Wypełnij formularz i odbierz wycenę:
Zawartość strony
System identyfikacji wizualnej to rozwiązanie, które umożliwia reprezentowanie dokonań przedsiębiorstwa w sposób niepowtarzalny i unikatowy. Warto wiedzieć jakie są założenia tego systemu po to aby móc wdrożyć go również w swojej firmie.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Z założenia system ten opiera się na ustaleniu i uporządkowaniu elementów związanych z wizerunkiem firmy. Wszystkie te elementy powinny być ułożone w logiczną całość.
Najważniejsze jest to aby symbolika oraz inne charakterystyczne aspekty wizualne były ze sobą spójne. System identyfikacji wizualnej opracowany jest właśnie po to aby wybrać jeden zgodny i najbardziej przyszłościowy zestaw symboli.
Tego typu kampanie są prowadzone na szerszą skalę w dużych firmach jednakże coraz więcej małych i średnich firm również decyduje się na wprowadzenie systemu.
Wdrażanie systemu składa się z kilku etapów, w czasie których projekt nabiera kształtów i większego sensu. Warto zaznaczyć, że dobrze przygotowany system jest wręcz obligatoryjny dla firm, które chcą cały czas się rozwijać i tworzyć wyjątkowe symbole.
System identyfikacji wizualnej pozwala zaprezentować firmę i jej produkty w unikatowy sposób, jednocześnie pozwala uporządkować podstawowe elementy wizerunku. Ogół symboli i zachowań stworzonych przez przedsiębiorstwo jest ułożony w logiczną całość w celu wyróżnienia i rozpoznania jej na rynku.
Spójne elementy graficzne mogą być wykorzystywane do tworzenia uniwersalnej symbolik dzięki czemu każde przedsiębiorstwo ma szansę stworzyć komplet wyjątkowych cech, które konsument będzie kojarzył właśnie z marką firmy.
Najczęściej w ten sposób oznakowuje się gadżety firmowe, pojazdy firmowe oraz wszelkie inne miejsca, w których podaje się informacje o pochodzeniu. Warto zwrócić uwagę na to, że system identyfikacji wizualnej jest oparty na dwóch głównych filarach.
Pierwszy z nich to integracja, czyli stworzenie symboliki, z którą utożsamiać będą się pracownicy. Drugi filar nazywany również dyferencjacyjnym to komunikacja o marce na zewnątrz przedsiębiorstwa.
Pozwala to wyróżniać się naszej firmie na rynku, wśród innych konkurencyjnych przedsiębiorstw. Niezwykle ważny jest balans pomiędzy promocją zewnętrzną a utrwalaniu pozycji wewnętrznej.
Pierwszy warty wymienia system to ten, który opiera się na aspektach wizualnych. Dzięki niemu możliwe jest stworzenie wyjątkowego stylu, który identyfikuje markę oraz całą organizację spośród innych. Może to być np. znak, kolory, czy rodzaj czcionki. Tego typu system może być umieszczany wszędzie. Wszystko zależy od dostępności nośników.
Według ekspertów to właśnie grafika jest ważniejsza niż słowa. Jest to skumulowanie wielu treści w jednym prostym obrazku, który jest kojarzony przez rzeszę konsumentów. Obecnie system identyfikacji wizualnej jest częścią strategii firmy, również w znaczeniu długoterminowym.
Firma, która dysponuje wieloma narzędziami oraz ma odpowiednią wiedzę na temat tego jak z nich korzystać i rozwijać może mieć większe możliwości co do tworzenia właściwego kształtu firmy oraz jej marki. Przekłada się to również na szerszy wachlarz narzędzi, z których korzystać można przy tworzeniu systemu.
Warto zaznaczyć, że tworzenie systemu identyfikacji wizualnej może być również przekazane zewnętrznym firmom zajmującym się tą tematyką w obrocie profesjonalnym.
Więc oto co składa się na system identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
Elementy wizualne:
Elementy pozawizualne:
Corporate identity system.
Chcąc uzyskać pomoc w stworzeniu wyjątkowej stylistyki warto korzystać z usług firm, które od wielu lat zajmują się tego typu działalnością i mają ugruntowaną pozycję na rynku.
Dzięki odpowiedniej wiedzy i doświadczeniu, które przełożą się na standaryzacje prezentacji wizualnej bez problemu osiągnąć będzie można sensownie wykreowany pozytywny obraz firmy.
Co więcej, jest to również okazja do zaprezentowania konsumentom rozwoju firmy. Tak jak zostało już wcześniej wspomniane, dobrze prowadzone wdrożenie systemu wiąże się z tym, że wiele elementów będzie spójnych. Jest to tak ważne, ponieważ niestosowanie się do tej reguły może przynieść odwrotny skutek.
System identyfikacji wizualnej to obecnie jeden z podstawowych aspektów działalności firmy i powinien być częścią każdej długoterminowej strategii. Cała firma powinna stosować spójną symbolikę a nie jedynie w czasie np. kampanii produktu lub działań marketingowych.
Kompleksowe działania w zakresie wdrażania systemu przełożą się na wzrost zainteresowania firmą oraz co najważniejsze do tego, że firma będzie kojarzona z daną symboliką co pozwoli zachować ją w pamięci konsumentów.
Tworząc taki system należy używać wielu narzędzi, często sięgając po niekonwencjonalne metody. Jedną z nich jest ergonomia widzenia czy też statystyka komunikacyjna.
BRANDBOOK
KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ
Uwzględnia wytyczne dotyczące materiałów komunikacji marki:
KSIĘGA ZNAKU
KEY VISUAL
Co ciekawe, w tego typu kampaniach biorą udział również psycholodzy ponieważ to właśnie psychologia konsumentów ma największe znaczenie w odbiorze treści.
Branding kiedyś kojarzony z czymś nieprzyjemnym i nachalnym obecnie staje się standardem bez którego wiele firm nie wyobraża sobie swojej działalności.
Wdrożenie systemu identyfikacji wizualnej jest bardzo ważne dlatego należy pamiętać o tym, aby wprowadzać je w odpowiednim momencie. Szybka reakcja ze strony szefostwa organizacji przyczyni się do jeszcze większego zainteresowania marką wśród klientów.
Co sądzisz o wpisie pt. System identyfikacji wizualnej firmy, przykłady i elementy? Daj znać w komentarzu!
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |