Trendy w social media w 2022

Jak pisa膰 nag艂贸wki
Jak Pisa膰 Nag艂贸wki Kt贸re Zgarniaj膮 Klikni臋cia (szybko)
21 lutego, 2022
Reklama pionierska
Reklama pionierska -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
22 lutego, 2022
Trendy w social media w 2022
Trendy w social media w 2022

Obecne trendy w mediach spo艂eczno艣ciowych

Media spo艂eczno艣ciowe ci膮gle si臋 zmieniaj膮, a Ty dowiadujesz si臋 o tym jako ostatni i wyprzedza Ciebie konkurencja. Ale teraz b臋dzie inaczej poniewa偶 b臋dziesz przygotowany.

To szalone, jak zmieniaj膮 si臋 media spo艂eczno艣ciowe ka偶dego roku. Widzieli艣my ju偶 platformy, kt贸re zyskuj膮 mn贸stwo zaanga偶owania bardzo szybko, albo trac膮 znaczenie w kr贸tkim czasie, jak Snapchat. Zobacz jak wygl膮da historia TikTok, kt贸ry po prostu eksplodowa艂 w ci膮gu zaledwie kilku lat. Nam jako marketerom trudno jest nad膮偶y膰 za tymi wszystkimi zmieniaj膮cymi si臋 algorytmami i sieciami spo艂eczno艣ciowymi.

Ale s膮 pewne trendy, kt贸re mog膮 si臋 rozwija膰 po cichu, kt贸re stan膮 si臋 now膮 norm膮. Dzisiaj om贸wimy niekt贸re z tych trend贸w, aby艣cie mogli poprawi膰 swoje wyniki i przygotowa膰 si臋 na sukcesy w nadchodz膮cych miesi膮cach.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Kr贸tkie wideo

Filmy b臋d膮 jeszcze kr贸tsze. Znamy ju偶 kr贸tkie formaty z youtube shorts? Ludzie nie tworz膮 short’贸w, bo chc膮, tworz膮 szorty, poniewa偶 ludzie kt贸rzy zarz膮dzaj膮 tymi platformami wiedz膮, 偶e publika uwielbia ogl膮da膰 kr贸tkie 30-sekundowe lub jednominutowe filmy. Kiedy spojrzysz na to, jak filmy na TikTok odnios艂y sukces, to nagle Instagram wymy艣li艂 w艂asn膮 wersj臋 jako reels, rolki.

Coraz wi臋cej marketer贸w planuje wykorzysta膰 moc kr贸tkich film贸w w 2022 roku. Jednym z powod贸w tego jest to, 偶e kr贸tkie filmy s膮 kr贸tkie, wci膮gaj膮ce, 艂atwo przyswajalne i mo偶na je wykorzysta膰 w wielu r贸偶nych kana艂ach medi贸w spo艂eczno艣ciowych, takich jak Instagram, TikTok, Facebook , a nawet LinkedIn, w zale偶no艣ci od tre艣ci.

Trendy w social media w 2022

Lepsze reklamy

Kolejnym trendem jest to, 偶e marketerzy i firmy b臋d膮 musia艂y uczyni膰 swoje reklamy spo艂eczno艣ciowe bardziej wyrafinowanymi. Zastan贸w si臋, ile firm ka偶dego roku rozpoczyna dzia艂alno艣膰 w mediach spo艂eczno艣ciowych, po prostu wy艣wietlaj膮c „byle jakie” reklamy. Badania przeprowadzone przez Hootsuite pokazuj膮, 偶e ponad po艂owa ankietowanych marketer贸w stara si臋 o zwi臋kszenie wydatk贸w na media spo艂eczno艣ciowe w 2022 roku. Oznacza to, 偶e aby si臋 wyr贸偶ni膰, musisz by膰 kreatywny i musisz wyr贸偶ni膰 swoj膮 mark臋 na tle konkurencji.

Pomy艣l o tym w ten spos贸b.

Je艣li przeszkadzasz w scrollowaniu ludziom w mediach spo艂eczno艣ciowych, b臋dziesz musia艂 da膰 im dobry pow贸d, aby wys艂uchali Twojej wiadomo艣ci. To jak wej艣cie na imprez臋 i zacz膮膰 sprzedawa膰 produkt.

Podczas gdy wszyscy inni po prostu chc膮 si臋 bawi膰, rozmawia膰 i anga偶owa膰 si臋 nawzajem, ty pr贸bujesz co艣 sprzeda膰 i to jest trudne. Dzi臋ki reklamom spo艂eczno艣ciowym mo偶esz to zrobi膰, ale musisz by膰 super kreatywny (je艣li chcesz si臋 wyr贸偶ni膰 w 2022 roku).

