System identyfikacji wizualnej firmy, przyk艂ady i elementy

Projektowanie logo
Projektowanie logo i wizyt贸wek -co to jest, praca krok po kroku+[1 BONUS]
8 kwietnia, 2022
Brand book Brandbook
Brand book -czym jest ksi臋ga znaku, gwarancja sp贸jnej identyfikacji wizualnej, ksi臋ga marki
11 kwietnia, 2022
System identyfikacji wizualnej
System identyfikacji wizualnej

Wype艂nij formularz i odbierz wycen臋:




    Co to jest Identyfikacja wizualna (ang. visual identity)

    System identyfikacji wizualnej to rozwi膮zanie, kt贸re umo偶liwia reprezentowanie dokona艅 przedsi臋biorstwa w spos贸b niepowtarzalny i unikatowy. Warto wiedzie膰 jakie s膮 za艂o偶enia tego systemu po to aby m贸c wdro偶y膰 go r贸wnie偶 w swojej firmie.

    darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

    POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

    (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

    Czym jest system identyfikacji wizualnej?

    Z za艂o偶enia system ten opiera si臋 na ustaleniu i uporz膮dkowaniu element贸w zwi膮zanych z wizerunkiem firmy. Wszystkie te elementy powinny by膰 u艂o偶one w logiczn膮 ca艂o艣膰.

    Najwa偶niejsze jest to aby symbolika oraz inne charakterystyczne aspekty wizualne by艂y ze sob膮 sp贸jne. System identyfikacji wizualnej opracowany jest w艂a艣nie po to aby wybra膰 jeden zgodny i najbardziej przysz艂o艣ciowy zestaw symboli.

    System identyfikacji wizualnej

    Tego typu kampanie s膮 prowadzone na szersz膮 skal臋 w du偶ych firmach jednak偶e coraz wi臋cej ma艂ych i 艣rednich firm r贸wnie偶 decyduje si臋 na wprowadzenie systemu.

    Wdra偶anie systemu sk艂ada si臋 z kilku etap贸w, w czasie kt贸rych projekt nabiera kszta艂t贸w i wi臋kszego sensu. Warto zaznaczy膰, 偶e dobrze przygotowany system jest wr臋cz obligatoryjny dla firm, kt贸re chc膮 ca艂y czas si臋 rozwija膰 i tworzy膰 wyj膮tkowe symbole.

    System identyfikacji wizualnej pozwala zaprezentowa膰 firm臋 i jej produkty w unikatowy spos贸b, jednocze艣nie pozwala uporz膮dkowa膰 podstawowe elementy wizerunku. Og贸艂 symboli i zachowa艅 stworzonych przez przedsi臋biorstwo jest u艂o偶ony w logiczn膮 ca艂o艣膰 w celu wyr贸偶nienia i rozpoznania jej na rynku.

    System identyfikacji wizualnej w praktyce

    Sp贸jne elementy graficzne mog膮 by膰 wykorzystywane do tworzenia uniwersalnej symbolik dzi臋ki czemu ka偶de przedsi臋biorstwo ma szans臋 stworzy膰 komplet wyj膮tkowych cech, kt贸re konsument b臋dzie kojarzy艂 w艂a艣nie z mark膮 firmy.

    Najcz臋艣ciej w ten spos贸b oznakowuje si臋 gad偶ety firmowe, pojazdy firmowe oraz wszelkie inne miejsca, w kt贸rych podaje si臋 informacje o pochodzeniu. Warto zwr贸ci膰 uwag臋 na to, 偶e system identyfikacji wizualnej jest oparty na dw贸ch g艂贸wnych filarach.

    Pierwszy z nich to integracja, czyli stworzenie symboliki, z kt贸r膮 uto偶samia膰 b臋d膮 si臋 pracownicy. Drugi filar nazywany r贸wnie偶 dyferencjacyjnym to komunikacja o marce na zewn膮trz przedsi臋biorstwa.

    Pozwala to wyr贸偶nia膰 si臋 naszej firmie na rynku, w艣r贸d innych konkurencyjnych przedsi臋biorstw. Niezwykle wa偶ny jest balans pomi臋dzy promocj膮 zewn臋trzn膮 a utrwalaniu pozycji wewn臋trznej.

