Reklama uciążliwa -co to jest, ustawienia krok po kroku+[przykłady, definicja]

reklama uciążliwa
reklama uciążliwa

Czym jest reklama uciążliwa?

Reklama uciążliwa nie jest pożądana, ale niestety jest ona obecna w środkach masowego przekazu. Ingeruje ona w sfery prywatne odbiorców oraz jest przyczyną ich niezadowolenia. Wśród typowych przejawów reklamy uciążliwej dla klientów można wymienić choćby przesyłanie na ich koszt niezamówionych towarów czy nagabywanie przechodniów w miejscach publicznych.

🥇POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM PRZECZYTA GO KONKURENCJA

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży.💸💸💸

🔐 Twoje dane są bezpieczne.🔐 (sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu).

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

Czym jest reklama uciążliwa?

Jak wspomniano powyżej, reklama uciążliwa związana jest z działaniami, które w znaczny i niekorzystny sposób wpływają i ingerują w sferę prywatną potencjalnych klientów. Może to się przejawiać w nadużywaniu technicznych środków przekazu czy nagabywaniu przechodniów w miejscach publicznych.

diagram marketingowy jak budować świadomość za pomocą reklam social media, Google Ads i SEO


REKLAMA

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing
Sprawdź naszą ofertę

KONIEC REKLAMY

W przepisach prawnych próżno jest szukać określenia reklamy uciążliwej, jednak termin ten na stałe wszedł do powszechnego użycia.

Oznacza on działania zaburzające komfort odbiorców przekazu czy naruszające ich dobra osobiste. Działania ogólnie przyjęte jako uciążliwe mogą dotyczyć życia rodzinnego, sąsiedzkiego, a także związanego z życiem zawodowym.

Celem działań zmierzających do ograniczenia występowania reklamy uciążliwej jest próba zapewnienia potencjalnym klientom swobodnego wyboru, który nie znajduje się pod jakąkolwiek presją.

Wszelkie dążenia powinny być zatem ukierunkowane na zapewnieniu poszanowania reguł uczciwej konkurencji, które są korzystne zarówno dla kupujących, jak i producentów i dystrybutorów dóbr i usług.

Reklama uciążliwa, polega na ingerowaniu w sferę prywatności potencjalnych odbiorców w miejscach publicznych przez nagabywanie, przesyłanie niezamówionych towarów, nadużywanie technicznych środków przekazu

wikipedia.pl

W jaki sposób przejawia się reklama uciążliwa?

Jak wspomniano powyżej, tego typu reklama może ujawniać się w formie nagabywania potencjalnych klientów. Tego typu działanie nie jest pożądane, ponieważ wywołuje zakłopotanie i dyskomfort klientów. Mogą być oni bowiem zagadywani przy wejściach do sklepu lub w jego bezpośredniej okolicy.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama uciążliwa to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Poza tym, tego typu negatywne działania mogą obejmować nachalne wręczanie ulotek przechodniom czy montowanie na pojazdach głośnego i bardzo uciążliwego nagłośnienia, przez które emitowane są treści reklamowe. Wywieranie swoistej presji przez sprzedających czy ich przedstawicieli na potencjalnych klientach wzbudza niepokój, lęk, a niekiedy również złość i agresję.

reklama uciążliwa
reklama uciążliwa

Szerokim pojęciem reklamy uciążliwej można zatem określić wszelkie działania mające negatywny wpływ na komfort przechodniów i klientów. W tym przypadku sama treść przekazywanych informacji ma drugorzędne znaczenie, a ważny jest sam fakt wymuszania presji przez sprzedawców na potencjach kupujących.

Jakie inne działania mogą być przejawem reklamy uciążliwej?

Tego typu reklama może obejmować nie tylko nagabywanie przechodniów na ulicach czy w okolicach punktów sprzedaży, ale również przesyłanie towarów, które uprzednio nie zostały zamówione.

Tego typu działania mające charakter nieuczciwej konkurencji wprowadzają element presji oraz przymusu podejmowania określonych działań przez adresatów przesyłki.

