Skuteczne Pozycjonowanie SEO. Wyższe pozycje w Google optymalizacja stron www

seo
SEO, wyszukiwarka google, optymalizacja i skuteczne pozycjonowanie stron internetowych + e-commerce (search engine optimization)
6 sierpnia, 2021
Kampania Google Ads czyli reklama w wyszukiwarce, na YouTube i w GDN Adwords
6 sierpnia, 2021
Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie SEO, inaczej optymalizacja stron internetowych i zwiększanie widoczności to zdecydowanie jeden z najpopularniejszych sposobów promocji marki w sieci. Podnoszenie pozycji naszego wyniku w wyszukiwarce Google ma bardzo wiele zalet i jest korzystnym procesem w wielu sytuacjach. W tym tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje o pozycjonowaniu stron internetowych oraz podpowiadamy – czym tak właściwie jest, na jakiej zasadzie działa, jakie korzyści posiada i kiedy warto je stosować.

REKLAMA

Koniecznie zobacz NAJLEPSZE szkolenie z Facebooka na rynku

szkolenie facebook

Link do kursu: szkolenie Facebook Ads

Czym jest Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie SEO to proces, który ma na celu podnieść pozycję wyniku wyszukiwania witryny w wyszukiwarce Google. Poprzez takie działanie zwiększa się widoczność strony internetowej w wyszukiwarce, a dzięki temu zyskujemy większą liczbę wejść i klientów. Pozycjonowanie jest jednym z najpopularniejszych sposobów promocji w internecie i teoretycznie może być wykonywane przez nas samodzielnie za darmo, choć popularniejszą praktyką jest zlecanie tej zaawansowanej usługi agencji SEO i agencjom marketingowym.

Samo Pozycjonowanie SEO polega na dostosowaniu witryny internetowej do wyszukiwarki Google poprzez spełnienie wymagań i zaleceń oraz wykonywanie dobrych praktyk. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa, w odniesieniu do której wykonuje się też inne czynności pozycjonujące w internecie, jest uważana przez wyszukiwarkę Google za wartościową i jest wysoko umieszczona w indeksie wyników wyszukiwania pod konkretnymi hasłami. Proces ten polega głównie na dostosowaniu samego serwisu internetowego. Do działań wchodzących w skład jako Pozycjonowanie SEO należą:

  • analiza i dobór słów kluczowych
  • uproszczenie kodu HTML i szkieletu witryny
  • zadbanie o kwestie techniczne
  • przyspieszenie strony
  • dodawanie contentu na stronę

Są to tylko nieliczne i najważniejsze działania optymalizujące stronę internetową, których jest bardzo wiele. Do działań pozycjonujących możemy również zaliczyć działania poza witryną internetową wykonywane w odniesieniu do niej. Będą to linkowanie zewnętrzne, uwiarygadnianie witryny poprzez zamieszczanie danych NAP czy kierowanie ruchu na naszą stronę internetową. Podsumowując pozycjonowanie strony internetowej ma na celu dostosować ją do wyszukiwarki Google w taki sposób, aby była widoczna pod konkretnymi hasłami na najwyższych pozycjach, a dzięki temu pozyskiwała spory ruch organiczny i dużo wejść.

Pozycjonowanie SEO

Jakie korzyści daje Pozycjonowanie SEO

Pozycjonowanie SEO daje wiele korzyści. Pierwszą z nich jest możliwość pozyskiwania bezpośrednio z wyszukiwarki dużej ilości odbiorców czy nowych klientów. Możemy również samodzielnie decydować spod jakich haseł tematycznych będzie pochodził ruch, a więc, jakie osoby będą przychodziły na naszą witrynę. Dzięki temu efektywnie wydajemy pieniądze na promocję internetową oraz możemy osiągać bardzo dobre rezultaty, łatwo skalując nakłady na pozycjonowanie. Na rynku działa również wiele agencji SEO i marketingowych, które świadczą różnorodne usługi związane z pozycjonowaniem, a zlecenie ich nie wymaga od nas znajomości tego tematu.

Pozycjonowanie SEO to również jakościowy sposób pozyskiwania klienta. Odbiorcy samodzielnie wyszukują konkretnych informacji i nie są atakowani przekazem reklamowym. Pozwala to budować pozytywny wizerunek marki, a także równocześnie czerpać inne wymierne korzyści. Ważnym plusem pozycjonowania jest również fakt, że przeznaczając środki na nie inwestujemy je, gdyż profity będziemy uzyskiwali przez cały czas, nawet po zakończeniu finansowania, a więc reklamując się w internecie poprzez pozycjonowanie, budujemy siłę naszej marki, czego nie można powiedzieć o innych krótkotrwałych metodach promocji, dające jedynie chwilowe profity.

