Współczesny marketing. Właśnie zmienia się sposób prowadzenia biznesu online. Retargeting gorzej działa, a SEO wróci do łask?

Nowoczesna sprzedaż i marketing -bo do tanga trzeba dwojga
1 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
Serpstat: Platforma SEO umożliwiająca skuteczniejszą promocję witryny
2 czerwca, 2022
FAQ Frequently Asked Questions
współczesny marketing

Współczesny marketing: Właśnie zmienia się sposób prowadzenia biznesu online. Zmiany i trendy w marketingu.

Świat marketingu internetowego wciąż znajduje się na etapie przejściowym pomiędzy wycofywaniem śledzenia przez pliki cookies, a profilowaniem większych grup behawioralnie. Zmiany w zakresie prywatności wprowadzone przez dwóch gigantów technologicznych, Apple i Google, już mocno wpływają na firmy w wielu branżach.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Współczesny marketing zmienia się bardzo dynamicznie. Poruszanie się w jeszcze nie do końca znanych nowych zasadach polityki prywatności i zrozumienie, co te zmiany oznaczają dla marketingu cyfrowego, może być trudne, szczególnie dla małych firm. Właśnie dlatego w tym wpisie staram się trochę przybliżyć co nas czeka i co musisz wiedzieć o zmianach prywatności w Apple i Google.

Poniżej film jak zmienia się współczesny marketing:

Bo wiedz, że jest kilka kroków, które Twoja firma musi wdrożyć, aby bez obaw przejść te zmiany.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jakie są nowe zmiany dotyczące prywatności? Jak zmienia się współczesny marketing?

Jedną z rzeczy, które sprawiają, że reklamy typu pay-per-click (PPC) są tak skuteczne, są dane, zarówno do personalizacji reklam, jak i mierzenia wyników. Każdy chyba stosuje remarketing banerowy w google ads, który jest niezwykle tani za kliknięcie. Z tym, że bez cookies może to oznaczać jego kres.

Obawy dotyczące prywatności danych wzrosły w ciągu ostatnich kilku lat, o czym świadczą wszystkie urzędowe komplikacje jak przepisy RODO GDPR i kalifornijska ustawa o ochronie prywatności konsumentów (CCPA).

Wszystko zaczęło się od Apple

W czerwcu 2020 r. Apple ogłosiło zmiany dotyczące prywatności, które mocno wpłynęły na udostępnianie danych w iOS (system operacyjny Apple, odpowiednik Androida).

Firma uważa, że ​​prywatność jest podstawowym prawem człowieka, co jest przyczyną zmian w śledzeniu nas w internecie.

Google Chrome wkrótce przestanie obsługiwać pliki cookie innych firm

Google planuje wycofać obsługę plików cookie innych firm w swojej przeglądarce, aby zwiększyć prywatność w sieci.

Co to są pliki cookie?

Pliki cookie to małe fragmenty kodu, które strony internetowe dostarczają do przeglądarki użytkownika i pozostają z użytkownikiem podczas odwiedzania innych witryn. Oprócz witryn odwiedzanych przez użytkowników, reklamodawcy i sieci reklamowe często dodają pliki cookie innych firm w celu śledzenia użytkowników w wielu witrynach, kierowania reklam i mierzenia wydajności.

A jeśli brak plików cookies uniemożliwi nam remarketing, to zobacz… prosty przykład. Jeśli chcesz pożyczyć od kogoś 100 zł, to jak myślisz. Masz większe prawdopodobieństwo, że pożyczy Ci je obca osoba czy znajomy?

I tak jest z remarketingiem.

Jeśli coś sprzedajesz, to jest większa szansa, że ten produkt kupi od Ciebie osoba, która nigdy nie była w Twoim sklepie internetowym, czy może osoba która go kilka razy odwiedzała, oglądała konkretne produkty, albo nawet już coś w przeszłości od Ciebie kupiła?

I właśnie, przez fakt zniknięcia plików cookies marketing zmienia się drastycznie, ponieważ ponowne docieranie do takich osób staje się praktycznie niemożliwe.

Wchodzimy w erę reklam behawioralnych, które będą odpowiadać bardziej poszczególnym grupom osób społecznych.

Jak zmiany prywatności wpłyną na marketing online

Chociaż nie jesteśmy na razie w stanie przewidzieć wszystkich sposobów, w jakie zmiany prywatności wpłyną na marketing w internecie, jest kilka rzeczy, które muszę poruszyć.

Bez względu na to, czy jesteś firmą, czy konsumentem, z pewnością zauważysz skutki wprowadzonych przez Apple i Google zmian w zakresie prywatności kiedy już wszystkie zostaną wprowadzone.

Reklamy na Facebooku będą mniej skuteczne dla firm

Facebook zareagował na zmiany polityki Apple, twierdząc, że nowe przepisy ograniczą zdolność firm do skutecznego docierania, zrozumienia i angażowania użytkowników w nasza firmę online.

