Ro艣nie ruch, ale nie konwersja? Co zrobi膰? ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]

eye tracking marketing seo
Eye tracking UX i marketing – Jak 艣ledzenie ruchu ga艂ek ocznych mo偶e pom贸c w optymalizacji witryny
3 maja, 2022
thank you page strona podzi臋kowania marketing konwersje upsale cross sale
Thank You Page, strona z podzi臋kowaniem (wz贸r na wysokie konwersje)
4 maja, 2022
jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje
jak zwi臋kszy膰 spzeda偶 w sklepie intenretowym konwersje

Ro艣nie ruch, ale nie konwersja? Co zrobi膰?

Przekonanie, 偶e zbudowanie nowocze艣nie wygl膮daj膮cej strony internetowej i inwestowanie w dzia艂ania marketingowe jest ju偶 wszystkim co mo偶esz zrobi膰, aby przyci膮gn膮膰 uwag臋 u偶ytkownik贸w internetu i przekszta艂ci膰 ich w leady, jest b艂臋dne. I w艂a艣nie w tym miejscu zawodzi wi臋kszo艣膰 marketer贸w.

Konwersja potencjalnych klient贸w nie polega tylko na zapewnieniu, 偶e odwiedz膮 Twoj膮 witryn臋, ale m贸wimy o zmianie ich w leada, piel臋gnowaniu (lead nurturing) i przekszta艂ceniu w lojalnych, p艂ac膮cych klient贸w. Co wi臋cej, r贸wnie wa偶ne jest zrozumienie podstawowych potrzeb odwiedzaj膮cych i stworzenie do艣wiadczenia, kt贸re b臋dzie na tyle atrakcyjne, 偶e b臋d膮 wraca膰 po wi臋cej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Zanim przejdziemy do sedna sprawy, jak przekszta艂ci膰 odwiedzaj膮cego w potencjalnego klienta, porozmawiajmy najpierw o tym, jak wa偶ne jest zbudowanie solidnego procesu konwersji lead贸w.

Budowanie procesu konwersji lead贸w (bo sam ruch to za ma艂o)

Posiadanie solidnego i zoptymalizowanego procesu konwersji potencjalnych klient贸w jest niezb臋dne, aby ka偶da firma mog艂a przetrwa膰 na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku. Dobra strategia konwersji mo偶e nie tylko radykalnie wzmocni膰 Tw贸j biznes, ale tak偶e pom贸c w pozyskiwaniu potencjalnych klient贸w. Poni偶ej kilka najwa偶niejszych krok贸w do zbudowania skutecznego i wydajnego procesu konwersji lead贸w.

Zbuduj strategi臋 SEO dla swojej witryny

Widoczno艣膰 w Google mo偶e generowa膰 wi臋cej potencjalnych klient贸w do Twojej firmy, ni偶 mo偶esz sobie wyobrazi膰. Tak wi臋c inwestowanie wysi艂k贸w w korygowanie strategii SEO jest niezb臋dne dla rankingu Google.

Podstawy SEO onsite, na kt贸rych nale偶y skupi膰 uwag臋, obejmuj膮:

  • tytu艂 strony,
  • adres URL strony,
  • nag艂贸wek strony,
  • linki wewn臋trzne i
  • zawarto艣膰 strony.

Dodaj do tego link building, optymalizacj臋 contentu i keyword research, a b臋dziesz na dobrej drodze do sukcesu. Alternatywnie zle膰 to nam.

Zapoznaj si臋 tak偶e z aktualizacjami Google i wytycznymi dla webmaster贸w, aby dowiedzie膰 si臋, jak korzysta膰 z SEO, coo pomo偶e skutecznie pozycjonowa膰 si臋 w wyszukiwarkach.

