Ux ecommerce, dobrze zaprojektowany sklep internetowy + wytyczne

Analityka ecommerce
Analityka ecommerce, jak dane mogą zwiększyć sprzedaż online
27 stycznia, 2022
magazyn internetowy
Magazyn internetowy (magazyn sklepu internetowego online)
27 stycznia, 2022
ux ecommerce
ux ecommerce

Ux ecommerce, dobrze zaprojektowany sklep internetowy + wytyczne

Klienci dokonujący zakupów online skupiają się na stronach produktów, aby zdecydować, co kupić. Pomóż im stosując zasady ux ecommerce m.in.:

  • odpowiadając na pytania,
  • umożliwiając porównania,
  • udostępniając recenzje i
  • ułatwiając proces zakupu.

W handlu elektronicznym strony produktów mają kluczowe znaczenie dla sukcesu witryny. Klienci muszą mieć wystarczającą ilość informacji, aby podjąć świadomą decyzję o zakupie. Strona produktu lub strona szczegółów produktu to miejsce, w którym użytkownicy decydują, czy i co kupić. Strona musi zawierać pełne informacje o produkcie, w przystępny sposób edukować i informować użytkownika.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Jak wygląda dobrze zaprojektowany sklep internetowy

Klienci online nie mogą dotknąć produktu, zadać pytania sprzedawcy, przymierzyć ani użyć produktu przed zakupem. Oczywiście, zmotywowani klienci mogą zamówić próbki, aby wyczuć materiał. Mogą też zadawać pytania za pośrednictwem czatu na żywo. Ale wszystkie one wiążą się z wysokimi kosztami interakcji, wymagają silnej motywacji i chęci spędzenia dużej ilości czasu w aplikacji lub na stronie.

W wielu przypadkach klienci nie chcą inwestować tak dużo czasu, więc strona produktu musi pomóc im w jak najszybszym uzyskaniu informacji. W najlepszym interesie sklepu jest upewnienie się, że udzielane są odpowiedzi na pytania użytkowników i że produkt jest właściwie reprezentowany.

Błędy UX

Słabe strony produktów mają dwa główne wyniki, z których oba szkodzą relacji klientów z witryną:

  • Kupujący nie mogą zdecydować, czy produkt spełnia ich kwalifikacje i rezygnują z zakupu.
  • Kupujący kupują niewłaściwy produkt w oparciu o niedokładne założenia, co skutkuje niezadowoleniem klientów lub zwracaniem zakupów.

W tym artykule przedstawiamy krótki przegląd ustaleń i rekomendacji.

ux ecommerce

Co umieścić na stronach produktów, Wytyczne UX

Strona produktu to motor napędowy z dużą odpowiedzialnością i zadaniami do wykonania, odpowiadając na pytania klientów i przygotowując kupujących do zakupu. Dlatego bardzo ważne jest, aby witryny i aplikacje działały prawidłowo. Dobrze zaprojektowane strony produktów mają cechy, które określa się jako niezbędne.

Co musisz mieć z perspektywy UX ecommerce

Jako absolutne minimum strony produktów muszą zawierać te podstawowe elementy:

  • Opisowa nazwa produktu
  • Wyraźne obrazy
  • Powiększony widok obrazu(ów)
  • Cena, w tym wszelkie dodatkowe opłaty związane z produktem
  • Jasne opcje produktów, takie jak kolor i rozmiar oraz sposób ich wyboru
  • Dostępność produktu
  • Przejrzysty sposób dodawania produktu do koszyka i wyraźna informacja zwrotna po dodaniu
  • Zwięzły i informacyjny opis produktu

Co dobrze by było gdybyś miał z perspektywy UX ecommerce

Kupujący zazwyczaj oczekują i doceniają te elementy na stronach produktów, ale nie wszystkie witryny i aplikacje potrzebują każdego z nich.

  • Oceny lub recenzje klientów lub ekspertów, które można sortować lub filtrować
  • Dodatkowe zdjęcia produktów
  • Filmy o produktach
  • Funkcja powiększania lub przesuwania na zdjęciach produktów
  • Powiązane rekomendacje produktów
  • Lista życzeń

Co jest już typowym dodatkiem w UX ecommerce

Może się to przydać w przypadku niektórych produktów, ale tylko wtedy, gdy są one bezbłędnie wykonane z wysoką użytecznością dla użytkownika.

  • Wirtualne przymierzanie
  • Recenzje zdjęć lub filmów od klientów
  • Metadane i zaawansowane filtrowanie w opiniach
  • Opcje zakupu cyklicznego lub subskrypcji
  • Narzędzia do dostosowywania produktów
  • Zdjęcia 360°
  • Filmy instruktażowe lub animacje krok po kroku

Przewiduj i odpowiadaj na pytania dotyczące produktów

Kupujący szukają odpowiedzi na wszystkie pytania dotyczące produktów na stronie produktu.

Wiele witryn oferuje niewystarczające informacje o produktach, co pozostawia użytkownikom pytania bez odpowiedzi i niewystarczającą ilość informacji do podejmowania decyzji zakupowych. Chociaż nie jest możliwe poznanie każdego pytania, jakie ktoś może mieć na temat produktu, niektóre witryny zaniedbały oferowanie nawet podstawowych informacji o produkcie.

Jednym z powszechnych problemów związanych z zakupami online jest konieczność zwrotu produktu. Gdyby witryny w pełni opisywały produkty, użytkownicy prawdopodobnie kupili właściwy produkt i byli pewni swoich zakupów. Nie musiał byś martwić się o potencjalne zwroty.

