Jakim reklamom wierz膮 ludzie a jakim nie?

Reklama w internecie
Reklama w internecie -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
10 lutego, 2022
Linkedin
Linkedin – co to i dlaczego warto z niego korzysta膰
11 lutego, 2022
reklamom
reklamom

Jakim reklamom wierz膮 ludzie a jakim nie?

Na pocz膮tek mam dla was 2 ciekawe badania, a w sumie jedno badanie i raport.

Badanie Nielsen Group jakim reklamom ufamy

Pierwsze to badanie Nielsen group z 2021 roku, kt贸re m贸wi jasno:

Ludzie ufaj膮 reklamom, kt贸re m贸wi膮 o warto艣ciach, a nie o produktach.

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Najnowsze globalne badania firmy Nielsen nad zaufaniem do reklamy wykaza艂y, 偶e konsumenci reaguj膮 na reklamy (i ufaj膮 reklamom) kt贸re s膮 kojarzone z humorem i warto艣ciami marki, a nie produktami.

Badanie 鈥濼rust in Advertising Study鈥 przeprowadzone przez firm臋 Nielsen wygl膮da艂o tak, 偶e zankietowano 40.000 os贸b z regionu APAC, EMEA, Ameryki 艁aci艅skiej i Ameryki P贸艂nocnej, aby odkry膰 typy reklam, kt贸re maj膮 odd藕wi臋k, jak zaufanie przek艂ada si臋 na dzia艂anie i og贸ln膮 ekspresj臋 w stosunku czy ludzie ufaj膮 reklamom.

Okaza艂o si臋, 偶e konsumenci s膮 najbardziej zainteresowani ogl膮daniem reklam humorystycznych (49%), rodzinnych (47%) i zorientowanych na warto艣膰 (43%) w por贸wnaniu z produktami promowanymi przez celebryt贸w lub sportowc贸w oraz produktami samochodowymi, kt贸re uzyska艂y najni偶szy wynik pod wzgl臋dem zaufania odpowiednio 20% i 22%.

Reklamy zorientowane na warto艣膰 podskoczy艂y o 10% w por贸wnaniu z ostatnim raportem Nielsena o zasi臋gu globalnym 鈥濭lobal Trust in Advertising鈥, kt贸ry zosta艂 opublikowany w 2015 roku. Jak mo偶na si臋 by艂o spodziewa膰, zdrowie r贸wnie偶 uzyska艂o wysokie wyniki, a po艂owa respondent贸w by艂a zainteresowana reklamami o tematyce zwi膮zanej w艂a艣nie z dbaniem zdrowiem.

reklamom

Ludzie s膮 znacznie bardziej zainteresowani tym, w jaki spos贸b marka pomo偶e 艣wiatu, a nie tylko korzy艣ciami, jakie oferuje produkt. Styl 偶ycia i warto艣ci ludzi zmienia艂y si臋 z biegiem czasu i prawdopodobnie pandemia przyspieszy艂a zmian臋 w niekt贸rych aspektach. Konsumenci przygl膮daj膮 si臋, co tak naprawd臋 m贸wi膮 nam warto艣ci marki, co reprezentuj膮 i jakie s膮 ich praktyczne zastosowania.

Badanie ocenia r贸wnie偶 zaufanie do kana艂贸w marketingowych, przy czym poczta rekomendacje od znajmoych jak zawsze znajduj膮 si臋 na szczycie listy z 88%, nast臋pnie oficjalne strony internetowe marek z 84%, partnerstwo marek na trzecim miejscu (81%), a telewizja (78%).

Teksty reklamowe na telefonach kom贸rkowych s膮 najmniej godn膮 zaufania form膮 reklamy, a 15% ankietowanych nie ufa takim reklamom. Brak zaufania prowadzi do braku dzia艂ania, przy czym dwie trzecie mieszka艅c贸w Ameryki nigdy nie podejmuje dzia艂a艅 wobec reklam tekstowych, ponad po艂owa Europejczyk贸w i oko艂o 30% w regionie Azji i Pacyfiku.

Tylko 23% ludzi ufa reklamom influencer贸w. Spo艣r贸d wszystkich rynk贸w Kanada mia艂a najs艂absze zaufanie do influencer marketingu na poziomie 10%, podczas gdy Bliski Wsch贸d i Afryka mia艂y najwy偶sze, gdzie co trzeci ca艂kowicie ufa influencerom.

W badaniu oceniono zaufanie w regionie EMEA, APAC, Ameryce 艁aci艅skiej i Ameryce P贸艂nocnej, przy czym g艂贸wne r贸偶nice regionalne, takie jak og贸lne zaufanie, s膮 najs艂absze w Kanadzie i Europie; Europa Zachodnia ma wysoki 62% wska藕nik zaufania do lokowania produktu telewizyjnego, a przedstawiciele APAC gen Z s膮 mniej ufni ustnie ni偶 ich globalni odpowiednicy, na poziomie 32% w por贸wnaniu do 45%.

Badanie Kantar Media czy ufamy reklamom

Wed艂ug raportu Kantar Media reklama jest najmniej zaufanym 藕r贸d艂em informacji o markach i us艂ugach w艣r贸d konsument贸w. Poniewa偶 reklama staje si臋 coraz bardziej ukierunkowana w oparciu o aktywno艣膰 online, konsumenci s膮 nara偶eni na zniech臋cenie przez reklamy, kt贸re wydaj膮 si臋 zbyt natr臋tne, jak wynika z raportu.

czy ufamy reklamom

Te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Na pytanie, jakim 藕r贸d艂om szczeg贸lnie ufamy, najni偶szy odsetek (38%) respondent贸w wskaza艂 偶e ufaj膮 reklamom. Ta reakcja by艂a 艣ledzona w kontek艣cie d艂ugotrwa艂ych problem贸w bran偶y reklamowej z zaufaniem i przyjemno艣ci膮 konsument贸w. Respondenci z ka偶dego z badanych kraj贸w najmniej ufaj膮 reklamom, przy czym szczeg贸lnie nieufni do nich s膮 respondenci z Niemiec, Chin i Wielkiej Brytanii.

