Projektowanie logo
Projektowanie logo i wizytówek -co to jest, praca krok po kroku+[1 BONUS]
8 kwietnia, 2022
Brand book Brandbook
Brand book -czym jest księga znaku, gwarancja spójnej identyfikacji wizualnej, księga marki
11 kwietnia, 2022

System identyfikacji wizualnej firmy, przykłady i elementy

System identyfikacji wizualnej
System identyfikacji wizualnej

Wypełnij formularz i odbierz wycenę:




    Co to jest Identyfikacja wizualna (ang. visual identity)

    System identyfikacji wizualnej to rozwiązanie, które umożliwia reprezentowanie dokonań przedsiębiorstwa w sposób niepowtarzalny i unikatowy. Warto wiedzieć jakie są założenia tego systemu po to aby móc wdrożyć go również w swojej firmie.

    darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

    🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

    🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

    Czym jest system identyfikacji wizualnej?

    Z założenia system ten opiera się na ustaleniu i uporządkowaniu elementów związanych z wizerunkiem firmy. Wszystkie te elementy powinny być ułożone w logiczną całość.

    Najważniejsze jest to aby symbolika oraz inne charakterystyczne aspekty wizualne były ze sobą spójne. System identyfikacji wizualnej opracowany jest właśnie po to aby wybrać jeden zgodny i najbardziej przyszłościowy zestaw symboli.

    System identyfikacji wizualnej

    Tego typu kampanie są prowadzone na szerszą skalę w dużych firmach jednakże coraz więcej małych i średnich firm również decyduje się na wprowadzenie systemu.

    Wdrażanie systemu składa się z kilku etapów, w czasie których projekt nabiera kształtów i większego sensu. Warto zaznaczyć, że dobrze przygotowany system jest wręcz obligatoryjny dla firm, które chcą cały czas się rozwijać i tworzyć wyjątkowe symbole.

    System identyfikacji wizualnej pozwala zaprezentować firmę i jej produkty w unikatowy sposób, jednocześnie pozwala uporządkować podstawowe elementy wizerunku. Ogół symboli i zachowań stworzonych przez przedsiębiorstwo jest ułożony w logiczną całość w celu wyróżnienia i rozpoznania jej na rynku.

    System identyfikacji wizualnej w praktyce

    Spójne elementy graficzne mogą być wykorzystywane do tworzenia uniwersalnej symbolik dzięki czemu każde przedsiębiorstwo ma szansę stworzyć komplet wyjątkowych cech, które konsument będzie kojarzył właśnie z marką firmy.

    Najczęściej w ten sposób oznakowuje się gadżety firmowe, pojazdy firmowe oraz wszelkie inne miejsca, w których podaje się informacje o pochodzeniu. Warto zwrócić uwagę na to, że system identyfikacji wizualnej jest oparty na dwóch głównych filarach.

    Pierwszy z nich to integracja, czyli stworzenie symboliki, z którą utożsamiać będą się pracownicy. Drugi filar nazywany również dyferencjacyjnym to komunikacja o marce na zewnątrz przedsiębiorstwa.

    Pozwala to wyróżniać się naszej firmie na rynku, wśród innych konkurencyjnych przedsiębiorstw. Niezwykle ważny jest balans pomiędzy promocją zewnętrzną a utrwalaniu pozycji wewnętrznej.

    Podstawowe systemy identyfikacji wizualnej

    Pierwszy warty wymienia system to ten, który opiera się na aspektach wizualnych. Dzięki niemu możliwe jest stworzenie wyjątkowego stylu, który identyfikuje markę oraz całą organizację spośród innych. Może to być np. znak, kolory, czy rodzaj czcionki. Tego typu system może być umieszczany wszędzie. Wszystko zależy od dostępności nośników.

    Według ekspertów to właśnie grafika jest ważniejsza niż słowa. Jest to skumulowanie wielu treści w jednym prostym obrazku, który jest kojarzony przez rzeszę konsumentów. Obecnie system identyfikacji wizualnej jest częścią strategii firmy, również w znaczeniu długoterminowym.

    Firma, która dysponuje wieloma narzędziami oraz ma odpowiednią wiedzę na temat tego jak z nich korzystać i rozwijać może mieć większe możliwości co do tworzenia właściwego kształtu firmy oraz jej marki. Przekłada się to również na szerszy wachlarz narzędzi, z których korzystać można przy tworzeniu systemu.

    Warto zaznaczyć, że tworzenie systemu identyfikacji wizualnej może być również przekazane zewnętrznym firmom zajmującym się tą tematyką w obrocie profesjonalnym.

    Jakie elementy zawiera system identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa?

    Więc oto co składa się na system identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.

