Słowa kluczowe Google Ads – dopasowanie słów kluczowych (typy dopasowania fraz, rodzaje dopasowania)

Słowa kluczowe Google Ads dopasowanie do wyrażenia (rodzaje dopasowania)

Słowa kluczowe Google Ads – dopasowanie słów kluczowych (typy dopasowania fraz, rodzaje dopasowania)

Z tego wpisu dowiesz się jakie mamy 4 typy dopasowania słów kluczowych.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Podczas licytowania słów kluczowych w kampaniach typu Pay-Per-Click (PPC) istnieje kilka typów dopasowania słów kluczowych Google Ads, które musisz zrozumieć, aby kontrolować, jak algorytm Google powinien dopasowywać Twoje reklamy do zapytań wpisywanych w przeglądarkę przez użytkowników.

Poniżej poznasz cztery typy słów kluczowych w Google Ads.

Zobaczysz jak działają modyfikatory dopasowania, aby skuteczniej kierować kampanie reklamowe PPC, oraz dowiesz się, który typ reklamy jest najlepszy do wykorzystania w Google Ads.

Jakie są typy dopasowania słów kluczowych?

Typ dopasowania słowa kluczowego to ustawienie frazy reklamowej określające stopień dopasowania słowa kluczowego do zapytania użytkownika, aby reklama mogła zostać uwzględniona w aukcji w Google Ads (dawniej adwords). Typy dopasowania słów kluczowych w Google Ads obejmują

  • dopasowanie przybliżone,
  • dopasowanie do wyrażenia,
  • dopasowanie ścisłe i
  • dopasowanie wykluczające (negatywne słowa kluczowe).

Typy słów kluczowych w tabeli porównawczej Google Ads

Rodzaj dopasowaniaStopień dopasowaniaJak wyświetla reklamy Google Ads
Dopasowanie przybliżoneszerokoReklama Google Ads wyświetla się w wyszukiwaniach powiązanych ze słowem kluczowym.
Dopasowanie do wyrażeniaśrednioReklama Google Ads wyświetla się w wyszukiwaniach zawierających znaczenie słowa kluczowego.
Dopasowanie ścisłemocnoReklama Google Ads wyświetla się w wyszukiwaniach o takim samym znaczeniu jak słowo kluczowe.
Wykluczające słowa kluczowenie wyświetla sięReklama Google Ads nie wyświetla się w wyszukiwaniach zawierających słowo kluczowe.

Omówmy je szerzej i dokładniej.

Typy dopasowania słów kluczowych Google Ads

Oto 4 typy:

Typ dopasowania przybliżonego

Dopasowanie przybliżone to najczęściej używane typy dopasowania słów kluczowych w Google Ads. Dzięki słowom kluczowym w dopasowaniu przybliżonym Twoje reklamy będą wyświetlane w wyszukiwaniach powiązanych z Twoimi słowami kluczowymi, ale niekoniecznie zawierających te hasła lub wyrażenia w wpisanym w przeglądarkę zapytaniu.

W Google Ads do wskazania słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym nie jest wymagana żadna specjalna składnia, czyli oznaczenia jak np nawiasy itd.

Dopasowanie przybliżone jest domyślnym typem w Google Ads i działa najlepiej z inteligentnym określaniem stawek, czyli funkcją, która wykorzystuje systemy uczące się do optymalizacji reklam pod kątem konwersji w każdej aukcji. Pozwala to zaoszczędzić czas, aby nie trzeba było tworzyć złożonych list słów kluczowych przy użyciu dopasowania do wyrażenia ani dokładnych/ścisłych typów dopasowania.

Jeśli Twoje słowo kluczowe to „sukienka”, Twoja reklama może być wyświetlana w przypadku zapytań takich jak kupno sukienki na lato, sukienka wieczorowa, sukienka na co dzień, jak wybrać sukienkę itp.

Przybliżone dopasowanie słowa kluczowego pomaga dotrzeć do szerszego grona odbiorców Twoich produktów i usług, ale Twoi docelowi odbiorcy mogą nie posiadać tak mocnego zamiaru zakupowego.

