Rośnie ruch, ale nie konwersja? Co zrobić?

eye tracking marketing seo
Eye tracking UX i marketing – Jak śledzenie ruchu gałek ocznych może pomóc w optymalizacji witryny
3 maja, 2022
thank you page strona podziękowania marketing konwersje upsale cross sale
Thank You Page, strona z podziękowaniem (wzór na wysokie konwersje)
4 maja, 2022
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje
jak zwiększyć spzedaż w sklepie intenretowym konwersje

Rośnie ruch, ale nie konwersja? Co zrobić?

Przekonanie, że zbudowanie nowocześnie wyglądającej strony internetowej i inwestowanie w działania marketingowe jest już wszystkim co możesz zrobić, aby przyciągnąć uwagę użytkowników internetu i przekształcić ich w leady, jest błędne. I właśnie w tym miejscu zawodzi większość marketerów.

Konwersja potencjalnych klientów nie polega tylko na zapewnieniu, że odwiedzą Twoją witrynę, ale mówimy o zmianie ich w leada, pielęgnowaniu (lead nurturing) i przekształceniu w lojalnych, płacących klientów. Co więcej, równie ważne jest zrozumienie podstawowych potrzeb odwiedzających i stworzenie doświadczenia, które będzie na tyle atrakcyjne, że będą wracać po więcej.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Zanim przejdziemy do sedna sprawy, jak przekształcić odwiedzającego w potencjalnego klienta, porozmawiajmy najpierw o tym, jak ważne jest zbudowanie solidnego procesu konwersji leadów.

Budowanie procesu konwersji leadów (bo sam ruch to za mało)

Posiadanie solidnego i zoptymalizowanego procesu konwersji potencjalnych klientów jest niezbędne, aby każda firma mogła przetrwać na dzisiejszym wysoce konkurencyjnym rynku. Dobra strategia konwersji może nie tylko radykalnie wzmocnić Twój biznes, ale także pomóc w pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Poniżej kilka najważniejszych kroków do zbudowania skutecznego i wydajnego procesu konwersji leadów.

Zbuduj strategię SEO dla swojej witryny

Widoczność w Google może generować więcej potencjalnych klientów do Twojej firmy, niż możesz sobie wyobrazić. Tak więc inwestowanie wysiłków w korygowanie strategii SEO jest niezbędne dla rankingu Google.

Podstawy SEO onsite, na których należy skupić uwagę, obejmują:

  • tytuł strony,
  • adres URL strony,
  • nagłówek strony,
  • linki wewnętrzne i
  • zawartość strony.

Dodaj do tego link building, optymalizację contentu i keyword research, a będziesz na dobrej drodze do sukcesu. Alternatywnie zleć to nam.

Zapoznaj się także z aktualizacjami Google i wytycznymi dla webmasterów, aby dowiedzieć się, jak korzystać z SEO, coo pomoże skutecznie pozycjonować się w wyszukiwarkach.

Przygotuj wysokiej jakości treści

Dodanie wysokiej jakości treści do Twojej witryny znacznie zwiększa szanse na zdobycie większej liczby leadów dla firmy. Twórz chwytliwe teksty stron internetowych, twórz treści informacyjne, takie jak blogi, e-booki, case study i pracuj nad demonstracjami produktów (dobrze działają takie demówki/prezentacje jako reklamy w social mediach).

Gdy generujesz merytoryczne treści, buduje to zaufanie klientów i pielęgnuje z nimi zdrowe relacje. Ich zaufanie i relacje mogą pośrednio generować dobre przychody dla Twojej firmy. Dlatego pamiętaj, twórz angażujące i konwertujące treści.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Stwórz atrakcyjny projekt strony docelowej

Projekt strony docelowej jest pierwszym i najważniejszym elementem, który określa użyteczność i sukces Twojej witryny. Dobra strategia budowania stron docelowych może pomóc w konwersji większej liczby leadów.