    Podstawowe systemy identyfikacji wizualnej

    Pierwszy warty wymienia system to ten, kt贸ry opiera si臋 na aspektach wizualnych. Dzi臋ki niemu mo偶liwe jest stworzenie wyj膮tkowego stylu, kt贸ry identyfikuje mark臋 oraz ca艂膮 organizacj臋 spo艣r贸d innych. Mo偶e to by膰 np. znak, kolory, czy rodzaj czcionki. Tego typu system mo偶e by膰 umieszczany wsz臋dzie. Wszystko zale偶y od dost臋pno艣ci no艣nik贸w.

    Wed艂ug ekspert贸w to w艂a艣nie grafika jest wa偶niejsza ni偶 s艂owa. Jest to skumulowanie wielu tre艣ci w jednym prostym obrazku, kt贸ry jest kojarzony przez rzesz臋 konsument贸w. Obecnie system identyfikacji wizualnej jest cz臋艣ci膮 strategii firmy, r贸wnie偶 w znaczeniu d艂ugoterminowym.

    Firma, kt贸ra dysponuje wieloma narz臋dziami oraz ma odpowiedni膮 wiedz臋 na temat tego jak z nich korzysta膰 i rozwija膰 mo偶e mie膰 wi臋ksze mo偶liwo艣ci co do tworzenia w艂a艣ciwego kszta艂tu firmy oraz jej marki. Przek艂ada si臋 to r贸wnie偶 na szerszy wachlarz narz臋dzi, z kt贸rych korzysta膰 mo偶na przy tworzeniu systemu.

    Warto zaznaczy膰, 偶e tworzenie systemu identyfikacji wizualnej mo偶e by膰 r贸wnie偶 przekazane zewn臋trznym firmom zajmuj膮cym si臋 t膮 tematyk膮 w obrocie profesjonalnym.

    Jakie elementy zawiera system identyfikacji wizualnej przedsi臋biorstwa?

    Wi臋c oto co sk艂ada si臋 na system identyfikacji wizualnej przedsi臋biorstwa.

    Elementy wizualne:

    • Ksi臋ga znaku,
    • Oznaczenie firmy (nazwa, logo, slogan),
    • Strona internetowa (nazwa domeny i design),
    • Symbole dekoracyjne,
    • Kolorystyka (oznacze艅, siedziby),
    • Dress code pracownik贸w (ubi贸r, identyfikatory),
    • Typografie firmowe (kr贸j i wielko艣膰 wykorzystywanych czcionek),
    • Materia艂y marketingowe (ulotki, gad偶ety, wizyt贸wki),
    • Piecz膮tki firmowe,
    • Wygl膮d opakowa艅 i produkt贸w,
    • Design, wystr贸j i aran偶acja siedziby. Wygl膮d otoczenia firmy, stoiska targowe, witryny sklepowe itp.

    Elementy pozawizualne:

    • Spos贸b w jaki obs艂ugujemy klient贸w,
    • Formu艂a przeprowadzania rozm贸w telefonicznych,
    • Zapachy,
    • 艢cie偶ki d藕wi臋kowe wykorzystywane przez firm臋.

    System identyfikacji wizualnej firmy po angielsku

    Corporate identity system.

    Dodatkowe informacje

    Chc膮c uzyska膰 pomoc w stworzeniu wyj膮tkowej stylistyki warto korzysta膰 z us艂ug firm, kt贸re od wielu lat zajmuj膮 si臋 tego typu dzia艂alno艣ci膮 i maj膮 ugruntowan膮 pozycj臋 na rynku.

    Dzi臋ki odpowiedniej wiedzy i do艣wiadczeniu, kt贸re prze艂o偶膮 si臋 na standaryzacje prezentacji wizualnej bez problemu osi膮gn膮膰 b臋dzie mo偶na sensownie wykreowany pozytywny obraz firmy.