To znaczy że jeśli sprzedajesz aparaty i Twoje słowo to „Aparat”, korzystając z tego rodzaju dopasowania, reklama może się wyświetlać na frazy informacyjne, z których raczej nikt nie kupi, jak na przykład „jak ustawić aparat do zdjęć wieczorem”. Taką frazę wpisuje już ktoś kto ma aparat, więc po co mu drugi?

Klikający w reklamę mogą być kierowani na podstawie słów kluczowych, które mogą, ale nie muszą, bezpośrednio odnosić się do sprzedawanych przez Ciebie produktów.

Aby jednak upewnić się, że ruch jest w pewnym stopniu powiązany, Google bierze również pod uwagę działania każdego użytkownika związane z wyszukiwaniem, treść strony docelowej i inne słowa kluczowe w grupie reklam, aby jak najlepiej ocenić, dla których zapytań powinno pojawić się słowo kluczowe w dopasowaniu przybliżonym na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Typ dopasowania do wyrażenia

Dopasowanie do wyrażenia to kolejny typ dopasowania słów kluczowych Google Adwords, który zapewnia nieco większą kontrolę niż przybliżone dopasowania słów kluczowych. Dzięki dopasowaniu do wyrażenia Twoje reklamy będą wyświetlane w wyszukiwaniach zawierających znaczenie słowa kluczowego w kampanii Google Ads, a także w zapytaniach zawierających synonimy i liczby mnogie.

Składnia korzystania z dopasowania do wyrażenia w Google Ads polega na umieszczeniu słowa kluczowego w cudzysłowie, takiego jak „marketing internetowy”.

Typ dopasowania do wyrażenia sprawia, że ​​Twoje reklamy Google Ads wyświetlają się w przypadku mniejszej liczby wyszukiwań słów kluczowych niż w dopasowaniu przybliżonym, ale większej liczbie wyszukiwań niż w dopasowaniu ścisłym (omówimy to poniżej). Jeśli na przykład Twoje słowo kluczowe brzmiało „reklama firmy”, Twoja reklama może być wyświetlana w wynikach wyszukiwania takich haseł, jak reklama firmy usługowej, reklama firmy budowlanej, jaka reklama firmy jest ciekawa itp.

Dokładny typ dopasowania

Dopasowanie ścisłe to najbardziej restrykcyjny typ słów kluczowych w Google Ads. Dzięki dopasowaniu ścisłemu Twoje reklamy będą wyświetlane tylko w wyszukiwaniach, które mają to samo znaczenie lub intencję, co słowo kluczowe określone w kampanii. Obejmuje to zapytania zawierające synonimy, liczbę mnogą lub inne odmiany słowa kluczowego.

Składnia korzystania z dopasowania ścisłego w Google Ads polega na umieszczeniu nawiasów klamrowych wokół słów kluczowych, takich jak [sklep z odzieżą]. Dokładne dopasowania słów kluczowych zapewniają największą kontrolę nad tym, którzy użytkownicy mogą oglądać Twoje reklamy.

Z drugiej strony reklamy wyświetlają się również dla mniejszej liczby wyszukiwanych haseł w porównaniu z dopasowaniem do wyrażenia i dopasowaniem przybliżonym.

Typ dopasowania wykluczającego słowa kluczowego

Dopasowanie wykluczające to specjalny rodzaj dopasowania w Google Ads, który pozwala wykluczyć wyświetlanie reklam w wynikach wyszukiwania haseł zawierających określone hasła. Dzięki wykluczającym słowom kluczowym możesz dostosować miejsca docelowe reklam, aby nie marnować pieniędzy w budżecie kampanii, wyświetlając reklamy w wynikach wyszukiwania, które nie zapewniają największego zwrotu z inwestycji.

Dla przykładu jeśli oferujesz kieliszki do wina, to jako ścisłe słowo wykluczające możesz dodać kieliszki do wódki.

Czyli jeśli ktoś wpisze to w google to Twoja reklam anie pojawi się.