    Elementy wizualne:

    • Księga znaku,
    • Oznaczenie firmy (nazwa, logo, slogan),
    • Strona internetowa (nazwa domeny i design),
    • Symbole dekoracyjne,
    • Kolorystyka (oznaczeń, siedziby),
    • Dress code pracowników (ubiór, identyfikatory),
    • Typografie firmowe (krój i wielkość wykorzystywanych czcionek),
    • Materiały marketingowe (ulotki, gadżety, wizytówki),
    • Pieczątki firmowe,
    • Wygląd opakowań i produktów,
    • Design, wystrój i aranżacja siedziby. Wygląd otoczenia firmy, stoiska targowe, witryny sklepowe itp.

    Elementy pozawizualne:

    • Sposób w jaki obsługujemy klientów,
    • Formuła przeprowadzania rozmów telefonicznych,
    • Zapachy,
    • Ścieżki dźwiękowe wykorzystywane przez firmę.

    System identyfikacji wizualnej firmy po angielsku

    Corporate identity system.

    Dodatkowe informacje

    Chcąc uzyskać pomoc w stworzeniu wyjątkowej stylistyki warto korzystać z usług firm, które od wielu lat zajmują się tego typu działalnością i mają ugruntowaną pozycję na rynku.

    Dzięki odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu, które przełożą się na standaryzacje prezentacji wizualnej bez problemu osiągnąć będzie można sensownie wykreowany pozytywny obraz firmy.

    Co więcej, jest to również okazja do zaprezentowania konsumentom rozwoju firmy. Tak jak zostało już wcześniej wspomniane, dobrze prowadzone wdrożenie systemu wiąże się z tym, że wiele elementów będzie spójnych. Jest to tak ważne, ponieważ niestosowanie się do tej reguły może przynieść odwrotny skutek.

    System identyfikacji wizualnej to obecnie jeden z podstawowych aspektów działalności firmy i powinien być częścią każdej długoterminowej strategii. Cała firma powinna stosować spójną symbolikę a nie jedynie w czasie np. kampanii produktu lub działań marketingowych.

    Kompleksowe działania w zakresie wdrażania systemu przełożą się na wzrost zainteresowania firmą oraz co najważniejsze do tego, że firma będzie kojarzona z daną symboliką co pozwoli zachować ją w pamięci konsumentów.

    Tworząc taki system należy używać wielu narzędzi, często sięgając po niekonwencjonalne metody. Jedną z nich jest ergonomia widzenia czy też statystyka komunikacyjna.

    BRANDBOOK

    • Założenia strategiczne marki.
    • Obietnica marki.
    • Wartości marki.
    • Historia marki.
    • Brand essence
    • Brand purpose
    • Wartości marki
    • Filozofia marki
    • Wytyczne do komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
    • Architektura marki.
    • Księga znaku
    • Księga identyfikacji wizualnej
    • Key visual

    KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

    Uwzględnia wytyczne dotyczące materiałów komunikacji marki:

    • akcydensów
    • materiałów marketingowych i reklamowych
    • mediów cyfrowych oraz społecznościowych
    • prezentacji oraz ofert
    • gadżetów firmowych
    • wystawiennictwa

    KSIĘGA ZNAKU

    • Wprowadzenie
    • Formy znaku
    • Konstrukcja znaku
    • Pole ochronne
    • Kolorystyka znaku
    • Warianty koloru
    • Typografia
    • Niedozwolone modyfikacje znaku
    • Minimalne wersje znaku
    • Przykłady zastosowania
    • Logo na wybranych materiałach
    • Zakończenie

    KEY VISUAL

    • Wstęp
    • Typografia – stosowanie tych samych liter i o tej samej wielkości
    • Ilustracje – taka sama stylistyka i charakter
    • Zdjęcia – podobne aranżacje, pomysł, emocja, kadr, barwa.
    • Układ grafiki względem tekstu
    • Konkretny element graficzny, który powtarzamy.
    • Zakończenie
    System identyfikacji wizualnej
    System identyfikacji wizualnej

    Co ciekawe, w tego typu kampaniach biorą udział również psycholodzy ponieważ to właśnie psychologia konsumentów ma największe znaczenie w odbiorze treści.

    Branding kiedyś kojarzony z czymś nieprzyjemnym i nachalnym obecnie staje się standardem bez którego wiele firm nie wyobraża sobie swojej działalności.

    Wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej jest bardzo ważne dlatego należy pamiętać o tym, aby wprowadzać je w odpowiednim momencie. Szybka reakcja ze strony szefostwa organizacji przyczyni się do jeszcze większego zainteresowania marką wśród klientów.

    Co sądzisz o wpisie pt. System identyfikacji wizualnej firmy, przykłady i elementy? Daj znać w komentarzu!

    Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

    Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

    Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

    Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
    UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

    Dołącz do nas NA ŻYWO

    Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.

    Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.

     

    POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)