Wiele firm nie docenia roli, jak膮 media spo艂eczno艣ciowe mog膮 odgrywa膰 w generowaniu przychod贸w. Wi臋kszo艣膰 z nich zazwyczaj prowadzi swoje media spo艂eczno艣ciowe bez okre艣lonego kierunku lub strategii.

Problem polega na tym, 偶e ludzie maj膮 dzi艣 wy偶sze oczekiwania, je艣li chodzi o profile w mediach spo艂eczno艣ciowych marek, z kt贸rymi si臋 anga偶uj膮, ni偶 ogl膮danie tylko grafik korporacyjnych. Chc膮 mie膰 sensowne interakcje z tymi markami. Chc膮 偶eby firmy mog艂y szybko i sprawnie reagowa膰 i je艣li chc膮 zadzwoni膰 do Twojej firmy, lub wys艂a膰 wiadomo艣膰 na czacie lub nawet SMS-a to zawsze b臋dzie zachowana ta komunikacja.

trendy mediach spo艂臋czno艣ciowych

Omnichannel

Kolejnym trendem jest r贸偶norodno艣膰 platform i omnichannel. Coraz trudniej jest polega膰 tylko na jednej platformie spo艂eczno艣ciowej. Kiedy艣 by艂e艣 na Facebooku. P贸藕niej marki wesz艂y na YouTube i Twitter. A p贸藕niej LinkedIn i TikTok.

Badanie przeprowadzone przez HubSpot wykaza艂o, 偶e 64% marketer贸w korzysta obecnie z trzech do pi臋ciu r贸偶nych platform medi贸w spo艂eczno艣ciowych.

Jest to wi臋c trend, kt贸rego kontynuacji mo偶esz oczekiwa膰 w nadchodz膮cych latach, poniewa偶 nie b臋dziesz w stanie uzyska膰 wszystkich niesamowitych wynik贸w, kt贸re osi膮ga艂e艣, skupiaj膮c si臋 tylko na jednym kanale.

Handel w social mediach

Handel spo艂eczno艣ciowy, inaczej social ecommerce to tak偶e ogromny trend.

Wed艂ug Hootsuite sieci spo艂eczno艣ciowe s膮 teraz drugim po wyszukiwaniu w google najwa偶niejszym kana艂em badania marki online. Ale teraz, u偶ytkownicy medi贸w spo艂eczno艣ciowych mog膮 kupowa膰 bezpo艣rednio z profili medi贸w spo艂eczno艣ciowych. A ten trend jest czym艣, co b臋dzie szybko ros艂o.

Handel spo艂eczno艣ciowy nie jest niczym nowym, ale w nowym roku zdominuje media spo艂eczno艣ciowe. Konsumenci chc膮 dzia艂a膰 i kupowa膰 w miejscach, w kt贸rych ju偶 sp臋dzaj膮 czas. Zobaczymy wi臋cej marek testuj膮cych funkcjonalno艣膰 zakup贸w na wszystkich platformach. Od przycisk贸w sklepowych, przez transmisje na 偶ywo, po reklamy i influencer贸w, sprzeda偶 spo艂eczno艣ciowa b臋dzie w czo艂贸wce inteligentnych strategii spo艂eczno艣ciowych.

Korzystanie z kana艂贸w spo艂eczno艣ciowych do obs艂ugi klienta

Marketing spo艂eczno艣ciowy powr贸ci do podstaw budowania relacji i obs艂ugi klienta. Marketerzy wracaj膮 do korzystania z kana艂贸w spo艂eczno艣ciowych 偶eby dobrze komunikowa膰 si臋 z odbiorcami i fanami. Zdajemy sobie spraw臋, 偶e organiczne zaanga偶owanie jest trudne, dlatego niestety ale pozostaje p艂atna reklama i dedykowana osoba do rozpoczynania konwersacji i odpowiadania.

Wykorzystanie pracownik贸w jako promotor贸w

Gor膮cym trendem w mediach spo艂eczno艣ciowych w 2022 r. b臋dzie wykorzystywanie pracownik贸w jako promotor贸w i tw贸rc贸w oryginalnych tre艣ci (cz臋sto wida膰 to na linkedin, gdzie osoby maj膮 nawet baner w tle z firm膮 w kt贸rej pracuj膮). Pracownicy s膮 autentycznymi odbiorcami 鈥 znaj膮 Twoj膮 firm臋 lepiej ni偶 ktokolwiek inny. Firmy, kt贸re staraj膮 si臋 przynosi膰 korzy艣ci wszystkim interesariuszom (ich pracownikom, klientom i spo艂eczno艣ci), a nie tylko akcjonariuszom, maj膮 zwykle du偶o lepsze wyniki.

