Jakim reklamom wierzą ludzie a jakim nie?

reklamom
reklamom

Jakim reklamom wierzą ludzie a jakim nie?

Na początek mam dla was 2 ciekawe badania, a w sumie jedno badanie i raport.

Badanie Nielsen Group jakim reklamom ufamy

Pierwsze to badanie Nielsen group z 2021 roku, które mówi jasno:

Ludzie ufają reklamom, które mówią o wartościach, a nie o produktach.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Najnowsze globalne badania firmy Nielsen nad zaufaniem do reklamy wykazały, że konsumenci reagują na reklamy (i ufają reklamom) które są kojarzone z humorem i wartościami marki, a nie produktami.

Badanie „Trust in Advertising Study” przeprowadzone przez firmę Nielsen wyglądało tak, że zankietowano 40.000 osób z regionu APAC, EMEA, Ameryki Łacińskiej i Ameryki Północnej, aby odkryć typy reklam, które mają oddźwięk, jak zaufanie przekłada się na działanie i ogólną ekspresję w stosunku czy ludzie ufają reklamom.

Okazało się, że konsumenci są najbardziej zainteresowani oglądaniem reklam humorystycznych (49%), rodzinnych (47%) i zorientowanych na wartość (43%) w porównaniu z produktami promowanymi przez celebrytów lub sportowców oraz produktami samochodowymi, które uzyskały najniższy wynik pod względem zaufania odpowiednio 20% i 22%.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

Reklamy zorientowane na wartość podskoczyły o 10% w porównaniu z ostatnim raportem Nielsena o zasięgu globalnym „Global Trust in Advertising”, który został opublikowany w 2015 roku. Jak można się było spodziewać, zdrowie również uzyskało wysokie wyniki, a połowa respondentów była zainteresowana reklamami o tematyce związanej właśnie z dbaniem zdrowiem.

reklamom

Ludzie są znacznie bardziej zainteresowani tym, w jaki sposób marka pomoże światu, a nie tylko korzyściami, jakie oferuje produkt. Styl życia i wartości ludzi zmieniały się z biegiem czasu i prawdopodobnie pandemia przyspieszyła zmianę w niektórych aspektach. Konsumenci przyglądają się, co tak naprawdę mówią nam wartości marki, co reprezentują i jakie są ich praktyczne zastosowania.

Badanie ocenia również zaufanie do kanałów marketingowych, przy czym poczta rekomendacje od znajmoych jak zawsze znajdują się na szczycie listy z 88%, następnie oficjalne strony internetowe marek z 84%, partnerstwo marek na trzecim miejscu (81%), a telewizja (78%).

Teksty reklamowe na telefonach komórkowych są najmniej godną zaufania formą reklamy, a 15% ankietowanych nie ufa takim reklamom. Brak zaufania prowadzi do braku działania, przy czym dwie trzecie mieszkańców Ameryki nigdy nie podejmuje działań wobec reklam tekstowych, ponad połowa Europejczyków i około 30% w regionie Azji i Pacyfiku.

Tylko 23% ludzi ufa reklamom influencerów. Spośród wszystkich rynków Kanada miała najsłabsze zaufanie do influencer marketingu na poziomie 10%, podczas gdy Bliski Wschód i Afryka miały najwyższe, gdzie co trzeci całkowicie ufa influencerom.

W badaniu oceniono zaufanie w regionie EMEA, APAC, Ameryce Łacińskiej i Ameryce Północnej, przy czym główne różnice regionalne, takie jak ogólne zaufanie, są najsłabsze w Kanadzie i Europie; Europa Zachodnia ma wysoki 62% wskaźnik zaufania do lokowania produktu telewizyjnego, a przedstawiciele APAC gen Z są mniej ufni ustnie niż ich globalni odpowiednicy, na poziomie 32% w porównaniu do 45%.

Badanie Kantar Media czy ufamy reklamom

Według raportu Kantar Media reklama jest najmniej zaufanym źródłem informacji o markach i usługach wśród konsumentów. Ponieważ reklama staje się coraz bardziej ukierunkowana w oparciu o aktywność online, konsumenci są narażeni na zniechęcenie przez reklamy, które wydają się zbyt natrętne, jak wynika z raportu.

czy ufamy reklamom

Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Na pytanie, jakim źródłom szczególnie ufamy, najniższy odsetek (38%) respondentów wskazał że ufają reklamom. Ta reakcja była śledzona w kontekście długotrwałych problemów branży reklamowej z zaufaniem i przyjemnością konsumentów. Respondenci z każdego z badanych krajów najmniej ufają reklamom, przy czym szczególnie nieufni do nich są respondenci z Niemiec, Chin i Wielkiej Brytanii.

