Zawartość strony
Na początek mam dla was 2 ciekawe badania, a w sumie jedno badanie i raport.
Pierwsze to badanie Nielsen group z 2021 roku, które mówi jasno:
Ludzie ufają reklamom, które mówią o wartościach, a nie o produktach.
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Najnowsze globalne badania firmy Nielsen nad zaufaniem do reklamy wykazały, że konsumenci reagują na reklamy (i ufają reklamom) które są kojarzone z humorem i wartościami marki, a nie produktami.
Badanie „Trust in Advertising Study” przeprowadzone przez firmę Nielsen wyglądało tak, że zankietowano 40.000 osób z regionu APAC, EMEA, Ameryki Łacińskiej i Ameryki Północnej, aby odkryć typy reklam, które mają oddźwięk, jak zaufanie przekłada się na działanie i ogólną ekspresję w stosunku czy ludzie ufają reklamom.
Okazało się, że konsumenci są najbardziej zainteresowani oglądaniem reklam humorystycznych (49%), rodzinnych (47%) i zorientowanych na wartość (43%) w porównaniu z produktami promowanymi przez celebrytów lub sportowców oraz produktami samochodowymi, które uzyskały najniższy wynik pod względem zaufania odpowiednio 20% i 22%.
Reklamy zorientowane na wartość podskoczyły o 10% w porównaniu z ostatnim raportem Nielsena o zasięgu globalnym „Global Trust in Advertising”, który został opublikowany w 2015 roku. Jak można się było spodziewać, zdrowie również uzyskało wysokie wyniki, a połowa respondentów była zainteresowana reklamami o tematyce związanej właśnie z dbaniem zdrowiem.
Ludzie są znacznie bardziej zainteresowani tym, w jaki sposób marka pomoże światu, a nie tylko korzyściami, jakie oferuje produkt. Styl życia i wartości ludzi zmieniały się z biegiem czasu i prawdopodobnie pandemia przyspieszyła zmianę w niektórych aspektach. Konsumenci przyglądają się, co tak naprawdę mówią nam wartości marki, co reprezentują i jakie są ich praktyczne zastosowania.
Badanie ocenia również zaufanie do kanałów marketingowych, przy czym poczta rekomendacje od znajmoych jak zawsze znajdują się na szczycie listy z 88%, następnie oficjalne strony internetowe marek z 84%, partnerstwo marek na trzecim miejscu (81%), a telewizja (78%).
Teksty reklamowe na telefonach komórkowych są najmniej godną zaufania formą reklamy, a 15% ankietowanych nie ufa takim reklamom. Brak zaufania prowadzi do braku działania, przy czym dwie trzecie mieszkańców Ameryki nigdy nie podejmuje działań wobec reklam tekstowych, ponad połowa Europejczyków i około 30% w regionie Azji i Pacyfiku.
Tylko 23% ludzi ufa reklamom influencerów. Spośród wszystkich rynków Kanada miała najsłabsze zaufanie do influencer marketingu na poziomie 10%, podczas gdy Bliski Wschód i Afryka miały najwyższe, gdzie co trzeci całkowicie ufa influencerom.
W badaniu oceniono zaufanie w regionie EMEA, APAC, Ameryce Łacińskiej i Ameryce Północnej, przy czym główne różnice regionalne, takie jak ogólne zaufanie, są najsłabsze w Kanadzie i Europie; Europa Zachodnia ma wysoki 62% wskaźnik zaufania do lokowania produktu telewizyjnego, a przedstawiciele APAC gen Z są mniej ufni ustnie niż ich globalni odpowiednicy, na poziomie 32% w porównaniu do 45%.
Według raportu Kantar Media reklama jest najmniej zaufanym źródłem informacji o markach i usługach wśród konsumentów. Ponieważ reklama staje się coraz bardziej ukierunkowana w oparciu o aktywność online, konsumenci są narażeni na zniechęcenie przez reklamy, które wydają się zbyt natrętne, jak wynika z raportu.
Te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Na pytanie, jakim źródłom szczególnie ufamy, najniższy odsetek (38%) respondentów wskazał że ufają reklamom. Ta reakcja była śledzona w kontekście długotrwałych problemów branży reklamowej z zaufaniem i przyjemnością konsumentów. Respondenci z każdego z badanych krajów najmniej ufają reklamom, przy czym szczególnie nieufni do nich są respondenci z Niemiec, Chin i Wielkiej Brytanii.
Istnieje ryzyko dalszego pogorszenia się zaufania konsumentów jako reakcje przeciwko reklamom, ponieważ wykorzystywanie danych konsumentów staje się coraz częstsze i potencjalnie stajemy się mniej wrażliwi na nie. Ogólnie ponad połowa (54%) respondentów zgodziła się, że reklamy kierowane na podstawie wcześniejszej aktywności online są uciążliwe. Szczególnie silnie odczuli to respondenci w wieku 65 lat, wśród których zgodziło się 6 na 10 osób (61%).
W rzeczywistości większość osób w wieku powyżej 65 lat nie uważa, że zwiększona trafność rekompensuje inwazyjność – 56% z nich nie zgodziło się, że lubi oglądać odpowiednie reklamy na podstawie wcześniejszych działań związanych z przeglądaniem sieci. Z kolei respondenci w wieku 18-34 lat bardziej opowiadali się za bardziej dopasowanymi reklamami, przy czym 43% zgadzało się, że lubili je oglądać, a 33% było ambiwalentnych.
Postawy dotyczące dopasowania reklam różnią się również na rynkach światowych, przy czym połowa respondentów z Chin zgadza się, że lubi oglądać trafne reklamy, podczas gdy około połowa (52%) respondentów z Niemiec nie zgadza się z tym.
Ogólnie rzecz biorąc, według tego raportu konsumenci nie są w przeważającej mierze za lub przeciw trafności na podstawie danych przeglądania przeciwko reklamom. Niemniej narusza to w pewnym stopniu umowną granicę, którą reklamodawcy muszą znaleźć między trafnością, dopasowaniem przekazu i natrętnością, zwłaszcza gdy kompromis wygląda inaczej w różnych grupach wiekowych i krajach.
Gdzie więc konsumenci szukają zaufanych informacji o markach i usługach? W przeważającej mierze respondenci ufają przyjaciołom i rodzinie (93%). Są to podobne wyniki do przytoczonego w pierwszej części wpisu badania Nielsen Group. Badania wykazały wcześniej, że rekomendacje znajomych lub członków rodziny mają znacznie większy wpływ na decyzje zakupowe niż influencerzy czy celebryci. Rzeczywiście, wyniki badania wskazują, że poczta pantoflowa nadal ma znaczenie w erze cyfrowej, a wiele marek stara się stać się bardziej spersonalizowanymi i wejść w rolę przyjaciela a nie firmy.
Te dwa słowa znaczą zupełnie coś innego. Możemy zapytać co jest reklamą, a dlaczego warto rozwijać firmę dzięki reklamom w internecie.
Mam nadzieję że różnica jest tutaj prosta.
Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym określa reklamę jako upowszechnianie informacji promującej: osoby, przedsiębiorstwa, towary, usługi, przedsięwzięcia lub ruchy społeczne w jakiejkolwiek wizualnej formie.
https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00804
W Polsce, zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, nie można nadawać reklam (źródło: https://www.biznes.gov.pl/pl/portal/00804):
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)