Kiedy warto skorzystać z pozycjonowania

Z Pozycjonowania SEO warto korzystać przede wszystkim, jeśli planujemy długotrwałą promocję w internecie. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym i wymaga poświęcenia często nawet kilkunastu miesięcy na wypozycjonowanie strony internetowej w najpopularniejszych kategoriach tematycznych, ale w zamian za to będziemy mogli pozyskiwać w ekonomiczny sposób klientów, gdyż koszt pozyskania jednego klienta przy pozycjonowaniu jest bardzo niski w porównaniu z innymi metodami reklamy.

Pozycjonowanie SEO warto wybierać również jeśli zależy nam na stabilnym i regularnym pozyskiwaniu klientów. Nawet jeśli nie utrzymamy nakładów na pozycjonowanie, nie odbije się to automatycznie i szybko na ilości pozyskanych klientów. Nawet dłużej nie inwestowane strony internetowe będą pozyskiwały pewien ruch organiczny. Jeśli więc stawiamy na pozycjonowanie strony internetowej, możemy liczyć na długofalowe działania marketingowe.

Pozyskiwanie odbiorców poprzez stronę internetową może być też głównym sposobem pozyskiwania klientów. W internecie, a szczególnie w wyszukiwarce Google informacji na temat produktów i firm poszukuje bardzo duża ilość osób. Z pewnością w tak dużej grupie znajdzie się wiele osób zainteresowanych daną tematyką, w której działamy i nie będziemy mieli problemu z pozyskiwaniem klientów nawet przy niszowych czy wąskich grupach odbiorców. Jeśli zatem chcemy bazować głównie na jednym stabilnym sposobie reklamy w internecie, pozycjonowanie do tego nadaje się idealnie.

MEGA SKUTECZNY KURS, dzięki któremu nauczysz się pisać CIEKAWE teksty i reklamy, dzięki czemu zwiększysz zyski.

Jak napisać reklamę

Link do kursu jak napisać reklamę i ofertę.

Search engine optimization, czyli Twoja pozycja w wyszukiwarce

Poniższy fragment opisujący pozycjonowanie stron www wpływające na wyniki wyszukiwania został napisany przez sztuczną inteligencję

Pozycjonowanie stron seo: Zdecydowanie znasz termin. Magiczny, tajemniczy, znany tylko najlepszym specjalistom. Jest to jednak równie ważne, jak tworzenie czy optymalizacja stron! I musisz wiedzieć trochę o tym (choć trochę). Bo żeby lepiej zrozumieć, o co chodzi w tym wszystkim pozycjonowaniu, nie potrzebujesz dyplomu szkoły tajemniczej SEO. Po prostu rozumiesz. W tym tekście znajdziesz odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z pozycjonowaniem stron internetowych, od solidnych fundamentów po bardziej zaawansowane rozwiązania. Niezależnie od tego, czy chcesz pozycjonować siebie, czy zlecić kogoś (firma, freelancer, agencja interaktywna), musisz znać przynajmniej podstawy. Zwłaszcza jeśli jesteś zainteresowany dobrą pozycją strony w wynikach wyszukiwania. 

Pozycjonowanie stron firmy

Dlaczego ważne jest umieszczanie stron? Odpowiedź jest prosta. Pozycjonowanie strony zapewnia wysokiej jakości ruch na stronie (przez większość czasu) bez konieczności płacenia za reklamy. Taki krok nazywa się „wolny”. Dobra jakość ruchu i poszukiwanie odpowiedzi na konkretne pytania Ale dlaczego dobra jakość? Pomyśl o wyszukiwarce jako narzędziu, które pozwala zadawać konkretne pytania. A ty chcesz konkretnych odpowiedzi. Na przykład wyszukaj informacje o historii stron internetowych. Wpisz odpowiednie zapytanie („historia stron internetowych”) i chcesz znaleźć tekst, który ma zastosowanie dokładnie do tego tematu. Innymi słowy, użytkownicy, którzy wpisują określone frazy w wyszukiwarce, chcą dowiedzieć się więcej na temat. Więc masz zamiar (lub potrzebujesz), że Twoja witryna może wykonać. Jeśli to nie jest tego warte, to nie wiem, co to jest wysoka pozycja.