Przygotuj wysokiej jako艣ci tre艣ci

Dodanie wysokiej jako艣ci tre艣ci do Twojej witryny znacznie zwi臋ksza szanse na zdobycie wi臋kszej liczby lead贸w dla firmy. Tw贸rz chwytliwe teksty stron internetowych, tw贸rz tre艣ci informacyjne, takie jak blogi, e-booki, case study i pracuj nad demonstracjami produkt贸w (dobrze dzia艂aj膮 takie dem贸wki/prezentacje jako reklamy w social mediach).

Gdy generujesz merytoryczne tre艣ci, buduje to zaufanie klient贸w i piel臋gnuje z nimi zdrowe relacje. Ich zaufanie i relacje mog膮 po艣rednio generowa膰 dobre przychody dla Twojej firmy. Dlatego pami臋taj, tw贸rz anga偶uj膮ce i konwertuj膮ce tre艣ci.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Stw贸rz atrakcyjny projekt strony docelowej

Projekt strony docelowej jest pierwszym i najwa偶niejszym elementem, kt贸ry okre艣la u偶yteczno艣膰 i sukces Twojej witryny. Dobra strategia budowania stron docelowych mo偶e pom贸c w konwersji wi臋kszej liczby lead贸w.

Strategicznie dodawaj obrazy, filmy i przyciski wezwania do dzia艂ania na swoich stronach docelowych, aby by艂y atrakcyjne i uzyskiwa艂y wi臋cej konwersji. Ponadto upewnij si臋, 偶e wszystkie linki do stron docelowych s膮 klikalne i bezpo艣rednio lub po艣rednio pomagaj膮 generowa膰 leady. Mo偶esz tak偶e u偶y膰 wst臋pnie zaprojektowanych szablon贸w stron docelowych, aby ulepszy膰 interfejs u偶ytkownika swojej witryny.

Media spo艂eczno艣ciowe te偶 doskonale nadaj膮 si臋 do generowania lead贸w

Dzisiaj ludzie s膮 bardzo zaanga偶owani na platformach spo艂eczno艣ciowych, takich jak Facebook, TikTok, Twitter, Instagram, LinkedIn i wielu innych. Na nich konsumuj膮 wi臋cej tre艣ci ni偶 w innych mediach, a szczeg贸lnie tych tradycyjnych jak telewizja. Wykorzystaj wi臋c media spo艂eczno艣ciowe na swoj膮 korzy艣膰. Promuj tutaj swoj膮 ofert臋 biznesow膮 i przyci膮gnij uwag臋 docelowych odbiorc贸w.

E-mail marketing to Twoja tajna bro艅

E-mail marketing to najlepsze narz臋dzie marketingu przychodz膮cego i wychodz膮cego (inbound i outbound), kt贸re nadal s艂u偶y jako skuteczne medium do generowania lead贸w. Mo偶esz projektowa膰 r贸偶ne szablony wiadomo艣ci e-mail i wysy艂a膰 je do docelowych odbiorc贸w przy wielu okazjach, takich jak wyprzeda偶e lub 艣wi臋ta, a to co zalecam to dobra sekwencja edukacyjna lead nurturing, aby regularnie piel臋gnowa膰 relacje.

e-mail marketing i seo, statystyki otwar膰

Email marketing nie tylko pomaga budowa膰 silne relacje z odbiorcami docelowymi, ale tak偶e informuje ich o Twoich produktach i us艂ugach. Ponadto wiadomo艣ci e-mail zapewniaj膮 wi臋cej potencjalnych klient贸w ni偶 wi臋kszo艣膰 innych narz臋dzi marketingowych.

Najlepsze praktyki dotycz膮ce konwersji potencjalnych klient贸w

Odwiedzaj膮cy potrzebuje mniej jak 1 sekund臋 na wyrobienie sobie opinii o Twojej marce i podj臋cie decyzji, czy pozostanie na Twojej stronie. Szybkie zbudowanie zainteresowania mo偶e zmieni膰 odwiedzaj膮cych w potencjalnych klient贸w. Poni偶ej wymieniamy kilka skutecznych strategii, kt贸re musisz zastosowa膰 i wdro偶y膰, aby poprawi膰 wsp贸艂czynnik konwersji lead贸w.

