprawdzi膰 pojedyncze wska藕niki jak szybko艣膰 艂adowania strony czy analiza wyszukiwania google. Zostaw nam wykonanie audytu!

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten ca艂kowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpot臋偶niejsze nowe sposoby 偶eby zredukowa膰 koszty pozyskania nowych klient贸w i wystrzeli膰 w kosmos sw贸j ROAS z reklam鈥 i dodatkowo osi膮gn膮膰 tak膮 sprzeda偶 jak nigdy dot膮d.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)