Czy widziałeś zmiany jakie wprowadził facebook? Stworzone do kierowania na tysiące rodzajów targetowania opcje całkowicie zniknęły i to sprawia, że działania marketera stają się o wiele trudniejsze.
Oto wiadomość która pojawia się na kontach w menedżerze reklam:
Wycofujemy niektóre opcje targetowania szczegółowego. Zostały one wyróżnione, aby umożliwić Ci ich sprawdzenie. Po ustawieniu kursora nad niektórymi wyróżnionymi opcjami zobaczysz dostępne alternatywy. Zastąp lub usuń te opcje i opublikuj zmiany, aby zestaw reklam był nadal wyświetlany od March 17, 2022.
Na szczęście mam kilka rozwiązań tego problemu. Ale dlaczego oni to w ogóle zrobili?
POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…
(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)
Pozbycie się tysięcy opcji targetowania utrudnianie życia dla reklamodawców na Facebooku, oto i ogłoszenie wydane przez meta 9 listopada zeszłego roku. Powiedziano że zaczyna się to od 19 stycznia we wpisie zatytułowanym: Removing Certain Ad Targeting Options and Expanding Our Ad Controls.
Co stoi za prawdziwymi motywami firmy meta-facebook tego nie wiemy, ale oficjalnie:
Od 19 stycznia 2022 r. usuniemy opcje szczegółowego kierowania, które odnoszą się do tematów, które ludzie mogą postrzegać jako wrażliwe, takich jak opcje odnoszące się do przyczyn, organizacji lub osób publicznych, które odnoszą się do zdrowia, rasy lub pochodzenia etnicznego, przynależności politycznej, religii lub orientacji seksualnej. Przykłady zawierają:
Najłatwiejszym rozwiązaniem jest znalezienie innych zainteresowań lub skorzystanie z Lookalike Audiences. Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić, jeśli korzystasz z wypróbowanych i naprawdę szczegółowych opcji kierowania, które działały świetnie.
Możesz oczywiście skorzystać z szerokiego kierowania (płeć, wiek i lokalizacja), niestandardowych odbiorców lub włączyć rozszerzenie kierowania. Ale wątpię, aby te opcje wydawały się aż tak atrakcyjne dla tych, którzy odnieśli wielki sukces dzięki usunięciu szczegółowego kierowania.
Oto, co polecam, aby znaleźć inne odpowiednie szczegółowe opcje kierowania…
W polu tekstowym szczegółowego kierowania zestawu reklam wpisz głównych odbiorców, którzy odpowiadają Twoim potrzebom.
Następnie kliknij link „Propozycje”.
Facebook zwykle wykonuje całkiem dobrą robotę, dostarczając powiązane sugestie, których być może nie brałeś pod uwagę. Teraz dodaj kolejne propozycje, aby zobaczyć, jak wpłynie to na sugestie. Teoretycznie podanie Facebookowi większej ilości informacji pomoże udoskonalić sugestie dotyczące targetowania.
Podsumowanie co możesz zrobić:
Co myślisz o zmianach w zakresie targetowania szczegółowego jakie serwuje nam Facebook? Daj znać w komentarzu.
Skoro czytasz wpis pt. Precyzyjne targetowanie Facebook Meta to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:
Social media i media społecznościowe:
Praca agencji:
Kursy i szkolenia:
Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.
Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)