Dobre praktyki:

  • Konkretny opis a nie lanie wody. Użytkownicy nie szukają reklamówki, ale solidnego opisu produktu, tego, jak można go używać, jak wygląda i co robi. Użytkownicy zazwyczaj przeglądają tekst podczas czytania online, czytając więcej na początku opisu niż na końcu i więcej na początku wiersza niż na końcu wiersza. Nie marnuj pierwszych kilku linijek opisów produktów — przejdź od razu do sedna. Opisy powinny również wyjaśniać wszelkie terminy, których użytkownicy prawdopodobnie nie będą znali.
  • Użyj obrazów i/lub filmów, aby odpowiedzieć na pytania. Zdjęcia produktów określają oczekiwania użytkowników dotyczące produktów, które wybierają i kupują. Zdjęcia i filmy powinny współgrać z opisem, aby zapewnić pełne zrozumienie produktu. Jedno wyświetlenie produktu rzadko wystarcza, aby odpowiedzieć na pytania użytkowników.

Pomóż użytkownikom porównać produkty

Użytkownicy często porównują przedmioty w witrynie i chcą widzieć te same informacje o każdym przedmiocie, który rozważają. Kluczowe znaczenie mają spójne informacje o porównywalnych produktach. Wyświetlanie informacji wpływa również na łatwość porównywania przedmiotów. Niektóre witryny na przestrzeni lat zmieniały wygląd strony lub informacje dostępne dla produktów, zmuszając użytkowników do poszukiwania potrzebnych informacji.

Kupujący potrzebują informacji, aby były wiarygodne na trzech różnych poziomach:

  • Wariant produktu. Kupujący rozważający opcje produktu, oczekują , że te same informacje będą dostępne dla wszystkich wariantów.
  • Kategoria produktu. Klienci kupujący dany rodzaj produktu oczekują, że witryna będzie pokazywać podobne rodzaje szczegółów dla różnych marek i modeli.
  • Strona produktu jednakowa w całej witrynie. Ogólnie rzecz biorąc, gdy ludzie przenoszą się ze strony na stronę w witrynie, oczekują, że strony będą wyglądać i działać spójnie. Jest to jedna z dziesięciu heurystyk projektowania interfejsu użytkownika (heurystyki NIelsenowskie, wymienione na koniec tego paragrafu).
  • Strona produktów konkurencji. Warto postarać się zrozumieć, jakie informacje użytkownicy mogą zobaczyć w witrynach konkurencji i oferować te same informacje na stronach swoich produktów.
  • Strony produktów są bardzo pomocne dla kupujących, gdy wyświetlają rekomendacje powiązanych produktów. Te sugestie pomagają użytkownikom odkryć alternatywy produktów, o których mogli nie myśleć.

Heurystyki Nielsena

10 heurystyk Jakoba Nielsena to:

  1. Pokazuj status systemu
  2. Zachowaj zgodność pomiędzy systemem a rzeczywistością
  3. Daj użytkownikowi pełną kontrolę
  4. Trzymaj się standardów i zachowaj spójność
  5. Zapobiegaj błędom
  6. Pozwalaj wybierać, zamiast zmuszać do pamiętania
  7. Zapewnij elastyczność i efektywność
  8. Dbaj o estetykę i umiar
  9. Zapewnij skuteczną obsługę błędów
  10. Zadbaj o pomoc i dokumentację‍

Właściwy UX sklepu internetowego aby zainicjować proces zakupu

Strona produktu to kluczowy obszar, w którym użytkownicy decydują się na zakup produktu i przeniesienie go do koszyka. Aby to zrobić, użytkownicy muszą wiedzieć, jakie są ich opcje produktów i jak je wybrać.

Aby ułatwić użytkownikom rozpoczęcie procesu zakupu, strony produktów muszą:

  • Wyjaśniać każdą odmianę produktu. Użytkownicy muszą zrozumieć, co oznacza każda opcja — czy jest to kolor, rozmiar, ilość pamięci, czy jakakolwiek inna cecha produktu. Wybór opcji również musi być prosty, aby użytkownicy mogli łatwo wybrać dokładnie taki przedmiot, jaki chcą.
  • Poinformuj o dostępności produktu. Jest to szczególnie ważne, jeśli dostępność jest różna dla różnych rozmiarów czy wersji produktu. Użytkownicy powinni wiedzieć, kiedy produkty nie są dostępne, bez konieczności dodawania produktu do koszyka tylko po to, aby dowiedzieć się, że jest zamówiony lub wyprzedany.
  • Przekaż wyraźną opinię po dodaniu produktu do koszyka. Ostatnim krokiem w przeniesieniu użytkownika do procesu zakupu jest umieszczenie produktu w koszyku.
  • Nieodpowiednie informacje zwrotne powodują wiele problemów. Niektórzy użytkownicy myślą, że dodali przedmioty, kiedy tego nie zrobili. W innych przypadkach użytkownicy nie zdają sobie często sprawy, że dodali przedmioty, więc dodają je wielokrotnie, co kończy się wieloma przedmiotami w koszyku.

Wniosek

Na stronach produktów klienci starają się określić, czy produkt odpowiada ich potrzebom. Aby odnieść sukces, witryny e-commerce muszą najpierw przeprowadzić badania, aby określić rodzaje pytań, jakie klienci mają na temat ich produktów. Projektanci powinni używać opisów i zdjęć, aby odpowiadać na pytania użytkowników, pomagać im w porównywaniu produktów i umożliwiać ludziom rozpoczęcie procesu zakupu tak szybko i łatwo, jak to możliwe.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)