Nie można zapominać o tym, że odesłanie paczki wiąże się w tym przypadku z koniecznością wykonania określonych działań związanych z odesłaniem paczki wymagających czasu i fatygi. Poza tym, wiele osób ma niewystarczającą wiedzę na temat możliwości odesłania paczki i w zamian za to uiszcza stosowną opłatę związaną z zakupem danego produktu.

Na jakie inne naganne zachowania należy zwrócić uwagę?

Przejawem reklamy uciążliwej mogą być również działania obejmujące komunikację za pomocą telefonu czy poczty elektronicznej.

W tym przypadku należy podkreślić, że każde działanie mające związek z zakłóceniem sfery prywatnej może i powinno być traktowane jako przejaw uciążliwej reklamy.

Firmy praktykujące nieuczciwą konkurencję stosują różne formy wywierania presji na klientach, w tym choćby wykonywanie kolejnych połączeń telefonicznych, mimo uprzedniej odmowy zgody klienta na rozmowę i prezentację danego produktu.

Jakie są inne formy nieuczciwej konkurencji i uciążliwej reklamy?

Nieuczciwa konkurencja oraz uciążliwa reklama może mieć również postać ulotek reklamowych wrzucanych do skrzynek pocztowych lokatorów bez ich wiedzy i zgody, a także przybierać formę wizyt przedstawicieli handlowych w domach potencjalnych klientów. Tego typu odwiedziny zwykle zakłócają spokój domowy i są praktykowane szczególnie w przypadku osób w podeszłym wieku.

Osobom starszym trudniej jest bowiem zachować postawę asertywną w stosunku do pewnych siebie i przebojowych osób młodych. Pod wpływem presji osoby starsze i schorowane podejmują decyzje nieracjonalne oraz w wielu wypadkach pociągające za sobą poważne skutki finansowe.

Jak wspomniano powyżej, reklamy oraz oferty mogą być również przekazywane za pomocą tradycyjnej drogi korespondencyjnej. W ten sposób przekazywane są przede wszystkim ulotki reklamowe. Poza tym, w prywatnych skrzynkach na listy można znaleźć listy i foldery reklamowe.

W wielu wypadkach tego typu korespondencja jest przekazywana przez listonosza lub osoby zatrudnione przez podmiot reklamujący dane treści.

Mieszkańcy domów jednorodzinnych oraz wspólnot mieszkaniowych starają się ograniczyć ten proceder poprzez wywieszanie w widocznych miejscach odpowiednich informacji. Niemniej jednak ich skuteczność jest ograniczona i są one w wielu wypadkach ignorowane przez osoby zajmujące się kolportażem treści reklamowych.

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama uciążliwa? Daj znać w komentarzu.

Z nami każda firma może się rozwijać. Tworzymy firmy i rozwijamy istniejące w internecie, a nasz marketing=WYNIKI. Z resztą zobacz co możemy osiągnąć w kilka miesięcy:

Czy warto inwestować w seo: dlaczego pozycjonowanie się opłaca

Zacznij współpracę z partnerem godnym zaufania!

Marketing w internecie, reklama i rozwijanie firm to nasza pasja i chleb powszedni. Na bieżąco jesteśmy zawsze z najnowszymi trendami, po to aby dawać Tobie to co najlepiej działa. Konkretny wynik, bez przepalania budżetu. Dla każdego zadania posiadamy wyszkolonych specjalistów, którzy dowiozą obiecane wyniki.

Skontaktuj się z nami:

pozycjonowanie seo reklama google ads facebook marketing internetowy
Nasza oferta: pozycjonowanie, seo, reklama google ads, facebook, szeroko pojęty marketing internetowy

Jak bardzo spodobała Ci się ta strona?

Kliknij na gwiazdki aby ocenić! (dobre opinie sprawiają, że piszemy więcej)

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów: 555

Jeszcze nie ma głosów. Bądź pierwszą osobą.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!