Pozycjonowanie strony w google (Od czego zależy pozycja + koszt SEO)

Pozycjonowanie aplikacji mobilnych
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych Google Play i App Store (ASO) musisz to wiedzieć
16 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie szerokie
Pozycjonowanie szerokie, długi ogon (long tail)
16 kwietnia, 2022
Pozycjonowanie strony w google
Pozycjonowanie strony w google

Pozycjonowanie strony w google (Od czego zależy pozycja + koszt SEO)

Ranking Google określa sukces strony internetowej. Każdy, kto ma własną stronę internetową, chce być jak najwyżej w rankingu Google. Co dokładnie oznacza ten termin i co wpływa na ranking? Dlaczego pozycjonowanie strony w Google jest tak ważne?

Jako wyszukiwarka Google działa jako brama do internetu. Giganta wyszukiwania nie sposób obejść. Witryny, których nie ma w indeksie wyszukiwania Google, praktycznie przepadają w czeluściach sieci WWW.

Jednak samo umieszczenie w indeksie nie jest w żadnym wypadku gwarancją sukcesu. W końcu o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania rywalizują miliony stron internetowych.

Jak poprawic dostarczalnosc wiadomosci e mail

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM Go SKASUJEMY

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam…

(sekrety prosto ze źródła, tylko konkrety-zero spamu)

Dlaczego ranking Google jest tak ważny?

Ranking Google skupia się na najlepszych wynikach wyszukiwania, ponieważ użytkownicy Google w większości zwracają uwagę tylko na te wyniki.

Nie jest dziełem przypadku, które strony internetowe są na szczycie rankingu. Wystarczy przyjrzeć się swojemu zachowaniu podczas wyszukiwania — z reguły bierzemy pod uwagę tylko te witryny, które znajdują się na szczycie Google.

Rzadko użytkownicy przeglądają drugą, trzecią lub czwartą stronę wyników wyszukiwania. Nawet ostatnie miejsca na pierwszej stronie, która zawsze zawiera dziesięć organicznych wyników wyszukiwania, cieszą się znacznie mniejszą uwagą.

agencja seo social media reklama google ads facebook marketing

Przewijanie jest zwykle używane tylko w przypadku złożonych zapytań wyszukiwania.

Im wyżej strona znajduje się w rankingu Google, tym większy ruch dociera do niej za pośrednictwem wyszukiwarki. Widzisz już dlaczego pozycjonowanie strony w google jest tak ważne.

Kto decyduje, która strona gdzie się znajduje?

To zadanie algorytmu Google, który opiera się na 200 czynnikach rankingowych. Wiele z tych czynników rankingowych jest dobrze znanych — albo dlatego, że zostały zbadane w praktycznych testach w przeszłości, albo dlatego, że ogłosił je sam Google.

Czynniki rankingowe Google określają wyniki wyszukiwania

Znając czynniki rankingowe, można zoptymalizować swoją stronę specjalnie dla Google, a tym samym aktywnie wpływać na ranking.

Ta dziedzina marketingu online nazywana jest optymalizacją pod kątem wyszukiwarek (SEO). Ze względu na konkurencję w internecie, prawie każdy webmaster musi dziś zrobić pozycjonowanie w wyszukiwarkach, jeśli chce osiągnąć określoną widoczność w wyszukiwarkach.

SEO koncentruje się na wybranych słowach kluczowych. Słowa kluczowe to frazy kluczowe, dotyczące konkretnych produktów lub usług.

Dotyczą szerokich zakresów wyszukiwania i są używane w zapytaniu. Aby znalazły się w wynikach wyszukiwania, słowa kluczowe muszą znajdować się w witrynie.

Podstawa rankingu Google — słowa kluczowe

Słowa kluczowe, dla których się optymalizuje, muszą przede wszystkim pasować do tematu witryny. Należy jednak również zwrócić uwagę na określoną liczbę wyszukiwań, co zwiększa szanse na sukces.

W końcu, jaki jest pożytek z bycia wyszukiwanym hasłem numer jeden, jeśli prawie nikt go nie używa? Podstawą wszelkich działań SEO jest zatem skrupulatne badanie słów kluczowych, które można przeprowadzić za pomocą odpowiednich narzędzi SEO.

Krótkie, ogólne słowa kluczowe, takie jak „ubezpieczenie mieszkania” lub „wakacje”, są bardzo konkurencyjne.

Osiągnięcie w tym celu najwyższych pozycji wymaga dużych nakładów finansowych. W związku z tym SEO coraz bardziej koncentruje się na tak zwanych słowach kluczowych z długim ogonem.

