Seo jak zacząć (jak pozycjonować stronę w Google)

Zasady SEO
Zasady SEO aby uzyskać wysokie pozycje w Google (musisz je znać)
16 kwietnia, 2022
Seo jak zacząć
Linki wewnętrzne seo (skuteczne linkowanie i odnośniki)
16 kwietnia, 2022
Seo jak zacząć
Seo jak zacząć

Seo jak zacząć (jak pozycjonować stronę w Google)

SEO jest jedną z najważniejszych dyscyplin w marketingu cyfrowym i ma kluczowe znaczenie dla sukcesu online. Projekt i treść są ważnymi elementami dobrej strategii marketingu cyfrowego, jednak SEO jest „paliwem”, które faktycznie dostarcza treści do klienta.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek dla początkujących – SEO dla początkujących

Nie ma znaczenia, ile czasu poświęca się na pisanie posta na blogu lub projektowanie strony internetowej, jeśli nikt nie może jej znaleźć. Tutaj z pomocą przychodzi Search Engine Optimization. SEO jak zacząć, aby zyskać przewagę konkurencyjną?

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Czym dokładnie jest SEO?

SEO to skrót od Search Engine Optimization i jest sztuką zwiększania ruchu organicznego na stronie poprzez wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Wyszukiwarki takie jak Google traktują to jako swoje główne zadanie, aby znaleźć najlepsze wyniki dla swoich klientów. Używają ścisłych algorytmów, aby określić, co jest istotne dla osoby wyszukującej na podstawie tych haseł. Następnie wyświetlają strony internetowe odpowiadające tym algorytmom na górze strony.

Na początek celem powinno być osiągnięcie co najmniej pierwszej piątki w rankingu wyszukiwarek.

Jakie znaczenie ma SEO?

Dzisiejszy rynek jest bardzo konkurencyjny. Miliony użytkowników wyszukują w internecie odpowiedzi i rozwiązania na pytania i problemy. SEO sprawia, że dana witryna jest częścią odpowiedzi. Jeśli optymalizacja jest przeprowadzona dobrze, to można zyskać (i utrzymać) klientów.

Oto najważniejsze powody, dla których optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest niezbędna, jeśli chce się odnieść sukces w internecie:

  • Gdy treść dokładnie odzwierciedla to, o co pyta klient, oznacza to większy ruch w witrynie i zwykle większą sprzedaż.
  • Ludzie ufają Google. Gdy nazwa firmy pojawia się na szczycie rankingu, witryna wydaje się godna zaufania potencjalnemu klientowi. Wtedy jest dużo łatwiej przekonać klienta, że produkt lub usługa są dobre.
  • Większość ludzi klika najwyżej pięć pierwszych linków pojawiających się w zapytaniu. Biorąc to pod uwagę, bycie w pierwszej piątce wyników ma zdecydowanie sens.
  • Jeśli konkurencja sprzedaje ten sam produkt lub usługę przez internet, ale nasza witryna jest zoptymalizowana pod kątem SEO i pojawia się na górze zapytania wyszukiwania, to jasne jest, kto ma więcej klientów.
  • Niskie koszty — SEO to jedno z najlepszych długoterminowych rozwiązań pozwalających na zwiększenie ruchu. W przeciwieństwie do PPC (płatność za kliknięcie) z SEO nie ma prawie żadnych kosztów (w porównaniu ze zwrotem z inwestycji).
  • SEO oferuje wiele korzyści — jest to strategia długoterminowa. Strony, które trafiają na szczyt, zwykle pozostają tam przez długi czas.

SEO — ważne słowa kluczowe

Słowa kluczowe to dowolne słowa lub wyrażenia, które opisują temat, o którym mowa. Są to terminy, które wyszukiwarka wprowadziła, aby uzyskać odpowiedzi na swoje pytania.

Istnieją dwa rodzaje słów kluczowych: słowa kluczowe i słowa kluczowe z długim ogonem. Pierwsze opisują ogólne terminy; zwykle jedno słowo, podczas gdy drugie opisuje bardziej konkretną kombinację terminów.

