Jak być lepszym niż pozostałe 99% firm

Jak być lepszym niż pozostałe 99% firm

seo sem reklama google ads pozycjonowanie
UniqueSEO - Performance Branding Marketing & Ads
Jak być lepszym niż pozostałe 99% firm
Loading
/

W tym filmie pokażę Ci jak być lepszym niż pozostałe 99% firm.

Jest kilka rzeczy na które musisz mieć oko. Czy procesy w Twojej firmie są poukładane. Może marketing kuleje, albo jest w porządku tylko sprzedaż nie domyka. A może po prostu produkt jest gorszy od konkurencji albo nie ma na niego ssania na rynku?

Bo jeśli wszystko działa super, marketing dowozi, zespół sprzedażowy jest super, a procesy i logistyka też są na najwyższym poziomie, a Ty sprzedajesz teraz przysłowiowe kasety VHS to nic nie pomoże bo rynek nie chce po prostu kupować.

Co warto zrobić?

Rozmawiać ze swoimi klientami. Sprawdzaj opinie o produkcie jeśli sprzedajesz na marketplace, wysyłaj ankiety za których wypełnienie klienci po zakupie mogą otrzymać drobny GIFT.

Bierz feedback z działu sprzedaży, bo to właśnie sprzedawcy mają codziennie do czynienia z obiekcjami, a część z nich regularnie się powtarza.

wiesz że frappucino które jest sprzedawane na całym świecie wymyślił barman w jednej z kawiarni którą przejął starbucks?

Była to odpowiedź na to co chciał rynek, a nie wymyślono tego na spotkaniach zarządu.

Jedna ze słynnych strategii biznesowych Steve’a Jobsa polegała na rozpoczęciu od klienta, cofaniu się do produktu lub usługi i sprzedawaniu doświadczeń, a nie produktów.

I teraz zmierzamy do jednej z ważniejszych kwestii w tym filmie.

Zasada nr 1 to interacja.

Bo produkty/usługi nie są stałe. Rynek ewoluuje, one także.

A każda informacja daje Ci wprost to czego od przyszłych wersji oczekują klienci.

Przykład? Zobacz jak to wyglądało u nas w branży jesli chodzi o prowadzenie fanpage.

Kiedyś wystarczyły same grafiki. Fanpage miały organicznie całkiem przyzwoite zasięgi. NAstępnie kiedy zostały ucięte, to oprócz postów dodawało się promowanie. A teraz jeszcze wideo rolki. W ten sposób to ewoluuje. Dzisiaj ktoś kto robi to według starego standardu to szybko traci klienta bo samo dodawanie grafik na fejsa nic nie daje.

Także iteracja i ulepszanie produktu.

Niech będzie zgodny z tym co chce obecnie rynek.

Product-market fit

Product-market fit (PMF) oznacza osiągnięcie idealnego dopasowania między produktem a rynkiem, czyli sytuację, w której produkt spełnia rzeczywiste potrzeby i oczekiwania klientów oraz skutecznie rozwiązuje ich problemy.

Na przykład:

Airbnb: Po początkowych trudnościach, kiedy to założyciele wynajmowali pomieszczenia w swoich mieszkaniach, zrozumieli, że istnieje zapotrzebowanie na alternatywne formy zakwaterowania. Ich platforma przyciągnęła zarówno podróżnych, szukających przystępnych cenowo miejsc do noclegu, jak i osoby, które chciały dodatkowo zarabiać na wynajmie swoich mieszkań. Oni wpasowali się doskonale w rynek.

Istnieją cztery rodzaje Product-Market Fit :

1️Dopasowanie produktu do problemu
2️ Dopasowanie rozwiązania do rynku
3️ Dopasowanie funkcjonalności do problemu 
4️Solution-Segment Fit – szeroka oferta powiązanych produktów i usług, które bardzo dobrze spełniają potrzeby kilku wybranych segmentów.

Proces ustalania PMF poprowadzi Cię przez proces formułowania i testowania kluczowych hipotez, wspinając się w górę piramidy dopasowania produktu do rynku. Składa się z 6 kroków:

  1. Określ swojego docelowego klienta
  2. Zidentyfikuj niedostatecznie zaspokajane potrzeby klientów
  3. Zdefiniuj swoją propozycję wartości
  4. Określ zestaw funkcji MVP
  5. Stwórz swój prototyp MVP
  6. Przetestuj swojego MVP z klientami

Utrzymanie jest najważniejszą rzeczą dla wzrostu

Zanim zaczniesz stosować jakąkolwiek taktykę wzrostu, musisz najpierw uzyskać stałą liczbę użytkowników, którzy będą konsekwentnie korzystać z Twojego produktu. Jeśli tego nie masz, nie pasujesz do produktu/rynku i powinieneś najpierw skupić się na stworzeniu produktu, którego ludzie chcą.

Jak mierzyć PMF?

sygnały reprezentują mieszankę wskaźników jakościowych i ilościowych. To jest zgodne z projektem. Niezależnie od metod stosowanych przez Twój zespół do pomiaru sukcesu, warto uwzględnić również kombinację obu. Na przykład:

Ilościowo:

  • Wynik NPS
  • Wskaźnik rezygnacji – churn rate
  • Tempo wzrostu – Growth rate
  • Udział w rynku – Market share

Jakościowo:

  • Szeptanka. (Jeśli Twoi klienci rozmawiają o Twoich produktach z innymi, w rzeczywistości stają się przedstawicielami handlowymi Twojego produktu.)
  • Jak spojrzysz w narzędzie analityczne to zwracaj uwagę na referral
  • Telefony od mediów lub analityków branżowych przychodzą znacznie częściej, a zasięg Twojego produktu i firmy wzrasta.
  • Skraca się cykl sprzedażowy
  • Dużo recenzji od klientów

Daj mi znac co podobało Ci się w tym filmie w komentarzach i napisz jak sam chcesz ulepszyć swój produkt.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!