Meta twierdzi również, że zmiany wpłyną na zdolność firm do dokładnego analizowania skuteczności ich reklam, kontrolowania, kto widzi ich reklamy i podejmowania świadomych decyzji dotyczących budżetów reklamowych.

Ponieważ polityka prywatności Apple utrudnia firmom dotarcie do docelowych odbiorców, jest nam trudniej rozwijać się.

Przejście z danych zewnętrznych na dane własne

Dane stron trzecich (m.in. third party data, w tym cookies) to wszelkie dane gromadzone przez podmiot zewnętrzny.

Dane własne z kolei, to dane, które Twoja firma zebrała bezpośrednio od odbiorców, którymi mogą być klienci, odwiedzający witrynę i obserwujący w mediach społecznościowych.

Jest to najlepszy rodzaj danych do wykorzystania w reklamie, ponieważ jest bardziej niezawodny w przewidywaniu i prognozowaniu trendów behawioralnych.

Co jeszcze się zmieni?

Pojawi się więcej opłat za subskrypcję lub zakupy w aplikacji

„Bezpłatne” treści i aplikacje nie są tak naprawdę bezpłatne, ponieważ ich tworzenie, rozwijanie i utrzymywanie kosztuje, dlatego wydawcy często polegają na reklamach internetowych, aby zarabiać pieniądze.

Aby zrekompensować straty przychodów z reklam które są spowodowane nowymi zabezpieczeniami prywatności, wydawcy zaczną pobierać od użytkowników opłaty za subskrypcję.

Nasze rekomendacje, aby wyjść tym zmianom na przeciw i dobrze się przygotować

Oczywiście, to wszystko nie znaczy, że marketing internetowy jest skazany na zagładę. W rzeczywistości mamy pewne zalecenia, które możesz wdrożyć, aby pomóc sobie wciąż działać prężnie i zdobywać nowych klientów.

  • Lepszy content, aby przyciągać do siebie osoby jak najbardziej zainteresowane. Do tej pory mogłeś stworzyć ciekawy post i reklamować go do bardzo dobrze stargetowanych grup, czy do grup remarketingowych. Teraz, skro nie będziesz mógł tego robić to musisz „przypominać się” za pomocą contentu. Treść ma kluczowe znaczenie dla marketingu cyfrowego i brandingu. Wysokiej jakości treści są nie tylko niezbędne do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), czy wyszukiwarek wideo (np youtube), ale są również potężnym narzędziem marketingu w mediach społecznościowych, marketingu e-mailowego, różnicowania marki i nie tylko.
  • SEO wróci do łask. Dlaczego? Reklamy w social mediach działają tak, że Ty narzucasz innym to co sprzedajesz. Oni tam nic nie szukają, chcą po prostu dobrze spędzić czas. A szukają w Google. Gdy Twoja witryna ma najwyższe pozycje na stronach wyników wyszukiwania (powszechnie znanych jako „SERP”) dla słów kluczowych, które są istotne dla Twojej firmy, nie musisz tak bardzo polegać na reklamach PPC i social mediach, aby przyciągnąć ruch do swojej witryny. Ponadto użytkownicy ufają organicznym wynikom wyszukiwania bardziej niż płatnym reklamom, co zwiększy wiarygodność Twojej marki.
  • Działania brandingowe i budowane społeczności.Ponieważ reklamy na Facebooku będą mniej skuteczne dla firm, nadszedł czas, aby zbudować społeczność. Grupy na Facebooku to skuteczny sposób łączenia się z odbiorcami docelowymi i tworzenia znaczącego zaangażowania marki.
  • Twórz treści wideo. Istnieje wiele rodzajów treści, które Twoja firma może tworzyć, jednak treści wideo są tym, co przebije się przez całą resztę. Włączenie filmów wideo do stron docelowych, artykułów na blogach i postów w mediach społecznościowych zwiększy zaangażowanie odbiorców i poprawi zapamiętywanie marki. I to jest właśnie coś co my robimy regularnie!

Przygotuj swój marketing internetowy na przyszłość

Chociaż nowe zmiany dotyczące prywatności zmniejszą skuteczność reklam na Facebooku, czy w google, to firmy, które wezmą sobie do serca to o czym mówię będą w doskonałej sytuacji.

Dlaczego?

Bo większość biernie będzie patrzeć na to co się dzieje i będą mówić „tak już jest”. Ale jeśli wdrożysz zalecenia, zaczniesz budować swoje listy emailowe, gromadzić samemu dane i zainwestujesz w SEO, to zyskasz wiele na starcie, zanim tamci zorientują się co trzeba zrobić.

Teraz jest świetny czas, aby nasza agencja UniqueSEO mogła przejrzeć i ocenić Twoje działania w zakresie marketingu online, aby stworzyć solidny plan działania.

Skontaktuj się z nami już dziś, aby umówić się na rozmowę telefoniczną w celu omówienia Twoich potrzeb i celów związanych z marketingiem internetowym.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Współczesny marketing zmienia się bardzo szybko, lepiej być przygotowanym na zmiany. Więc skontaktuj się teraz z nami.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)