Precyzyjne targetowanie Facebook już nie istnieje!

Sky Shop
Sky Shop
8 marca, 2022
Cold calling
Cold calling
8 marca, 2022

Czy widziałeś zmiany jakie wprowadził facebook? Stworzone do kierowania na tysiące rodzajów targetowania opcje całkowicie zniknęły i to sprawia, że działania marketera stają się o wiele trudniejsze.

Oto wiadomość która pojawia się na kontach w menedżerze reklam:

Wycofujemy niektóre opcje targetowania szczegółowego. Zostały one wyróżnione, aby umożliwić Ci ich sprawdzenie. Po ustawieniu kursora nad niektórymi wyróżnionymi opcjami zobaczysz dostępne alternatywy. Zastąp lub usuń te opcje i opublikuj zmiany, aby zestaw reklam był nadal wyświetlany od March 17, 2022.

Na szczęście mam kilka rozwiązań tego problemu. Ale dlaczego oni to w ogóle zrobili?

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Od kiedy Precyzyjne targetowanie Facebook przestaje istnieć?

Pozbycie się tysięcy opcji targetowania utrudnianie życia dla reklamodawców na Facebooku, oto i ogłoszenie wydane przez meta 9 listopada zeszłego roku. Powiedziano że zaczyna się to od 19 stycznia we wpisie zatytułowanym: Removing Certain Ad Targeting Options and Expanding Our Ad Controls.

Precyzyjne targetowanie Facebook już nie istnieje
Precyzyjne targetowanie Facebook już nie istnieje

Co stoi za prawdziwymi motywami firmy meta-facebook tego nie wiemy, ale oficjalnie:

Od 19 stycznia 2022 r. usuniemy opcje szczegółowego kierowania, które odnoszą się do tematów, które ludzie mogą postrzegać jako wrażliwe, takich jak opcje odnoszące się do przyczyn, organizacji lub osób publicznych, które odnoszą się do zdrowia, rasy lub pochodzenia etnicznego, przynależności politycznej, religii lub orientacji seksualnej. Przykłady zawierają:

  • Przyczyny zdrowotne (np. „Świadomość raka płuc”, „Światowy Dzień Cukrzycy”, „Chemioterapia”)
  • Orientacja seksualna (np. „małżeństwa osób tej samej płci” i „kultura LGBT”)
  • Praktyki i grupy religijne (np. „Kościół katolicki” i „święta żydowskie”)
  • Przekonania polityczne, kwestie społeczne, przyczyny, organizacje i liczby

Co powinieneś zrobić

Najłatwiejszym rozwiązaniem jest znalezienie innych zainteresowań lub skorzystanie z Lookalike Audiences. Oczywiście łatwiej to powiedzieć niż zrobić, jeśli korzystasz z wypróbowanych i naprawdę szczegółowych opcji kierowania, które działały świetnie.

Możesz oczywiście skorzystać z szerokiego kierowania (płeć, wiek i lokalizacja), niestandardowych odbiorców lub włączyć rozszerzenie kierowania. Ale wątpię, aby te opcje wydawały się aż tak atrakcyjne dla tych, którzy odnieśli wielki sukces dzięki usunięciu szczegółowego kierowania.

Oto, co polecam, aby znaleźć inne odpowiednie szczegółowe opcje kierowania…

W polu tekstowym szczegółowego kierowania zestawu reklam wpisz głównych odbiorców, którzy odpowiadają Twoim potrzebom.

Następnie kliknij link „Propozycje”.

Facebook zwykle wykonuje całkiem dobrą robotę, dostarczając powiązane sugestie, których być może nie brałeś pod uwagę. Teraz dodaj kolejne propozycje, aby zobaczyć, jak wpłynie to na sugestie. Teoretycznie podanie Facebookowi większej ilości informacji pomoże udoskonalić sugestie dotyczące targetowania.

Precyzyjne targetowanie Facebook Meta środki zaradcze

Podsumowanie co możesz zrobić:

  1. Tworzysz LAA osób które weszły w interakcje z Twoją firmą, stroną, fanpage, lub osoby podobne do Twoich klientów
  2. Możesz włączyć rozszerzenie targetowania szczegółowego, aby system FB który wyświetla dynamicznie aktualizował grupy odbiorców na podstawie skuteczności reklamy.
  3. Możesz korzystać z targetowania na podstawie lokalizacji.
  4. Zostawiasz wszystko szeroko, może to działać raczej dla produktów ecommerce i FMCG.
  5. Opisane wyżej sugestie/propozycje.

Co myślisz o zmianach w zakresie targetowania szczegółowego jakie serwuje nam Facebook? Daj znać w komentarzu.

Skoro czytasz wpis pt. Precyzyjne targetowanie Facebook Meta to te wpisy mogą także Ciebie zainteresować:

Social media i media społecznościowe:

Praca agencji:

Kursy i szkolenia:

Precyzyjne targetowanie Facebook Meta
Precyzyjne targetowanie Facebook Meta
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)