Segmentuj leady

Jako firma mo偶esz co miesi膮c generowa膰 setki lead贸w. Ale nie wszystkie z nich mog膮 kwalifikowa膰 si臋 jako dobrej jako艣ci leady. Tak wi臋c, zgodnie z praktyk膮, odfiltruj wszystkich, kt贸rzy Twoim zdaniem mog膮 by膰 naprawd臋 przydatni dla Twojej firmy i s膮 zainteresowane zakupem Twoich produkt贸w lub us艂ug w oparciu o kontekst biznesowy.

Przeprowad藕 dok艂adne badanie tych lead贸w, zbadaj ich intencje i interakcj臋 z Twoj膮 platform膮, sprawd藕 ich ostatnie dzia艂ania sprzeda偶owe, a nast臋pnie nawi膮偶 z nimi kontakt. Jest to wa偶ne, poniewa偶 je艣li Tw贸j zesp贸艂 sprzeda偶y zajmie si臋 ka偶dym leadem, kt贸ry otrzymuje Twoja firma, nie tylko zmarnuje du偶o czasu, ale tak偶e wysi艂ku.

Naucz si臋 m贸wi膰 j臋zykiem swojego rynku docelowego

Aby pozyska膰 w艂a艣ciwych potencjalnych klient贸w, zrozum rynek, na kt贸rym dzia艂asz, oraz zachowanie grupy docelowej. Wykorzystaj:

  • dane demograficzne (wiek, p艂e膰, poziom wykszta艂cenia, zatrudnienie),
  • geograficzne (lokalizacja, adres, region, kraj)
  • i spo艂eczno-ekonomiczne (styl 偶ycia, klasa spo艂eczna, osobowo艣膰, nastawienie),

…aby pokaza膰 im odpowiednie tre艣ci a nawet zach臋ca膰 do wysy艂ania zapyta艅 czy kupowania.

Wykorzystaj lead scoring

Umo偶liwia to okre艣lenie warto艣ci i znaczenia potencjalnego klienta. Im wy偶szy wynik, tym lepiej.

Ca艂y proces zacznij od stworzenia kr贸tkiej listy lead贸w na podstawie ich idealnego profilu, oznaczaj膮c tych kt贸rzy mog膮 sta膰 si臋 d艂ugoletnim klientem Twojej firmy. Pomo偶e to ujednolici膰 proces Twoim handlowcom, aby lead scoring nie by艂 subiektywny, a obiektywny wed艂ug pewnych wytycznych.

Nawi膮偶 komunikacj臋 ze swoimi potencjalnymi klientami, gdy tylko dokonaj膮 konwersji

Istnieje wiele statystyk i wszystkie wskazuj膮 jedno. Im szybszy kontakt z Twojej strony tym wi臋kszy poziom konwersji.

Bo widzisz, leady s膮 nowym towarem dla Twojego biznesu, co oznacza, 偶e 鈥嬧媘usisz ich natychmiast piel臋gnowa膰. Nawet jednodniowe op贸藕nienie mo偶e sprawi膰, 偶e strac膮 zainteresowanie Twoj膮 mark膮 i prawdopodobnie zadzwoni膮 do konkurencji.

Je艣li kontaktujesz si臋 z nimi przez telefon, b膮d藕 pokorny. Odpowiedz na wszystkie ich obawy i pytania i upewnij si臋, 偶e wychodz膮 usatysfakcjonowani. Zapytaj ich, czy byliby zainteresowani otrzymywaniem regularnych aktualizacji o ofertach Twojej marki, rozmowy demonstracyjnej, aby pozna膰 Tw贸j produkt lub us艂ug臋 i wszelkie inne powi膮zane rzeczy 偶eby tylko budowa膰 t膮 艣wiadomo艣膰 top of mind. Poka偶 im, 偶e Ci zale偶y i jeste艣 got贸w zrobi膰 wszystko, aby zapewni膰 im jak najlepsz膮 satysfakcj臋 z tego co oferujesz.