Strategicznie dodawaj obrazy, filmy i przyciski wezwania do działania na swoich stronach docelowych, aby były atrakcyjne i uzyskiwały więcej konwersji. Ponadto upewnij się, że wszystkie linki do stron docelowych są klikalne i bezpośrednio lub pośrednio pomagają generować leady. Możesz także użyć wstępnie zaprojektowanych szablonów stron docelowych, aby ulepszyć interfejs użytkownika swojej witryny.

Media społecznościowe też doskonale nadają się do generowania leadów

Dzisiaj ludzie są bardzo zaangażowani na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, TikTok, Twitter, Instagram, LinkedIn i wielu innych. Na nich konsumują więcej treści niż w innych mediach, a szczególnie tych tradycyjnych jak telewizja. Wykorzystaj więc media społecznościowe na swoją korzyść. Promuj tutaj swoją ofertę biznesową i przyciągnij uwagę docelowych odbiorców.

E-mail marketing to Twoja tajna broń

E-mail marketing to najlepsze narzędzie marketingu przychodzącego i wychodzącego (inbound i outbound), które nadal służy jako skuteczne medium do generowania leadów. Możesz projektować różne szablony wiadomości e-mail i wysyłać je do docelowych odbiorców przy wielu okazjach, takich jak wyprzedaże lub święta, a to co zalecam to dobra sekwencja edukacyjna lead nurturing, aby regularnie pielęgnować relacje.

e-mail marketing i seo, statystyki otwarć

Email marketing nie tylko pomaga budować silne relacje z odbiorcami docelowymi, ale także informuje ich o Twoich produktach i usługach. Ponadto wiadomości e-mail zapewniają więcej potencjalnych klientów niż większość innych narzędzi marketingowych.

Najlepsze praktyki dotyczące konwersji potencjalnych klientów

Odwiedzający potrzebuje mniej jak 1 sekundę na wyrobienie sobie opinii o Twojej marce i podjęcie decyzji, czy pozostanie na Twojej stronie. Szybkie zbudowanie zainteresowania może zmienić odwiedzających w potencjalnych klientów. Poniżej wymieniamy kilka skutecznych strategii, które musisz zastosować i wdrożyć, aby poprawić współczynnik konwersji leadów.

Segmentuj leady

Jako firma możesz co miesiąc generować setki leadów. Ale nie wszystkie z nich mogą kwalifikować się jako dobrej jakości leady. Tak więc, zgodnie z praktyką, odfiltruj wszystkich, którzy Twoim zdaniem mogą być naprawdę przydatni dla Twojej firmy i są zainteresowane zakupem Twoich produktów lub usług w oparciu o kontekst biznesowy.

Przeprowadź dokładne badanie tych leadów, zbadaj ich intencje i interakcję z Twoją platformą, sprawdź ich ostatnie działania sprzedażowe, a następnie nawiąż z nimi kontakt. Jest to ważne, ponieważ jeśli Twój zespół sprzedaży zajmie się każdym leadem, który otrzymuje Twoja firma, nie tylko zmarnuje dużo czasu, ale także wysiłku.

Naucz się mówić językiem swojego rynku docelowego

Aby pozyskać właściwych potencjalnych klientów, zrozum rynek, na którym działasz, oraz zachowanie grupy docelowej. Wykorzystaj:

  • dane demograficzne (wiek, płeć, poziom wykształcenia, zatrudnienie),
  • geograficzne (lokalizacja, adres, region, kraj)
  • i społeczno-ekonomiczne (styl życia, klasa społeczna, osobowość, nastawienie),

…aby pokazać im odpowiednie treści a nawet zachęcać do wysyłania zapytań czy kupowania.

Wykorzystaj lead scoring

Umożliwia to określenie wartości i znaczenia potencjalnego klienta. Im wyższy wynik, tym lepiej.

Cały proces zacznij od stworzenia krótkiej listy leadów na podstawie ich idealnego profilu, oznaczając tych którzy mogą stać się długoletnim klientem Twojej firmy. Pomoże to ujednolicić proces Twoim handlowcom, aby lead scoring nie był subiektywny, a obiektywny według pewnych wytycznych.

Nawiąż komunikację ze swoimi potencjalnymi klientami, gdy tylko dokonają konwersji

Istnieje wiele statystyk i wszystkie wskazują jedno. Im szybszy kontakt z Twojej strony tym większy poziom konwersji.