Są to zapytania składające się z kilku słów, które mają znacznie mniejszą konkurencję, a tym samym obiecują szybsze i większe szanse na sukces.

Identyfikacja intencji wyszukiwania

Aby uzyskać lepszą pozycję w Google, należy zrozumieć intencję zapytania użytkownika. Słowa kluczowe z długim ogonem ułatwiają zidentyfikowanie intencji wyszukiwania, ponieważ wyszukiwanie nie dotyczy tylko ogólnego terminu.

Aby z powodzeniem prowadzić pozycjonowanie w wyszukiwarkach, należy intensywnie zajmować się tematem intencji wyszukiwania. Bo tylko ci, którzy wiedzą, dlaczego internauci szukają konkretnego terminu, mogą zaoferować odpowiednie treści i tym samym zająć dobrą pozycję w rankingach.

W zasadzie wszystkie działania służące poprawie rankingu Google można podzielić na dwie kategorie: optymalizacja na stronie i poza nią.

Optymalizacja OnPage obejmuje wszystko, co można zrobić bezpośrednio w witrynie. Optymalizacja poza stroną z drugiej strony obejmuje czynniki wpływające z zewnątrz.

Przykłady czynników OnPage które wpływają na pozycjonowanie strony w google:

  • adresy URL;
  • meta tytuły i meta opisy;
  • tytuł strony;
  • łatwość użytkowania i przejrzystość;
  • znaczące hierarchie nagłówków;
  • czytelna treść z wartością dodaną;
  • linki wewnętrzne;
  • czas ładowania.

Przykłady czynników poza stroną, które wpływają na pozycjonowanie strony w google:

  • linki zwrotne;
  • sygnały użytkownika (np. współczynnik kliknięć, długość pobytu na stronie, współczynnik odrzuceń).

Najważniejsze aspekty rankingu Google

Przy 200 czynnikach rankingowych Google nie można zająć się z każdym z nich równie intensywnie. Niektóre moduły optymalizacyjne można wykonać szybko, inne wymagają ogromu pracy i dużej ilości czasu. Które czynniki są najważniejsze, jeśli chcemy poprawić swoją pozycję w Google?

Zawartość

Ponieważ głównym celem Google jest dostarczanie użytkownikom możliwie najlepszych wyników wyszukiwania, aby móc utrzymać i rozwijać swoją pozycję lidera rynku. Treść powinna być skierowana przede wszystkim do czytelnika, a nie do wyszukiwarki. Dobrze, gdy ma znaczenie, ponieważ odpowiada na pytania lub oferuje rozwiązania problemów.

Linki zwrotne

Backlinki są nadal podstawowym czynnikiem rankingowym. Linki zwrotne to linki, które prowadzą do danej witryny z innej witryny. Google klasyfikuje każdy link zwrotny jako rekomendację. Im więcej linków zewnętrznych ma strona internetowa, tym częściej jest polecana. Link zwrotny jest tym cenniejszy, im bardziej odpowiedni jest jego dostawca. Przede wszystkim powinno istnieć tematyczne powiązanie obu stron internetowych.

Sygnały użytkowników które wpływają na pozycjonowanie strony w google

Nie tylko linki zwrotne pomagają Google ocenić jakość strony internetowej w rankingu Google, ale także sygnały użytkowników.

Są to na przykład współczynnik klikalności, czas przebywania i współczynnik odrzuceń. Im częściej dany wynik wyszukiwania jest klikany, tym dłużej odwiedzający pozostaje na klikniętej stronie i im niższy współczynnik odrzuceń, tym trafniejsza jest strona.

„Dobre” sygnały użytkowników są oczywiście nagradzane lepszym rankingiem.

Głównym celem optymalizacji pod kątem wyszukiwarek jest umieszczenie strony internetowej jak najwyżej w rankingu Google. Aby to osiągnąć, potrzebna jest przede wszystkim treść, która jest istotna dla osoby wyszukującej. W takim przypadku obsługi linków zwrotnych i pozytywnych sygnałów od użytkowników przychodzi niemal naturalnie.

System identyfikacji wizualnej
Pozycjonowanie strony w google (Od czego zależy pozycja + koszt SEO)

Podsumowanie

psychologia udostępniania dlaczego udostępniamy w social mediach

Daj znać w komentarzu co sądzisz o dzisiejszym wpisie pt. Pozycjonowanie strony w google (Od czego zależy pozycja + koszt SEO)? Do następnego razu!

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie SEM, pozycjonowanie, SEO i całą strategię ecommerce. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)