Zawartość strony
W latach 90. e-mail stał się dla firm ogromną okazją do komunikowania się z bazą klientów i do zdobywania nowych z w pełni legalnych wtedy cold maili. W obecnych czasach e-mail marketing jest od dawna obecny jako jeden z głównych kanałów w każdym zestawie narzędzi dla marketerów internetowych.
W niektórych przypadkach jest to główne źródło ruchu generujące przychody dla gigantów i szybko rozwijających się startupów, ponieważ jeśli ktoś segmentuje swoją bazę klientów to może „wykręcać” wręcz piękne wyniki sprzedażowe.
Jednak, jak w przypadku każdej nowej świetnej metody, okazja przyciąga konkurencje. Gdy marki przepychają się o pozycję w skrzynkach odbiorczych konsumentów, coraz trudniej jest się wyróżnić. Dlatego coraz więcej firm zaczyna szukać sposobów taniej promocji poza pocztą e-mail. Ponieważ za reklamy musisz płacić, a tutaj masz swoją bazę i robisz z nią co chcesz.
W ciągu ostatnich kilku lat web push (czasami znany jako powiadomienia push, lub notyfikacje) przyciągnął uwagę marketerów jako prawdziwy „czarny koń”. A dzisiaj coraz więcej ludzi z nich korzysta.
Powiadomienia web push, to małe prostokątne wiadomości, wysyłane przez stronę internetową za wcześniejszą zgodą użytkownika, który dobrowolnie się na to zgodził. Te notyfikacje wyświetlają się zarówno na desktopach, jak i urządzeniach mobilnych, kiedy odbiorca w danym momencie przegląda sieć.
Nie myl tylko web push z powiadomieniami z różnych aplikacji (np ktoś napisał komentarz pod Twoim zdjęciem na FB). Web push uzyskuje zgodę konsumentów na poziomie przeglądarki zarówno jak mówimy o telefonach jak i laptopach/desktopach.
Zamiast ograniczać się do kupujących, którzy pobrali aplikację sprzedawcy, web push umożliwia markom wysyłanie alertów do ich „zwykłych” odwiedzających w witrynie bez konieczności pobierania jakiś aplikacji czy wtyczek.
W związku z tym web push to naprawdę ciekawy dodatek do Twojego marketingu — co szybko może stać się skuteczną dźwignią do przyciągania dodatkowych konwersji.
Generuje to dodatkowo zupełnie nowy sposób komunikacji z konsumentami i oferuje sprzedawcom nieznane dotąd sposoby do generowania znacznego wzrostu przychodów.
Web push zapewnia wiele tych samych korzyści, które sprawiają, że poczta e-mail jest tak skuteczna w marketingu, a jednocześnie dodaje własne unikalne zalety, w tym:
Przeciętny e-mail w e-commerce generuje statystycznie około 15% otwarć i jeszcze mniej przeklików (bo nieco ponad 2%). Średnio na każde 100 wysłanych wiadomości e-mail blisko 85 odbiorców nigdy nie czyta tego co piszesz.
Web push, ze względu na to, że nie wymaga otwierania przed kliknięciem, zwiększa prawdopodobieństwo zaangażowania się w każdą wiadomość.
Rozumiesz to?
Możemy wyeliminować jeden krok z całej sekwencji.
Zamiast 2% przeklików możemy otrzymać 5-6% kliknięć. W związku z tym z bazy 1000 emaili, lub subskrybentów notyfikacji w przypadku tej drugiej mamy 2-3 x więcej wejść na stronę.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Powiadomienia push są niezwykle łatwe do wysłania i mogą zostać wygenerowane w ułamku czasu, w jakim jest to możliwe w przypadku wiadomości e-mail. Wszystko czego potrzebujesz to krótka wiadomość i obraz, może być nawet logo. Wiadomości mogą być następnie wysyłane na żądanie, zgodnie z terminem kiedy to ustalisz, lub przez działanie użytkownika na stronie.
Na przykład, jeśli Twój sklep prowadzi wyprzedaż, to możesz wysłać powiadomienie na żądanie, aby dać znać użytkownikom, że wyprzedaż się rozpoczęła. Co więcej, możesz stosować ciekawe zabiegi marketingowe, jak np oferowanie specjalnych wiadomości dla „insiderów”, albo oferować swoim najlepszym klientom limitowane kolekcje czy pierwszeństwo zakupu.
Powiadomienia web push uruchamiane behawioralnie to świetny sposób na interakcje, lub przypomnienie kupującym o pozostawieniu czegoś w koszyku.
Web push wciąż się rozwija. A to w rzeczywistości oznacza dwie dodatkowe mocne korzyści dla właścicieli biznesów, którzy zdecydują się zacząć. Po pierwsze, ponieważ push jest nowszy niż email lub inne formy reklamy, nie tak wiele marek jeszcze wysyła te powiadomienia.
Tak więc kupujący otrzymują ogólnie mniej impulsów, dzięki czemu te, które otrzymują, wyróżniają się w porównaniu z pocztą e-mail, z której zasadniczo korzysta każdy marketer i sklep ecommerce. Oznacza to również, że sprzedawcy detaliczni mają szansę wyprzedzić konkurencję i udoskonalić swoją strategię na notyfikacje webpush, jeszcze zanim konkurenci zaczną szukać i zastanawiać się jak Ty to robisz.
Wykorzystując ludzką tendencję do reagowania na powiadomienia, takie jak wiadomości tekstowe i alerty, powiadomienia web push wyświetlają wiadomości marki bezpośrednio przed kupującymi we właściwym czasie, kierując ich z powrotem na stronę i zapewniając wyższe współczynniki konwersji.
Są łatwe do wysłania, mniej zagracone i promują zaangażowanie kupujących. Dla sprzedawców, którzy chcą zbudować silniejszą markę i zwiększyć przychody, web push to bardzo dobry kolejny krok w onlineowym planie gry.
A jak jest u Ciebie?
Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Web Push, notyfikacje lepsze niż email??
Napisz w komentarzu.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 333
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |