Zawartość strony
Przekonanie, że zbudowanie nowocześnie wyglądającej strony internetowej i inwestowanie w działania marketingowe jest już wszystkim co możesz zrobić, aby przyciągnąć uwagę użytkowników internetu i przekształcić ich w leady, jest błędne. I właśnie w tym miejscu zawodzi większość marketerów.
Konwersja potencjalnych klientów nie polega tylko na zapewnieniu, że odwiedzą Twoją witrynę, ale mówimy o zmianie ich w leada, pielęgnowaniu (lead nurturing) i przekształceniu w lojalnych, płacących klientów. Co więcej, równie ważne jest zrozumienie podstawowych potrzeb odwiedzających i stworzenie doświadczenia, które będzie na tyle atrakcyjne, że będą wracać po więcej.
Zanim przejdziemy do sedna sprawy, jak przekształcić odwiedzającego w potencjalnego klienta, porozmawiajmy najpierw o tym, jak ważne jest zbudowanie solidnego procesu konwersji leadów.
Posiadanie solidnego i zoptymalizowanego procesu konwersji potencjalnych klientów jest niezbędne, aby każda firma mogła przetrwać na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku. Dobra strategia konwersji może nie tylko radykalnie wzmocnić Twój biznes, ale także pomóc w pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Poniżej kilka najważniejszych kroków do zbudowania skutecznego i wydajnego procesu konwersji leadów.
Widoczność w Google może generować więcej potencjalnych klientów do Twojej firmy, niż możesz sobie wyobrazić. Tak więc inwestowanie wysiłków w korygowanie strategii SEO jest niezbędne dla rankingu Google.
Podstawy SEO onsite, na których należy skupić uwagę, obejmują:
Dodaj do tego link building, optymalizację contentu i keyword research, a będziesz na dobrej drodze do sukcesu. Alternatywnie zleć to nam.
Zapoznaj się także z aktualizacjami Google i wytycznymi dla webmasterów, aby dowiedzieć się, jak korzystać z SEO, coo pomoże skutecznie pozycjonować się w wyszukiwarkach.
Dodanie wysokiej jakości treści do Twojej witryny znacznie zwiększa szanse na zdobycie większej liczby leadów dla firmy. Twórz chwytliwe teksty stron internetowych, twórz treści informacyjne, takie jak blogi, e-booki, case study i pracuj nad demonstracjami produktów (dobrze działają takie demówki/prezentacje jako reklamy w social mediach).
Gdy generujesz merytoryczne treści, buduje to zaufanie klientów i pielęgnuje z nimi zdrowe relacje. Ich zaufanie i relacje mogą pośrednio generować dobre przychody dla Twojej firmy. Dlatego pamiętaj, twórz angażujące i konwertujące treści.
🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸
🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).
Projekt strony docelowej jest pierwszym i najważniejszym elementem, który określa użyteczność i sukces Twojej witryny. Dobra strategia budowania stron docelowych może pomóc w konwersji większej liczby leadów.
Strategicznie dodawaj obrazy, filmy i przyciski wezwania do działania na swoich stronach docelowych, aby były atrakcyjne i uzyskiwały więcej konwersji. Ponadto upewnij się, że wszystkie linki do stron docelowych są klikalne i bezpośrednio lub pośrednio pomagają generować leady. Możesz także użyć wstępnie zaprojektowanych szablonów stron docelowych, aby ulepszyć interfejs użytkownika swojej witryny.
Dzisiaj ludzie są bardzo zaangażowani na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, TikTok, Twitter, Instagram, LinkedIn i wielu innych. Na nich konsumują więcej treści niż w innych mediach, a szczególnie tych tradycyjnych jak telewizja. Wykorzystaj więc media społecznościowe na swoją korzyść. Promuj tutaj swoją ofertę biznesową i przyciągnij uwagę docelowych odbiorców.
E-mail marketing to najlepsze narzędzie marketingu przychodzącego i wychodzącego (inbound i outbound), które nadal służy jako skuteczne medium do generowania leadów. Możesz projektować różne szablony wiadomości e-mail i wysyłać je do docelowych odbiorców przy wielu okazjach, takich jak wyprzedaże lub święta, a to co zalecam to dobra sekwencja edukacyjna lead nurturing, aby regularnie pielęgnować relacje.
Email marketing nie tylko pomaga budować silne relacje z odbiorcami docelowymi, ale także informuje ich o Twoich produktach i usługach. Ponadto wiadomości e-mail zapewniają więcej potencjalnych klientów niż większość innych narzędzi marketingowych.
Odwiedzający potrzebuje mniej jak 1 sekundę na wyrobienie sobie opinii o Twojej marce i podjęcie decyzji, czy pozostanie na Twojej stronie. Szybkie zbudowanie zainteresowania może zmienić odwiedzających w potencjalnych klientów. Poniżej wymieniamy kilka skutecznych strategii, które musisz zastosować i wdrożyć, aby poprawić współczynnik konwersji leadów.
Jako firma możesz co miesiąc generować setki leadów. Ale nie wszystkie z nich mogą kwalifikować się jako dobrej jakości leady. Tak więc, zgodnie z praktyką, odfiltruj wszystkich, którzy Twoim zdaniem mogą być naprawdę przydatni dla Twojej firmy i są zainteresowane zakupem Twoich produktów lub usług w oparciu o kontekst biznesowy.
Przeprowadź dokładne badanie tych leadów, zbadaj ich intencje i interakcję z Twoją platformą, sprawdź ich ostatnie działania sprzedażowe, a następnie nawiąż z nimi kontakt. Jest to ważne, ponieważ jeśli Twój zespół sprzedaży zajmie się każdym leadem, który otrzymuje Twoja firma, nie tylko zmarnuje dużo czasu, ale także wysiłku.
Aby pozyskać właściwych potencjalnych klientów, zrozum rynek, na którym działasz, oraz zachowanie grupy docelowej. Wykorzystaj:
…aby pokazać im odpowiednie treści a nawet zachęcać do wysyłania zapytań czy kupowania.
Umożliwia to określenie wartości i znaczenia potencjalnego klienta. Im wyższy wynik, tym lepiej.
Cały proces zacznij od stworzenia krótkiej listy leadów na podstawie ich idealnego profilu, oznaczając tych którzy mogą stać się długoletnim klientem Twojej firmy. Pomoże to ujednolicić proces Twoim handlowcom, aby lead scoring nie był subiektywny, a obiektywny według pewnych wytycznych.
Istnieje wiele statystyk i wszystkie wskazują jedno. Im szybszy kontakt z Twojej strony tym większy poziom konwersji.
Bo widzisz, leady są nowym towarem dla Twojego biznesu, co oznacza, że musisz ich natychmiast pielęgnować. Nawet jednodniowe opóźnienie może sprawić, że stracą zainteresowanie Twoją marką i prawdopodobnie zadzwonią do konkurencji.
Jeśli kontaktujesz się z nimi przez telefon, bądź pokorny. Odpowiedz na wszystkie ich obawy i pytania i upewnij się, że wychodzą usatysfakcjonowani. Zapytaj ich, czy byliby zainteresowani otrzymywaniem regularnych aktualizacji o ofertach Twojej marki, rozmowy demonstracyjnej, aby poznać Twój produkt lub usługę i wszelkie inne powiązane rzeczy żeby tylko budować tą świadomość top of mind. Pokaż im, że Ci zależy i jesteś gotów zrobić wszystko, aby zapewnić im jak najlepszą satysfakcję z tego co oferujesz.
Zagłęb się w kanały, z których Twoi potencjalni klienci korzystają do interakcji z Twoją marką. Wypróbuj kanały marketingowe, takie jak e-maile, rozmowy telefoniczne, platformy społecznościowe itp., aby się z nimi komunikować. Budujesz wtedy swoje omnipresence.
Na przykład, jeśli Twoim celem jest tylko zwiększenie świadomości marki na rynku, skorzystaj z kanałów takich jak Facebook, Twitter, Linkedin i Instagram. To najlepsze kanały do zwiększania świadomości marki i generowania leadów. Na horyzoncie dopiero pojawia się tiktok (wciąż kojarzony z wygłupami), plus Pinterest i YouTube mogą się tutaj przydać.
Dlaczego? Odpowiedź na filmie:
Dalsze działania, czyli follow up są niezbędne, aby pozostać w kontakcie z grupą docelową. Daje im to poczucie, że dbasz o ich potrzeby i jesteś gotów zapewnić im wszystkie niezbędne usługi, jakich chcą.
Nie przestawaj po wysłaniu jednego lub dwóch e-maili do grupy docelowej lub po jednorazowej rozmowie demonstracyjnej. Stale miej z nimi kontakt. Poinformuj ich o ofercie swojej firmy i podkreśl, co Cię wyróżnia.
Zawsze dobrze jest podzielić swoje zespoły sprzedażowe na dwa działy:
Skorzystaj również z dobrego systemu CRM, który pomoże Ci monitorować etapy sprzedaży wobec potencjalnego klienta i inne powiązane działania.
W dzisiejszym świecie online większość ludzi ufa tylko firmom, które mają pozytywne opinie i recenzje od klientów. Wykorzystaj więc referencje swoich klientów na swoją korzyść.
Zbuduj zaufanie nowych klientów, zachęcając ich do przeczytania referencji obecnych zadowolonych klientów.
Dodaj je na stronach, na których odwiedzający najprawdopodobniej je przeczytają, takich jak strona główna, strona z cenami, strona bloga i tak dalej.
Aby przekształcić leady w lojalnych klientów, musisz odpowiednio ich edukować i pielęgnować podczas całej ścieżki sprzedaży. Oblicz współczynnik konwersji leadów i bądź świadomy stanu ich postępów, aby wiedzieć, gdzie jako marka tracisz, jeśli chodzi o przekształcenie ich w klientów.
Bądź cierpliwy, pracuj nad strategią lead generation i wprowadzaj niezbędne poprawki tam, gdzie jest to konieczne, aby uzyskać pozytywne wyniki dla Twojej firmy.
Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?
Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)
Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555
Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.
Nie przegap wydarzeń live, podczas których omawiamy różne tematy i odpowiadamy na pytania, które pomogą Ci wyprzedzić konkurencję. Zarejestruj się na spotkania, których gospodarzem jest CEO UniqueSEO - Rafał Szrajnert.
Live odbywa się 1 w miesiącu i o terminie powiadamiamy tylko subskrybentów email.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |