Precyzyjne targetowanie Facebook ju偶 nie istnieje!

Sky Shop
Sky Shop -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
8 marca, 2022
Cold calling
Cold calling -co to jest, ustawienia krok po kroku+[1 BONUS]
8 marca, 2022

Czy widzia艂e艣 zmiany jakie wprowadzi艂 facebook? Stworzone do kierowania na tysi膮ce rodzaj贸w targetowania opcje ca艂kowicie znikn臋艂y i to sprawia, 偶e dzia艂ania marketera staj膮 si臋 o wiele trudniejsze.

Oto wiadomo艣膰 kt贸ra pojawia si臋 na kontach w mened偶erze reklam:

Wycofujemy niekt贸re opcje targetowania szczeg贸艂owego. Zosta艂y one wyr贸偶nione, aby umo偶liwi膰 Ci ich sprawdzenie. Po ustawieniu kursora nad niekt贸rymi wyr贸偶nionymi opcjami zobaczysz dost臋pne alternatywy. Zast膮p lub usu艅 te opcje i opublikuj zmiany, aby zestaw reklam by艂 nadal wy艣wietlany od March 17, 2022.

Na szcz臋艣cie mam kilka rozwi膮za艅 tego problemu. Ale dlaczego oni to w og贸le zrobili?

darmowy newsletter marketingowy i SEO SEM Reklamy PPC

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam…

(sekrety prosto ze 藕r贸d艂a, tylko konkrety-zero spamu)

Od kiedy Precyzyjne targetowanie Facebook przestaje istnie膰?

Pozbycie si臋 tysi臋cy opcji targetowania utrudnianie 偶ycia dla reklamodawc贸w na Facebooku, oto i og艂oszenie wydane przez meta 9 listopada zesz艂ego roku. Powiedziano 偶e zaczyna si臋 to od 19 stycznia we wpisie zatytu艂owanym: Removing Certain Ad Targeting Options and Expanding Our Ad Controls.

Precyzyjne targetowanie Facebook ju偶 nie istnieje
Precyzyjne targetowanie Facebook ju偶 nie istnieje

Co stoi za prawdziwymi motywami firmy meta-facebook tego nie wiemy, ale oficjalnie:

Od 19 stycznia 2022 r. usuniemy opcje szczeg贸艂owego kierowania, kt贸re odnosz膮 si臋 do temat贸w, kt贸re ludzie mog膮 postrzega膰 jako wra偶liwe, takich jak opcje odnosz膮ce si臋 do przyczyn, organizacji lub os贸b publicznych, kt贸re odnosz膮 si臋 do zdrowia, rasy lub pochodzenia etnicznego, przynale偶no艣ci politycznej, religii lub orientacji seksualnej. Przyk艂ady zawieraj膮:

  • Przyczyny zdrowotne (np. 鈥炁歸iadomo艣膰 raka p艂uc鈥, 鈥炁歸iatowy Dzie艅 Cukrzycy鈥, 鈥濩hemioterapia鈥)
  • Orientacja seksualna (np. 鈥瀖a艂偶e艅stwa os贸b tej samej p艂ci鈥 i 鈥瀔ultura LGBT鈥)
  • Praktyki i grupy religijne (np. 鈥濳o艣ci贸艂 katolicki鈥 i 鈥炁泈i臋ta 偶ydowskie鈥)
  • Przekonania polityczne, kwestie spo艂eczne, przyczyny, organizacje i liczby

Co powiniene艣 zrobi膰

Naj艂atwiejszym rozwi膮zaniem jest znalezienie innych zainteresowa艅 lub skorzystanie z Lookalike Audiences. Oczywi艣cie 艂atwiej to powiedzie膰 ni偶 zrobi膰, je艣li korzystasz z wypr贸bowanych i naprawd臋 szczeg贸艂owych opcji kierowania, kt贸re dzia艂a艂y 艣wietnie.

Mo偶esz oczywi艣cie skorzysta膰 z szerokiego kierowania (p艂e膰, wiek i lokalizacja), niestandardowych odbiorc贸w lub w艂膮czy膰 rozszerzenie kierowania. Ale w膮tpi臋, aby te opcje wydawa艂y si臋 a偶 tak atrakcyjne dla tych, kt贸rzy odnie艣li wielki sukces dzi臋ki usuni臋ciu szczeg贸艂owego kierowania.

Oto, co polecam, aby znale藕膰 inne odpowiednie szczeg贸艂owe opcje kierowania鈥

W polu tekstowym szczeg贸艂owego kierowania zestawu reklam wpisz g艂贸wnych odbiorc贸w, kt贸rzy odpowiadaj膮 Twoim potrzebom.

Nast臋pnie kliknij link 鈥濸ropozycje鈥.

Facebook zwykle wykonuje ca艂kiem dobr膮 robot臋, dostarczaj膮c powi膮zane sugestie, kt贸rych by膰 mo偶e nie bra艂e艣 pod uwag臋. Teraz dodaj kolejne propozycje, aby zobaczy膰, jak wp艂ynie to na sugestie. Teoretycznie podanie Facebookowi wi臋kszej ilo艣ci informacji pomo偶e udoskonali膰 sugestie dotycz膮ce targetowania.

Precyzyjne targetowanie Facebook Meta 艣rodki zaradcze

Podsumowanie co mo偶esz zrobi膰:

  1. Tworzysz LAA os贸b kt贸re wesz艂y w interakcje z Twoj膮 firm膮, stron膮, fanpage, lub osoby podobne do Twoich klient贸w
  2. Mo偶esz w艂膮czy膰 rozszerzenie targetowania szczeg贸艂owego, aby system FB kt贸ry wy艣wietla dynamicznie aktualizowa艂 grupy odbiorc贸w na podstawie skuteczno艣ci reklamy.
  3. Mo偶esz korzysta膰 z targetowania na podstawie lokalizacji.
  4. Zostawiasz wszystko szeroko, mo偶e to dzia艂a膰 raczej dla produkt贸w ecommerce i FMCG.
  5. Opisane wy偶ej sugestie/propozycje.

Co my艣lisz o zmianach w zakresie targetowania szczeg贸艂owego jakie serwuje nam Facebook? Daj zna膰 w komentarzu.

Skoro czytasz wpis pt. Precyzyjne targetowanie Facebook Meta to te wpisy mog膮 tak偶e Ciebie zainteresowa膰:

Social media i media spo艂eczno艣ciowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Precyzyjne targetowanie Facebook Meta
Precyzyjne targetowanie Facebook Meta
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
Rafa艂 Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i ca艂膮 strategi臋 ecommerce. Nie czekaj, do艂膮cz do nas!

Dodaj komentarz

Tw贸j adres e-mail nie zostanie opublikowany.

POBIERZ SW脫J DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety聽 kt贸re spowoduj膮 znaczny wzrost Twoich zarobk贸w i sprzeda偶y z reklam... (sekrety prosto ze 藕r贸d艂a)