E commerce specialist (praca i zarobki)

e commerce specialist
e commerce specialist

E commerce specialist (praca i zarobki)

E commerce specialist definicja: Specjaliści e-commerce są ekspertami w zakresie strategii sprzedaży online i różnych platform wykorzystywanych do prowadzenia sprzedaży cyfrowej lub konwersji na stronie internetowej. Ich głównym celem jest zwiększenie obecności firmy oraz wiedzy i świadomości na rynku jej produktu na platformach internetowych.

Sprawdź nasze oferty pracy w marketingu ecommerce.

Ich obowiązki obejmują monitorowanie codziennej aktywności w witrynie i jej ogólnej wydajności, aby osiągnąć cele, takie jak poprawa doświadczenia użytkownika, zwiększenie ruchu w witrynie i sprzedaży oraz rozwój lojalności wobec marki. Realizują kampanie reklamowe w wyszukiwarkach i innych witrynach internetowych oraz badają i wdrażają najnowsze strategie marketingu cyfrowego za pomocą mediów społecznościowych.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Kwalifikacje, aby zostać specjalistą e-commerce obejmują praktycznie tylko praktyczną wiedzę z zakresu handlu internetowego/detalicznego i najlepszych praktyk. Powinni mieć doświadczenie w korzystaniu z platform takich jak Google Ads, Facebook i Google Analytics, a także platform mediów społecznościowych i ich strategii reklamowych.

E-commerce specialist zarobki

Według portalu wynagrodzenia.pl:

ecommerce (specjalista) Miesięczne wynagrodzenie całkowite (mediana*) na tym stanowisku wynosi 4 650 PLN brutto. Co drugi specjalista ds. ecommerce otrzymuje pensję od 3 910 PLN do 5 980 PLN.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Czym zajmuje się specjalista ds. handlu elektronicznego?

Specjalista ds. eCommerce odpowiada za zaprojektowanie i realizację strategii marketingowej eCommerce w celu promowania produktów i usług firm internetowych z wykorzystaniem wszystkich dostępnych kanałów marketingowych.

Wyobraź sobie:

Jesteś właścicielem firmy i decydujesz się na sprzedaż swoich produktów online. Chcesz, ale nie wiesz, jak to zrobić.

Ekspert eCommerce pomaga właścicielom firm optymalizować ich strategię marketingową eCommerce w celu zwiększenia sprzedaży produktów.

Specjalista ds. handlu elektronicznego zajmuje się dziedzinami takimi jak:

  • Marketing internetowy
  • Zarządzanie witryną
  • Kampanie marketingowe eCommerce
  • Zwiększanie rankingów i ruchu dzięki SEO e-Commerce
  • Optymalizacja stron docelowych w celu zwiększenia sprzedaży
  • Optymalizacja stron produktów dla większej widoczności w wyszukiwarkach
  • Prowadzenie płatnych kampanii w Google, Facebooku i innych kanałach
  • Radzenie sobie z lejkami e-mail marketingu
  • Prowadzenie kampanii up-sellingowych i cross-sellingowych

Generalnie specjalista eCommerce odpowiada za sprawne funkcjonowanie działu eCommerce firmy.

W dużych firmach menedżer eCommerce jest bezpośrednio pod nadzorem menedżera ds. marketingu cyfrowego.

Jakich umiejętności potrzebujesz, aby zostać Specjalistą ds. eCommerce?

Oprócz specjalistycznych umiejętności, specjalista ds. handlu elektronicznego musi mieć umiejętności analityczne, komunikacyjne i krytycznego myślenia.

Umiejętności analityczne — skuteczna strategia biznesowa online. E commerce specialist analizuje dane internetowe i ruch online w celu zwiększenia sprzedaży i zwrotu z inwestycji. Obejmuje to analizę wskaźników witryny, relacji z klientami i informacji o konkurencji.

Komunikacja — odnoszący sukcesy biznes online buduje relacje z klientami na całe życie. E commerce specialist rozumie, jakie strategie marketingowe najlepiej komunikują się z odbiorcami.

Krytyczne myślenie – specjaliści e-commerce nie podejmują decyzji na podstawie ogólnych pomysłów. Zamiast tego wykorzystują dane i badania, aby zidentyfikować najskuteczniejsze strategie online.

e commerce specialist

Od czego powinien zacząć junior ecommerce specialist?

Na pewno słyszałeś o content marketingu dla blogerów, ale co ze sklepami eCommerce?

Marketing treści jest świetnym dodatkiem do eCommerce — pogłębia świadomość marki i buduje trwałych klientów, dostarczając wartościowe treści na każdym etapie podróży kupującego:

  1. Świadomość — użytkownik staje się świadomy Twojej witryny i produktów, „Kim jest ta marka i co sprzedaje?”
  2. Rozważanie — użytkownik rozważa Twoje produkty i innych konkurentów: „Dlaczego powinienem kupować od tej marki?”
  3. Zakup – użytkownik kupuje Twoje produkty, „Czy jestem zadowolony z produktu tej marki? Czy kupię od nich ponownie?”
  4. Utrzymanie – użytkownik zamienia się w powracającego klienta, „Kiedy ponownie kupię produkt tej marki? Komu polecić tę markę?”

Marketing treści prowadzi klientów przez tę podróż i odpowiada na powyższe pytania za pomocą treści informacyjnych i przyjaznych dla użytkownika.

Ponadto PPC i content marketing świetnie ze sobą współpracują w eCommerce. PPC poprawia krótkoterminową sprzedaż, a content marketing poprawia sprzedaż długoterminową.

Podsumowanie

Zostanie Specjalistą ds. eCommerce nie jest łatwe, ale nie jest też niemożliwe. Każdy krok to długi proces nauki i wymaga prób i błędów.

Jeśli poczujesz się zniechęcony, pomyśl o końcu i sukcesie. Wyobraź sobie, jak świetnie będziesz się czuł, gdy zaczniesz własną karierę w handlu elektronicznym. Praca, którą włożysz, będzie tego warta.

Rozpoczynając swoją podróż do zostania specjalistą ds. handlu elektronicznego, pamiętaj że liczy się:

  1. Praktyka – załóż stronę internetową lub biznes i zastosuj do niej wszystko, czego się nauczyłeś
  2. Doświadczenie — gdy zdobędziesz wymagane umiejętności, złóż podanie o pracę w eCommerce na poziomie podstawowym/junior lub samodzielnie znajdź klientów.
  3. Umiejętność wykorzystywania nowych możliwości – nie bój się próbować nowych rzeczy po drodze. Zawsze szukaj nowych możliwości i stawiaj się tam.

Dopóki będziesz postępować zgodnie z każdym krokiem i stosować każdą strategię, w mgnieniu oka zostaniesz Specjalistą ds. eCommerce.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Czym zajmuje się specjalista ds e-commerce?

Specjalista ds. e-commerce to osoba odpowiedzialna za strategie i planowanie przychodów w handlu w sieci. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii handlowych i marketingowych, aby zwiększyć ruch i zakupy online. Do zadań specjalisty ds. e-commerce należy: ustalanie strategii sprzedaży i planowanie wydatków reklamowych, tworzenie i pozycjonowanie stron internetowych, identyfikacja czynników wpływających na zakupy, monitorowanie zaangażowania klientów i tworzenie działań, które by go zwiększyły, monitorowanie i raportowanie wyników oraz doradztwo organizacji w zakresie optymalizacji przychodów w sieci.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!