Badanie HubSpot

Badanie trend贸w w marketingu w mediach spo艂eczno艣ciowych 2022 wed艂ug hubspot daje nam kilka ciekawych informacji.

Najwa偶niejsze ustalenia to:

Facebook jest najcz臋艣ciej u偶ywan膮 platform膮 medi贸w spo艂eczno艣ciowych i ma najwy偶szy zwrot z inwestycji (ROI), zaanga偶owanie i najwy偶sz膮 jako艣膰 lead贸w.

Zabawne, interaktywne i powi膮zane tre艣ci, a tak偶e tre艣ci, kt贸re odzwierciedlaj膮 warto艣ci marki, najlepiej sprawdzaj膮 si臋 w mediach spo艂eczno艣ciowych i w 2022 roku przynios膮 wzrost inwestycji ze strony marketer贸w.

Kr贸tkie filmy wideo to najpopularniejszy i najskuteczniejszy format medi贸w spo艂eczno艣ciowych, kt贸ry w 2022 r. zanotuje znaczny wzrost.

Je艣li chodzi o wsp贸艂prac臋 z influencerami, obserwuj膮cy to nie wszystko. Marketerzy k艂ad膮 nacisk na jako艣膰 tre艣ci, wska藕niki zaanga偶owania i zgodno艣膰 z warto艣ciami przed rozwa偶eniem liczby obserwuj膮cych.

Najpopularniejszymi grupami demograficznymi, do kt贸rych kieruj膮 si臋 marketerzy w mediach spo艂eczno艣ciowych, s膮 milenialsi (25-40), nast臋pnie pokolenie X (41-56), pokolenie Z (6-24), a na ko艅cu pokolenie wy偶u demograficznego (57-75).

M艂odsi odbiorcy preferuj膮 kr贸tsze tre艣ci wideo, kt贸re s膮 zabawne, modne i odzwierciedlaj膮 warto艣ci marki, podczas gdy wy偶u demograficznego preferuj膮 tre艣ci interaktywne/edukacyjne, takie jak wywiady, podcasty, dyskusje ekspert贸w i/lub filmy na 偶ywo.

Prawie dwie trzecie marketer贸w buduje spo艂eczno艣ci w mediach spo艂eczno艣ciowych, a liczba ta wzro艣nie w 2022 roku. Marketerzy w mediach spo艂eczno艣ciowych cz臋sto szukaj膮 nowych lub wschodz膮cych platform/funkcji, z kt贸rych mog膮 skorzysta膰, a najwa偶niejsze funkcje, w kt贸re zainwestowali w tym roku, to Twitter Spaces, YouTube Shorts i Instagram Shops.

Najcz臋艣ciej u偶ywane platformy marketingowe w mediach spo艂eczno艣ciowych

Trendy w social media w 2022
  1. Facebook

Facebook jest najcz臋艣ciej u偶ywany, ma najwy偶szy ROI i zaanga偶owanie ze wszystkich platform spo艂eczno艣ciowych, a tak偶e najwy偶szej jako艣ci leady.

  1. YouTube

YouTube zajmuje drugie miejsce pod wzgl臋dem wykorzystania, zaanga偶owania i zwrotu z inwestycji, ale jest to numer jeden, w kt贸ry marketerzy planuj膮 zainwestowa膰 po raz pierwszy.

  1. TikTok

TikTok jest u偶ywany tylko przez jedn膮 trzeci膮 marketer贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych. Zg艂aszany jest niski poziom zwrotu z inwestycji i zaanga偶owania w por贸wnaniu z innymi platformami.

  1. Twitter

Twitter jest u偶ywany przez oko艂o po艂ow臋 marketer贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych i zajmuje trzecie miejsce pod wzgl臋dem zaanga偶owania i zwrotu z inwestycji.

  1. Instagram

Instagram jest wykorzystywany przez 45% marketer贸w w mediach spo艂eczno艣ciowych, zajmuj膮c czwarte miejsce pod wzgl臋dem wykorzystania, zwrotu z inwestycji i zaanga偶owania.

Jednak Instagram zajmuje drugie miejsce pod wzgl臋dem generowania lead贸w najwy偶szej jako艣ci.

  1. LinkedIn

W ci膮gu ostatnich kilku lat LinkedIn sta艂 si臋 gospodarzem wielu dzia艂a艅 marketingowych i eksperckich w obszarze B2B.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)