Reklama: cz臋stotliwo艣膰, inwazyjno艣膰 i trafno艣膰

Istnieje ryzyko dalszego pogorszenia si臋 zaufania konsument贸w jako reakcje przeciwko reklamom, poniewa偶 wykorzystywanie danych konsument贸w staje si臋 coraz cz臋stsze i potencjalnie stajemy si臋 mniej wra偶liwi na nie. Og贸lnie ponad po艂owa (54%) respondent贸w zgodzi艂a si臋, 偶e reklamy kierowane na podstawie wcze艣niejszej aktywno艣ci online s膮 uci膮偶liwe. Szczeg贸lnie silnie odczuli to respondenci w wieku 65 lat, w艣r贸d kt贸rych zgodzi艂o si臋 6 na 10 os贸b (61%).

W rzeczywisto艣ci wi臋kszo艣膰 os贸b w wieku powy偶ej 65 lat nie uwa偶a, 偶e 鈥嬧媧wi臋kszona trafno艣膰 rekompensuje inwazyjno艣膰 鈥 56% z nich nie zgodzi艂o si臋, 偶e lubi ogl膮da膰 odpowiednie reklamy na podstawie wcze艣niejszych dzia艂a艅 zwi膮zanych z przegl膮daniem sieci. Z kolei respondenci w wieku 18-34 lat bardziej opowiadali si臋 za bardziej dopasowanymi reklamami, przy czym 43% zgadza艂o si臋, 偶e lubili je ogl膮da膰, a 33% by艂o ambiwalentnych.

Postawy dotycz膮ce dopasowania reklam r贸偶ni膮 si臋 r贸wnie偶 na rynkach 艣wiatowych, przy czym po艂owa respondent贸w z Chin zgadza si臋, 偶e lubi ogl膮da膰 trafne reklamy, podczas gdy oko艂o po艂owa (52%) respondent贸w z Niemiec nie zgadza si臋 z tym.

Og贸lnie rzecz bior膮c, wed艂ug tego raportu konsumenci nie s膮 w przewa偶aj膮cej mierze za lub przeciw trafno艣ci na podstawie danych przegl膮dania przeciwko reklamom. Niemniej narusza to w pewnym stopniu umown膮 granic臋, kt贸r膮 reklamodawcy musz膮 znale藕膰 mi臋dzy trafno艣ci膮, dopasowaniem przekazu i natr臋tno艣ci膮, zw艂aszcza gdy kompromis wygl膮da inaczej w r贸偶nych grupach wiekowych i krajach.

Gdzie konsumenci szukaj膮 informacji o zaufanej marce

Gdzie wi臋c konsumenci szukaj膮 zaufanych informacji o markach i us艂ugach? W przewa偶aj膮cej mierze respondenci ufaj膮 przyjacio艂om i rodzinie (93%). S膮 to podobne wyniki do przytoczonego w pierwszej cz臋艣ci wpisu badania Nielsen Group. Badania wykaza艂y wcze艣niej, 偶e rekomendacje znajomych lub cz艂onk贸w rodziny maj膮 znacznie wi臋kszy wp艂yw na decyzje zakupowe ni偶 influencerzy czy celebryci. Rzeczywi艣cie, wyniki badania wskazuj膮, 偶e poczta pantoflowa nadal ma znaczenie w erze cyfrowej, a wiele marek stara si臋 sta膰 si臋 bardziej spersonalizowanymi i wej艣膰 w rol臋 przyjaciela a nie firmy.

Reklam膮 czy reklamom, co m贸wi polska ustawa

Te dwa s艂owa znacz膮 zupe艂nie co艣 innego. Mo偶emy zapyta膰 co jest reklam膮, a dlaczego warto rozwija膰 firm臋 dzi臋ki reklamom w internecie.

Mam nadziej臋 偶e r贸偶nica jest tutaj prosta.

Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym okre艣la reklam臋 jako upowszechnianie informacji promuj膮cej: osoby, przedsi臋biorstwa, towary, us艂ugi, przedsi臋wzi臋cia lub ruchy spo艂eczne w jakiejkolwiek wizualnej formie.

https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00804

Czego nie mo偶na reklamowa膰

W Polsce, zgodnie z ustaw膮 o radiofonii i telewizji, nie mo偶na nadawa膰 reklam (藕r贸d艂o: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00804):

  • wyrob贸w tytoniowych, rekwizyt贸w tytoniowych, produkt贸w imituj膮cych wyroby tytoniowe lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli zwi膮zanych z u偶ywaniem tytoniu
  • napoj贸w alkoholowych (ustawa z dnia 26 pa藕dziernika 1982 r. o wychowaniu w trze藕wo艣ci i przeciwdzia艂aniu alkoholizmowi)
  • us艂ug medycznych 艣wiadczonych wy艂膮cznie na podstawie skierowania lekarza (ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zak艂adach opieki zdrowotnej)
  • produkt贸w leczniczych (ustawa z dnia 6 wrze艣nia 2001 r. 鈥 Prawo farmaceutyczne)
  • gier cylindrycznych, gier w karty, gier w ko艣ci, zak艂ad贸w wzajemnych, gier na automatach (ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych).
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)