Wybierając dopasowania wykluczających słów kluczowych dla kampanii Google Ads w sieci wyszukiwania, możesz użyć dopasowania przybliżonego, dopasowania do wyrażenia lub dopasowania ścisłego dla wykluczających słów kluczowych. Domyślny typ to dopasowanie przybliżone.

Aby użyć wykluczającego dopasowania do wyrażenia, dodaj cudzysłowy wokół „słowa kluczowego”, a aby użyć typu wykluczającego dopasowania ścisłego, dodaj nawiasy.

Twoje [słowo kluczowe].

FAQ -często zadawane pytania

Ile jest rodzajów dopasowań słów kluczowych?

Istnieją 4 różne typy dopasowania słów kluczowych (dopasowanie przybliżone, dopasowanie do wyrażenia, dopasowanie ścisłe i dopasowanie wykluczające), które określają stopień dopasowania słowa kluczowego do zapytania użytkownika, aby reklama Google mogła zostać uwzględniona w aukcji.

Który typ dopasowania jest najlepszy dla Google Ads?

Google zaleca dopasowanie przybliżone, ponieważ pomaga przyciągnąć więcej odwiedzających do Twojej witryny, jednocześnie poświęcając mniej czasu na tworzenie złożonych list słów kluczowych, które wymagają określenia innych typów dopasowania, w tym dopasowania ścisłego, dopasowania do wyrażenia lub dopasowania wykluczającego.

Typ dopasowania przybliżonego najlepiej sprawdza się również w przypadku inteligentnego określania stawek.

Podsumowanie typów dopasowania słów kluczowych, opcje dopasowania słów kluczowych – Google Ads

Google Ads oferuje wiele opcji dopasowania słów kluczowych, które pozwalają na precyzyjne targetowanie reklam i osiągnięcie lepszych wyników kampanii. Oto kilka najważniejszych opcji dopasowania słów kluczowych w Google Ads:

  1. Broad match (dopasowanie ogólne) – reklamy wyświetlane są dla zapytań zawierających podobne słowa kluczowe, synonimy, błędy ortograficzne, frazy pokrewne i powiązane.
  2. Broad match modifier (dopasowanie ogólne z modyfikatorem) – reklamy wyświetlane są dla zapytań, które zawierają słowa kluczowe w określonej kolejności, ale mogą również zawierać dodatkowe słowa. Wszystkie słowa kluczowe z dopasowaniem ogólnym z modyfikatorem muszą pojawić się w zapytaniu.
  3. Phrase match (dopasowanie frazy) – reklamy wyświetlane są dla zapytań, które zawierają dokładnie frazę lub jej modyfikacje. Mogą pojawić się dodatkowe słowa przed lub po frazie kluczowej.
  4. Exact match (dopasowanie dokładne) – reklamy wyświetlane są tylko dla zapytań zawierających dokładnie te same słowa kluczowe. Mogą pojawić się również dodatkowe słowa przed lub po słowach kluczowych, ale nie mogą być modyfikowane.
  5. Negative match (dopasowanie negatywne) – reklamy nie są wyświetlane dla zapytań zawierających określone słowa kluczowe. Słowa kluczowe z dopasowaniem negatywnym są wykorzystywane, aby wykluczyć zapytania, które nie są związane z kampanią reklamową.

Korzystanie z różnych opcji dopasowania słów kluczowych może pomóc w osiągnięciu większej precyzji w targetowaniu reklam i uniknięciu wyświetlania reklam dla zapytań, które nie są związane z kampanią reklamową.

Mam nadzieję, że spodobał Ci się ten przewodnik po typach dopasowania słów kluczowych. Pamiętaj, żeby używać modyfikatorów dopasowania prawidłowo. Pozwoli Ci to ograniczyć typy słów kluczowych w Google Ads, które będą powodować wyświetlanie Twoich reklam online, dzięki czemu możesz dotrzeć do najlepszych odbiorców docelowych dla Twojej firmy, unikając niepotrzebnych wydatków na nieistotne wyświetlenia i kliknięcia.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy
pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy

A jak jest u Ciebie?

Przy okazji, daj znać co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Słowa kluczowe Google Ads dopasowanie do wyrażenia (rodzaje dopasowania)?

Napisz w komentarzu.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 111

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!