Pozycjonowanie stron ranking seo

Czym różni się pozycjonowanie stron www od SEO? Mówi się, że pozycjonowanie strony internetowej jest operacją poza obiektem i SEO, czyli optymalizacji strony internetowej pod kątem wymagań wyszukiwarek, jest operacją na miejscu. W ten sposób został przyjęty w polskim środowisku (tak mówi Wikipedia). Po podzieleniu tego, witryna, w której robisz tylko działania na stronie, nie ma szans na ranking Ciebie. I nie o to chodzi. Jednym z mitów na temat SEO pozostaje, że (prawie wyłącznie) liczy się linki. Na szczęście nie jest. SEO zakłada tworzenie najlepszych możliwych treści na stronie i udzielanie odpowiedzi na najlepsze konkretne pytania. A dzięki działaniu algorytmów wyszukiwarek (takich jak Google RankBrain) coraz ważniejsze jest udzielanie odpowiedzi na konkretne pytania. Tak więc, jeśli masz dobrej jakości treści na swojej stronie internetowej, która jest powiązana z ogólnym tematem (nawet bardzo istotne informacje, zwłaszcza zgodnie z wytycznymi Google), ta podstrona może dobrze rangi. Oczywiście, nie będzie im przeszkadzał wysoki organ domeny lub duża liczba linków zewnętrznych. Samo pozycjonowanie strony jest bardziej kompletną koncepcją. Zakłada działania na miejscu i naturalne pozyskiwanie wartościowych linków. Teraz, gdy już wiesz, czas zająć się różnicami między seo na miejscu i poza zakładem. 

Pozycjonowanie stron koszt seo sem

Czym SEO na miejscu różni się od zewnętrznego SEO (co robi na stronie internetowej i co z niego) Jak już wspomniałem, ważne są kompleksowe środki rankingowe. Oznacza to, że jeśli pracujesz nad pozycją swojej witryny w wynikach wyszukiwania, będziesz musiał zadbać o wiele rzeczy. Podobnie jak tworzenie strony, ważne jest, aby zastanowić się, kto odnosi się do tej strony. Odkrył, że inne rzeczy muszą być pokazane poprzez tworzenie treści dla firm (B2B) i innych, dla klienta lub odbiorcy (B2C).

Przy pozycjonowaniu strony takie podejście jest również istotne, zarówno podczas pracy nad treścią, jak i przy pozyskiwaniu linków. Zanim zaczniesz oceniać swoją stronę internetową, powinieneś pomyśleć o tym, kogo zamierzasz przekierować (tzn. tworzenie ludzi, nawet ogólnie) i jaki jest cel Twojej strony. To znacznie ułatwi Ci pracę później. Na miejscu SEO Działania Musisz wiedzieć, co i co strona chcesz rangi jest o. Jeśli po prostu uruchomisz stronę internetową, o wiele łatwiej jest opanować wiele rzeczy. Jeśli jednak zdecydujesz się na rangę w określonym punkcie operacji, powinieneś zacząć od audytu SEO (pamiętaj o tym!). Następnym krokiem będzie oczywiście optymalizacja strony internetowej. Zarówno technicznie, jak i wizualnie. 

Pozycjonowanie stron samemu

Off-site SEO Działania Tutaj lista jest znacznie krótsza i koncentruje się przede wszystkim na uzyskaniu linków do strony internetowej. Jest to ważny element pozycjonowania. Dlaczego? Pomyśl o linkach prowadzących do określonych linków, takich jak „polecenia”. Im więcej poleceń (czyli zadowolonych ludzi), tym lepsza opinia konkretnej strony. Jest to ważny wskaźnik dla algorytmów wyszukiwarek; oznacza to po prostu, że „ta strona poleca wiele innych witryn, które warto je polecić w wynikach wyszukiwania”. Ale trzeba pamiętać o jednej rzeczy: jakość linków, które prowadzą do Twojej strony internetowej. Ponieważ nie wszystkie linki są równe. 

Najważniejszym podziałem są oczywiście linki dofollow i nofollow. Są to dwa najczęstsze atrybuty, które towarzyszą linki, zwykle po tagu „rel” w kodzie strony. Każda strona ma pewien autorytet w oczach wyszukiwarek. Link dofollow rejestruje część tego autorytetu dla strony internetowej, do której przekierowuje. Link nofollow ten organ nie powróci. Nie zmienia to faktu, że nawet nofollow linki mają pewien wpływ (nie duży, ale) na pozycję strony. Atrybut nofollow jest dodawany z pola komentarza w blogach i wielu innych miejscach. Jest całkiem interesująca historia, o której przeczytasz w tekście o tym, jak działają linki.