Ważne jest, aby witryna reagowała na właściwe słowa kluczowe, aby przyciągnąć odpowiednich użytkowników. Badając, co klient może wpisać w polu wyszukiwania, można przewidzieć, które słowa kluczowe będą odpowiednie. Znajomość słów kluczowych i zrozumienie, co wpisze klient, to dobry sposób na dotarcie do jego potrzeb i życzeń.

SEO jak zrobić wysokiej jakości treści

Nie należy lekceważyć znaczenia wysokiej jakości treści. Roboty indeksujące dość szybko rozpoznają zwykłe stosy tekstu i je sortują. Jeśli popełni się błąd, wysiłki w rankingu wyszukiwarek są skazane na niepowodzenie. Dobra treść jest ważna, ponieważ znacznie poprawia pozycję strony.

Dobre opisy meta

Meta opis to ok. 150-znakowy tekst (dokładniej: tak zwany „tag”) w HTML. Zawiera informacje o stronie, którą użytkownik widzi w zapytaniu.

Jeśli opis jest zrobiony poprawnie, zwiększy to współczynnik klikalności, a tym samym pozycję w wyszukiwarkach.

Tworząc meta opis, należy pamiętać o następujących kwestiach:

  • opis meta może mieć dowolną długość, ale Google zwykle pokazuje tylko pierwsze 300 znaków; – słowa kluczowe dodane do treści powinny być zawarte w opisie metą;
  • ważne, aby każda strona miała swój własny meta tag.

Optymalizacja tagu tytułowego

Podobnie jak opis meta, „tag tytułu” to tekst w formacie HTML, który pojawi się w zapytaniu użytkownika. Jest to ważne dla SEO i udostępniania w mediach społecznościowych.
Tagi tytułu to pierwsza informacja, jaką widzą użytkownicy, gdy znajdą stronę internetową w zapytaniu. Są ważne, ponieważ informują wyszukiwarkę, o czym jest witryna. Sieci społecznościowe, takie jak Facebook, również wyświetlają tag tytułu podczas udostępniania.

Przyjazny dla SEO adres URL

URL (Uniform Resource Locator) to adres internetowy witryny. Dobra struktura adresów URL ułatwia robotom indeksowanie witryny.

Optymalizacja szybkości strony internetowej

Szybkość witryny jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na dobry ranking w wyszukiwarkach.

Ma to sens zarówno dla robotów, jak i dla użytkowników. Wolniejsze ładowanie oznacza dłuższe oczekiwanie na załadowanie strony, zdecydowanie negatywny czynnik w rankingu. Wpływa również bezpośrednio negatywnie na wrażenia użytkownika i jest jednym z głównych czynników zwiększających współczynnik odrzuceń.

Responsywny projekt

Coraz więcej osób korzysta z internetu za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak tablety i smartfony. Strona internetowa zaprojektowana tak, aby była łatwa w użyciu na dowolnym urządzeniu, jest obecnie warunkiem koniecznym. Ma to bezpośredni i znaczący wpływ na ranking w wyszukiwarkach. Google preferuje strony internetowe zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Udostępnianie i promowanie

Kanały social media mają pozytywny wpływ na wyniki SEO. Kolejną ważną zaletą mediów społecznościowych jest rozpowszechnianie i udostępnianie treści. Media społecznościowe to najlepszy sposób na udostępnienie treści nawet po opublikowaniu ich w witrynie. Przy okazji, zainteresuj się SEM i PPC.

Budowanie linków

Linki zwrotne są jednym z trzech najważniejszych czynników rankingowych. Budowanie linków to proces udostępniania linków między witrynami i innymi witrynami w celu utworzenia linków do własnych. Istnieją dwa rodzaje linków: linki wewnętrzne i zewnętrzne. Linki wewnętrzne łączą strony w witrynie, podczas gdy linki zewnętrzne prowadzą do witryn spoza domeny.

System identyfikacji wizualnej
Seo jak zacząć (jak pozycjonować stronę w Google)

Teksty zakotwiczeń

Teksty zakotwiczenia są kolejnym ważnym czynnikiem w budowaniu linków. To klikalna część tekstu, która otwiera łącze, zwykle w kolorze niebieskim i podkreślona. Tekst zakotwiczenia to dobry sposób na zmotywowanie odwiedzających witrynę do kliknięcia linku.

techniczne-seo

Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Seo jak zacząć (jak pozycjonować stronę w Google)? Do następnego razu!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)