Korzystaj z efektywnych kana艂贸w komunikacji

Zag艂臋b si臋 w kana艂y, z kt贸rych Twoi potencjalni klienci korzystaj膮 do interakcji z Twoj膮 mark膮. Wypr贸buj kana艂y marketingowe, takie jak e-maile, rozmowy telefoniczne, platformy spo艂eczno艣ciowe itp., aby si臋 z nimi komunikowa膰. Budujesz wtedy swoje omnipresence.

Na przyk艂ad, je艣li Twoim celem jest tylko zwi臋kszenie 艣wiadomo艣ci marki na rynku, skorzystaj z kana艂贸w takich jak Facebook, Twitter, Linkedin i Instagram. To najlepsze kana艂y do 鈥嬧媧wi臋kszania 艣wiadomo艣ci marki i generowania lead贸w. Na horyzoncie dopiero pojawia si臋 tiktok (wci膮偶 kojarzony z wyg艂upami), plus Pinterest i YouTube mog膮 si臋 tutaj przyda膰.

Regularny follow-up

Dlaczego? Odpowied藕 na filmie:

Dalsze dzia艂ania, czyli follow up s膮 niezb臋dne, aby pozosta膰 w kontakcie z grup膮 docelow膮. Daje im to poczucie, 偶e dbasz o ich potrzeby i jeste艣 got贸w zapewni膰 im wszystkie niezb臋dne us艂ugi, jakich chc膮.

Nie przestawaj po wys艂aniu jednego lub dw贸ch e-maili do grupy docelowej lub po jednorazowej rozmowie demonstracyjnej. Stale miej z nimi kontakt. Poinformuj ich o ofercie swojej firmy i podkre艣l, co Ci臋 wyr贸偶nia.

Przyspiesz prac臋 swojego zespo艂u sprzeda偶y

Zawsze dobrze jest podzieli膰 swoje zespo艂y sprzeda偶owe na dwa dzia艂y:

  • jeden, kt贸ry obs艂uguje wszystkich obecnych klient贸w,
  • a drugi, kt贸ry zajmuje si臋 wszystkimi nowymi leadami, kt贸re generuje Tw贸j marketing.

Skorzystaj r贸wnie偶 z dobrego systemu CRM, kt贸ry pomo偶e Ci monitorowa膰 etapy sprzeda偶y wobec potencjalnego klienta i inne powi膮zane dzia艂ania.

Wyr贸偶niaj referencje i testymoniale od zadowolonych klient贸w

W dzisiejszym 艣wiecie online wi臋kszo艣膰 ludzi ufa tylko firmom, kt贸re maj膮 pozytywne opinie i recenzje od klient贸w. Wykorzystaj wi臋c referencje swoich klient贸w na swoj膮 korzy艣膰.

Zbuduj zaufanie nowych klient贸w, zach臋caj膮c ich do przeczytania referencji obecnych zadowolonych klient贸w.

Dodaj je na stronach, na kt贸rych odwiedzaj膮cy najprawdopodobniej je przeczytaj膮, takich jak strona g艂贸wna, strona z cenami, strona bloga i tak dalej.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko poj臋ty marketing internetowy

Podsumowanie i ko艅cowe przemy艣lenia

Aby przekszta艂ci膰 leady w lojalnych klient贸w, musisz odpowiednio ich edukowa膰 i piel臋gnowa膰 podczas ca艂ej 艣cie偶ki sprzeda偶y. Oblicz wsp贸艂czynnik konwersji lead贸w i b膮d藕 艣wiadomy stanu ich post臋p贸w, aby wiedzie膰, gdzie jako marka tracisz, je艣li chodzi o przekszta艂cenie ich w klient贸w.

B膮d藕 cierpliwy, pracuj nad strategi膮 lead generation i wprowadzaj niezb臋dne poprawki tam, gdzie jest to konieczne, aby uzyska膰 pozytywne wyniki dla Twojej firmy.

Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)