Zawartość strony
Tagi Google UTM odgrywają bardzo ważną rolę nie tylko w działaniach marketingowych, ale również w rozbudowanych kampaniach. Bez dokładnej i szczegółowej analizy bardzo trudno będzie odnieść sukces i prześcignąć swoich największych konkurentów.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Tagi UTM to bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu można zadbać o prawidłową analitykę internetową.
W dużej mierze to właśnie dzięki tagom UTM możliwe jest dokładne ustalenie rzeczywistego pochodzenia ruchu z prowadzonych kampanii. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że zdecydowanie łatwiej jest zoptymalizować kampanie i wyeliminować te rozwiązania, które nie przynoszą satysfakcjonującego efektu.
Google UTM najprościej rzecz mówiąc to specjalne parametry, które w każdej chwili można dokleić do zwykłych adresów URL. Po doklejeniu tagów możliwe jest precyzyjne śledzenie wygenerowanego ruchu. Twórcami tagów UTM jest firma Urchin Software.
W 2005 roku Urchin Tracking Module całkowicie przejęte zostały przez firmę Google, która jak powszechnie wiadomo oferuje najpopularniejsze i najlepsze narzędzie analityczne, czyli Google Analytics.
REKLAMA
KONIEC REKLAMY
Tagi Google UTM można wykorzystać nie tylko na stronach firmowych, ale również na rozbudowanych sklepach internetowych. Do dyspozycji jest pięć głównych tagów UTM z którymi warto się dokładnie zapoznać. Pierwszym jest oczywiście parametr source, dzięki któremu można poznać rzeczywiste źródło odwiedzin.
Parametr medium określa z kolei typ danego źródła ruchu. Wyróżnić można na przykład ruch organiczny, czy też ruch z portali społecznościowych, które w ostatnim czasie cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.
Trzecim parametrem jest campaign, który jak sama nazwa wskazuje określa kampanię, której w rzeczywistości dotyczyły poszczególne działania. Term jest opcjonalnym parametrem, dzięki któremu można śledzić wyniki z płatnych reklam.
Mowa tutaj między innymi o kampaniach Google ADS, które są doskonałą alternatywą dla pozycjonowania w wynikach organicznych. Na samym końcu warto wspomnieć o parametrze content, który wykorzystuje się do śledzenia tylko wybranej części kampanii.
To właśnie dzięki temu parametrowi użytkownicy mogą odróżnić ruch po kliknięciu w baner reklamowy, od ruchu wygenerowanego poprzez kliknięcie w konkretny link zewnętrzny.
Tagi Google UTM wykorzystywane są nie tylko do tagowania w reklamach Google ADS, ale również można je wykorzystać w social media, kampaniach płatnych (AdWords), czy też w rozbudowanym e-mai marketingu.
Opisane powyżej tagi doczepiane są do poszczególnych linków zewnętrznych, a uzyskane informacje automatycznie trafiają bezpośrednio do narzędzia Google Analytics. Tagowanie linków jest bardzo przydatne przede wszystkim wtedy, gdy prowadzi się kampanie marketingowe poza swoją stroną www albo własnym sklepem internetowym.
Główne parametry UTM to:
UTM source jest parametrem URL, który jest używany do śledzenia źródła ruchu na stronie internetowej. Jest to jeden z pięciu parametrów UTM, które można dodać do URL, aby śledzić kampanie marketingowe.
UTM source to adres URL, który jest używany do śledzenia źródła ruchu. Może to być strona internetowa, kampania marketingowa, e-mail lub inne źródło.
Na przykład, jeśli chcesz śledzić źródło ruchu z kampanii email marketingowej, możesz użyć następującego parametru UTM source:
utm_source=email
UTM source jest przydatny do śledzenia skuteczności kampanii marketingowych. Możesz zobaczyć, które źródła ruchu generują najwięcej ruchu na Twojej stronie internetowej i które źródła ruchu generują najwięcej konwersji.