Bo widzisz, leady są nowym towarem dla Twojego biznesu, co oznacza, że ​​musisz ich natychmiast pielęgnować. Nawet jednodniowe opóźnienie może sprawić, że stracą zainteresowanie Twoją marką i prawdopodobnie zadzwonią do konkurencji.

Jeśli kontaktujesz się z nimi przez telefon, bądź pokorny. Odpowiedz na wszystkie ich obawy i pytania i upewnij się, że wychodzą usatysfakcjonowani. Zapytaj ich, czy byliby zainteresowani otrzymywaniem regularnych aktualizacji o ofertach Twojej marki, rozmowy demonstracyjnej, aby poznać Twój produkt lub usługę i wszelkie inne powiązane rzeczy żeby tylko budować tą świadomość top of mind. Pokaż im, że Ci zależy i jesteś gotów zrobić wszystko, aby zapewnić im jak najlepszą satysfakcję z tego co oferujesz.

Korzystaj z efektywnych kanałów komunikacji

Zagłęb się w kanały, z których Twoi potencjalni klienci korzystają do interakcji z Twoją marką. Wypróbuj kanały marketingowe, takie jak e-maile, rozmowy telefoniczne, platformy społecznościowe itp., aby się z nimi komunikować. Budujesz wtedy swoje omnipresence.

Na przykład, jeśli Twoim celem jest tylko zwiększenie świadomości marki na rynku, skorzystaj z kanałów takich jak Facebook, Twitter, Linkedin i Instagram. To najlepsze kanały do ​​zwiększania świadomości marki i generowania leadów. Na horyzoncie dopiero pojawia się tiktok (wciąż kojarzony z wygłupami), plus Pinterest i YouTube mogą się tutaj przydać.

Regularny follow-up

Dlaczego? Odpowiedź na filmie:

Dalsze działania, czyli follow up są niezbędne, aby pozostać w kontakcie z grupą docelową. Daje im to poczucie, że dbasz o ich potrzeby i jesteś gotów zapewnić im wszystkie niezbędne usługi, jakich chcą.

Nie przestawaj po wysłaniu jednego lub dwóch e-maili do grupy docelowej lub po jednorazowej rozmowie demonstracyjnej. Stale miej z nimi kontakt. Poinformuj ich o ofercie swojej firmy i podkreśl, co Cię wyróżnia.

Przyspiesz pracę swojego zespołu sprzedaży

Zawsze dobrze jest podzielić swoje zespoły sprzedażowe na dwa działy:

  • jeden, który obsługuje wszystkich obecnych klientów,
  • a drugi, który zajmuje się wszystkimi nowymi leadami, które generuje Twój marketing.

Skorzystaj również z dobrego systemu CRM, który pomoże Ci monitorować etapy sprzedaży wobec potencjalnego klienta i inne powiązane działania.

Wyróżniaj referencje i testymoniale od zadowolonych klientów

W dzisiejszym świecie online większość ludzi ufa tylko firmom, które mają pozytywne opinie i recenzje od klientów. Wykorzystaj więc referencje swoich klientów na swoją korzyść.

Zbuduj zaufanie nowych klientów, zachęcając ich do przeczytania referencji obecnych zadowolonych klientów.

Dodaj je na stronach, na których odwiedzający najprawdopodobniej je przeczytają, takich jak strona główna, strona z cenami, strona bloga i tak dalej.

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Podsumowanie i końcowe przemyślenia

Aby przekształcić leady w lojalnych klientów, musisz odpowiednio ich edukować i pielęgnować podczas całej ścieżki sprzedaży. Oblicz współczynnik konwersji leadów i bądź świadomy stanu ich postępów, aby wiedzieć, gdzie jako marka tracisz, jeśli chodzi o przekształcenie ich w klientów.

Bądź cierpliwy, pracuj nad strategią lead generation i wprowadzaj niezbędne poprawki tam, gdzie jest to konieczne, aby uzyskać pozytywne wyniki dla Twojej firmy.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)