Reklama graficzna czy wideo. Co jest lepsze? (nowe badanie + infografika)

TLS, protokół Transport Layer Security (jak działa)
7 marca, 2022
SafeSearch
SafeSearch
8 marca, 2022
pinterest-Static-Ads-vs.-Video-Ads
seo reklama

Nowe badanie sprawdza, jak reklamy statyczne radzą sobie w porównaniu z reklamami wideo na Pintereście + (infografika)

Kluczem do skutecznej strategii osiągania jak najwięcej z płatnych reklam w 2022 roku jest poszukiwanie nowych możliwości, działalność omnichannel w tym m.in. dodanie platform reklamowych, których nie wypróbowałeś w przeszłości.

Pinterest posiada ponad 431 milionów użytkowników i jest platformą o ogromnym potencjale dla reklamodawców, zwłaszcza biorąc pod uwagę wysokie zaangażowanie użytkowników i skupienie wizualne. Ale jak skuteczne są różne opcje reklamowe na Pintereście i które zapewniają lepsze wyniki?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Firma Creatopy przeprowadziła niedawno test, aby uzyskać informacje na ten temat skuteczności wideo reklam i reklam statycznych jako grafika. Przy czym eksperyment koncentrował się w na dwóch hipotezach:

  • Czy reklamy wideo zapewniają większy zasięg niż reklamy statyczne
  • Czy reklamy statyczne zapewniają większy ruch jakościowy

Aby to przetestować, pracownicy Creatopy przeprowadzili dwie kampanie reklamowe o budżecie w wysokości 2 tys. dolarów, w ciągu 30 dni.

Zerknij na poniższą infografikę, aby zapoznać się z konfiguracją kampanii, wynikami dla każdego typu reklamy oraz kluczowymi uwagami i wnioskami.

Kliknij grafikę aby powiększyć.

pinterest-Static-Ads-vs.-Video-Ads

Kluczowe wnioski

Oto wyniki badania:

  • Krótkie wiadomości działają lepiej

Obie reklamy zaczynały się w ten sam sposób, z pytaniem skierowanym bezpośrednio do użytkownika, które opisuje jeden z problemów, które produkt firmy może dla nich rozwiązać.

Jedyna różnica polega na tym, że pierwsza jest krótsza i przechodzi od razu do sedna. Można ją przeczytać w mgnieniu oka, druga jest dłuższa i wymaga więcej uwagi i wysiłku, aby ją dokończyć. Krótka zadziałała o wiele lepiej.

  • Nie mów o sobie

Druga wersja tekstu reklamy posiadała nazwę marki na samym początku, dzięki czemu dotyczyła bardziej marki i firmy niż użytkownika. Nadal mówiła o korzyściach, ale nie przemawiało to do użytkowników tak bardzo.

Więc daj użytkownikom rozwiązanie ich problemów i zrób to w bezpośredni sposób. Niech reklama będzie mniej informować o tym, jak wspaniała jest Twoja firma, ale niech bardziej skupia się na grupie docelowej. Twoja wiadomość powinna być skierowana do odbiorców, a nie do marki.

  • Używaj reklam statycznych na początku ścieżki zakupowej (TOFU)

Jeśli chodzi o wizualną stronę reklam, zarówno reklama statyczna, jak i reklama wideo wykorzystywały kolory marki.

Jeśli chodzi o przekaz, obaj przedstawiały ich nasze narzędzie jako rozwiązanie do tworzenia reklam dla reklamodawców, z naciskiem na automatyzację. Reklama statyczna ma bardzo jasny i bezpośredni przekaz, użytkownik może natomiast potrzebować więcej czasu na przetworzenie informacji prezentowanych w wideo, aby dojść do tego samego wniosku, co po obejrzeniu reklamy statycznej.

Skoro czytasz wpis pt. Reklama graficzna czy wideo. Co jest lepsze? (nowe badanie + infografika) to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Użytkownicy na Pintereście wolą prostsze, bardziej bezpośrednie wiadomości.

Reklama statyczna wymaga mniej uwagi i skupienia ze strony widza, ponieważ korzyści są widoczne już od pierwszych sekund, w których ją widzi, w porównaniu z czasem dla oglądania reklamy wideo.

Wnioski

Jak widać z wyników, jedna z hipotez została potwierdzona, a druga nie. Reklamy statyczne przyniosły więcej jakościowego ruchu w porównaniu z reklamami wideo, podczas gdy reklamy wideo, co zaskakujące lub nie, nie przyniosły większego zasięgu niż reklamy statyczne.

Możemy wywnioskować, że Pinterest może być świetną okazją do przyciągnięcia wysokiej jakości ruchu do Twojej witryny, a jednocześnie osiągać dobre wyniki pod względem konwersji, nawet jeśli nie masz znanej marki.

Co myślisz o temacie jakim jest Reklama graficzna czy wideo. Co jest lepsze? (nowe badanie + infografika)? Daj znać w komentarzu.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)