Oto kilka przykładów źródeł ruchu, które można użyć jako parametr UTM source:
Możesz również użyć własnego źródła ruchu, jeśli chcesz śledzić ruch z niestandardowego źródła.
Aby dodać parametr UTM source do URL, możesz użyć narzędzia do tworzenia UTM, takiego jak Google UTM Builder.
Oto przykład, jak użyć narzędzia Google UTM Builder do dodania parametru UTM source do URL:
Teraz, gdy ktoś kliknie w link, który zawiera parametry UTM, będziesz mógł śledzić źródło ruchu w Google Analytics.
Jak utworzyć tag utm przy pomocy generatora:
Aby wygenerować tagi UMT do prowadzonych kampanii marketingowych, warto skorzystać z pomocy narzędzia o nazwie UTM generator.
Jest to najlepsza alternatywa dla ręcznego tagowania, które jak łatwo się domyślić zajmuje sporo cennego czasu. Dostępnych jest wiele płatnych i darmowych generatorów, dzięki którym można uzyskać wybrane parametry.
Tagi Google UTM zaprojektowane zostały głównie po to, aby użytkownicy mogli dokładnie analizować ruch na stronach internetowych i sklepach online. Poprze tagowanie adresów można zmaksymalizować prowadzone kampanie reklamowe i zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Dzięki parametrom UTM można także poznać preferencje naszych użytkowników i dowiedzieć się jednocześnie czego od nas oczekują. Wiele firm wykorzystuje UTM to wyeliminowania adresów URL, które generują niewystarczający ruch i co gorsze generują bardzo duży współczynnik odrzuceń.
Tagi Google UTM są bardzo intuicyjne.
Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że z ich dobrodziejstwa mogą skorzystać nawet osoby bez większego doświadczenia w marketingu internetowych. Nawet osoby, które uruchamiają pierwszą kampanię reklamową mogą wykorzystać parametry UTM.
W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, aby nigdy nie tagować linków wewnętrznych. W ten sposób niestety można utracić cenne informacje na temat źródła ruchu na wybranych stronach.
Niestety Google Analytics nie jest w stanie odróżnić linków wewnętrznych od zewnętrznych. Nie warto także przesyłać wrażliwych danych w kodach UTM.
Wynika to oczywiście z tego, że drogocenne dane mogą przechwycić konkurenci i wykorzystać je do własnych celów. Osoby, które nie czują się na siłach, aby samodzielnie otagować swoją stronę internetową mogą oczywiście skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów SEO.
Na rynku jest wiele profesjonalnych agencji interaktywnych, które zajmują się prowadzeniem kampanii reklamowych. Pamiętać należy także o tym, aby wszystkie tagi były ze sobą spójne. Uważać należy przede wszystkim na małe litery i polskie znaki.
Wiele przydatnych informacji na temat Google UTM można znaleźć na blogach tematycznych.
Co sądzisz o wpisie pt. Tagi Google UTM – kompendium wiedzy? Daj znać w komentarzu.
Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:
Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!
Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.
Skontaktuj się z nami:
Tagi UTM to fragmenty dodawane do adresów URL, które pozwalają na śledzenie działań użytkowników na stronie internetowej. UTM jest skrótem od „Urchin Tracking Module” i odnosi się do systemu analityki internetowej opracowanego przez firmę Google.
Tagi UTM pozwalają na śledzenie skuteczności różnych działań marketingowych, takich jak kampanie e-mail, reklamy na Facebooku czy Google Ads. Każdy tag UTM zawiera informacje, takie jak źródło ruchu, medium, kampanię, treść i termin. Te informacje są następnie zbierane przez narzędzie do analizy ruchu na stronie internetowej, takie jak Google Analytics, które pozwala na zrozumienie, skąd pochodzi ruch na stronie internetowej, jakie są preferencje użytkowników i jakie kampanie marketingowe generują najwięcej ruchu i konwersji.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Wpisz Swój Najlepszy Adres Email, Ponieważ Na Niego Dostaniesz Link.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)