Tagi Google UTM – kompendium wiedzy

Narzędzia CSR
Narzędzia CSR – podstawowe informacje
29 marca, 2022
Kampania marketingowa
Kampania marketingowa jak ją zrobić (planowanie reklamy)
29 marca, 2022
Google UTM
Google UTM

Tagi Google UTM – kompendium wiedzy

Tagi Google UTM odgrywają bardzo ważną rolę nie tylko w działaniach marketingowych, ale również w rozbudowanych kampaniach. Bez dokładnej i szczegółowej analizy bardzo trudno będzie odnieść sukces i prześcignąć swoich największych konkurentów.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Czym tak naprawdę są tagi Google UTM?

Tagi UTM to bardzo przydatne narzędzie, dzięki któremu można zadbać o prawidłową analitykę internetową.

W dużej mierze to właśnie dzięki tagom UTM możliwe jest dokładne ustalenie rzeczywistego pochodzenia ruchu z prowadzonych kampanii. Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że zdecydowanie łatwiej jest zoptymalizować kampanie i wyeliminować te rozwiązania, które nie przynoszą satysfakcjonującego efektu.

Google UTM najprościej rzecz mówiąc to specjalne parametry, które w każdej chwili można dokleić do zwykłych adresów URL. Po doklejeniu tagów możliwe jest precyzyjne śledzenie wygenerowanego ruchu. Twórcami tagów UTM jest firma Urchin Software.

W 2005 roku Urchin Tracking Module całkowicie przejęte zostały przez firmę Google, która jak powszechnie wiadomo oferuje najpopularniejsze i najlepsze narzędzie analityczne, czyli Google Analytics.

Jak w rzeczywistości działają tagi UTM?

Tagi Google UTM można wykorzystać nie tylko na stronach firmowych, ale również na rozbudowanych sklepach internetowych. Do dyspozycji jest pięć głównych tagów UTM z którymi warto się dokładnie zapoznać. Pierwszym jest oczywiście parametr source, dzięki któremu można poznać rzeczywiste źródło odwiedzin.

Parametr medium określa z kolei typ danego źródła ruchu. Wyróżnić można na przykład ruch organiczny, czy też ruch z portali społecznościowych, które w ostatnim czasie cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem.

Trzecim parametrem jest campaign, który jak sama nazwa wskazuje określa kampanię, której w rzeczywistości dotyczyły poszczególne działania. Term jest opcjonalnym parametrem, dzięki któremu można śledzić wyniki z płatnych reklam.

Mowa tutaj między innymi o kampaniach Google ADS, które są doskonałą alternatywą dla pozycjonowania w wynikach organicznych. Na samym końcu warto wspomnieć o parametrze content, który wykorzystuje się do śledzenia tylko wybranej części kampanii.

To właśnie dzięki temu parametrowi użytkownicy mogą odróżnić ruch po kliknięciu w baner reklamowy, od ruchu wygenerowanego poprzez kliknięcie w konkretny link zewnętrzny.

Google UTM
Tag Google UTM

W czym pomóc może Google UTM?

Tagi Google UTM wykorzystywane są nie tylko do tagowania w reklamach Google ADS, ale również można je wykorzystać w social media, kampaniach płatnych (AdWords), czy też w rozbudowanym e-mai marketingu.

Opisane powyżej tagi doczepiane są do poszczególnych linków zewnętrznych, a uzyskane informacje automatycznie trafiają bezpośrednio do narzędzia Google Analytics. Tagowanie linków jest bardzo przydatne przede wszystkim wtedy, gdy prowadzi się kampanie marketingowe poza swoją stroną www albo własnym sklepem internetowym.

Jak wygenerować tagi UTM?

Aby wygenerować tagi UMT do prowadzonych kampanii marketingowych, warto skorzystać z pomocy narzędzia o nazwie UTM generator.

Jest to najlepsza alternatywa dla ręcznego tagowania, które jak łatwo się domyślić zajmuje sporo cennego czasu. Dostępnych jest wiele płatnych i darmowych generatorów, dzięki którym można uzyskać wybrane parametry.

Dlaczego warto?

Tagi Google UTM zaprojektowane zostały głównie po to, aby użytkownicy mogli dokładnie analizować ruch na stronach internetowych i sklepach online. Poprze tagowanie adresów można zmaksymalizować prowadzone kampanie reklamowe i zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Dzięki parametrom UTM można także poznać preferencje naszych użytkowników i dowiedzieć się jednocześnie czego od nas oczekują. Wiele firm wykorzystuje UTM to wyeliminowania adresów URL, które generują niewystarczający ruch i co gorsze generują bardzo duży współczynnik odrzuceń.

Tagi Google UTM są bardzo intuicyjne.

Z praktycznego punktu widzenia oznacza to, że z ich dobrodziejstwa mogą skorzystać nawet osoby bez większego doświadczenia w marketingu internetowych. Nawet osoby, które uruchamiają pierwszą kampanię reklamową mogą wykorzystać parametry UTM.

O czym należy pamiętać?

W pierwszej kolejności warto wspomnieć o tym, aby nigdy nie tagować linków wewnętrznych. W ten sposób niestety można utracić cenne informacje na temat źródła ruchu na wybranych stronach.

Niestety Google Analytics nie jest w stanie odróżnić linków wewnętrznych od zewnętrznych. Nie warto także przesyłać wrażliwych danych w kodach UTM.

Wynika to oczywiście z tego, że drogocenne dane mogą przechwycić konkurenci i wykorzystać je do własnych celów. Osoby, które nie czują się na siłach, aby samodzielnie otagować swoją stronę internetową mogą oczywiście skorzystać z pomocy doświadczonych specjalistów SEO.

Na rynku jest wiele profesjonalnych agencji interaktywnych, które zajmują się prowadzeniem kampanii reklamowych. Pamiętać należy także o tym, aby wszystkie tagi były ze sobą spójne. Uważać należy przede wszystkim na małe litery i polskie znaki.

Wiele przydatnych informacji na temat Google UTM można znaleźć na blogach tematycznych.

Co sądzisz o wpisie pt. Tagi Google UTM – kompendium wiedzy? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)