    Co wi臋cej, jest to r贸wnie偶 okazja do zaprezentowania konsumentom rozwoju firmy. Tak jak zosta艂o ju偶 wcze艣niej wspomniane, dobrze prowadzone wdro偶enie systemu wi膮偶e si臋 z tym, 偶e wiele element贸w b臋dzie sp贸jnych. Jest to tak wa偶ne, poniewa偶 niestosowanie si臋 do tej regu艂y mo偶e przynie艣膰 odwrotny skutek.

    System identyfikacji wizualnej to obecnie jeden z podstawowych aspekt贸w dzia艂alno艣ci firmy i powinien by膰 cz臋艣ci膮 ka偶dej d艂ugoterminowej strategii. Ca艂a firma powinna stosowa膰 sp贸jn膮 symbolik臋 a nie jedynie w czasie np. kampanii produktu lub dzia艂a艅 marketingowych.

    Kompleksowe dzia艂ania w zakresie wdra偶ania systemu prze艂o偶膮 si臋 na wzrost zainteresowania firm膮 oraz co najwa偶niejsze do tego, 偶e firma b臋dzie kojarzona z dan膮 symbolik膮 co pozwoli zachowa膰 j膮 w pami臋ci konsument贸w.

    Tworz膮c taki system nale偶y u偶ywa膰 wielu narz臋dzi, cz臋sto si臋gaj膮c po niekonwencjonalne metody. Jedn膮 z nich jest ergonomia widzenia czy te偶 statystyka komunikacyjna.

    BRANDBOOK

    • Za艂o偶enia strategiczne marki.
    • Obietnica marki.
    • Warto艣ci marki.
    • Historia marki.
    • Brand essence
    • Brand purpose
    • Warto艣ci marki
    • Filozofia marki
    • Wytyczne do komunikacji werbalnej oraz niewerbalnej.
    • Architektura marki.
    • Ksi臋ga znaku
    • Ksi臋ga identyfikacji wizualnej
    • Key visual

    KSI臉GA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ

    Uwzgl臋dnia wytyczne dotycz膮ce materia艂贸w komunikacji marki:

    • akcydens贸w
    • materia艂贸w marketingowych i reklamowych
    • medi贸w cyfrowych oraz spo艂eczno艣ciowych
    • prezentacji oraz ofert
    • gad偶et贸w firmowych
    • wystawiennictwa

    KSI臉GA ZNAKU

    • Wprowadzenie
    • Formy znaku
    • Konstrukcja znaku
    • Pole ochronne
    • Kolorystyka znaku
    • Warianty koloru
    • Typografia
    • Niedozwolone modyfikacje znaku
    • Minimalne wersje znaku
    • Przyk艂ady zastosowania
    • Logo na wybranych materia艂ach
    • Zako艅czenie

    KEY VISUAL

    • Wst臋p
    • Typografia 鈥 stosowanie tych samych liter i o tej samej wielko艣ci
    • Ilustracje 鈥 taka sama stylistyka i charakter
    • Zdj臋cia 鈥 podobne aran偶acje, pomys艂, emocja, kadr, barwa.
    • Uk艂ad grafiki wzgl臋dem tekstu
    • Konkretny element graficzny, kt贸ry powtarzamy.
    • Zako艅czenie
    System identyfikacji wizualnej
    System identyfikacji wizualnej

    Co ciekawe, w tego typu kampaniach bior膮 udzia艂 r贸wnie偶 psycholodzy poniewa偶 to w艂a艣nie psychologia konsument贸w ma najwi臋ksze znaczenie w odbiorze tre艣ci.

    Branding kiedy艣 kojarzony z czym艣 nieprzyjemnym i nachalnym obecnie staje si臋 standardem bez kt贸rego wiele firm nie wyobra偶a sobie swojej dzia艂alno艣ci.

    Wdro偶enie systemu identyfikacji wizualnej jest bardzo wa偶ne dlatego nale偶y pami臋ta膰 o tym, aby wprowadza膰 je w odpowiednim momencie. Szybka reakcja ze strony szefostwa organizacji przyczyni si臋 do jeszcze wi臋kszego zainteresowania mark膮 w艣r贸d klient贸w.

    Co s膮dzisz o wpisie pt. System identyfikacji wizualnej firmy, przyk艂ady i elementy? Daj zna膰 w komentarzu!

    Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
    Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
    UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

    Dodaj komentarz

    Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

    Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)