Jest jeszcze jedna rzecz związana z jakością łącza: domeny polecające. Ważne jest, aby linki pochodził ze stron lub tekstów, które odnoszą się bezpośrednio do tematu strony, do której linkują. Innymi słowy, kupowanie sponsorowanych linków lub tekstów jest akcją wymagającą nieco więcej finezji. Oznacza to, że link dofollow do strony o ogrodnictwie, która prowadzi do strony o nasionach ma więcej „wartości” niż taki, który przechodzi na stronę o… Ma na sobie bieliznę.

Pamiętaj jednak, że wysyłanie linków spamowych w komentarzach podobnych artykułów również nie jest zalecane. Na szczęście szeptaliśmy godziny marketingu za nami (chociaż Disqus są czasami określane jako „spam” w sekcji komentarzy WebWave). Niektórzy specjaliści szmerą, że zbyt wiele takich linków może zmniejszyć stronę PageRank (czyli ocenę algorytmów). A im niższy PageRank, tym gorzej. 

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych

Lokalne SEO (lokalne SEO): Kto powinien być zainteresowany? Istotną częścią tworzenia lokalnego znaku towarowego jest tzw. lokalne pozycjonowanie lub optymalizacja lokalnych wyszukiwarek. Obejmuje ona dostosowanie lokalizacji do żądań z określonego obszaru i/lub miasta. W rezultacie strona pojawi się w wynikach wyszukiwania dla zapytań takich jak „SEO lokalne” czy „pozycjonowanie e-commerce Warszawa”. Zapytania te stają się coraz bardziej i nie jest trudno dostosować stronę do nich. Specjalista seo wie jak zadbać żeby Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania google była jak najwyższa.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych + sklep internetowy i optymalizacja seo

Każda fraza to szansa na Twoje pozycjonowanie seo aby wszystko działało jeszcze lepiej. Pamiętaj aby zacząć od podstaw. Czyli najpierw robimy audyt seo Twojej strony. Chcesz aby potencjalny klient łatwo Ciebie odnalazł. A pozycjonowanie stron www opiera się głównie na tym aby działania seo były nastawione na konwertujące frazy kluczowe. Z pomocą przychodzi nam google search console i google analytics. Świetne narzędzie, keyword planner, znajduje się w systemie google ads (dawniej google adwords). Przydaje się kiedy Tworzymy content marketing, pod algorytm google i ruch na stronie. Strategia seo musi tworzyć ciekawe treści na stronie aby zyskiwać w oczach wyszukiwarek internetowych. Nieważne czy interesuje Ciebie pozycjonowanie lokalne, czy globalne. Widoczność swojej strony w google to główne zadanie marketingu internetowego.

I pamiętaj, wizytówka google moja firma to nie jest narzędzie które ma ogromny wpływ na pozycjonowanie. Liczy się Twoja domena, więc robot google musi rankować w serp jak najwyżej, czyli nasze działania powodują wysoką widoczność strony w wynikach wyszukiwania.

Więc do sedna. Interesuje Ciebie pozycjonowanie stron internetowych w google? A może seo i pozycjonowanie sklepu internetowego?

Tak czy inaczej nasze usługi seo przynoszą realnych klientów do Twojej domeny. Dzięki temu zyskujesz i budujesz bazy.

Więc skontaktuj się i zobacz czy nasza oferta seo jest dla Ciebie.

Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
Rafał Szrajnert- uniqueSEO team
UniqueSEO to najlepsza agencja marketingowa w Polsce. Tworzymy i kreujemy udane kampanie, pozycjonowanie, SEO i całą strategię internet marketing. Nie czekaj, dołącz do nas!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Uwaga!Pobierz Darmowy Raport

Ten całkowicie nowy DARMOWY raport ujawnia najpotężniejsze nowe sposoby żeby zredukować koszty pozyskania nowych klientów i wystrzelić w kosmos swój ROAS z reklam… i dodatkowo osiągnąć taką sprzedaż jak nigdy dotąd.

POBIERZ SWÓJ DARMOWY RAPORT TERAZ ZANIM TA STRONA ZNIKNIE

Ten DARMOWY raport ujawnia sekrety  które spowodują znaczny wzrost Twoich zarobków i sprzedaży z reklam... (sekrety prosto ze źródła)