Reklama: częstotliwość, inwazyjność i trafność

Istnieje ryzyko dalszego pogorszenia się zaufania konsumentów jako reakcje przeciwko reklamom, ponieważ wykorzystywanie danych konsumentów staje się coraz częstsze i potencjalnie stajemy się mniej wrażliwi na nie. Ogólnie ponad połowa (54%) respondentów zgodziła się, że reklamy kierowane na podstawie wcześniejszej aktywności online są uciążliwe. Szczególnie silnie odczuli to respondenci w wieku 65 lat, wśród których zgodziło się 6 na 10 osób (61%).

W rzeczywistości większość osób w wieku powyżej 65 lat nie uważa, że ​​zwiększona trafność rekompensuje inwazyjność – 56% z nich nie zgodziło się, że lubi oglądać odpowiednie reklamy na podstawie wcześniejszych działań związanych z przeglądaniem sieci. Z kolei respondenci w wieku 18-34 lat bardziej opowiadali się za bardziej dopasowanymi reklamami, przy czym 43% zgadzało się, że lubili je oglądać, a 33% było ambiwalentnych.

Postawy dotyczące dopasowania reklam różnią się również na rynkach światowych, przy czym połowa respondentów z Chin zgadza się, że lubi oglądać trafne reklamy, podczas gdy około połowa (52%) respondentów z Niemiec nie zgadza się z tym.

Ogólnie rzecz biorąc, według tego raportu konsumenci nie są w przeważającej mierze za lub przeciw trafności na podstawie danych przeglądania przeciwko reklamom. Niemniej narusza to w pewnym stopniu umowną granicę, którą reklamodawcy muszą znaleźć między trafnością, dopasowaniem przekazu i natrętnością, zwłaszcza gdy kompromis wygląda inaczej w różnych grupach wiekowych i krajach.

Gdzie konsumenci szukają informacji o zaufanej marce

Gdzie więc konsumenci szukają zaufanych informacji o markach i usługach? W przeważającej mierze respondenci ufają przyjaciołom i rodzinie (93%). Są to podobne wyniki do przytoczonego w pierwszej części wpisu badania Nielsen Group. Badania wykazały wcześniej, że rekomendacje znajomych lub członków rodziny mają znacznie większy wpływ na decyzje zakupowe niż influencerzy czy celebryci. Rzeczywiście, wyniki badania wskazują, że poczta pantoflowa nadal ma znaczenie w erze cyfrowej, a wiele marek stara się stać się bardziej spersonalizowanymi i wejść w rolę przyjaciela a nie firmy.

Reklamą czy reklamom, co mówi polska ustawa

Te dwa słowa znaczą zupełnie coś innego. Możemy zapytać co jest reklamą, a dlaczego warto rozwijać firmę dzięki reklamom w internecie.

Mam nadzieję że różnica jest tutaj prosta.

Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym określa reklamę jako upowszechnianie informacji promującej: osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne w jakiejkolwiek wizualnej formie.

https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00804

Czego nie można reklamować

W Polsce, zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, nie można nadawać reklam (źródło: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00804):

  • wyrobów tytoniowych, rekwizytów tytoniowych, produktów imitujących wyroby tytoniowe lub rekwizyty tytoniowe oraz symboli związanych z używaniem tytoniu
  • napojów alkoholowych (ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi)
  • usług medycznych świadczonych wyłącznie na podstawie skierowania lekarza (ustawa z dnia 30 sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej)
  • produktów leczniczych (ustawa z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne)
  • gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych, gier na automatach (ustawa z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych).

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Czy wierzymy w reklamę?

To zależy od osoby. Jedni uważają reklamy za wiarygodne, podczas gdy inni uważają je za formę perswazji i nie dają im dużego zaufania.

W jaki sposób reklama wpływa na nasze życie?

Reklama wpływa na nasze życie na wiele sposobów. Przede wszystkim pozwala nam poznać produkty i usługi na rynku, oraz udostępnia informacje potrzebne do podjęcia trafnej decyzji zakupowej. Reklama też wpływa na jakość naszego życia poprzez kreowanie trendów i pozytywnego postrzegania odpowiednich produktów. Może ona również przyczyniać się do częstego konsumpcjonizmu poprzez stworzenie postrzegania, że jest to coś, co należy posiadać, ponieważ jest ono modne lub modne. W ostatnim czasie wpływ reklamy wzrósł, ponieważ firmy mocno inwestują w nowe technologie i reklamy internetowe, aby skuteczniej dotrzeć do odbiorców i wpływać na ich decyzje zakupowe.

Czy możemy wierzyć reklamie?

Nie powinno się całkowicie wierzyć reklamom. Reklamy często naciskają na użytkowników, aby kupili produkt lub usługę. Mogą one być nieprecyzyjne, zawyżone lub zniekształcone. Dlatego zawsze należy uważnie przeczytać specyfikację produktu, wyniki testów i opinie innych użytkowników zanim zdecydujesz się na jego zakup.

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 556

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!