Jak być lepszym niż pozostałe 99% firm

W tym filmie pokażę Ci jak być lepszym niż pozostałe 99% firm.
Jest kilka rzeczy na które musisz mieć oko. Czy procesy w Twojej firmie są poukładane. Może marketing kuleje, albo jest w porządku tylko sprzedaż nie domyka. A może po prostu produkt jest gorszy od konkurencji albo nie ma na niego ssania na rynku?
Bo jeśli wszystko działa super, marketing dowozi, zespół sprzedażowy jest super, a procesy i logistyka też są na najwyższym poziomie, a Ty sprzedajesz teraz przysłowiowe kasety VHS to nic nie pomoże bo rynek nie chce po prostu kupować.
Co warto zrobić?
Rozmawiać ze swoimi klientami. Sprawdzaj opinie o produkcie jeśli sprzedajesz na marketplace, wysyłaj ankiety za których wypełnienie klienci po zakupie mogą otrzymać drobny GIFT.
Bierz feedback z działu sprzedaży, bo to właśnie sprzedawcy mają codziennie do czynienia z obiekcjami, a część z nich regularnie się powtarza.
wiesz że frappucino które jest sprzedawane na całym świecie wymyślił barman w jednej z kawiarni którą przejął starbucks?
Była to odpowiedź na to co chciał rynek, a nie wymyślono tego na spotkaniach zarządu.
Jedna ze słynnych strategii biznesowych Steve’a Jobsa polegała na rozpoczęciu od klienta, cofaniu się do produktu lub usługi i sprzedawaniu doświadczeń, a nie produktów.
I teraz zmierzamy do jednej z ważniejszych kwestii w tym filmie.
Zasada nr 1 to interacja.
Bo produkty/usługi nie są stałe. Rynek ewoluuje, one także.
A każda informacja daje Ci wprost to czego od przyszłych wersji oczekują klienci.
Przykład? Zobacz jak to wyglądało u nas w branży jesli chodzi o prowadzenie fanpage.
Kiedyś wystarczyły same grafiki. Fanpage miały organicznie całkiem przyzwoite zasięgi. NAstępnie kiedy zostały ucięte, to oprócz postów dodawało się promowanie. A teraz jeszcze wideo rolki. W ten sposób to ewoluuje. Dzisiaj ktoś kto robi to według starego standardu to szybko traci klienta bo samo dodawanie grafik na fejsa nic nie daje.
Także iteracja i ulepszanie produktu.
Niech będzie zgodny z tym co chce obecnie rynek.
Product-market fit
Product-market fit (PMF) oznacza osiągnięcie idealnego dopasowania między produktem a rynkiem, czyli sytuację, w której produkt spełnia rzeczywiste potrzeby i oczekiwania klientów oraz skutecznie rozwiązuje ich problemy.
Na przykład:
Airbnb: Po początkowych trudnościach, kiedy to założyciele wynajmowali pomieszczenia w swoich mieszkaniach, zrozumieli, że istnieje zapotrzebowanie na alternatywne formy zakwaterowania. Ich platforma przyciągnęła zarówno podróżnych, szukających przystępnych cenowo miejsc do noclegu, jak i osoby, które chciały dodatkowo zarabiać na wynajmie swoich mieszkań. Oni wpasowali się doskonale w rynek.
Istnieją cztery rodzaje Product-Market Fit :
1️Dopasowanie produktu do problemu
2️ Dopasowanie rozwiązania do rynku
3️ Dopasowanie funkcjonalności do problemu
4️Solution-Segment Fit – szeroka oferta powiązanych produktów i usług, które bardzo dobrze spełniają potrzeby kilku wybranych segmentów.
Proces ustalania PMF poprowadzi Cię przez proces formułowania i testowania kluczowych hipotez, wspinając się w górę piramidy dopasowania produktu do rynku. Składa się z 6 kroków:
- Określ swojego docelowego klienta
- Zidentyfikuj niedostatecznie zaspokajane potrzeby klientów
- Zdefiniuj swoją propozycję wartości
- Określ zestaw funkcji MVP
- Stwórz swój prototyp MVP
- Przetestuj swojego MVP z klientami
Utrzymanie jest najważniejszą rzeczą dla wzrostu
Zanim zaczniesz stosować jakąkolwiek taktykę wzrostu, musisz najpierw uzyskać stałą liczbę użytkowników, którzy będą konsekwentnie korzystać z Twojego produktu. Jeśli tego nie masz, nie pasujesz do produktu/rynku i powinieneś najpierw skupić się na stworzeniu produktu, którego ludzie chcą.
Jak mierzyć PMF?
sygnały reprezentują mieszankę wskaźników jakościowych i ilościowych. To jest zgodne z projektem. Niezależnie od metod stosowanych przez Twój zespół do pomiaru sukcesu, warto uwzględnić również kombinację obu. Na przykład:
Ilościowo:
- Wynik NPS
- Wskaźnik rezygnacji – churn rate
- Tempo wzrostu – Growth rate
- Udział w rynku – Market share
Jakościowo:
- Szeptanka. (Jeśli Twoi klienci rozmawiają o Twoich produktach z innymi, w rzeczywistości stają się przedstawicielami handlowymi Twojego produktu.)
- Jak spojrzysz w narzędzie analityczne to zwracaj uwagę na referral
- Telefony od mediów lub analityków branżowych przychodzą znacznie częściej, a zasięg Twojego produktu i firmy wzrasta.
- Skraca się cykl sprzedażowy
- Dużo recenzji od klientów
Daj mi znac co podobało Ci się w tym filmie w komentarzach i napisz jak sam chcesz ulepszyć swój produkt.